Itsekin kävin aikoinaan Korja-Kumista hakemassa letkua, mutta muistaakseni heilläkään ei ollut letkuja kovin suurelle lämmönkestolla. Itse tilasin Ebaystä lopulta kunnon silikoniletkua ja korvasin alkuperäiset sillä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335 Ci viritys?
Collapse
X
-
Originally posted by Veeksi View PostMarmoritiskiltäkin saa lämmönkestävää letkua. Itsellä laitettiin kuumiin kohtiin sitä kun uusittiin nuo. Se on hivenen eri näköistäkin (punertavaa verkkoa päällä).
Taidan kuitenkin laittaa tällaista silikoniletkua tilaukseen: http://tinyurl.com/lenb3jv
Comment
-
-
Etolasta vai Etra mikälie löytyy kaikenlaisia silikoniletkuja.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Kävin Etrassa mutta sielläkin on heikonlaisesti ~3,5mm halkaisijalla olevia silikoniletkuja. Jotain läpinäkyvää olisi ollut 3mm halkaisijalla.
En tiedä pitäisikö jo pistää uusi topic pystyyn näitä alipaineletkuja varten.
Lähteekö noista koneen yli menevistä putkista nuo letkut irti niin että ei tarvitse noita kovia putkia tilata, jos haluaa pelkät letkut vaihtaa?
Osat: 13717558227 ja 11657565963
Edit: Taidan kuitenkin hakea tuolta Etrasta muutaman metrin tuota 4mm halkaisijalla olevaa silikoniletkua ja testata sillä. Laitan tuloksia kun joskus saan ne vaihdettua.Last edited by brainsurgery; 07-11-2014, 10:57.
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostKävin Etrassa mutta sielläkin on heikonlaisesti ~3,5mm halkaisijalla olevia silikoniletkuja. Jotain läpinäkyvää olisi ollut 3mm halkaisijalla.
En tiedä pitäisikö jo pistää uusi topic pystyyn näitä alipaineletkuja varten.
Lähteekö noista koneen yli menevistä putkista nuo letkut irti niin että ei tarvitse noita kovia putkia tilata, jos haluaa pelkät letkut vaihtaa?
Osat: 13717558227 ja 11657565963
Edit: Taidan kuitenkin hakea tuolta Etrasta muutaman metrin tuota 4mm halkaisijalla olevaa silikoniletkua ja testata sillä. Laitan tuloksia kun joskus saan ne vaihdettua.
Comment
-
-
Välijäähyä
Jospa tuossa taven aikana askartelisi isomman välijäähyn tuonne keulalle. Normiliikenteessä tuota ei nyt niin tarvii mutta radalla tuon edut tulee esiin jo miedollakin virityksellä.
Porukat on aika paljon näitä asennelut:
Vaihtoehto 1.
VRSF
Kohtuuhintainen ja vissiin jäähdyttää ainakin kadulla ihan riittävästi.
Asennus vissiin ihan bolt on?
Hinta Suomeen about 500 €?
Tehoista:
Vaihtoehto 2.
Wagnerin halvempi mali
Vastaa vissiin tuota VRSF:ää?
Hinta Suomeen Saksasta about 700 €
The BMW 330d & 335d EVO Intercooler from Wagner Tuning- High Performance Intercooler Core with Turbulators
- 70% bigger core, exposed Core Volume 12530cm³ Volume (OEM 7293cm³ Volume)
- 50% bigger frontal area, 1040cm² (OEM 676cm²)
- CAD / FEM optimized Aluminum Cast Endtanks, CNC Machined couplers
- Plug & Play Installation,
- No Cutting,
- No Bumper removal required
- Uses Stock Plumming
Vaihtoehto 3.
Wagner EVO II
Tehokkaampi kuin molemmat edellä mutta onko hintansa väärti?
Hinta saksasta suomeen about 850 €
Asennuksessa vähän askartelua.
Mukana tulee myös pätkät ahtoputkia.
OEM Mounting Points85% more intercooler face area vs. OEM
90% larger air flow vs. OEM
Niinpä, mihin sitten panostaisi :think.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Originally posted by Tommix View PostJospa tuossa taven aikana askartelisi isomman välijäähyn tuonne keulalle. Normiliikenteessä tuota ei nyt niin tarvii mutta radalla tuon edut tulee esiin jo miedollakin virityksellä.
Porukat on aika paljon näitä asennelut:
Vaihtoehto 1.
VRSF
Kohtuuhintainen ja vissiin jäähdyttää ainakin kadulla ihan riittävästi.
Asennus vissiin ihan bolt on?
Hinta Suomeen about 500 €?
Tehoista:
Vaihtoehto 2.
Wagnerin halvempi mali
Vastaa vissiin tuota VRSF:ää?
Hinta Suomeen Saksasta about 700 €
The BMW 330d & 335d EVO Intercooler from Wagner Tuning- High Performance Intercooler Core with Turbulators
- 70% bigger core, exposed Core Volume 12530cm³ Volume (OEM 7293cm³ Volume)
- 50% bigger frontal area, 1040cm² (OEM 676cm²)
- CAD / FEM optimized Aluminum Cast Endtanks, CNC Machined couplers
- Plug & Play Installation,
- No Cutting,
- No Bumper removal required
- Uses Stock Plumming
Vaihtoehto 3.
Wagner EVO II
Tehokkaampi kuin molemmat edellä mutta onko hintansa väärti?
Hinta saksasta suomeen about 850 €
Asennuksessa vähän askartelua.
Mukana tulee myös pätkät ahtoputkia.
OEM Mounting Points85% more intercooler face area vs. OEM
90% larger air flow vs. OEM
Niinpä, mihin sitten panostaisi :think.
Mitä välijäähyjä porukat on n54:iin laittanut ja niistä kokemuksia?G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
Kuinkas paljon askartelua tuo wagnerin evo2 vaatii? Jos muutokset jää kuitenkin ulkopuolelta näkymättömiin niin eikös tuo kuulu tähän harrastukseen?
Ei ainakaan jää harmittamaan jos viritysten lisääntyessä alkaa käydä pieneksi tai kesän ratapäivillä alkaa imulämmöt tuottamaan ongelmia.Audi A3 GTRON
EX: BMW 325D Coupe -07
EX: BMW 320ia -08
Comment
-
-
Originally posted by BFI18 View PostHyviä suunnitelmia
Mitä välijäähyjä porukat on n54:iin laittanut ja niistä kokemuksia?
Originally posted by Hastra View PostKuinkas paljon askartelua tuo wagnerin evo2 vaatii? Jos muutokset jää kuitenkin ulkopuolelta näkymättömiin niin eikös tuo kuulu tähän harrastukseen?
Ei ainakaan jää harmittamaan jos viritysten lisääntyessä alkaa käydä pieneksi tai kesän ratapäivillä alkaa imulämmöt tuottamaan ongelmia.
VRSF:n käyrästössä on aika lyhyt veto verrattuna Wagneriin. Noiden Wagnerin kahden coolerin ero on lähinnä siinä, etä isompi pitää imuilman lämpötilan alle 40 C ja pienemmällä menee hiemän yli.Last edited by Tommix; 30-11-2014, 15:34.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Mulla on toi VRSF 7" ja sillä normiajossa ok. Mutta esim kesän lämpiminä päivinä/iltoina jos pitkään jonossa köröttelyä (esim. pääkaupunkiseudun ruuhkissa tai cruising tms), niin lämpeää ihan pirusti. Toi isompi suorastaan vaatii että välillä pitää päästä oikein ajamaankin jäähtyäkseen.
Itse hankkisin nyt tuon wagnerin evo2:en
Comment
-
-
Originally posted by Tommi_ View PostMulla on toi VRSF 7" ja sillä normiajossa ok. Mutta esim kesän lämpiminä päivinä/iltoina jos pitkään jonossa köröttelyä (esim. pääkaupunkiseudun ruuhkissa tai cruising tms), niin lämpeää ihan pirusti. Toi isompi suorastaan vaatii että välillä pitää päästä oikein ajamaankin jäähtyäkseen.
Itse hankkisin nyt tuon wagnerin evo2:en
EVO IIKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment