Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiik
    BTCF Member
    • Apr 2012
    • 497
    • Vantaa

    Itsekin kävin aikoinaan Korja-Kumista hakemassa letkua, mutta muistaakseni heilläkään ei ollut letkuja kovin suurelle lämmönkestolla. Itse tilasin Ebaystä lopulta kunnon silikoniletkua ja korvasin alkuperäiset sillä.

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2177
      • Kuopio

      Marmoritiskiltäkin saa lämmönkestävää letkua. Itsellä laitettiin kuumiin kohtiin sitä kun uusittiin nuo. Se on hivenen eri näköistäkin (punertavaa verkkoa päällä).
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        Originally posted by Veeksi View Post
        Marmoritiskiltäkin saa lämmönkestävää letkua. Itsellä laitettiin kuumiin kohtiin sitä kun uusittiin nuo. Se on hivenen eri näköistäkin (punertavaa verkkoa päällä).
        Mahtaakohan se olla tätä mutta eri väristä? http://tinyurl.com/m9angse

        Taidan kuitenkin laittaa tällaista silikoniletkua tilaukseen: http://tinyurl.com/lenb3jv

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          Etolasta vai Etra mikälie löytyy kaikenlaisia silikoniletkuja.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            Kävin Etrassa mutta sielläkin on heikonlaisesti ~3,5mm halkaisijalla olevia silikoniletkuja. Jotain läpinäkyvää olisi ollut 3mm halkaisijalla.

            En tiedä pitäisikö jo pistää uusi topic pystyyn näitä alipaineletkuja varten.

            Lähteekö noista koneen yli menevistä putkista nuo letkut irti niin että ei tarvitse noita kovia putkia tilata, jos haluaa pelkät letkut vaihtaa?



            Osat: 13717558227 ja 11657565963

            Edit: Taidan kuitenkin hakea tuolta Etrasta muutaman metrin tuota 4mm halkaisijalla olevaa silikoniletkua ja testata sillä. Laitan tuloksia kun joskus saan ne vaihdettua.
            Last edited by brainsurgery; 07-11-2014, 10:57.

            Comment

            • Tiik
              BTCF Member
              • Apr 2012
              • 497
              • Vantaa

              Juu, lähtevät irti.

              Comment

              • samppa...
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 117
                • .

                Ja jos tiukassa niin. vaikka mattoveitsellä halkoo letkun siitä nipan kohdalta.Helpottaa kummasti irrotusta

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  Ei ollut letkuissa vikaa mutta vaihdoin kuitenkin suurimman osan niistä. Toista kannen yli menevän jatkoa en saanut irti, kun oli liian paksu mattoveitsi, eikä mahtunut väliin.

                  Täytyy seuraavaksi tsekkailla vielä alipainemittarilla löytyykö vuotoja.

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Originally posted by brainsurgery View Post
                    Kävin Etrassa mutta sielläkin on heikonlaisesti ~3,5mm halkaisijalla olevia silikoniletkuja. Jotain läpinäkyvää olisi ollut 3mm halkaisijalla.

                    En tiedä pitäisikö jo pistää uusi topic pystyyn näitä alipaineletkuja varten.

                    Lähteekö noista koneen yli menevistä putkista nuo letkut irti niin että ei tarvitse noita kovia putkia tilata, jos haluaa pelkät letkut vaihtaa?



                    Osat: 13717558227 ja 11657565963

                    Edit: Taidan kuitenkin hakea tuolta Etrasta muutaman metrin tuota 4mm halkaisijalla olevaa silikoniletkua ja testata sillä. Laitan tuloksia kun joskus saan ne vaihdettua.
                    Eli laitoin sitä Etran paksuseinäisempää 4mm letkua. 3mm letkua kokeilin myös niihin säiliöiden liittimiin. Sekin mahtui mutta olisi ollut aika tuskaa survoa sitä niihin hukkaporttien liittimiin, kun ei sinne ole minkäänlaista näköyhteyttä ja tilaakin aika vähän.

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5419
                      • S:t Karins

                      Välijäähyä

                      Jospa tuossa taven aikana askartelisi isomman välijäähyn tuonne keulalle. Normiliikenteessä tuota ei nyt niin tarvii mutta radalla tuon edut tulee esiin jo miedollakin virityksellä.
                      Porukat on aika paljon näitä asennelut:

                      Vaihtoehto 1.
                      VRSF
                      Kohtuuhintainen ja vissiin jäähdyttää ainakin kadulla ihan riittävästi.
                      Asennus vissiin ihan bolt on?
                      Hinta Suomeen about 500 €?
                      Tehoista:



                      Vaihtoehto 2.
                      Wagnerin halvempi mali
                      Vastaa vissiin tuota VRSF:ää?
                      Hinta Suomeen Saksasta about 700 €

                      The BMW 330d & 335d EVO Intercooler from Wagner Tuning
                      • High Performance Intercooler Core with Turbulators
                      • 70% bigger core, exposed Core Volume 12530cm³ Volume (OEM 7293cm³ Volume)
                      • 50% bigger frontal area, 1040cm² (OEM 676cm²)
                      • CAD / FEM optimized Aluminum Cast Endtanks, CNC Machined couplers
                      • Plug & Play Installation,
                      • No Cutting,
                      • No Bumper removal required
                      • Uses Stock Plumming




                      Vaihtoehto 3.

                      Wagner EVO II
                      Tehokkaampi kuin molemmat edellä mutta onko hintansa väärti?
                      Hinta saksasta suomeen about 850 €
                      Asennuksessa vähän askartelua.
                      Mukana tulee myös pätkät ahtoputkia.

                      OEM Mounting Points85% more intercooler face area vs. OEM
                      90% larger air flow vs. OEM



                      Niinpä, mihin sitten panostaisi :think.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • BFI18
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 1456
                        • Turku

                        Originally posted by Tommix View Post
                        Jospa tuossa taven aikana askartelisi isomman välijäähyn tuonne keulalle. Normiliikenteessä tuota ei nyt niin tarvii mutta radalla tuon edut tulee esiin jo miedollakin virityksellä.
                        Porukat on aika paljon näitä asennelut:

                        Vaihtoehto 1.
                        VRSF
                        Kohtuuhintainen ja vissiin jäähdyttää ainakin kadulla ihan riittävästi.
                        Asennus vissiin ihan bolt on?
                        Hinta Suomeen about 500 €?
                        Tehoista:



                        Vaihtoehto 2.
                        Wagnerin halvempi mali
                        Vastaa vissiin tuota VRSF:ää?
                        Hinta Suomeen Saksasta about 700 €

                        The BMW 330d & 335d EVO Intercooler from Wagner Tuning
                        • High Performance Intercooler Core with Turbulators
                        • 70% bigger core, exposed Core Volume 12530cm³ Volume (OEM 7293cm³ Volume)
                        • 50% bigger frontal area, 1040cm² (OEM 676cm²)
                        • CAD / FEM optimized Aluminum Cast Endtanks, CNC Machined couplers
                        • Plug & Play Installation,
                        • No Cutting,
                        • No Bumper removal required
                        • Uses Stock Plumming




                        Vaihtoehto 3.

                        Wagner EVO II
                        Tehokkaampi kuin molemmat edellä mutta onko hintansa väärti?
                        Hinta saksasta suomeen about 850 €
                        Asennuksessa vähän askartelua.
                        Mukana tulee myös pätkät ahtoputkia.

                        OEM Mounting Points85% more intercooler face area vs. OEM
                        90% larger air flow vs. OEM



                        Niinpä, mihin sitten panostaisi :think.
                        Hyviä suunnitelmia
                        Mitä välijäähyjä porukat on n54:iin laittanut ja niistä kokemuksia?
                        G26 i4 M50 Black Sapphire

                        Comment

                        • Hastra
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 545
                          • Espoo

                          Kuinkas paljon askartelua tuo wagnerin evo2 vaatii? Jos muutokset jää kuitenkin ulkopuolelta näkymättömiin niin eikös tuo kuulu tähän harrastukseen?
                          Ei ainakaan jää harmittamaan jos viritysten lisääntyessä alkaa käydä pieneksi tai kesän ratapäivillä alkaa imulämmöt tuottamaan ongelmia.
                          Audi A3 GTRON
                          EX: BMW 325D Coupe -07
                          EX: BMW 320ia -08

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5419
                            • S:t Karins

                            Originally posted by BFI18 View Post
                            Hyviä suunnitelmia
                            Mitä välijäähyjä porukat on n54:iin laittanut ja niistä kokemuksia?
                            Eiköhän ne ole melkein kaikki olleet noita VRSF:iä ollut.
                            Originally posted by Hastra View Post
                            Kuinkas paljon askartelua tuo wagnerin evo2 vaatii? Jos muutokset jää kuitenkin ulkopuolelta näkymättömiin niin eikös tuo kuulu tähän harrastukseen?
                            Ei ainakaan jää harmittamaan jos viritysten lisääntyessä alkaa käydä pieneksi tai kesän ratapäivillä alkaa imulämmöt tuottamaan ongelmia.
                            Eihän tuo mikään vaikea rastia ole, puskuristä pitää vähän muovia leikata pois. Näin ainakin Wagnerin ohjeen mukaan. Joten ei se tuosta modauksesta kiinni jää se hankinta.

                            VRSF:n käyrästössä on aika lyhyt veto verrattuna Wagneriin. Noiden Wagnerin kahden coolerin ero on lähinnä siinä, etä isompi pitää imuilman lämpötilan alle 40 C ja pienemmällä menee hiemän yli.
                            Last edited by Tommix; 30-11-2014, 15:34.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • Tommi_
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2010
                              • 177
                              • Klaukkala

                              Mulla on toi VRSF 7" ja sillä normiajossa ok. Mutta esim kesän lämpiminä päivinä/iltoina jos pitkään jonossa köröttelyä (esim. pääkaupunkiseudun ruuhkissa tai cruising tms), niin lämpeää ihan pirusti. Toi isompi suorastaan vaatii että välillä pitää päästä oikein ajamaankin jäähtyäkseen.

                              Itse hankkisin nyt tuon wagnerin evo2:en
                              Nykyinen Bmw 440xi

                              Ex- E92 335i

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5419
                                • S:t Karins

                                Originally posted by Tommi_ View Post
                                Mulla on toi VRSF 7" ja sillä normiajossa ok. Mutta esim kesän lämpiminä päivinä/iltoina jos pitkään jonossa köröttelyä (esim. pääkaupunkiseudun ruuhkissa tai cruising tms), niin lämpeää ihan pirusti. Toi isompi suorastaan vaatii että välillä pitää päästä oikein ajamaankin jäähtyäkseen.

                                Itse hankkisin nyt tuon wagnerin evo2:en
                                Taitaa lähteä täältä:

                                EVO II
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎