Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Komu
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 1038
    • Nurmijärvi

    Nelivedot bensaturbo audin vertaaminen pienimmällä takapotku diesel bemuun ei noin suoriltaan onnistu mitenkään. Jos ymmärrät. Paskempi se BMW on jos kulkupuolta verrataan. Varsinkin talvella.

    Mitkä on sitten uudet kriteerit millä uusi auto on tulossa? Nehän sen ratkaisee. -Ei, kolmossarja ei ole maailman isoin, mutta sen kanssa elää.
    -Ei E46 kopassa mitään erikoista vikaa ole kai ollut? Alustan kanssa vaihdettavaa? Google auttaa lisää?
    -Koeaja alustaltaan ja historialtaan 100% ehjä auto vaikka budjetin ulkopuolta. Ehkä osaat sitten itsekkin ajatella onko tämä se korimalli/kone mitä haluan.
    -Ota vaikka nelikko bmw, tai hieman isommalla padalla kuin tuo 320d. Ehkä niitä kytkin ja vauhtipyörä juttuja voi katella sitten myöhemmin.
    E70 X5 40d + F31 330d
    Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
    Myyty tämäkin335d E91 perheauto
    Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      Originally posted by JKK View Post
      Juuri kävin hakemassa eräälle tuttavalle saksasta E90 320i:n vm.2005. Mittarissa oli 110tkm ja auto pelasi kaikinpuolin hyvin. Ainoastaan Valvetronicin säätömoottori piti uusia (300 euroa). Tämä onkin ko. mallin tyypillisin vikaantuva (kallis) yksityiskohta. Useimmiten vikaantuminen vaihdattaa ilmeisesti koko Valvetronicin (800 euroa). Tämä kannattaa vikaskannerilla tarkistaa ennen kaupantekoa.
      Mites tuo oireilee? Huomaako koeajolla ilman scanneria?
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2321
        • Uusimaa

        Originally posted by _nixu_ View Post
        Mites tuo oireilee? Huomaako koeajolla ilman scanneria?
        Oikeastaan sen huomasi vain hieman levottomasti käyvästä tyhjäkäynnistä. Sekin oli vain ajoittaista. Itse en ole ajanut ko. autolla korjauksen jälkeen, koska uusi säätömoottori vaihdettiin uuden omistajan toimesta suomessa. Omistaja ei kuulemma huomannut tehoissa mitään muutosta. Ainoastaan pakoäänet muuttuivat matalilla kierroksilla mureammiksi. Ja auto alkoi korjauksen jälkeen miedosti nykimään pintakaasulla ajettaessa, joka selittynee sillä että seoksen säätö, ja valvetronic, toimii nyt tehtaan suunnittelemalla tavalla. Eikö tämä nykiminen ole ostettu ominaisuus aika monissa uusissa "laihaseosmoottoreissa". Auto antoi viasta suoraan "Valvetronic:säätömoottori viallinen" -vikakoodin. Myyjä oli saksalainen BMW-liike, mutta siltikään eivät suostuneet pudottamaan hintaa vian vuoksi.

        Originally posted by Komu View Post
        Nelivedot bensaturbo audin vertaaminen pienimmällä takapotku diesel bemuun ei noin suoriltaan onnistu mitenkään. Jos ymmärrät. Paskempi se BMW on jos kulkupuolta verrataan. Varsinkin talvella.
        Taitaa kuitenkin onnistua. Ainakin oma lastutettu 320dA E91 pieksee paikaltaan kiihdytyksessä vastaavan lastutetun 1,8Tq:n muutamalla auton mitalla välillä 0-130km/h. Tämä on testattu aika moneen kertaan... On myös testattu vakion 2,0TFSIq:n kanssa, jonka kanssa edettiin täysin rintarinnan. Näin ainakin kesäkelillä
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • mikok
          Newbiemmer
          • Aug 2010
          • 10
          • ristiina

          Aina kuulostaa paremmalta. Mites näissä menee nuo varustetasot. Ilmeisesti vakiona näissä ei ole mitään. Entä talvea ajatellen nuo lämmittimet ja muut sen semmuset. Miten yleensäkkin lämpiaa talvi olosuhteissa. siis tämä 320d. Saksasta jos tuotattaa ni tuskin on tietysti minkään laisia. Audissa kylla oli kaikki.

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2321
            • Uusimaa

            Originally posted by mikok View Post
            Mites näissä menee nuo varustetasot. Ilmeisesti vakiona näissä ei ole mitään.
            BMW:n politiikkahan on se, että jokainen ostaa haluamansa varusteet. Eli vakiona auto on aika nukkavieru...

            Originally posted by mikok View Post
            Entä talvea ajatellen nuo lämmittimet ja muut sen semmuset. Miten yleensäkkin lämpiaa talvi olosuhteissa. siis tämä 320d.
            320d edustaa varmasti lämpiävyydeltään samaa sarjaa muiden vastaavien nykydieseleiden suhteen. Näissähän on jokin sähköinen lisälämmitin, joka nopeuttaaa lämpenemistä. Tosin Audin 2,5V6TDi oli mielestäni hitaampi lämpenemään, ja muutenkin lämmitysteho hiipui -27 asteen nurkilla. E91 pysyi ainakin viime talven kovilla pakkasilla ihan hyvin pelissä mukana. Itselläni on vain säteily-sisätilalämmitin, ja niillä selvisin talven yli hyvin. Tietysti webastoon tottunut sellaisen haluaa aina... Ilmastointilaitteen osalta on jotenkin sellainen fiilis, että A4:sen ilmastointi tuotti lämmön/viileyden jotenkin tasaisemmin ja hallitummin. Tosin Audin AC:tä on aina pidetty hyvin toteutettuna.

            Originally posted by mikok View Post
            Saksasta jos tuotattaa ni tuskin on tietysti minkäänlaisia.
            Kyllä saksassa on paljon webastollisia E91:siä myytävänä. Todennäköisemmin sellaisen sieltä löydät kuin säästövarustelluista ns. suomiautoista. Itse en edes katselisi E91:siä suomen markkinoilta. Ne ainoat ja harvat "suomihelmet" on yleensä pahasti törkyhinnoiteluja.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • mikok
              Newbiemmer
              • Aug 2010
              • 10
              • ristiina

              Nyt on tää kahlattu läpi. Hyvältä autolta se kuulostaa. Paikallisessa liikkeesäkin kävin myjää jututtamassa. Se sano että lastutettuja ja lastutusta pitää karttaa ku ruttoa. Pikkase hymyilytti...

              Paljon tommuselle pätevälle 320d tulis saksasta hittaa edes jonkin laisilla varusteilla. Porukka on vissii kuitenki niitä aika lailla tänne raahnnu. Tuntuu mobilessa olevan alkaen 9000 €... sportti penkillisiä taas suhteessa määrän on todella vähän.

              Joku tuolla edellä puhu jostain juhiksesta. Onko hän joku erikois mies näihin hommiin?

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                Originally posted by mikok View Post
                Nyt on tää kahlattu läpi. Hyvältä autolta se kuulostaa. Paikallisessa liikkeesäkin kävin myjää jututtamassa. Se sano että lastutettuja ja lastutusta pitää karttaa ku ruttoa. Pikkase hymyilytti...

                Paljon tommuselle pätevälle 320d tulis saksasta hittaa edes jonkin laisilla varusteilla. Porukka on vissii kuitenki niitä aika lailla tänne raahnnu. Tuntuu mobilessa olevan alkaen 9000 €... sportti penkillisiä taas suhteessa määrän on todella vähän.

                Joku tuolla edellä puhu jostain juhiksesta. Onko hän joku erikois mies näihin hommiin?

                ehjät karvalakki varusteiset 150-200tkm ajetut E91 320d:t maksaa saksassa alkaen n.11-12ke ja 13-15ke hintaan alkaa saada jo hyviä autoja sport penkeillä, pro navilla, xenoneilla ym. verot n.4500e. kaikkine kuluineen voit siis laskea hintaa autosta riippuen n.17-21ke. 100tkm pintaan ajetut on jo selvästi kalliimpia ja verot korkeammat.


                Audi A4:ään verrattuna E91:ssä on selkeästi pienempi tavaratila.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • FusionWolf
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 96

                  Tänään tuli sitten tämmöinen 320d e90 hommattua.

                  Suomeen tuotu uutena ihan virallista reittiä pitkin, joten lienee sitten ns. Suomiauto (mistähän tuokin sanonta tulee. Ei siinä ole mitään suomalaista).

                  Varustukseltaan ihan kohtalainen sanoisin ja hinta oli enemmän kuin kohdallaan. Edes saksasta ei saisi muljutettua tämmöistä tänne tähän hintaan.

                  Todella tyytyväinen olen. Kilsoja ei tosin ole kertnyt vasta kuin kolmisenkymmentä, mutta vaikuttaa asiallisesta peliltä.

                  Ja juu, surullisen kuuluisat imupuolen läpät on saaneet jo kyytiä edellisen omistajan toimesta.


                  ai niin. ja mun eka bemari sekä ensimmäinen takavetoinen auto yleensä.

                  Comment

                  • PekkaM
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 29
                    • Oulu

                    Ajattelinpa laittaa vähän välikommenttia autosta näin pitkän kuuman kesän jälkeen
                    Autohan oli 325iA ja on toiminut kyllä kuin unelma, ne vähät kilometrit mitä oon sillä rullannu!
                    En voisi olla paljoa tyytyväisempi lukuun ottamatta tuota vajaallista tehoa mutta itseä tuosta asiasta vaan saa syyttää kun ei uskonu
                    viisaampia autoa ostaessa..
                    Tietty sitä vakkaria kaipaa myös aikalailla, jonka asennus on jääny vaiheeseen mahd. talon oston myötä.
                    Tosiaan ei yhtään vikaa ole ollut eikä mitään muutakaan ongelmia tosin Suomen talvihan ne auton kujeet yleensä vasta paljastaa ja tietty isoliuta kiveniskemiä(pkrl)
                    No palataan asiaan kun se talvi tulee.

                    Ai niin yks homma tuli itselle täytenä yllätyksenä, kun vaihdoin uuden akun
                    autoon niin kuulin jälkikäteen, että auto täytyy ohjelmoida uudestaan.
                    En millään uskonut sitä ensin mutta tottahan se oli. Varmaan moni sen tietääkin mutta niille jotka ei niin jos vaihdatte akun, joka ei ole alkuperäinen/kokoinen
                    niin auton ohjelmisto täytyy päivittää uuden akun osalta.

                    btw. Osaisko joku Oulun seudulla suositella pätevää kaveria joka asentaisi
                    kohtuuhintaan lohkolämppärin ja sisähaaran?

                    -Pekka
                    Last edited by PekkaM; 16-09-2010, 21:55.

                    Comment

                    • Johan Dark
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 334
                      • Espoo

                      Originally posted by PekkaM View Post
                      Ajattelinpa laittaa vähän välikommenttia autosta näin pitkän kuuman kesän jälkeen
                      Autohan oli 325iA ja on toiminut kyllä kuin unelma, ne vähät kilometrit mitä oon sillä rullannu!
                      En voisi olla paljoa tyytyväisempi lukuun ottamatta tuota vajaallista tehoa mutta itseä tuosta asiasta vaan saa syyttää kun ei uskonu
                      viisaampia autoa ostaessa..

                      -Pekka
                      Ai tuntuu tehot pieniltä? Oliko sinulla mahdollisuus ottaa 330i tai jopa 335i? Kyllähän se 325i ihan kohtuullisesti liikahtaa, vaikka tosiasiassa se ei juuri lohduta kun itse istuu ajajan paikalla. Itsellä oli myös 325i manuaali-laatikolla, ja olihan se tietyllä tavalla aika laiskalta vaikutti
                      Mutta autohan on hieno, ja hyvä ajettava

                      Comment

                      • PekkaM
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2010
                        • 29
                        • Oulu

                        Originally posted by Johan Dark View Post
                        Ai tuntuu tehot pieniltä? Oliko sinulla mahdollisuus ottaa 330i tai jopa 335i? Kyllähän se 325i ihan kohtuullisesti liikahtaa, vaikka tosiasiassa se ei juuri lohduta kun itse istuu ajajan paikalla. Itsellä oli myös 325i manuaali-laatikolla, ja olihan se tietyllä tavalla aika laiskalta vaikutti
                        Mutta autohan on hieno, ja hyvä ajettava
                        Kaikkeen tottuu vain miten se menikään.. Varmasti tuolla manuaaliaskilla
                        on terävämpi kulku, kun kyllä tuo automaatti syö terävyyttä aikalailla mutta ehtiihän tuolla Tuohon 330i ois varmaan vielä rahkeet riittäny mutta ei ehkä enää 335i:seen. No seuraavaksi sitten

                        Auton ulkonäköön olen kyllä tyytyväinen ja hyvä ajettavahan se on, että sen suhteen ei mitään valittamista! Varsinkin mutkateillä on mukava kurvailla

                        Comment

                        • SledgeHammer82
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1651
                          • Pk-seutu

                          Originally posted by PekkaM View Post
                          Tuohon 330i ois varmaan vielä rahkeet riittäny mutta ei ehkä enää 335i:seen. No seuraavaksi sitten
                          No ainakaan ei tarvitse tuskailla turbon ylikuumenemisen kanssa kuten tuossa 335i:ssä.

                          Kuumissa olosuhteissa ei paljoa kestä kengitystä ennen kuin kone vikatilassa. Myös ihan Suomi-olosuhteissa ei paljoa tarvitse moottoriradalla käydä. Esim. viimeisen Bemaristin koeajossa, pystyi 335i:llä muistaaakseni neljä kierrosta tiputella rataa ympäri kunnes kone on vikatilassa ja valittaa öljynlämmöistä...

                          Olisi hauska kuulla onko tämän foorumin 335i-omistajat törmänneet vastaavaan ongelmaan?

                          Comment

                          • villes
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 439
                            • Kirkkonummi

                            Originally posted by FusionWolf View Post
                            Ja juu, surullisen kuuluisat imupuolen läpät on saaneet jo kyytiä edellisen omistajan toimesta.
                            Eikös nämä läppäongelmat koske vain ennen 9/2004 valmistettuja autoja, ainakin olen nähnyt bmw suomen lehdistötiedoitteen jossa oli mielestäni näin sanottu...
                            M-B C220CDI 4matic amg -13
                            ex.
                            bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1461
                              • Area 03

                              Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                              No ainakaan ei tarvitse tuskailla turbon ylikuumenemisen kanssa kuten tuossa 335i:ssä.

                              Kuumissa olosuhteissa ei paljoa kestä kengitystä ennen kuin kone vikatilassa. Myös ihan Suomi-olosuhteissa ei paljoa tarvitse moottoriradalla käydä. Esim. viimeisen Bemaristin koeajossa, pystyi 335i:llä muistaaakseni neljä kierrosta tiputella rataa ympäri kunnes kone on vikatilassa ja valittaa öljynlämmöistä...

                              Olisi hauska kuulla onko tämän foorumin 335i-omistajat törmänneet vastaavaan ongelmaan?
                              Tuskailla turbon ylikuumenemisen kanssa???Enpä ole itse törmännyt ylikuumenemiseen.Vaikka lämmin kesä oli takana ja välillä annoin kenkää huolella pidempiä ajanjaksoja(ei radalla),niin lämmöt pysyivät ihan aisoissa.Jos tuon kuumenemiseen kanssa 335:ssa tulee ongelmia,niin kyllä niitä öljynlauhduttimia saa ja catittomat DP:t niin turbokaan ei kuumene samalla lailla vs. catillisilla DP:lla
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              • jussi_r
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 1655
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                                Tuskailla turbon ylikuumenemisen kanssa???Enpä ole itse törmännyt ylikuumenemiseen.Vaikka lämmin kesä oli takana ja välillä annoin kenkää huolella pidempiä ajanjaksoja(ei radalla),niin lämmöt pysyivät ihan aisoissa.
                                Niin. Lämpöongelmia tulee silloin kun koneesta on kaikki tehot käytössä, mutta ilmavirta ei ole riittävä paikkoja jäähdyttämään. Näin ollen esim. moottoritiellä täysiä ajaessa ei tule ongelmia kun ilmaa riittää. Samoin normaaleilla mutkateillä riittää ilma, koska siellä taas keskitehoja ei pysty ottamaan ulos riittävästi. Sen sijaan ainakin suomalaisilla mikkihiiriradoilla tulee ongelmaksi kaivaa 335i:stä sitä kolmeasataa heppaa ulos, kun jäähdytystä tulee vain sillä satasen keskinopeudella. Muuten hieno peli, ja eiköhän tuo öljynlämpöongelmakin ole suhteellisen helpolla ratkottavissa.
                                M3 Cabrio Individual
                                530d GT xDrive
                                GL420 CDI
                                ZX-12R

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎