Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ASDTurku
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 145
    • Turku

    Originally posted by Veeksi View Post
    Aika väkevä väite, että ohjelmointi olis yksinkertaisesti satakertaa parempi kuin nimenomaan JB4. JB4 kun lienee on kuitenkin suosituin viritystapa, mikä johtuu ylivertaisesta hintalaatusuhteesta. Jos se pystytään satakertaisesti lyömään, niin sulla on kyllä todellinen kultakimpale käsissä.

    Missään penkkipäivillä ei ole kuitenkaan tainnut pelkkä flashäys voittaa JB4:ää? Tai kiihdytyskisoissa (varttimaili, kilsa, maili). Täytyy kuitenkin muistaa, että vaikka kuinka montaa parametriä säädettäis, niin se ei automaattisesti tarkoita sitä että ne säädettäis oikein. Ei ole ihan kerta tai kaksi kun autoja on ohjelmoitu huonosti.

    JB4 toki ei ole yksistään se optimaalisin tapa. N54:ään perehtynyt ohjelmoija pystyy takuulla loihtimaan paremman flashin kuin mihin JB4 pystyy. Se on väkisinkin fakta. Mutta JB4:ssä on tosiaan jatkoviritysten suhteen tärkeitä mukavuuksia kuten helppo mahdollisuus alkomahoolin käyttöön JA se JB4 ei kuitenkaan pois lue flashin mahdollisuutta. Itseasiassa JB4-boksin kanssa yhteensopiva flashi ei maksa teoriassa mitään. Ja BMS-flash+JB4 yhdistelmä on taas siinä mielessä ylivertainen, että yhtä hyvään tulokseen ei teoriassa pelkällä flashäyksellä taas ole mahdollisuutta päästä.
    Ehkä satakertaa on huono sanonta. tosiaan olen itsekin törmännyt huonoon
    ohjelmaan. Ne on tehty winolsilla , joka avaa vain kuusi karttaa ja tällä
    ei saa hyvää ohjelmaa aikaiseksi.Riittää noin +50-60hp nostoon. Mutta
    kun tehdään kunnon kartat niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Tossa kerran vaihdoin 380hp ohjelman päälle tuon Procen stage 1 kartan, niin omistaja
    kysyi mitä sä tälle teit.Kun tuntu et tuli 100hp lisää vaiks tuli vaan 20hp
    todellista.
    Itsekin otin tuon 500hp (oman Ecun raja mitä voi säätää)jälkeen lisäksi käyttöön unichipin jolla tässä vaiheess saatu 560hp vuotavalla ahtoputkella. Ahdot jäi 1 bar:iin. Postissa tulossa 5 asentoinen valintakytkin että
    pääsen tekemään erinlaisia karttoja. Eiköhän tuo 600hp saada rikki, kun
    saadaan ahdot yli kilon..
    Eikä se kartojen tekeminen ihan helppoa ollut opetella 2 kuukautta siinä
    meni. Siinä tabletin mukana tuli myös ohjelma e85:lle. Siitä tabletista
    voi kanssa vaihtaa viidestä talletetusta ohjelmasta sopivan.Ainoa haitta on
    että päivitys kestää 5 min.Sen takia otin unichipin lisäksi, niin voin lennossa
    vaihtaa karttoja, kun ahtojen ohjaus on siirretty lisä boxiin.

    Comment

    • ASDTurku
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 145
      • Turku

      Originally posted by Tommix View Post
      Vakioahtimilla?
      Ei turbot vaihdettu. nyt 560hp

      Comment

      • 315i
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2014
        • 241
        • Arctopolis

        Vähä selailin noita eri OBD softia ja löysin toivottavasti "vian" mataliin paineisiin.

        "The boost gauge actually uses mass airflow and a few other parameters to calculate it"

        ScanToolsin forumilta, eli jotku kännysoftat tekee näköjään noin.
        Latasin tuon TouchScan softan kokeiluversion läppäriin ja yritän sillä huomnna saada jotain irti.

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5419
          • S:t Karins

          Originally posted by ASDTurku View Post
          Ei turbot vaihdettu. nyt 560hp
          Kuitenkin vielä 2 pientä ahdinta? Kunnioitettavat luvut lähtee .
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • 315i
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2014
            • 241
            • Arctopolis

            Tänään kokeilin läppärillä muutama veto kun tiet oli sulia, tosin märkiä ja nastat alla. Näyttää samaa maagista 120. Taitaa olla joko obd adapterissa purua tai sitten tuo tieto lasketaan muista arvoista.


            Ton mukaan maksimiahdot tuli jo noin 2500rpm kohdalla ja kaasu ei suinkaan ollut pohjassa.

            Käsipelillä kellotin märällä asfaltilla nastarenkailla 60-120kmh noin 5 sec. vähä oli pito-ongelmia, olis kesäkelillä voinu mennä hieman alle.
            En löytäny vakkari 60-120 arvoja mistää, mut jos joku on testannu, nii pistäkää arvoja.
            Yritän ens viikolla hieman viritellä, siksi yritän saada selville onko vakio, vai ei.
            Huomenna testataan kaverin turposaapilla mitä arvoja se antaa. Onko sama 1,2 bar.

            Attached Files
            Last edited by 315i; 06-02-2015, 14:55.

            Comment

            • ASDTurku
              Bimmer Rookie
              • Dec 2013
              • 145
              • Turku

              Originally posted by Tommix View Post
              Kuitenkin vielä 2 pientä ahdinta? Kunnioitettavat luvut lähtee .
              Ei pienet ahtimet. Vaan kaksi niin isoa kuin 1-sarjan konepellin alle mahtui.
              Tuo 560 on vasta alkua. Keväällä nostan ahdon yli kiloon, niin tuo 600hp
              pitäisi mennä helposti rikki. Niin tuo vääntö oli kanssa aika hyvä 760Nm.
              Vännön kohdalla ahto pysyi vielä 1,3bar:ssa sen jälkeen alkoi ahtoputki
              vuotamaan ja ahto laski 1 baariin. Nyt on kone käytetty alhalla ja letkuside
              pistetty uudelleen kiinni. Kartanvaihtokytkimen saavuttua alan tekemään
              erilaisia ahtopainekarttoja. esm 400hp, 500hp ,600hp jne

              Niin tää ykkönen ei oiken kuulu tähän keskusteluun, mutta noita e82 malleja
              ei täälä oikein viritellä.

              Comment

              • Pohjoisen Poika
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 464
                • Lappi

                Meni viime kesä alusta loppuun jotain osaa odotellessa. Jos tänä vuonna koittaisi olla fiksumpi ja huoltaa todennäköiset viat jo etukäteen.
                Mitä kannattaisi huomioida? Mitkä osat pitää määräaikaisvaihtaa? Puolat ja tulpat varmaan ainakin vaikkei vielä ole mitään ongelmia.


                Tämäkin on ykkönen ja muutenkin ihan asian vierestä, mutta menköön tänne. Lähes kaikki edellisen kesän ongelmat tuli juuri tehojen noston johdosta, kytkin ei kestänyt, bensapumppu..... jne.

                Comment

                • 315i
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2014
                  • 241
                  • Arctopolis

                  Noniin, kokeiltiin kaverin Saabissa samoja softia ja painetta oli vaikka muille jakaa, tosin diesel peli.
                  Tänään pitäis JB+ asentaa ja katsoa onko sillä vaikutusta noihin OBD:stä mitattuihin paineisiin, hieman kyllä epäilyttää niiden arvot...
                  Millä muut on mitanneet noita turbon paineita?

                  Comment

                  • BFI18
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1456
                    • Turku

                    Originally posted by 315i View Post
                    Noniin, kokeiltiin kaverin Saabissa samoja softia ja painetta oli vaikka muille jakaa, tosin diesel peli.
                    Tänään pitäis JB+ asentaa ja katsoa onko sillä vaikutusta noihin OBD:stä mitattuihin paineisiin, hieman kyllä epäilyttää niiden arvot...
                    Millä muut on mitanneet noita turbon paineita?
                    En ole itse ainakaan turbojen paineita mittaillut, enkä kyllä ole syytäkään siihen nähnyt? Käy rullilla jb+ asennuksen ja 'adaptoinnin' jälkeen ja katso mitä antaa ulos, eiköhän se riitä kertomaan onko paineita tarpeeksi.
                    ps. touhua varovasti tmap:in liitinten muoviklipsien kanssa ettei klipsit hajoa, pysyy kyllä kuulemma ilmankin klipsiä kiinni bms:n asennusohjeen mukaan.
                    G26 i4 M50 Black Sapphire

                    Comment

                    • 315i
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2014
                      • 241
                      • Arctopolis

                      Aamulla kävin paikallisessa bemareita huoltavassa liikkeessä, ja ajettiin pikku rundi, niin että saatiin huollon koneeseen arvoja.
                      Paremmilla laitteilla oli valittavissa kaksi eri kohtaa missä painetta mitataan.
                      Näytti ok, ahdot siellä jossain 1.5+ siis kokolailla vakio. Toinen arvo jämähti siihen samaan 1.2.
                      Nyt JB+ asennettu ja sain ehjänä paikalleen. Kuinkakauan tuo adaptointi mahtaa kestää, ja pitäisikö ajella vähän reilummilla kierroksilla välillä, että adaptoituu...?
                      Ihan täysille en sitä potikkaa vääntänyt jäi vielä noin kolmannes kierrettävää turporuuviin...

                      Comment

                      • BFI18
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 1456
                        • Turku

                        Originally posted by 315i View Post
                        Aamulla kävin paikallisessa bemareita huoltavassa liikkeessä, ja ajettiin pikku rundi, niin että saatiin huollon koneeseen arvoja.
                        Paremmilla laitteilla oli valittavissa kaksi eri kohtaa missä painetta mitataan.
                        Näytti ok, ahdot siellä jossain 1.5+ siis kokolailla vakio. Toinen arvo jämähti siihen samaan 1.2.
                        Nyt JB+ asennettu ja sain ehjänä paikalleen. Kuinkakauan tuo adaptointi mahtaa kestää, ja pitäisikö ajella vähän reilummilla kierroksilla välillä, että adaptoituu...?
                        Ihan täysille en sitä potikkaa vääntänyt jäi vielä noin kolmannes kierrettävää turporuuviin...
                        Mun mielestä potkua oli heti enempi selkeesti, muutaman täyskaasuvedon jälkeen/ainakin seuraavana päivänä pitäis olla aikalailla iskussa. Netistä löytyy paljon käyttökokemuksia ameriikanmaalta. Oliko sulla jossain klo 2 kohdalla säätö sulla nyt - default on klo 12:ssa.
                        G26 i4 M50 Black Sapphire

                        Comment

                        • 315i
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2014
                          • 241
                          • Arctopolis

                          Jossain siin kello yhe ja kahe vaiheilla. Neljä päällä ajeltii tänää ja tuntuu et pito on ainakin huonontunut kun ei tunnu renkaat pitävän vaikka nastat onkin ja vauhtii motarinopeuksilla.
                          Olis kai pitäny vääntää tappiin heti, tosin aluksi ajattelin laittaa boxin vast ku o kesärenkaat alla

                          Comment

                          • Blitz
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 260
                            • Helsinki

                            Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                            Meni viime kesä alusta loppuun jotain osaa odotellessa. Jos tänä vuonna koittaisi olla fiksumpi ja huoltaa todennäköiset viat jo etukäteen.
                            Mitä kannattaisi huomioida? Mitkä osat pitää määräaikaisvaihtaa? Puolat ja tulpat varmaan ainakin vaikkei vielä ole mitään ongelmia.


                            Tämäkin on ykkönen ja muutenkin ihan asian vierestä, mutta menköön tänne. Lähes kaikki edellisen kesän ongelmat tuli juuri tehojen noston johdosta, kytkin ei kestänyt, bensapumppu..... jne.
                            Tulpat ja puolat ovat tosiaan kulutustavaraa näissä.

                            Muita mahdollisia ongelmakohtia niiden lisäksi, jotka olet jo vaihtanut: alipaineletkut, DV:t, chargepipe, HPFP, suuttimet... Kaikkea ei tietenkään kannata vaihtaa etupeltoon, mutta ainakin ne tulpat ja puolat kannattaa hankkia hyllyyn odottamaan sytytyskatkoksia. Niin, ja todella ohuella seinämällä varustettu tulppa-avain kannattaa myös hankkia valmiiksi.
                            X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                            YV:llä lisätietoja

                            Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                            996 Turbo X50
                            500whp.net

                            Comment

                            • jyrbba69
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2008
                              • 2394
                              • Kouvola

                              Kokeillaan vähän kepillä jäätä. Eli onko kokemusta 35is koneista kellään? Ilmeisesti 335is/z435is ja 1M jakavat jotkut highflow catit ja JB4:sta pystyisi käyttämään ihan hyvin map2:lla ilman sen kummempia modeja.

                              Pystynkö selvittämään logeista jotenkin että onko homma OK vai tarvinko DPt?
                              2015 AMG GTS
                              -----------------------------

                              www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                              [email protected]

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                Originally posted by jyrbba69 View Post
                                Kokeillaan vähän kepillä jäätä. Eli onko kokemusta 35is koneista kellään? Ilmeisesti 335is/z435is ja 1M jakavat jotkut highflow catit ja JB4:sta pystyisi käyttämään ihan hyvin map2:lla ilman sen kummempia modeja.

                                Pystynkö selvittämään logeista jotenkin että onko homma OK vai tarvinko DPt?
                                Map5:llä ainakin toimii. Sen pitäisi haistella autossa olevat virit ja mahdollisesti käytettävän E85:n määrän. Ei ole kyllä aavistustakaan mistä se nuo DP:t tai highflow katit haistelee.

                                Onko käsitystä mitkä katit siinä is:ssä on highflow vai onko kaikki (etu ja taka)?

                                Niin ja voithan aina pistää sinne n54tech-foorumille kysymyksen niin siihen saattaa joku Burgerin kaveri vastata.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎