Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rville
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 290
    • Pori

    Meillä on ollut 320d -06 nyt vuoden ja 14 tkm ja öljyä saa todellakin olla lisäämässä vähän väliä. Omistusaikanani olen lisännyt jo 1,5 litraa öljyä. Kai se sitten normaalia on? Tuntuu kyllä aika kovalta öljysyöpöltä. Mittarissa nyt 193 tkm
    Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11684
      • Kouvola

      Originally posted by rville View Post
      Meillä on ollut 320d -06 nyt vuoden ja 14 tkm ja öljyä saa todellakin olla lisäämässä vähän väliä. Omistusaikanani olen lisännyt jo 1,5 litraa öljyä. Kai se sitten normaalia on? Tuntuu kyllä aika kovalta öljysyöpöltä. Mittarissa nyt 193 tkm
      Kyllä toi on ihan täysin normaali öljyn kulutus mielestäni. Yleensä kun moottori kuluttaa vähän öljyä ihan kulumisen tuloksena, niin se povaa vain moottorille pitkää käyttöikää. Enemmänkin olisin huolestunut, jos moottori ei kuluta yhtään öljyä vaihtovälillä vaikka jotkut luulee, että se on jotenkin positiivinen asia. Näissä nykyisissä moottoreissa kun toi öljyn vaihtoväli vielä sen verran pitkä, että joku pari litraa vaihtovälillä melkein enemmänkin sääntö kuin poikkeus.

      Comment

      • Rubu
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 809
        • Kuopio

        Originally posted by rville View Post
        Meillä on ollut 320d -06 nyt vuoden ja 14 tkm ja öljyä saa todellakin olla lisäämässä vähän väliä. Omistusaikanani olen lisännyt jo 1,5 litraa öljyä. Kai se sitten normaalia on? Tuntuu kyllä aika kovalta öljysyöpöltä. Mittarissa nyt 193 tkm
        Mulla ei 10Tkm vaihtovälillä huomannut tikusta, että olisi yhtään laskenut ylämerkistä.
        Mobil 5W-30 ESP, varmaan moottori paskana ja hajoaa kohta kun ei syö...

        Comment

        • b mutteri kasa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1461
          • Area 03

          Itse lisäsin 1 L kun ajotietokone sitä pyysi n. 5000 km ennen öljynvaihtoa.

          Normaalia se pieni öljynkulutus on.
          BMW F11 530 dA VOLL
          Carbon-schwarz Metallic

          BMW E30 325i Sport

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2321
            • Uusimaa

            Ihan vaan vinkkinä, vaikka E90 sarjaa ei tästä voi syyttää: Eilen hyytyi E91 320dA kaupungille ja tauluun lävähti ruiskupumpun kuva. Vikakoodit herjasi yhdysputken painehäiriötä, josta oli helppo päätellä että vika paikallistuu siirtopumpun suuntaan. Uudelleen käynnistettäessä hörähti hetkeksi käyntiin ja pumppu huusi tankissa kuin hinaaja, ja sitten taas sammui. Ja eikun hinausauton lavetilla Keravan Autosalpaan sulamaan. Tänään sitten vuorokauden sulattelun jälkeen auto hörähti hienosti käyntiin, eikä pumppukaan enää huutanut.

            On tullut ajeltua koko talven ajan säännöllisesti auto töissä päiväksi lämpimään halliin, ja taas yöksi ulos. Joten tankki on kerännyt kondensiovettä, joka sitten eilen jäätyessään hyydytti menon.

            Eli suosittelen pruuttaamaan sinne tankkiin välillä jäänestoa dieselin sekaan. Näin tein minäkin tänään ensimmäistä kertaa. Fiksummat varmaan naureskelevat tämän jutun luettuaan partaansa.

            Ruiskupumpun kuva taulussa kerkesi hetken aikaa jo kylmäämään povitaskun suunnalla... Tällä kertaa selvittiin Keravan Autosalpan ystävällisellä ja myötämielisellä sulatusavulla.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • exodus
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 774
              • Oulu

              Originally posted by JKK View Post

              On tullut ajeltua koko talven ajan säännöllisesti auto töissä päiväksi lämpimään halliin, ja taas yöksi ulos. Joten tankki on kerännyt kondensiovettä, joka sitten eilen jäätyessään hyydytti menon.
              Olisikos voinut olla polttoainesuodatin syynä? Onko tullut vaihdettua?

              Comment

              • motoman
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 35
                • Pohjanmaa

                Nyt on lokakuusta 2009 lähtien ollu ensimmäinen omistamani BMW, e91 320dA 2006 ajettu 140tkm ostettaessa. 10tkm km takana, eikä mitään ongelmia. Moottorinlämmitintäkään ei ole ja kuitenkin lähtee käyntiin -25 asteessa erittäin hyvin dieseliksi.

                Olen myös todella tyytyväinen ajettavuuteen, varsinkin näillä talvikeleillä. Luistonesto toimii todella hyvin ja kyllähän tällainen takatuuppari on paljon loogisempi ajaa liukkailla.

                Ainut asia mikä oli pienoinen pettymys, on polttoaineen kulutus. Ottaa noin litran enemmän kuin edellinen autoni V70 2,5TDI 140hv vm. 2000. Tosin uudemmat Volvotkin taitaa tehdä samaa. Oletin että kulutus olisi samaa luokkaa, vaikka BMW:ssä automaatti onkin, mutta taasen uudemman sukupolven diesel

                Täytyypä käydä etsiskelemässä tuota öljytikkua, ja katsoa paljonko siellä on tavaraa. :think

                Jos se oli se punapäinen mittatikku, niin puolessavälissä oli. 10 tkm öljynvaihdosta autoa ostettaessa, eiköhän se aika yläpinnassa oo silloin ollu
                Last edited by motoman; 20-02-2010, 11:23.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Originally posted by motoman View Post
                  Nyt on lokakuusta 2009 lähtien ollu ensimmäinen omistamani BMW, e91 320dA 2006 ajettu 140tkm ostettaessa. Nyt on 10tkm km takana, eikä mitään ongelmia. Moottorinlämmitintäkään ei ole ja kuitenkin lähtee käyntiin -25 asteessa erittäin hyvin dieseliksi.

                  Olen myös todella tyytyväinen ajettavuuteen, varsinkin näillä talvikeleillä. Luistonesto toimii todella hyvin ja kyllähän tällainen takatuuppari on paljon loogisempi ajaa liukkailla.

                  Ainut asia mikä oli pienoinen pettymys, on polttoaineen kulutus. Ottaa noin litran enemmän kuin edellinen autoni V70 2,5TDI 140hv vm. 2000. Tosin uudemmat Volvotkin taitaa tehdä samaa. Oletin että kulutus olisi samaa luokkaa, vaikka BMW:ssä automaatti onkin, mutta taasen uudemman sukupolven diesel
                  Oletko moottorinlämpöjä seurannut? Termostaattit(pää+egr) tuntuu olevan kulutustavaraa näissä dieseleissä. Ja jos käy kylmänä niin nostaa kulutusta.
                  Myös hiukkassuodatin taitaa olla yksi kulutusta nostava tekijä :think
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • motoman
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 35
                    • Pohjanmaa

                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Oletko moottorinlämpöjä seurannut? Termostaattit(pää+egr) tuntuu olevan kulutustavaraa näissä dieseleissä. Ja jos käy kylmänä niin nostaa kulutusta.
                    Myös hiukkassuodatin taitaa olla yksi kulutusta nostava tekijä :think
                    Täytyypä joskus katsoa tuota piilovalikon moottorinlämpötilaa.

                    Kulutus oli syksyllä mittarin mukaan 6.7 ja 6.8 nyt talvella se on noussut näyttämään lukemaa 6.9

                    Ei nyt mikään mahdoton lukema ole, mutta kuitenkin litran enemmän kuin vanha volvo!

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2321
                      • Uusimaa

                      Originally posted by exodus View Post
                      Olisikos voinut olla polttoainesuodatin syynä? Onko tullut vaihdettua?
                      Sekin tuli viime kesänä vaihdettua.
                      BMW G30 530e X-Drive

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • exodus
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 774
                        • Oulu

                        Originally posted by motoman View Post
                        Täytyypä joskus katsoa tuota piilovalikon moottorinlämpötilaa.

                        Kulutus oli syksyllä mittarin mukaan 6.7 ja 6.8 nyt talvella se on noussut näyttämään lukemaa 6.9

                        Ei nyt mikään mahdoton lukema ole, mutta kuitenkin litran enemmän kuin vanha volvo!
                        Tuolla ongelma threadissa kirjoittelinkin jo tästä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=178765

                        Vaikka termarit on kunnossa niin jossain +5 asteessa on maaginen kohta jonka alle olevissa lämpötiloissa kulutus kasvaakin litralla. Termareilla ja moottorin lämmöillä ei ole merkitystä siihen.

                        Comment

                        • Matlock
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2008
                          • 254
                          • Turku

                          Mahdollista valitusta vakuutusoikeuteen silmällä pitäen, kyselen onko kellään E9*:n omistajista hajonnut laturinhihnan kiristysrullan pultti? Osaako joku valaista, mikä voi aiheuttaa pultin katkeamisen?

                          Comment

                          • multipena
                            Newbiemmer
                            • Feb 2010
                            • 6
                            • saksa

                            Poistetaanpa pemaripalstaneitsyys muutaman E91 320DA -kysymyksen kera. Olen ostamassa täällä Saksassa itselleni käyttöautoa ja muutama ehdokas on löytynyt. Ehdokkaani ovat kaikki BMW Premium Selection -vaihdokkeja joka ilmeisesti takaa normaalia paremman perävalotakuun ja joitan tarkistuksia itse autolle? Kysymykseni koskee koeajolla tarkkailtavia seikkoja, sekä varusteita.

                            - Millaisiin asioihin koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota? Voiko esim. automaatin toimintaa perstuntumalla jotenkin testata?
                            - Ehdokkaissa on mm. Advantage- ja Comfort-paketit, olen ymmärtänyt että noiden mukana tulee mm. Xenon-valot ja parkkitutka. Ovatko tuplaxenonit ja/tai kurvivalot lisävarusteita? Entäs parkkitutka eteen, pitääkö sekin ruksia erikseen?
                            - Mukitelineet kuuluvat ilmeisesti säilytyspakettiin. Voiko niitä jälkiasentaa jos autossa ei sellaisia ole? Lehtitaskuista tai muista en niin välitä kunhan saisi kupposen kuumaa aamuruuhkassa ryystettäväksi.
                            - Mahdollinen lastutus, kestääkö automaatti maltillisen tehon jä väännön lisäyksen mikäli tuntuu ettei banhilla pärjää?

                            Comment

                            • jussi_r
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 1655
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by multipena View Post
                              Olen ostamassa täällä Saksassa itselleni käyttöautoa ja muutama ehdokas on löytynyt. Ehdokkaani ovat kaikki BMW Premium Selection -vaihdokkeja joka ilmeisesti takaa normaalia paremman perävalotakuun ja joitan tarkistuksia itse autolle? Kysymykseni koskee koeajolla tarkkailtavia seikkoja, sekä varusteita.
                              Premium Selection -autoissa on BMW:n antama takuu, joka toimii Suomessakin jotenkuten. Tuollaista autoa ei oikeastaan tarvitse edes koeajaa, sillä on aivan varmaa että kaikki on kunnossa.
                              M3 Cabrio Individual
                              530d GT xDrive
                              GL420 CDI
                              ZX-12R

                              Comment

                              • haba
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2003
                                • 723
                                • Helsinki

                                Originally posted by multipena View Post
                                Poistetaanpa pemaripalstaneitsyys muutaman E91 320DA -kysymyksen kera. Olen ostamassa täällä Saksassa itselleni käyttöautoa ja muutama ehdokas on löytynyt. Ehdokkaani ovat kaikki BMW Premium Selection -vaihdokkeja joka ilmeisesti takaa normaalia paremman perävalotakuun ja joitan tarkistuksia itse autolle? Kysymykseni koskee koeajolla tarkkailtavia seikkoja, sekä varusteita.

                                - Millaisiin asioihin koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota? Voiko esim. automaatin toimintaa perstuntumalla jotenkin testata?
                                - Ehdokkaissa on mm. Advantage- ja Comfort-paketit, olen ymmärtänyt että noiden mukana tulee mm. Xenon-valot ja parkkitutka. Ovatko tuplaxenonit ja/tai kurvivalot lisävarusteita? Entäs parkkitutka eteen, pitääkö sekin ruksia erikseen?
                                - Mukitelineet kuuluvat ilmeisesti säilytyspakettiin. Voiko niitä jälkiasentaa jos autossa ei sellaisia ole? Lehtitaskuista tai muista en niin välitä kunhan saisi kupposen kuumaa aamuruuhkassa ryystettäväksi.
                                - Mahdollinen lastutus, kestääkö automaatti maltillisen tehon jä väännön lisäyksen mikäli tuntuu ettei banhilla pärjää?
                                Xenonit kuuluu pakettiin ainakin suomessa, samoin parkkitutka. Tuplaxenoneja ei ole olemassa, on vain normi valot tai xenonit E90. Kurvivalot on lisävarusteena saatavissa. Parkkitutka myös lisävaruste eteen. Mukitelineet tulee muistaakseni comfortin mukana, ei pysty asentamaan jälkeenpäin. Kyllähän tollanen automaatti kestää pienen tehonlisäyksen hyvin. Katso koeajossa, että vaihtaa pehmeesti ja muutenkin normaalisti, hieno laatikko se on.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎