Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tnurmine
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 98
    • Vantaa

    Originally posted by brainsurgery View Post
    Map5:llä ainakin toimii. Sen pitäisi haistella autossa olevat virit ja mahdollisesti käytettävän E85:n määrän. Ei ole kyllä aavistustakaan mistä se nuo DP:t tai highflow katit haistelee.
    No otetaanpa lyhyt kertaus: Kaikki perustuu nakutukseen. Jos nakutustunnistin ('knock sensor') reagoi, niin ECU alkaa myöhästyttämään sytytystä. Tästä puolestaan JB4 laskee Avg Ign -arvon (Average Ignition retard), jota se puolestaan käyttää arviointiin maksimi ahtopaineesta, jota yritetään tavoitella ('boost target').

    MAP5:sella joudutaankin vetämään useampi veto/iterointi, jolla haetaan tuo sopiva/mahdollisimman suuri ja 'turvallinen' (=nakutusvapaa) ahtopaine kullekkin setupille vallitsevissa olosuhteissa.

    Tai näin ainakin mää aavistelen

    Comment

    • jyrbba69
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2008
      • 2394
      • Kouvola

      Originally posted by brainsurgery View Post
      Map5:llä ainakin toimii. Sen pitäisi haistella autossa olevat virit ja mahdollisesti käytettävän E85:n määrän. Ei ole kyllä aavistustakaan mistä se nuo DP:t tai highflow katit haistelee.

      Onko käsitystä mitkä katit siinä is:ssä on highflow vai onko kaikki (etu ja taka)?

      Niin ja voithan aina pistää sinne n54tech-foorumille kysymyksen niin siihen saattaa joku Burgerin kaveri vastata.
      Löysinkin suht tuoreen threadin missä terry maitsisee että IS olisi map2 hyvä, myös ilman modeja. Ilmeisesti DP vaihdolla ei saataisi IS tapauksessa kuin 7-9hv lisää. Pitää nyt ainakin eka kokeilla, olisin nimittäin suht kiitollinen jos tohon DP jumppaan ei tarvisi ruveta + mahdolliset katsastusongelma.
      2015 AMG GTS
      -----------------------------

      www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
      [email protected]

      Comment

      • Hiace
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2011
        • 1203
        • Helsinki/Joensuu

        Härskisti mainostan tässä, kun tässä ketjussa kuitenkin kaikki 335-pojat on: Kevätmiitin suunnittelua?

        -> http://www.btcf.fi/forum/showthread....96#post3513596
        F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2177
          • Kuopio

          Originally posted by brainsurgery View Post
          Map5:llä ainakin toimii. Sen pitäisi haistella autossa olevat virit ja mahdollisesti käytettävän E85:n määrän. Ei ole kyllä aavistustakaan mistä se nuo DP:t tai highflow katit haistelee.

          Onko käsitystä mitkä katit siinä is:ssä on highflow vai onko kaikki (etu ja taka)?

          Niin ja voithan aina pistää sinne n54tech-foorumille kysymyksen niin siihen saattaa joku Burgerin kaveri vastata.
          Ei se kyl varmaan DP:tä mistään haistele. Ei se sovi oikein niihin muuttujiin mitä asiasta tiedetään. Ilman etanoliahan on ihan tavallista, että map2 antaa paremmat tehot kuin map5. Ainakin nyt dynoissa. Olipa DP:t tai ei.

          Downpipethan olis ymmärtääkseni aina vakioturboilla suositus, jos haetaan korkeampia ahtopaineita joista seuraa vakio downpipeilla turhan korkeita pakopaineita.
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • jyrbba69
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2008
            • 2394
            • Kouvola

            Originally posted by Veeksi View Post
            Ei se kyl varmaan DP:tä mistään haistele. Ei se sovi oikein niihin muuttujiin mitä asiasta tiedetään. Ilman etanoliahan on ihan tavallista, että map2 antaa paremmat tehot kuin map5. Ainakin nyt dynoissa. Olipa DP:t tai ei.

            Downpipethan olis ymmärtääkseni aina vakioturboilla suositus, jos haetaan korkeampia ahtopaineita joista seuraa vakio downpipeilla turhan korkeita pakopaineita.

            Näkeekä tätä mistään logeista? Vai ajellaanko vaan ja toivotaan ettei joudu ahdinkaupoille?
            2015 AMG GTS
            -----------------------------

            www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
            [email protected]

            Comment

            • Blitz
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 260
              • Helsinki

              Originally posted by jyrbba69 View Post
              Näkeekä tätä mistään logeista? Vai ajellaanko vaan ja toivotaan ettei joudu ahdinkaupoille?
              Ei näe logeista, mutta kyllä Burger suosittelee Map 2:sta IS:lle, kun käytetään 98:a. JB4:n AFR asetukset pitää myös asettaa kaikki 0:ksi IS:n kanssa.
              X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
              YV:llä lisätietoja

              Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
              996 Turbo X50
              500whp.net

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2177
                • Kuopio

                Originally posted by Blitz View Post
                Ei näe logeista, mutta kyllä Burger suosittelee Map 2:sta IS:lle, kun käytetään 98:a. JB4:n AFR asetukset pitää myös asettaa kaikki 0:ksi IS:n kanssa.
                Juuri näin. Ja toisaalta jos ei olekaan IS:ää niin N54:n kanssa päässee joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin ahdinkaupoille.
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • jyrbba69
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2394
                  • Kouvola

                  Originally posted by Blitz View Post
                  Ei näe logeista, mutta kyllä Burger suosittelee Map 2:sta IS:lle, kun käytetään 98:a. JB4:n AFR asetukset pitää myös asettaa kaikki 0:ksi IS:n kanssa.
                  Palataas vielä vanhaan aiheeseen kun toi JB4 saapuu parin päivän päästä.

                  Voiko noi AFR ja CPS asetukset laittaa 0:lle joka kartalla vai onko nämä vain mahdollista muokata 6 kartalla? Laitetaanko settarit läppärin avulla vai mittaristosta..?

                  En tosiaan JB4:sta ole kertaakaan käyttänyt, eikä aiheesta meinaa löytyä mitään inffoa.
                  2015 AMG GTS
                  -----------------------------

                  www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                  [email protected]

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5425
                    • S:t Karins

                    Originally posted by jyrbba69 View Post
                    En tosiaan JB4:sta ole kertaakaan käyttänyt, eikä aiheesta meinaa löytyä mitään inffoa.
                    Hakuun kun laittaa JB4 niin löytyy mm. tämä:

                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • jyrbba69
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2008
                      • 2394
                      • Kouvola

                      Originally posted by Tommix View Post
                      Hakuun kun laittaa JB4 niin löytyy mm. tämä:

                      http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=jb4
                      No siis löytyy JB4:sta, mutta ei tästä hommasta. Toi ei vastaa tähän kysymykseen? Olen lukenut esim tämän topicin läpi ja lähes jokaisen joka käsittelee 35is mitenkään N54techistä.
                      2015 AMG GTS
                      -----------------------------

                      www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                      [email protected]

                      Comment

                      • jyrbba69
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2394
                        • Kouvola

                        Originally posted by jyrbba69 View Post
                        No siis löytyy JB4:sta, mutta ei tästä hommasta. Toi ei vastaa tähän kysymykseen? Olen lukenut esim tämän topicin läpi ja lähes jokaisen joka käsittelee 35is mitenkään N54techistä.
                        Vielä selasin läpi jotain ei-asiaan-kuuluvaa-topiccia ja osu silmiin tämmönen



                        joten homma selvisikin
                        2015 AMG GTS
                        -----------------------------

                        www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                        [email protected]

                        Comment

                        • Pohjoisen Poika
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2014
                          • 464
                          • Lappi

                          Asensin VRSF charge pipen ja TiAL hukkaportilla. Aluksi ei avannut porttia ollenkaan. Purin hukkaportin. Se oli todella jumissa mutta lähti nyt liikkumaan.
                          Aukeaa kuitenkin vain muutaman millin kun paikallaan polkasee reilusti, että kierrokset käy 5000 kohdalla. Keltainen jousi on sisällä.
                          Onkohan se ok, uutuuden jäykkä ja toimii kuitenkin ajossa vai tilaanko heti uuden jousen?

                          Oli törkeä määrä metallin palaa ja työstö jätettä sisällä. kallis osa kuitenkin.

                          Edit.
                          Täällä vielä juttua.

                          Ilmeisesti jousi kaupoille. Saako Suomesta mistään?

                          Edit 2
                          eBay:sä on se jousen koti. Parikin jousta on nyt tulossa. Eiköhän niillä saada TiAL toimimaan.
                          Last edited by Pohjoisen Poika; 01-04-2015, 06:22.

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2177
                            • Kuopio

                            Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                            Asensin VRSF charge pipen ja TiAL hukkaportilla. Aluksi ei avannut porttia ollenkaan. Purin hukkaportin. Se oli todella jumissa mutta lähti nyt liikkumaan.
                            Aukeaa kuitenkin vain muutaman millin kun paikallaan polkasee reilusti, että kierrokset käy 5000 kohdalla. Keltainen jousi on sisällä.
                            Onkohan se ok, uutuuden jäykkä ja toimii kuitenkin ajossa vai tilaanko heti uuden jousen?

                            Oli törkeä määrä metallin palaa ja työstö jätettä sisällä. kallis osa kuitenkin.

                            Edit.
                            Täällä vielä juttua.

                            Ilmeisesti jousi kaupoille. Saako Suomesta mistään?

                            Edit 2
                            eBay:sä on se jousen koti. Parikin jousta on nyt tulossa. Eiköhän niillä saada TiAL toimimaan.
                            Itsehän tulin kanssa viime kesänä siihen tulokseen, että se BOV ei toimi oikein mukana tulevalla jousella. Mutta kyllä se sitten kuitenkin toimi. Jos oot tuon setin tilannut BMS:ltä niin siinä kyl pitäis olla ihan oikea.

                            Oikea jousi N54:ään on 10psi:n jousi. Se on kyllä mun ymmärtääkseni väritön (harmaa, metallin värinen). Sillä sen pitäisi toimia oikein. ahtaessa se saattaa olla muutaman millin raollaan, mutta "suhahtaessaan" aukeaa selvästi. Kuitenkin auetakseen kunnolla, täytyy olla myös selvästi ahtoja. Eli siihen saa ilman kuormaa (tyhjä käynnillä) polkea jo ihan reilusti.

                            Jos se BOV suhahtaa reilusti ajettaessa kun nostat polkimen (kun on selvästi ahtoja!) ja kuitenkin ahtaa normaalisti, niin luultavasti se toimii niinkuin pitääkin.

                            Kovemmilla ahdoilla voidaan tarvita 11psi:n jousta, mutta silloinkin ongelma ilmenee siinä ettei 10psi:n jousi enää pidä ahtoja (tulee ahtovuoto).

                            Mulla ei kyllä ollu mitään paskendaalia tai roskaa tuon BOV:n sisällä kun aukaisin sen.
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

                              Alkaa kevät lähestyä ja kohta varmaan pitää auto hakea ajoon.

                              Onko BMS flashäämisestä vielä viime hetken vinkkejä? Onko jotain ylimääräistä huomioon otettavaa ollut sen N54techin ohjeen lisäksi?

                              Laturia en ole vielä hankkinut ja siitä suositukset kelpaisi. Millaisilla latureilla on onnistunut? Toimiiko esim. tämmöinen: http://www.clasohlson.com/fi/Akkulat...-4022#moreinfo ?
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • Hiace
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2011
                                • 1203
                                • Helsinki/Joensuu

                                Originally posted by böntti
                                Kyllä monellekkin on käynyt noin kun yritettään flässätä jonku 7A ctekin tai toisen akun avulla. Kunnon 50A virtalähde maksaa 140e: http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?v....sps50&tuote=Y
                                Tuommoisen kun hommaa niin ei ole tarvetta mihinkään sulakekikkailuun ja turhanpäiväiseen riskinottoon. Jopa toisen, käynnissä olevan auton kytkeminen starttikaapeleilla softattavan auton latauspisteisiin on ainakin sata kertaa parempi vaihtoehto kuin flässäys ilman kunnollista virtalähdettä.
                                Jos aikomus itse flashailla, minä menisin tällä Böntin suosituksella. Hänellä taitaa olla aikamoinen flässäyskokemus joten luotan sanaan

                                Tommixin autoketjusta bongattu lainaus.
                                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎