Meillä on ollut 320d -06 nyt vuoden ja 14 tkm ja öljyä saa todellakin olla lisäämässä vähän väliä. Omistusaikanani olen lisännyt jo 1,5 litraa öljyä. Kai se sitten normaalia on? Tuntuu kyllä aika kovalta öljysyöpöltä. Mittarissa nyt 193 tkm
E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...
Collapse
X
-
Kyllä toi on ihan täysin normaali öljyn kulutus mielestäni. Yleensä kun moottori kuluttaa vähän öljyä ihan kulumisen tuloksena, niin se povaa vain moottorille pitkää käyttöikää. Enemmänkin olisin huolestunut, jos moottori ei kuluta yhtään öljyä vaihtovälillä vaikka jotkut luulee, että se on jotenkin positiivinen asia. Näissä nykyisissä moottoreissa kun toi öljyn vaihtoväli vielä sen verran pitkä, että joku pari litraa vaihtovälillä melkein enemmänkin sääntö kuin poikkeus.Originally posted by rville View PostMeillä on ollut 320d -06 nyt vuoden ja 14 tkm ja öljyä saa todellakin olla lisäämässä vähän väliä. Omistusaikanani olen lisännyt jo 1,5 litraa öljyä. Kai se sitten normaalia on? Tuntuu kyllä aika kovalta öljysyöpöltä. Mittarissa nyt 193 tkm
Comment
-
Mulla ei 10Tkm vaihtovälillä huomannut tikusta, että olisi yhtään laskenut ylämerkistä.Originally posted by rville View PostMeillä on ollut 320d -06 nyt vuoden ja 14 tkm ja öljyä saa todellakin olla lisäämässä vähän väliä. Omistusaikanani olen lisännyt jo 1,5 litraa öljyä. Kai se sitten normaalia on? Tuntuu kyllä aika kovalta öljysyöpöltä. Mittarissa nyt 193 tkm
Mobil 5W-30 ESP, varmaan moottori paskana ja hajoaa kohta kun ei syö...
Comment
-
Itse lisäsin 1 L kun ajotietokone sitä pyysi n. 5000 km ennen öljynvaihtoa.
Normaalia se pieni öljynkulutus on.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
Ihan vaan vinkkinä, vaikka E90 sarjaa ei tästä voi syyttää: Eilen hyytyi E91 320dA kaupungille ja tauluun lävähti ruiskupumpun kuva. Vikakoodit herjasi yhdysputken painehäiriötä, josta oli helppo päätellä että vika paikallistuu siirtopumpun suuntaan. Uudelleen käynnistettäessä hörähti hetkeksi käyntiin ja pumppu huusi tankissa kuin hinaaja, ja sitten taas sammui. Ja eikun hinausauton lavetilla Keravan Autosalpaan sulamaan. Tänään sitten vuorokauden sulattelun jälkeen auto hörähti hienosti käyntiin, eikä pumppukaan enää huutanut.
On tullut ajeltua koko talven ajan säännöllisesti auto töissä päiväksi lämpimään halliin, ja taas yöksi ulos. Joten tankki on kerännyt kondensiovettä, joka sitten eilen jäätyessään hyydytti menon.
Eli suosittelen pruuttaamaan sinne tankkiin välillä jäänestoa dieselin sekaan. Näin tein minäkin tänään ensimmäistä kertaa. Fiksummat varmaan naureskelevat tämän jutun luettuaan partaansa.
Ruiskupumpun kuva taulussa kerkesi hetken aikaa jo kylmäämään povitaskun suunnalla... Tällä kertaa selvittiin Keravan Autosalpan ystävällisellä ja myötämielisellä sulatusavulla.
Comment
-
Olisikos voinut olla polttoainesuodatin syynä? Onko tullut vaihdettua?Originally posted by JKK View Post
On tullut ajeltua koko talven ajan säännöllisesti auto töissä päiväksi lämpimään halliin, ja taas yöksi ulos. Joten tankki on kerännyt kondensiovettä, joka sitten eilen jäätyessään hyydytti menon.
Comment
-
Nyt on lokakuusta 2009 lähtien ollu ensimmäinen omistamani BMW, e91 320dA 2006 ajettu 140tkm ostettaessa. 10tkm km takana, eikä mitään ongelmia. Moottorinlämmitintäkään ei ole ja kuitenkin lähtee käyntiin -25 asteessa erittäin hyvin dieseliksi.
Olen myös todella tyytyväinen ajettavuuteen, varsinkin näillä talvikeleillä. Luistonesto toimii todella hyvin ja kyllähän tällainen takatuuppari on paljon loogisempi ajaa liukkailla.
Ainut asia mikä oli pienoinen pettymys, on polttoaineen kulutus. Ottaa noin litran enemmän kuin edellinen autoni V70 2,5TDI 140hv vm. 2000. Tosin uudemmat Volvotkin taitaa tehdä samaa. Oletin että kulutus olisi samaa luokkaa, vaikka BMW:ssä automaatti onkin, mutta taasen uudemman sukupolven diesel
Täytyypä käydä etsiskelemässä tuota öljytikkua, ja katsoa paljonko siellä on tavaraa. :think
Jos se oli se punapäinen mittatikku, niin puolessavälissä oli. 10 tkm öljynvaihdosta autoa ostettaessa, eiköhän se aika yläpinnassa oo silloin ollu
Last edited by motoman; 20-02-2010, 11:23.
Comment
-
Oletko moottorinlämpöjä seurannut? Termostaattit(pää+egr) tuntuu olevan kulutustavaraa näissä dieseleissä. Ja jos käy kylmänä niin nostaa kulutusta.Originally posted by motoman View PostNyt on lokakuusta 2009 lähtien ollu ensimmäinen omistamani BMW, e91 320dA 2006 ajettu 140tkm ostettaessa. Nyt on 10tkm km takana, eikä mitään ongelmia. Moottorinlämmitintäkään ei ole ja kuitenkin lähtee käyntiin -25 asteessa erittäin hyvin dieseliksi.
Olen myös todella tyytyväinen ajettavuuteen, varsinkin näillä talvikeleillä. Luistonesto toimii todella hyvin ja kyllähän tällainen takatuuppari on paljon loogisempi ajaa liukkailla.
Ainut asia mikä oli pienoinen pettymys, on polttoaineen kulutus. Ottaa noin litran enemmän kuin edellinen autoni V70 2,5TDI 140hv vm. 2000. Tosin uudemmat Volvotkin taitaa tehdä samaa. Oletin että kulutus olisi samaa luokkaa, vaikka BMW:ssä automaatti onkin, mutta taasen uudemman sukupolven diesel
Myös hiukkassuodatin taitaa olla yksi kulutusta nostava tekijä :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Täytyypä joskus katsoa tuota piilovalikon moottorinlämpötilaa.Originally posted by _nixu_ View PostOletko moottorinlämpöjä seurannut? Termostaattit(pää+egr) tuntuu olevan kulutustavaraa näissä dieseleissä. Ja jos käy kylmänä niin nostaa kulutusta.
Myös hiukkassuodatin taitaa olla yksi kulutusta nostava tekijä :think
Kulutus oli syksyllä mittarin mukaan 6.7 ja 6.8 nyt talvella se on noussut näyttämään lukemaa 6.9
Ei nyt mikään mahdoton lukema ole, mutta kuitenkin litran enemmän kuin vanha volvo!
Comment
-
Sekin tuli viime kesänä vaihdettua.Originally posted by exodus View PostOlisikos voinut olla polttoainesuodatin syynä? Onko tullut vaihdettua?
Comment
-
Tuolla ongelma threadissa kirjoittelinkin jo tästä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=178765Originally posted by motoman View PostTäytyypä joskus katsoa tuota piilovalikon moottorinlämpötilaa.
Kulutus oli syksyllä mittarin mukaan 6.7 ja 6.8 nyt talvella se on noussut näyttämään lukemaa 6.9
Ei nyt mikään mahdoton lukema ole, mutta kuitenkin litran enemmän kuin vanha volvo!
Vaikka termarit on kunnossa niin jossain +5 asteessa on maaginen kohta jonka alle olevissa lämpötiloissa kulutus kasvaakin litralla. Termareilla ja moottorin lämmöillä ei ole merkitystä siihen.
Comment
-
Poistetaanpa pemaripalstaneitsyys muutaman E91 320DA -kysymyksen kera. Olen ostamassa täällä Saksassa itselleni käyttöautoa ja muutama ehdokas on löytynyt. Ehdokkaani ovat kaikki BMW Premium Selection -vaihdokkeja joka ilmeisesti takaa normaalia paremman perävalotakuun ja joitan tarkistuksia itse autolle? Kysymykseni koskee koeajolla tarkkailtavia seikkoja, sekä varusteita.
- Millaisiin asioihin koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota? Voiko esim. automaatin toimintaa perstuntumalla jotenkin testata?
- Ehdokkaissa on mm. Advantage- ja Comfort-paketit, olen ymmärtänyt että noiden mukana tulee mm. Xenon-valot ja parkkitutka. Ovatko tuplaxenonit ja/tai kurvivalot lisävarusteita? Entäs parkkitutka eteen, pitääkö sekin ruksia erikseen?
- Mukitelineet kuuluvat ilmeisesti säilytyspakettiin. Voiko niitä jälkiasentaa jos autossa ei sellaisia ole? Lehtitaskuista tai muista en niin välitä kunhan saisi kupposen kuumaa aamuruuhkassa ryystettäväksi.
- Mahdollinen lastutus, kestääkö automaatti maltillisen tehon jä väännön lisäyksen mikäli tuntuu ettei banhilla pärjää?
Comment
-
Premium Selection -autoissa on BMW:n antama takuu, joka toimii Suomessakin jotenkuten. Tuollaista autoa ei oikeastaan tarvitse edes koeajaa, sillä on aivan varmaa että kaikki on kunnossa.Originally posted by multipena View PostOlen ostamassa täällä Saksassa itselleni käyttöautoa ja muutama ehdokas on löytynyt. Ehdokkaani ovat kaikki BMW Premium Selection -vaihdokkeja joka ilmeisesti takaa normaalia paremman perävalotakuun ja joitan tarkistuksia itse autolle? Kysymykseni koskee koeajolla tarkkailtavia seikkoja, sekä varusteita.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
Xenonit kuuluu pakettiin ainakin suomessa, samoin parkkitutka. Tuplaxenoneja ei ole olemassa, on vain normi valot tai xenonit E90. Kurvivalot on lisävarusteena saatavissa. Parkkitutka myös lisävaruste eteen. Mukitelineet tulee muistaakseni comfortin mukana, ei pysty asentamaan jälkeenpäin. Kyllähän tollanen automaatti kestää pienen tehonlisäyksen hyvin. Katso koeajossa, että vaihtaa pehmeesti ja muutenkin normaalisti, hieno laatikko se on.Originally posted by multipena View PostPoistetaanpa pemaripalstaneitsyys muutaman E91 320DA -kysymyksen kera. Olen ostamassa täällä Saksassa itselleni käyttöautoa ja muutama ehdokas on löytynyt. Ehdokkaani ovat kaikki BMW Premium Selection -vaihdokkeja joka ilmeisesti takaa normaalia paremman perävalotakuun ja joitan tarkistuksia itse autolle? Kysymykseni koskee koeajolla tarkkailtavia seikkoja, sekä varusteita.
- Millaisiin asioihin koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota? Voiko esim. automaatin toimintaa perstuntumalla jotenkin testata?
- Ehdokkaissa on mm. Advantage- ja Comfort-paketit, olen ymmärtänyt että noiden mukana tulee mm. Xenon-valot ja parkkitutka. Ovatko tuplaxenonit ja/tai kurvivalot lisävarusteita? Entäs parkkitutka eteen, pitääkö sekin ruksia erikseen?
- Mukitelineet kuuluvat ilmeisesti säilytyspakettiin. Voiko niitä jälkiasentaa jos autossa ei sellaisia ole? Lehtitaskuista tai muista en niin välitä kunhan saisi kupposen kuumaa aamuruuhkassa ryystettäväksi.
- Mahdollinen lastutus, kestääkö automaatti maltillisen tehon jä väännön lisäyksen mikäli tuntuu ettei banhilla pärjää?
Comment
, vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista
Comment