Originally posted by JNIJNI
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...
Collapse
X
-
F11 523iA Touring
E93 325i cabrio
E81 116i
Triumph Daytona 955i
-
-
Originally posted by Kadunvaltaaja View PostJuu, näinpä juuri. E90n "pahka" sopii autoon mielestäni mainiosti, eikä se imukuppi-irtonavi varsinaisesti paranna kojetaulun meininkejä. Navin tarpeellisuudesta ei varmaankaan tarvi vängätä: Jos reitit suuntautuu kotiin, tehtaalle tai citymarketiin, niin laitetta ei tarvi. Kun pitää ajella uusiin kohteisiin edes muutaman kerran kuukaudessa, niin kiinteä navi on todella kätevä varuste. Päivitystarve on riesana kaikissa kaikissa navigointilaitteissa.
Radion ohjaamiseen riittää volume ja kanavavalinta. Ilmastoinnin ohjaamiseen lämpötilan säätö. Nohin ei todellakaan tarvita monimutkaisia menu systeemejä. Kännykän handsfreetä käytän vain ja ainoastaan vastaamiseen, joten tuo menun kautta käytettävä kännykänohjaus ei myöskään kiinnosta.
BMW:n pro navi on yksi huonoimmista naveista mitä olen koskaan joutunut käyttämään. Vanha versio oli toivoton ja tuo viimevuonna tullut uudempi malli ehkä siedettävä. Ihan sama vaikka karttoja vois ladata laittomasti netistä. Vaikka kartat on uudet, niin joutuu silti käyttämään huonoa ja kallista navia.
Ulkonäöllisesti en pidä tuota mötikkää mitenkään kauniina. Omaan silmään yksinkertaisuus on kaunista. Imukuppi irtonavi ei todellakaan ole myöskään mikään kaunistus, mutta sitä on pakko katsella vain silloin, kun navia sen pari kertaa kuukaudessa joutuu käyttämään. Lisäksi tuon pro navin hinnalla saa 10 huippuhyvää tomtom navia. Nuo hakkaavat pron käytettävyydessä 100-0.
Nämä siis omat mielipiteeni tuosta pro navista.Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Comment
-
-
Originally posted by Tctic View PostVarmaan tyhmä kysymys, mutta kuitenkin. Missä vaiheessa 325i:n moottori muuttui kolmilitraiseksi myös Euroopassa? Ja saako kyseistä moottoria muutettua helposti täysitehoiseksi?
"U0 (325i) subcoded engines seem to be crippled versions of their equivalent displacement O0 (330i) versions as they share all internal dimensions and technology."
Voisin kyllä siltikin veikata että tuo "muuttaminen" ei ole mikään sormien napsautus tyyliin pelkkä ohjelmointi.Last edited by Tibexe; 09-08-2009, 11:03.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Epäuskollinen autoilija View PostBMW:n pro navi on yksi huonoimmista naveista mitä olen koskaan joutunut käyttämään. Vanha versio oli toivoton ja tuo viimevuonna tullut uudempi malli ehkä siedettävä. Ihan sama vaikka karttoja vois ladata laittomasti netistä. Vaikka kartat on uudet, niin joutuu silti käyttämään huonoa ja kallista navia.Last edited by Anselmo H; 10-08-2009, 00:13.F11 523iA Touring
E93 325i cabrio
E81 116i
Triumph Daytona 955i
Comment
-
-
Originally posted by Kadunvaltaaja View PostMikä siinä on erityisen huonoa? Itse olen ollut tyytyväinen Business-Navin heräämisnopeuteen vs. muutama irtonavi sekä Nokian gps:t. Reitityskin on toimiva. Huonona puolena olen kokenut lähinnä kameratolppavaroituksen "blingin" puuttumisen. Miten sitten Pro- ja Business Navit eroaa toisistaan, ei mdn hajua.
Uudessa versiossa käyttöliittymää on parannettu huomattavasti ja kartatkin on tallennettu kovalevylle. Käyttöliittymä ei kuitenkaan edelleenkään ole täydellinen. Tomtom navilla osoitteiden etsiminen ja reittien valinta onnistuu puolet nopeammin. Jotenkin tuo kosketusnäyttö muutenkin istuu paremmin meikäläisen käteen. Kaikkiaan tuo tomtomin käyttöliittymä on yksinkertaisuudessaan jotenkin selkeämpi.Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Comment
-
-
Originally posted by Epäuskollinen autoilija View PostUudessa versiossa käyttöliittymää on parannettu huomattavasti ja kartatkin on tallennettu kovalevylle. Käyttöliittymä ei kuitenkaan edelleenkään ole täydellinen. Tomtom navilla osoitteiden etsiminen ja reittien valinta onnistuu puolet nopeammin.
Itse en taas pidä kosketusnäytöstä autossa, koska siinä näkyisi aina sormenjäljet, enkä voisi sitä sietää. Eilen juuri ohjelmoin kaverin Tomtom:iin reittiä ja olihan sekin kyllä tuskaa kun ei ollut juuri kokemusta ko. laitteesta. Noin 15 min ähellyksen jälkeen taisi onnistua. Eli pitäisin ainakin itse tuota E9x navin uutta versiota paljon hienostuneempana kuin pari vuotta vanhaa Tomtom:ia, uusista huippumalleista ei taas ole kokemusta.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostToi vuokra-autossa ollut mitä käyttelin viikon oli kai uusi kovalevyllinen versio, koska se tuntui ainakin todella nopealta (poislukien heräämisen viive autoa käynnistettäessä). Navina se ei ehkä ole täydellinen kaikilta osin, mutta helposti katseltava karttanäyttönä jatkuvan paikannuksen kera tuo oli ison näytön kanssa aivan mahtava. Rullasta kartan zoomailu sujui kätevästi kun rulla oli juuri siinä missä käsi muutenkin. Tätäkään ei tietenkään tartte tutuissa paikoissa mihinkään sen enempää kuin naviakaan.
Itse en taas pidä kosketusnäytöstä autossa, koska siinä näkyisi aina sormenjäljet, enkä voisi sitä sietää. Eilen juuri ohjelmoin kaverin Tomtom:iin reittiä ja olihan sekin kyllä tuskaa kun ei ollut juuri kokemusta ko. laitteesta. Noin 15 min ähellyksen jälkeen taisi onnistua. Eli pitäisin ainakin itse tuota E9x navin uutta versiota paljon hienostuneempana kuin pari vuotta vanhaa Tomtom:ia, uusista huippumalleista ei taas ole kokemusta.Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Comment
-
-
Originally posted by jnijni View Postnäin Ne Mielipiteet Vaihtelee.
Omasta Mielestä E9x Kojelauta Ilman Navi"möykkyä" On Alastoman Ja Halvan Näköinen. En Voisi Vaihtaa Sellaiseen Autoon. Lisäksi Käyttömukavuus Siirtyy Eri Kymmenluvulle "möykyn" Kanssa. Suosittelen Lämpimästi.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by Tibexe View PostMitä nyt E92:ssa sitä Pro-navigointia/isonäyttöistä iDriveä käyttänyt, niin aika must varuste olisi omalla listalla jos uutta/uudehkoa kolmesatasta olisin ostamassa.
Kojelautakin näyttää omaan silmään typerältä ilman navimöykkyä.E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
-
Kovasti menee navi-keskustelu makuasioiden puolelle. Esim. CAD-järjestelmiä arvioidaan objektiivisesti sen mukaan kuinka monella painalluksella/kuinka nopeasti jokin toiminto saadaan suoritettua. Samaa logiikkaa voisi käyttää myös navien käytettävyyden arviointiin.
Oma kritiikki ei koskenut kuitenkaan navin käytettävyyttä (nykyiset kovalevyltä karttoja lukevat mallit alkavat olla jo riittävän nopeita), vaan ainoastaan sitä, että pro-navin tuoma lisähyöty on minun tapauksessa suunnilleen saman suuruinen kuin pro-navin tuoma esteettinen haitta kojelaudassa (naville ei ole kovin usein käyttöä). Siksi käytettyä autoa ostaessa pro-navin puuttuminen/olemassaolo ei juuri ostopäätökseen vaikuta. Uuden auton hankinnassa taas en näe mitään järkeä sijoittaa 3-4000 euroa ko. navigaattoriin joka ei juuri vaikuta auton jälleenmyyntiarvoon.
Omasta mielestä esteettisesti muotoiltu tuote on useimmin mahdollisimman täsmällinen ja yksinkertainen (vrt. form follows function -ajattelumalli). Lisäksi kuviot ja värit tulee olla yhteensopivia ja muodot sulavalinjaisia. Näistä kahdesta kojelaudasta olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että perusmallin kojelauta on onnistuneempi. Tämä ei siis ole mikään hyökkäys pro-navia kohtaan, olisivat laittaneet sen. esim. samalla tavalla kuin uudessa seiskassa tai tai jopa Audi-tyylisesti, niin haluttavuus olisi kummasti parempi:
A6-audin naviasennus:
Onko muuten kukaan keksinyt tuolle e91:n karkailevalle takaluukunverholle mitään ratkaisuja? Saako siihen sähköverhoa, joka pysyisi paremmin paikoillaan?
Comment
-
-
Originally posted by SledgeHammer82 View PostOnko muuten kukaan keksinyt tuolle e91:n karkailevalle takaluukunverholle mitään ratkaisuja?
Jos avaan koko luukun, niin silloin verho pysyy paikallaan.E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
Comment