Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pohjoisen Poika
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 464
    • Lappi

    Originally posted by Tommix View Post
    Mikäs tää on? Mä luulin että kännysofta toimi vain piuhalla joka tulee JB4:en purkiin. OBD:n kautta ei saa mitään ulos muuta kuin map 0:lla.
    Ainakin itse seuraan dataa nimenomaan map5:lla tai map 2:lla.


    Tuolla N54tech foorumilla (burgerin maksama) on tosi laajasti puolueellista juttua x35i virittämiseen. Linkin takana myös Mac softa JB4 ohjaamiseen. Osittain parempi ja osin huonompi. Sillä pystyy edelleen resetoimaan jos tahtoo.

    Tuommoinen Bluetooth lähetin kuitenkin tuntuisi fiksulta. Läppäri ei kuiten aina ole mukana, mutta puhelin on. Hinta on kyllä eto palikasta kova.

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5419
      • S:t Karins

      Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
      http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=21742

      Tuolla N54tech foorumilla (burgerin maksama) on tosi laajasti puolueellista juttua x35i virittämiseen. Linkin takana myös Mac softa JB4 ohjaamiseen. Osittain parempi ja osin huonompi. Sillä pystyy edelleen resetoimaan jos tahtoo.

      Tuommoinen Bluetooth lähetin kuitenkin tuntuisi fiksulta. Läppäri ei kuiten aina ole mukana, mutta puhelin on. Hinta on kyllä eto palikasta kova.
      Joo, 118 taalaa (+rahti ja verot) usb-bluetooth johdosta
      Taidan edelleenkin laittaa vain piuhan kiinni luuriin.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Tommi_
        Bimmer Rookie
        • Apr 2010
        • 177
        • Klaukkala

        Originally posted by Veeksi View Post
        Tähän asti siis kesä mennyt ihan mukavasti. Pari kertaa tullut ahtovuoto valitus juurikin jollain 4 tai 5 vaihteella jossain 160 vauhdissa vedätettäessä. Koskaan ei pienemmillä vaihteilla (1-3).
        Toi aika sama kuin mulla. Viime viikolla tuli ahtovuoto ilmoitus kun vedin joku 150-180 ja vaihteet 3-4, ahtopaineet oli huipussaan joku 18psi n 2-4 sekunnin ajan. "Ehkä" noi ahdot liikaa näille turboille ja sen takia tulee valitus. Mitään sen enempää tietämättä, yleisesti veikkaan että mitään vuotoa ei ole, auto vaan valittaa jostain kun ei siedä tuollaisia paineita kuin hetkellisesti.

        Mitä tulee tuunaukseen, niin itse suosittelen cobbia...siihen tulee vikakoodit ja pysyy niin kauan kuin itse resetoin ne. Ei tarvitse myöskään juuri mitään asennella, vaan piuha kiinni obd porttiin ja ohjelma sisään. Vielä mainitsen että jos cobb accessport kiinnostaa, niin niitä saa lähempääkin kuin jenkeistä, esim Ruotsista (23GTR.se) josta omani ostin.
        Last edited by Tommi_; 02-09-2014, 13:13.
        Nykyinen Bmw 440xi

        Ex- E92 335i

        Comment

        • Hiace
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2011
          • 1203
          • Helsinki/Joensuu

          Mitenkähän tuo cobb käyttäytyy jos pohjalla on karalan ohjelma? Ilmeisesti vetää sen päälle ja ei haittaa?

          Onko jollain kokemusta kuinka cobb suhtautuu erilaisiin etanolipitoisuuksiin? Eli jos ajelee vaikka jollakin e30-kartalla ja joku tuikkaa tankin täyteen pelkkää 98:a, meneekö auto sekaisin jos ei säätele karttaa perusbensalle?
          F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

          Comment

          • Tommi_
            Bimmer Rookie
            • Apr 2010
            • 177
            • Klaukkala

            Luulisin että karalan softa ei haittaa vaan vedät tuon vaan päälle.

            Itse en ole alkanut leikkimään etanolien kanssa, mutta täällä jotain tietoa niistä E30 kartoista: http://www.cobbtuning.com/Accessport...ap-Datalogging

            Siellä karttapuolella lukee mm tälläistä: 30% Ethanol + 91 Oct or 95 Ron, joten auton ei pitäisi seota jos välillä tankkaa 98:ia. Toki asia kannattaa varmistaa jostain muulta kuin minulta
            Nykyinen Bmw 440xi

            Ex- E92 335i

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2177
              • Kuopio

              Originally posted by Tommi_ View Post
              Toi aika sama kuin mulla. Viime viikolla tuli ahtovuoto ilmoitus kun vedin joku 150-180 ja vaihteet 3-4, ahtopaineet oli huipussaan joku 18psi n 2-4 sekunnin ajan. "Ehkä" noi ahdot liikaa näille turboille ja sen takia tulee valitus. Mitään sen enempää tietämättä, yleisesti veikkaan että mitään vuotoa ei ole, auto vaan valittaa jostain kun ei siedä tuollaisia paineita kuin hetkellisesti.

              Mitä tulee tuunaukseen, niin itse suosittelen cobbia...siihen tulee vikakoodit ja pysyy niin kauan kuin itse resetoin ne. Ei tarvitse myöskään juuri mitään asennella, vaan piuha kiinni obd porttiin ja ohjelma sisään. Vielä mainitsen että jos cobb accessport kiinnostaa, niin niitä saa lähempääkin kuin jenkeistä, esim Ruotsista (23GTR.se) josta omani ostin.
              Niin siis sulla on flashi-viritys eli COBB? Kyllähän noilla joillakin on minun mielestä isommilla ahtimilla 20psi:nkin paineita, että ei sen pitäis siitä olla kiinni... :think
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2177
                • Kuopio

                Copypastena suoraan omasta shöyryymista:

                Tänään tuli taas dynoiltua. Ei tullu ihan odotetunlaisia tuloksia, mutta jotain kuitenkin.

                Moottoritehoa tuli 430,7hv @ 5350rpm ja moottorivääntöä 669,1nm @3450rpm. Vääntöön olen tyytyväinen. Huipputehoihin en. Tehohäviä näkyi olevan vain alle 5 %, joten rengastehot oli jotain 410hv jne.

                Tässä käppyrä:


                Tässä vertailun vuoksi vuoden takainen:


                Tässä vielä kuva osasta loggausparametreja:


                Käppyrät on kyllä meleko erilaiset! Huipputehot tuli nyt huomattavasti pienemmillä kierroksilla. Samoin huippuväännöt. Onkohan pidot riittänyt, kun varsinkin toisilla vedoilla oli kaikilla 335i:llä ihan päivän selviä pito-ongelmia.

                Toisaalta näyttäis, että ahdot ei ollut sitä mitä kadulla tehdyissä loggauksissa olis. Pyynti oli kyllä ihan oikein 17.5psi:tä, mutta ahdot laahaa ~16psi:ssä. Ekan kerran ikinä melkeinpä näyttää ahtovuodolta, mutta tällä kertaa ei kyllä tullu vikakoodia. Vai onkohan tuo dynon nopea rykäisy sit semmonen ettei oikein homma pelaa?

                Mutta se täytyy nyt myöntää, että IATit eli imulämmöt pysyi ihan tasaisena.

                Mutta viime vuoteen erona tosiaan viricooleri, uudet ahtimet, pitävä kytkin ja vähän enemmän viinaa (40% -> 45%). Siihen nähden ei mitkää kummoset tulokset. Mutta toisaalta johdonmukaiset toisten 335i:tten kanssa, jotka sai about samat.

                Jos tehot olis nousseet viime vuoteen verrattuna samassa suhteessa kuin väännöt niin olisin erittäin tyytyväinen. Tällöin huipputehot olis olleet 499hv!
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • tnurmine
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2012
                  • 98
                  • Vantaa

                  Mukavasti vääntöä tullut lisää alemmalla kierrosalueella. Tämän jälkeen vääntökäyrä laskee aika hulppeesti ja huipputehot jää saavuttamatta.

                  Tarinasi ei oikein kerro, miten voimantuotto pelaa tuolla 4500 > rpm, eli
                  onko bensapuoli kunnossa (trimmit ei oo kaakossa, bensanpaineet ookoo ja AFR siellä about 12.5) ja ei oo liikaa nakutuksen merkkejä (ign. advance nousee yli 10, ei oo dippejä, eikä jb/ecu alenna ahtoja).

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    Originally posted by tnurmine View Post
                    Mukavasti vääntöä tullut lisää alemmalla kierrosalueella. Tämän jälkeen vääntökäyrä laskee aika hulppeesti ja huipputehot jää saavuttamatta.

                    Tarinasi ei oikein kerro, miten voimantuotto pelaa tuolla 4500 > rpm, eli
                    onko bensapuoli kunnossa (trimmit ei oo kaakossa, bensanpaineet ookoo ja AFR siellä about 12.5) ja ei oo liikaa nakutuksen merkkejä (ign. advance nousee yli 10, ei oo dippejä, eikä jb/ecu alenna ahtoja).
                    Luultavasti nuo väännöt tulee uusista ahtimista missä ei hukkaportit falskaa. Toisaalta hukkaportit on nyt säädetty myös erittäin nopeasti ahtavaksi (ei rallata näillä asetuksilla kuten kuluneilla on tapana). Eli tuosta nyt saa vähän referenssiä miltä vääntökäyrä pitäis viimoisen päälle ehjillä ahtimilla näyttää.

                    Toimii hyvin. Etenkin katu loggauksissa on kaikki todella hyvin. Mutta ihan suht hyviltä noi arvot näytti dynossakin:


                    Tässä dyno-versiossa tosiaan LPFP käy pari kertaa alle 5:n kun kadulla ei. Ja toisaalta boosti ei ihan pääse targettiin kun kadulla myötäilee täysin ja siten siis ahtaa sen 1psi enemmän.

                    Tässä miltä näyttää kadulla vedetty:


                    Täytyy nyt keväällä sit iskeä ainakin BMS-flashi sisään. Jospa se vielä vähän optimois tehoja lisää . Ja samalla kenties päästöt jos pikkasen pienenis niin ei olis niin nihkeää katsastella. Lisäpumppu-Walbro kiinnostaisi kanssa. Jos joku pystyy korvausta vastaan asentelemaan sen, niin ota yhteyttä.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6731
                      • PK-seutu

                      Tämä ketju taitaa koskea 100% N54 konetta. Mites sitten tuo tuoreempi N55? Onko potentiaali sama, parempi vai heikompi?
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • Blitz
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 260
                        • Helsinki

                        Originally posted by pyroz View Post
                        Tämä ketju taitaa koskea 100% N54 konetta. Mites sitten tuo tuoreempi N55? Onko potentiaali sama, parempi vai heikompi?
                        N55:ssä on heikompi potentiaali. Kyllä siihenkin lisätehoja saa ihan mukavasti, mutta N54 vastaa paremmin muutoksiin.
                        X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                        YV:llä lisätietoja

                        Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                        996 Turbo X50
                        500whp.net

                        Comment

                        • yarski
                          BTCF Member
                          • Sep 2013
                          • 311
                          • Rauma

                          Originally posted by Veeksi View Post
                          Niin siis jos 6kk tarkoitat tuota, kun tilasin sen ahtoputken ja BOV:n marraskuussa, niin sain kaiken tosiaan toukokuussa. Nyt vaan oon säädellyt. Vai tuliko tuo jostain muualta? 6kk tai edes 6vkoa ei ole kyllä kovin normaalia.
                          Eilen illalla pamahti mailiin ilmoitus että tulossa on. Eihän siin' mennytkään kuin 10vko ennenkuin l'hettivät - tai saivat cp:n itselleen. No toivotaan toivotaan että tilauksen kaikki kamat tosiaan on tulossa, ainakin niin mailissa sanoivat että lähettävät vasta kun kaikki on kerätty...
                          G26 i4 M50 supercharged
                          ex: F36 440i xdrive msport
                          ex: E91 335 lci xdrive msport

                          Comment

                          • Deadbeat111
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2014
                            • 143
                            • Kouvola/Savitaipale

                            Osaisko joku kertoa halpaa tapaa saada tietää onko oma N54 vakio vai ei, kun myyjäliike ei osannut kertoa viriasteesta mitään???

                            Vai onko se vajaa satanen uhrattava penkitykseen? :think
                            ***E92 335i***

                            Comment

                            • tnurmine
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2012
                              • 98
                              • Vantaa

                              Originally posted by Deadbeat111 View Post
                              Osaisko joku kertoa halpaa tapaa saada tietää onko oma N54 vakio vai ei, kun myyjäliike ei osannut kertoa viriasteesta mitään???

                              Vai onko se vajaa satanen uhrattava penkitykseen? :think
                              -Kysy edelliseltä omistajalta
                              -pyydä jotakuta koeajamaan autosi
                              - laita Ahtopaine mittari
                              - 0-100 alle 5,5s?
                              - tarkista jb4 / procede napuloinnit tai nurkkaa ecu boksiin, onko siellä mitään virisysteemiä
                              - flashaa vakiosofta sisään ja vertaa muutos (jos on joku flash, niin olisi hyvä, että alkuperäinen olisi tallessa - kysy siis edelliseltä omistajalta)
                              - löytyykö autosta muuta viriin viittaavia muutoksia ?

                              ... no mutta nämä jo tiesitkin

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                Tökkää sinne OBD-porttiin bluetooth-adapterin ja tsekkaa jollain softalla (esim Torque) paljonko ahtaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎