Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    Ja olet siis pitänyt "nolla" asennosta viisi sekkaa nappia pohjassa, niin että molemmat varoitusvalot palavat ja silti sähkölukko päällä?
    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

    Comment

    • jumuli
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2010
      • 496
      • Seinäjoki

      Originally posted by Convertible View Post
      Ja olet siis pitänyt "nolla" asennosta viisi sekkaa nappia pohjassa, niin että molemmat varoitusvalot palavat ja silti sähkölukko päällä?
      Jep, juuri niin!
      Nyt
      Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
      Ex
      F25 30d M-sport GNA-500
      E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
      F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
      E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
      F25 20d M-Sport UZV-655
      Audi B8 S4 ILM-448
      F31 330d M-Sport VYZ-717
      E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
      E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
      F30 320d M-Sport VXU-494
      E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
      E91 335i M-Sport N54 CJT-858
      E91 335d M-Sport NJN-958
      E91 330d M-Sport GJB-752
      E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
      E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

      Comment

      • E39-530A
        BTCF Member
        • Feb 2007
        • 935
        • Espoo

        335i harkinnassa (E9x)

        335 bensa-automaattina kiinnostaisi. Kokemusta on "tavallisesta" E90:stä 6,5 vuoden verran tämän nykyisen 325iA:n kanssa ja se on ollut hyvä ja käyttövarma peli. Kaikkihan ovat yksilöitä varsinkin käytettynä, mutta poikkeaako 335i:n omistaminen tästä kovin?

        Pläräsin jo tarinoita täältä ja turbohan tuossa on tietysti oma liikkuva osansa ja lämmöt vaivaa joitakin.

        Suomen tarjonta on tietty niukkaa ja hintavaakin, mutta ajattelin alkuun ihmetellä paikallista tarjontaa. No, sehän on nopeasti tehty ja pari yksilöä pisti silmään.

        Ilmoitettuun ajomäärään nähden tuo yksi kappale on Suomen hintoihin nähden ok. Vaikuttaa tuodulta jo varusteidenkin tähden. Onko kenelläkään tästä yksilöstä tietoa tai huomioita?

        E92 335iA -08

        ---
        ex E34 540iA -93
        ex E90 325iA -05
        ex E39 530iA -00
        ex Toyota Avensis
        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6722
          • PK-seutu

          Originally posted by E39-530A View Post

          Mainostetaan 2009 malliksi, mutta valmistettu 7.3.2008. Ja varusteluettelossa ainakin suht. selkeä tuontiauton merkki: S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German

          Onhan tuo toki siistikuntoisen näköinen. Itse en tosin pienistä kilometreistä huolimatta huolisi tuollaista ankeaa ei-M-sporttia ainakaan tuohon hintaan.
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • E39-530A
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 935
            • Espoo

            Originally posted by pyroz View Post
            Mainostetaan 2009 malliksi, mutta valmistettu 7.3.2008. Ja varusteluettelossa ainakin suht. selkeä tuontiauton merkki: S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German

            Onhan tuo toki siistikuntoisen näköinen. Itse en tosin pienistä kilometreistä huolimatta huolisi tuollaista ankeaa ei-M-sporttia ainakaan tuohon hintaan.
            Aivan. Hinta on kohtalaisen suolainen verrattuna siihen, jos hakisi tai haetuttaisi Saksasta itse. Täällä ei näitä paljoa ole, mutta haetuttamisesta ei ole mitään kokemuksia.

            Oma 325iA on pelittänyt hyvin ja mittarissa on noin 115tkm, joten olen miettinyt sitäkin paljonko pitää antaa arvoa vähille kilometreille ja toisaalta paljonko varustetulle. Tosin mikä tahansa varustelu on luksusta verrattuna nykyiseen suomi-E90:seen. Ok, sport-nahkapenkit, aktiiviohjaus ja tehtaan madallus löytyy, mutta muuten ei yhtään mitään.
            E92 335iA -08

            ---
            ex E34 540iA -93
            ex E90 325iA -05
            ex E39 530iA -00
            ex Toyota Avensis
            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

            Comment

            • Convertible
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2638
              • Turku

              Originally posted by jumuli View Post
              Jep, juuri niin!
              Xdrivet tekee kyllä tuota, mutta en ole kyllä tiennyt, että muuten?
              F25 X3 35d
              E87 118i
              E46 330ti
              E46 M3
              E30 M3
              E30 M3 Convertible
              Z3 Roadster

              Comment

              • E39-530A
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 935
                • Espoo

                Originally posted by QUASIMODO View Post
                Kysellääs vielä hieman täältäkin...

                Tässä aiempi kysymykseni "E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III -topicissa"..

                Lyhyesti:
                Nyt ollaan ostohousut jalassa tutkittu vuoden 2007 farkkuja.
                318 ja 320 bensa-koneella ja manuaali-vaihteilla.
                Tässä on yksi vaihtoehto, jota mahdollisesti pitäisi lähteä Tampereelta katsomaan.

                Mitä näistä 100tkm ajetuista tulisi katsoa? Ruostetta näyttäisi ainakin kertyvän peräluukun kulmaan sisäpuolelle

                Mitenkä nuo autoliikkeiden ilmoittamat kulutukset..onko ne lähelläkään todellisuutta? Lisäksi, kun näihin ei saa lukkoperää, niin kuinka hankalasta paikasta näillä pääsee? Onko tilanne sama kuin esim. lukottomalla E36:lla:think Mitä ovat nämä CBC ja DTC?

                Onko joku sattumoisin käynyt katsomassa tuota Seinäjoen 320i:tä?
                Tuossa näyttäisi olevan 150hv-kone, mutta missä vaiheessa tehot nousevat 170hv:aan ja mitä muuta eroa on näilä koneilla...

                Offtopicina..
                Ilmoitetaan vielä, että vaihtoehtona on puolet vähemmän ajettu ja vuotta nuorempi KIA Sportage neliveto 2l bensakoneella ja manuaalivaihteilla.
                Ajotavasta riippuu onko alustan osissa vaihtotarvetta. Joissakin on jo jotkut palikat 100tkm kohdalla loppu, omassa 116tkm ajetussa ei taas ole merkkejä kulumisesta. Oma ajotapa on kohtalaisen hyvin autoa säästävä. Jarrulevyjä ja -paloja pääsee kyllä vaihtamaan (automaatti). Ruostetta ei ole missään, vaikka lisäsuojauksia ei ole tehty ja autolla on kahlattu kaiket talvet etelän suolavelleissä. Auto on tosin porrasperä.

                Ajovakautuksista ja luistonestoista ei ole pahemmin iloa, kun ajaa tarpeeksi syvään hankeen tai koittaa luistella jäistä mäkeä. Ei vaikka on uudet ja kalliit nastat alla. Vertailun vuoksi "kesäauto" E34 lukkoperällä on tässä mielessä 10x parempi talviauto. Sillä en ole jäänyt mihinkään kiinni samoissa olosuhteissa. Lukkoperä olisikin ainoa asia, mitä voisin ottaa jälkiasennuksena tähän E90:iin.
                E92 335iA -08

                ---
                ex E34 540iA -93
                ex E90 325iA -05
                ex E39 530iA -00
                ex Toyota Avensis
                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                Comment

                • ///Taipale
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2013
                  • 55
                  • Lohja

                  Itse olen tietokoneen näppäimet kuolassa katsellut noita e90 varhaistuotantoa olevia dieseleitä, lähinnä 320d. Eli, jos siis olen oikeassa, niin noissa 2005 - 2007 malleissa pitäisi olla tuo M47TU2D20 ? Eli perjaatteessa sama kone kuin e46 "riisseleissä", erona vain tuo numero 2 TU:n perään ja 13hv lisää (yksinkertaistettuna)? :think

                  Eli sama 103,5 kertaan kysytty ja ihmetelty kysymys; eikö tuo "äMMällä" varustettu kone ole se luotettavami kuin seuraavan polven "äNNä"?? Kun ei mitenkään riittäisi mielenkiinto "jännä nähä miten käy" -tyyppiseen arpomiseen sen jakopään kanssa.
                  E91 325i Touring Titansilber
                  E46 325i Coupe Hellrot Ex.
                  E36 325i Coupe (Jäärata) Ex.

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7526
                    • Kotona

                    Originally posted by ///Taipale View Post
                    Eli sama 103,5 kertaan kysytty ja ihmetelty kysymys; eikö tuo "äMMällä" varustettu kone ole se luotettavami kuin seuraavan polven "äNNä"?? Kun ei mitenkään riittäisi mielenkiinto "jännä nähä miten käy" -tyyppiseen arpomiseen sen jakopään kanssa.
                    Kyllä, se 163hv pannu tuntuu nettikeskustelujen perusteella turvallisemmaksi vaihtoehdoksi kuin se seuraava 177hv.

                    Silti, osta mieluummin 6-koneella jos rahat riittää.
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                    Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                    -

                    Comment

                    • ///Taipale
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2013
                      • 55
                      • Lohja

                      Niin, kyllähän se täyspitkä kone hauskempi olisi kuin kahta mäntää uupuva tynkämylly.

                      Mutta hyvä, että nyt joku selko tähänkin. Itsekkin olen btcf:än foorumeja kyseisestä asiasta lueskellut, mutta monesti joku sekoittaa vahingossa tai tietämättä asiasta nuo kaksi eri konetta keskenään.
                      E91 325i Touring Titansilber
                      E46 325i Coupe Hellrot Ex.
                      E36 325i Coupe (Jäärata) Ex.

                      Comment

                      • jpeltoma
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 600
                        • pirkanmaa

                        Originally posted by ///Taipale View Post
                        Itse olen tietokoneen näppäimet kuolassa katsellut noita e90 varhaistuotantoa olevia dieseleitä, lähinnä 320d. Eli, jos siis olen oikeassa, niin noissa 2005 - 2007 malleissa pitäisi olla tuo M47TU2D20 ? Eli perjaatteessa sama kone kuin e46 "riisseleissä", erona vain tuo numero 2 TU:n perään ja 13hv lisää (yksinkertaistettuna)? :think

                        Eli sama 103,5 kertaan kysytty ja ihmetelty kysymys; eikö tuo "äMMällä" varustettu kone ole se luotettavami kuin seuraavan polven "äNNä"?? Kun ei mitenkään riittäisi mielenkiinto "jännä nähä miten käy" -tyyppiseen arpomiseen sen jakopään kanssa.
                        Nuo vähän ajetut M47:t alkaa olla harvinaisia, uusimmat n 8 vuotta vanhoja ja ajettuna helposti se 250-300tkm. Eli laittoa tekniikassa on jokatapauksessa tiedossa, imusarjan läpät, turbo, suuttimet jne. Jos on tuoreempi N47 josta on jakopäästä huoltodokumentit niin miksei sellaista uskaltaisi ostaa.
                        __________________________________________________ ________________________
                        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                        Comment

                        • ///Taipale
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2013
                          • 55
                          • Lohja

                          Totta tuokin! Kyllähän niitä jos jonkin sortin ongelmia alkaa ilmenemään kun asphalttia on nielty se 250tkm ja enemmän. Tosin kyllä kai niitä "vähän" ( ) ajettuja (max 165tkm) M47 vielä muutama esim. nettiautosta löytyy. :think
                          E91 325i Touring Titansilber
                          E46 325i Coupe Hellrot Ex.
                          E36 325i Coupe (Jäärata) Ex.

                          Comment

                          • pro_tinnitus
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 273
                            • Etelä-Suomi

                            Originally posted by ///Taipale View Post
                            Totta tuokin! Kyllähän niitä jos jonkin sortin ongelmia alkaa ilmenemään kun asphalttia on nielty se 250tkm ja enemmän. Tosin kyllä kai niitä "vähän" ( ) ajettuja (max 165tkm) M47 vielä muutama esim. nettiautosta löytyy. :think
                            Mieluummin ehkä katsoisin kilometrien sijasta miten on pidetty/huollettu, tuossa 200K tulee kyllä kaikenlaista korjattavaa, huolettavaa; alusta,termostaatit,hehkut ,läpät pois, xenonit jne. Mieluummin 210t ajettu täysin huollettu/korjattu laite kuin 165tkm ajettu, jolle ei mitään ihmeempää tehty ja tottakai kalliimpi auto. Oli mikä tahansa niin katsohan että tarkastukset on tehty ajallaan, jotta ainakin koritakuu säilyy. Ruoste alkaa kohta näitäkin raiskaamaan.. valitettavasti.

                            Tuo psykologinen alle 200tkm istuu melkein kaikissa autonostajissa, no asiaa voi katsoa toiselta kantilta, yli 200tkm ajetulla ei ole enää myyntiarvoa, joten hinnat alhaalla ja varusteet ovat yleensä paremmat mitä vähän ajetulla perus suomiautolla.
                            Last edited by pro_tinnitus; 29-12-2014, 20:17.
                            E90 320d -05
                            EX: Z3 E36/8 3.0i

                            Comment

                            • ///Taipale
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2013
                              • 55
                              • Lohja

                              Originally posted by pro_tinnitus View Post
                              Mieluummin ehkä katsoisin kilometrien sijasta miten on pidetty/huollettu, tuossa 200K tulee kyllä kaikenlaista korjattavaa, huolettavaa; alusta,termostaatit,hehkut ,läpät pois, xenonit jne. Mieluummin 210t ajettu täysin huollettu/korjattu laite kuin 165tkm ajettu, jolle ei mitään ihmeempää tehty ja tottakai kalliimpi auto. Oli mikä tahansa niin katsohan että tarkastukset on tehty ajallaan, jotta ainakin koritakuu säilyy. Ruoste alkaa kohta näitäkin raiskaamaan.. valitettavasti.

                              Tuo psykologinen alle 200tkm istuu melkein kaikissa autonostajissa, no asiaa voi katsoa toiselta kantilta, yli 200tkm ajetulla ei ole enää myyntiarvoa, joten hinnat alhaalla ja varusteet ovat yleensä paremmat mitä vähän ajetulla perus suomiautolla.
                              Niin, kyllähän se asia näinkin on. Iän ja kilometrien kertyessä yksilöllisyys korostuu, niin hyvässä ja huonossa.
                              E91 325i Touring Titansilber
                              E46 325i Coupe Hellrot Ex.
                              E36 325i Coupe (Jäärata) Ex.

                              Comment

                              • Olzed
                                Newbiemmer
                                • Dec 2012
                                • 7
                                • pks

                                Harkinnassa

                                Moi

                                Mitäs porukka on mieltä näistä e9x 325d mallista?
                                uskaltaako tuollaisen n150-200tkm täydellisellä huoltokirjalla ajetun ostaa?
                                Mitä nämä "isot" dieselit yleensä kestää kilometrejä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎