Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    Originally posted by miyli View Post
    Mulla olis sama seos ja Flash kun hoikkakselta, mut en pysty ite testiä tekemään. Tommixilla eri Flash ja eri seos.
    Eikä sullakaan höyryä yhtään? Muistatko kun on koppa ollut pois niin suuttimien 2 viimeistä numeroa?
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • miyli
      BTCF Member
      • Dec 2008
      • 2089
      • Naantali

      Originally posted by suppari View Post
      Eikä sullakaan höyryä yhtään? Muistatko kun on koppa ollut pois niin suuttimien 2 viimeistä numeroa?
      Ei mulla kyllä pahemmin höyryä, mut kyllä näissä 335 tulee mielestäni normaalia ennemmän höyryä mitä esim 325. En muista suuttimen numeroa.
      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
      0-200km/h 11.40s
      100-200km/h 6,00s
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        Originally posted by miyli View Post
        Ei mulla kyllä pahemmin höyryä, mut kyllä näissä 335 tulee mielestäni normaalia ennemmän höyryä mitä esim 325. En muista suuttimen numeroa.
        Ku ehdit ni pyörähdä tätä kautta. Hoikkaksen pirssi aloittaa suurin testissä raivokkaan savutuksen.
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • ReDDog
          BTCF Member
          • Dec 2012
          • 456
          • Nurmijärvi

          Vähän ehkä aiheen vierestä, mutta onko joku kuullut tai onko kokemuksia automaattilaatikoiden ''ohjelmoinnista'' ?
          Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
          Ex:
          E92 ///M3 Silverstone II
          E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
          E46 ///M3 Phoenix Gelb
          E90 320i '05

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            Originally posted by ReDDog View Post
            Vähän ehkä aiheen vierestä, mutta onko joku kuullut tai onko kokemuksia automaattilaatikoiden ''ohjelmoinnista'' ?
            En tiedä tarkalleen mitä haet, mutta tuossa ainakin joku jos autosi on 3/07 jälkeen valmistettu:
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              Tekeeköhän tuollaisilla Pierburgin solenoideilla mitään? Olisi puoleen hintaan alkuperäisellä osanumerolla oleviin.

              7.00887.10.0 - Pressure converter, turbocharger manufactured by PIERBURG. Order PIERBURG pressure converter online and find many other parts and accessories that fit your car, bike or truck.

              Comment

              • Hiace
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2011
                • 1203
                • Helsinki/Joensuu

                Tässä vähän mietin yleisesti 335i N54 tai N55 viritystä, JB4:n kanssa tuli puuhattua ja toimi varsin hyvin, mutta onhan siinäkin paljon säätämistä että saa toimimaan hyvin.

                Siitäpä tuli ajatus mieleen: onko N54/N55-koneesta mahdollista saada esim. 500hp ilman jatkuvaa säätämistä ja vikakoodeja yms? Paljon N54 viritystä vierestä seuranneena aina tuntuu olevan hommaa että saa auton toimimaan hyvin

                Mietin esim. jotakin 500-600 hp Supria/Skylinejä/GT-R:iä, joutuuko ne säätämään autoa kokoajan vai toimiiko se vain kun se on kerran säädetty kuntoon?

                Tässä just mietin mahdollista seuraavaa autoa. Tavallaan tuo säätäminen on ihan mukavaa, mutta toisaalta ois kiva rakentaa tai omistaa vaikka pomminvarmasti toimiva 400-500hp auto joka vaan pelais. Tämän vuoksi esim. E92 M3 on alkanut kiinnostaa, koska siinä ei viritystä pysty hirveästi tekemään pakosarjojen ja ohjelman jälkeen. Auto ois ns. siinä ja vois nauttia ajamisesta. N54 tuntuu kyllä vievän kaikki rahat jos sitä haluaa lähteä parantelemaan...

                Mutta tällästä pohdiskelin tänään
                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5419
                  • S:t Karins

                  Noin 450 hv saa kohtuu pienellä rahalla/vaivaiila N54:sta ulos. Ja kuten tiedät perusosat pitää uusia, tulpat, puolat, matala- ja korkeapainepumput, vanoksen solenoidit, turbot. Nämä kun on kunnossa on auto aika pomminvarma. Itte en myöskään jaksa olla koko ajan säätämässä. Mutta kun koko ajan haluaa hiukan lisää jerkkua on aina haettava se heikoin lenkki/ahdistava osa.
                  M3 olisi hieno, mutta 15 k€ kovempi hinta on vaan liian iso raha M lisästä, varsinkin kun sillä jää kevyesti viritetyn N54:n jalkoihin
                  Eräs turkulainen firma tarjosi mulle isompia ahtimia sekä softaa jolla pääsee bensalla yli 550 hv:n. Hintaa oli vaan yli 10 k€:a...
                  Summa summaarum, jos tyytyy 400 - 450 hv:aan on N54 pomminvarma vehje. Kunhan nuo tietyt osat on uusittu.
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • BFI18
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1456
                    • Turku

                    Originally posted by Hiace View Post
                    Tässä vähän mietin yleisesti 335i N54 tai N55 viritystä, JB4:n kanssa tuli puuhattua ja toimi varsin hyvin, mutta onhan siinäkin paljon säätämistä että saa toimimaan hyvin.

                    Siitäpä tuli ajatus mieleen: onko N54/N55-koneesta mahdollista saada esim. 500hp ilman jatkuvaa säätämistä ja vikakoodeja yms? Paljon N54 viritystä vierestä seuranneena aina tuntuu olevan hommaa että saa auton toimimaan hyvin

                    Mietin esim. jotakin 500-600 hp Supria/Skylinejä/GT-R:iä, joutuuko ne säätämään autoa kokoajan vai toimiiko se vain kun se on kerran säädetty kuntoon?

                    Tässä just mietin mahdollista seuraavaa autoa. Tavallaan tuo säätäminen on ihan mukavaa, mutta toisaalta ois kiva rakentaa tai omistaa vaikka pomminvarmasti toimiva 400-500hp auto joka vaan pelais. Tämän vuoksi esim. E92 M3 on alkanut kiinnostaa, koska siinä ei viritystä pysty hirveästi tekemään pakosarjojen ja ohjelman jälkeen. Auto ois ns. siinä ja vois nauttia ajamisesta. N54 tuntuu kyllä vievän kaikki rahat jos sitä haluaa lähteä parantelemaan...

                    Mutta tällästä pohdiskelin tänään
                    Kieltämättä itelläkin on viimeaikoina E92 M3 käynyt mielessä, varsinkin -07 jossa verot tuodessa järkitasolla vrt. Myöhemmät vuosimallit.
                    Ainoa ongelma tulee siitä että haluis dkg laatikolla mutta sit menee helpolla liian uudeksi ja kalliiksi. Kyllä se manuaalinakin menisi. Kk-laakerirempat ym. Pelottaa yleisesti ehkä liikaa porukkaa, eikä liene kallistakaan kun teettää oikeassa paikassa.
                    Ja en mieti tätä siksi että N54:ssa olis ongelmia, päinvastoin mulla on miedoilla vireillä toiminu 100% ongelmitta 1,5v/22tkm.
                    Se korkeavireinen vaparikasi vaan nappais.. Ja hintaero 335siin kaventunut.
                    G26 i4 M50 Black Sapphire

                    Comment

                    • Pohjoisen Poika
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2014
                      • 464
                      • Lappi

                      Originally posted by Hiace View Post
                      Tässä vähän mietin yleisesti 335i N54 tai N55 viritystä, JB4:n kanssa tuli puuhattua ja toimi varsin hyvin, mutta onhan siinäkin paljon säätämistä että saa toimimaan hyvin.....
                      ....Tässä just mietin mahdollista seuraavaa autoa. Tavallaan tuo säätäminen on ihan mukavaa, mutta toisaalta ois kiva rakentaa tai omistaa vaikka pomminvarmasti toimiva 400-500hp auto joka vaan pelais. Tämän vuoksi esim. E92 M3 on alkanut kiinnostaa, koska siinä ei viritystä pysty hirveästi tekemään pakosarjojen ja ohjelman jälkeen. Auto ois ns. siinä ja vois nauttia ajamisesta. N54 tuntuu kyllä vievän kaikki rahat jos sitä haluaa lähteä parantelemaan...

                      Mutta tällästä pohdiskelin tänään
                      Onhan siinä melkoinen lista joka pitää osia vaihtaa ennen kuin N54 toimii varmasti. Ikä ja km taitaa näissä jo paukkua. N55 ei ole juuri kellään ja 135i 11-13 todella hyvillä varusteilla sekä vähillä kilometreillä on Saksan ok hyvin saatavilla.
                      Semmoista itse pyörittelin toisena vaihtoehtona.
                      M toki toimii varmasti, mutta eikö ne ole aika nuhaisia :think
                      C55 amg saa jo 20t€ pintaan.

                      Comment

                      • Hiace
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2011
                        • 1203
                        • Helsinki/Joensuu

                        N55 vois olla kyllä hyvää vaihtelua, taitaa siitäkin saada nykyisin hyvät tehot. LCI 135i N55 ja manuaalina menis kyllä. Miksei DCT mutta pitää olla vääntöjen kanssa tarkkana siinä.
                        F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                        Comment

                        • Pohjoisen Poika
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2014
                          • 464
                          • Lappi

                          Hexon N55 RR450 hybrid turbo maksaa 799$ toki pantti päälle 700$ jos pitää vanhan itsellä. Uskomattoman edullinen kyllä.
                          N54 hybridit turbot 2350$, minkä ihmeen takia? Yksi plussa tuonne N55 lisää

                          Comment

                          • Hiace
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2011
                            • 1203
                            • Helsinki/Joensuu

                            Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                            Hexon N55 RR450 hybrid turbo maksaa 799$ toki pantti päälle 700$ jos pitää vanhan itsellä. Uskomattoman edullinen kyllä.
                            N54 hybridit turbot 2350$, minkä ihmeen takia? Yksi plussa tuonne N55 lisää
                            Oho, hyvä tieto! Olisko N54 enemmän kysyntää, niin voidaan hilata hintaa ylös? Toki 2 kpl vs 1 kpl turboja vaikuttanee hintaan.
                            F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                            Comment

                            • JP-76
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 1060
                              • Kanta-Häme

                              Originally posted by Hiace View Post
                              N55 vois olla kyllä hyvää vaihtelua, taitaa siitäkin saada nykyisin hyvät tehot. LCI 135i N55 ja manuaalina menis kyllä. Miksei DCT mutta pitää olla vääntöjen kanssa tarkkana siinä.
                              Kohta olis tulossa yks F30 335xi (N55 ) myyntiin, ostahan pois
                              Kalusto:
                              BMW 550i xDrive -14
                              BMW S1000R -17
                              Toyota Proace -15

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                Onko noissa Inleteissä oikeesti noin iso ero, mitä osa myyjistä ilmoittaa? 10hp-30hp lupailevat. Esim. tuossa +27hp


                                BMS olisi halvin ja usealla käytössä. Mutta mites nuo muut, millä olisi eniten vastetta rahalle?
                                En tässä vaiheessa kuumalle puolelle alkaisi siirtämään, vaikka tuntuukin olevan suuri vaikutus etenkin yläkierroksilla. Ei ole vielä välijäähyä ja metanolijuttuja tuskin tulee. Tarkoitus olisi 400-420 paikkeilla pysytellä, jos ei nälkä kasva syödessä.
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎