Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FlyingFinn
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 651

    Hetki sitten oli armoton M3 kuume mutta sain itselleni vaimon avustuksella perusteltua että 335i kuitenkin riittää toistaiseksi. Ketjusta jotain luinkin mutta osaisiko joku kertoa käyttökokemuksia, vikoja tai muuta erityistä huomioitavaa? Parikin sopivaa käytettyä olisi tarjolla joista voisi kaupoille päästä.

    Comment

    • Johan Dark
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 334
      • Espoo

      Originally posted by FlyingFinn View Post
      Hetki sitten oli armoton M3 kuume mutta sain itselleni vaimon avustuksella perusteltua että 335i kuitenkin riittää toistaiseksi. Ketjusta jotain luinkin mutta osaisiko joku kertoa käyttökokemuksia, vikoja tai muuta erityistä huomioitavaa? Parikin sopivaa käytettyä olisi tarjolla joista voisi kaupoille päästä.
      Tyyppivikoja:
      - Bensansyötön korkeapainepumppu (itsellä 2 x hajonnut)
      - Takavalojen kiinnike hajoaa, antaa vikakoodin CC-Id 134 (2 x korjattu)
      Muita vikoja ei sitten ole ollut.

      Ehdottomasti vaan kauppoja vääntämään. Loistava auto kaikinpuolin. Tehoja suurimmalle osalle varmasti riittävästi.

      Comment

      • Mikaatm
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 559
        • Vantaa

        Originally posted by FlyingFinn View Post
        Hetki sitten oli armoton M3 kuume mutta sain itselleni vaimon avustuksella perusteltua että 335i kuitenkin riittää toistaiseksi. Ketjusta jotain luinkin mutta osaisiko joku kertoa käyttökokemuksia, vikoja tai muuta erityistä huomioitavaa? Parikin sopivaa käytettyä olisi tarjolla joista voisi kaupoille päästä.
        Itsellä ollut nyt reilu vuoden 335i manuaali. Autoa tullut mm. varusteltua power kitillä ja performance alustalla. Itsellä ei mitään valitettavaa, todella mukava ja ei ole alkanut kaduttaa.

        Moottorista yleisesti niin uskomaton alavääntö, voi hyvin ajella isoilla vaihteilla melkein tyhjä käyntikierroksilla ja vetää heti alhaalta asti.

        Kohta pitäs viedä auto ekaan öljynvaihtoon ja samalla takajarrupalat pitäs uusia kans.
        450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

        Comment

        • FlyingFinn
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 651

          Noniin, enpä jaksanut pidempään pähkäillä vaan kävin hakemassa lintan pois. 335i Coupe siis. Mukavasti murisee...

          Comment

          • Johan Dark
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 334
            • Espoo

            Originally posted by FlyingFinn View Post
            Noniin, enpä jaksanut pidempään pähkäillä vaan kävin hakemassa lintan pois. 335i Coupe siis. Mukavasti murisee...
            Näin sitä pitää toimia

            Kerros nyt minkälainen yksilö tarttui alle?

            Comment

            • Mikaatm
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 559
              • Vantaa

              Originally posted by FlyingFinn View Post
              Noniin, enpä jaksanut pidempään pähkäillä vaan kävin hakemassa lintan pois. 335i Coupe siis. Mukavasti murisee...
              Onnittelut! Manuaali vai tomaatti?
              450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

              Comment

              • Johan Dark
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 334
                • Espoo

                Originally posted by Mikaatm View Post
                Itsellä ollut nyt reilu vuoden 335i manuaali. Autoa tullut mm. varusteltua power kitillä ja performance alustalla. Itsellä ei mitään valitettavaa, todella mukava ja ei ole alkanut kaduttaa.

                Moottorista yleisesti niin uskomaton alavääntö, voi hyvin ajella isoilla vaihteilla melkein tyhjä käyntikierroksilla ja vetää heti alhaalta asti.

                Kohta pitäs viedä auto ekaan öljynvaihtoon ja samalla takajarrupalat pitäs uusia kans.
                Mites olet kokenut ton Power Kitin? Oliko kannattava investointi?

                Comment

                • Mikaatm
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 559
                  • Vantaa

                  Originally posted by Johan Dark View Post
                  Mites olet kokenut ton Power Kitin? Oliko kannattava investointi?
                  Ei nyt ainakaan ole kaduttanut. Vakioon vaikee verrata kun ei kerennyt olla kuin pari kuukautta talvella vakio.

                  Viime kesänä kävin lappeenrannassa kentällä ajamassa 249 km/h, vertailu samassa tapahtumassa 135i vakio ajoi noin 240 km/h.

                  Tossa viime syksyltä tehopaperia http://www.btcf.fi/forum/showthread....30#post2160430

                  Takuun alaiseen autoon hyvä sijoitus.
                  450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                  Comment

                  • FlyingFinn
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 651

                    Originally posted by Mikaatm View Post
                    Onnittelut! Manuaali vai tomaatti?
                    Kiitos kiitos. Manuaali on.

                    Varusteet olisivat voineet olla vähän erilaiset mutta noitahan saa jälkikäteenkin ja eipä niitä käytetyssä valitsemaan pääse. Hinta oli mielestäni ihan o.k. eli varovaisen tyytyväinen täytyy olla. Nyt puunaamaan...

                    Comment

                    • Profail
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 212
                      • Päijät-häme

                      Originally posted by Eki79 View Post
                      Itseltä löytyy kyseisellä moottorilla oleva lelu. Takuu meni umpeen muutama kuukausi sitten ja mittarissa 38tkm. Kerran on käynyt ohjelmoitavana kun tuli moottorivikavaloo ja hepat karkas laitumelle. Mielenkiinnolla tässä itsekkin odottelen et koska joku puola tai suutin kosahtaa mut tähän mennessä kyllä vielä toiminut loistavasti ja 2.0 litraseksi koneeksi todella pirtee verrattuna edelliseen autoon joka oli avensis 2.0 koneella.

                      Kaveri on kyllä jauhanut reilusti yli 100tkm. Ainoa ylimääräinen huolto ollut takapyörän laakerien vaihto 100tkm kohdalla. eikä se homma montaa saturaista vie.

                      Toinen mitä oon huomannut niin auto tuntuis kulkevan kovilla pakkasilla paljon pirteemmin mitä kesähelteillä. Mut taitaa moni muukin auto tehdä saman, et talvella on villihevosia konepellin alla ja kesällä osa on laitumella
                      Täältä löytyy kanssa samoille spekseillä auto (320i, -08) ja muuta vikaa ei oikeastaan ole paitsi uudempana oli semmosta pientä nykimistä havaittavissa, mutta ei enää, liekö softan päivitys auttanut... ja nyt tähän mennessä (ajettu karvan alta 60tkm) yhden sytkäpuolan saanu vaihtaa...ja muiden kertomien mukaan lisää olisi odotettavissa koitettiin sitä puolan vaihtoa saada maahantuojan/tehtaan piikkiin, mutta parin viikon jälkeen tuli maksettavaksi itselle...
                      sigpic
                      E46 316i
                      E39 M5

                      Comment

                      • _Jokkeri_
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 228
                        • Vampula/Huittinen

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        eikös tuo ole ihan tavallinen E90 M-Sport?
                        Siltä se näyttää mut tää saattaa hyvin olla joku tehtaan erikoismalli jota on tehty liukuhihnalta jollain tietyllä varustelutasolla..

                        Mut näyttää hyvältä yksilöltä =)
                        Coming Soon:
                        E46 M3 Cabriolet SMG Carbonschwartz
                        ex.E60 535Da M-Sport "Iso D"

                        "Kaikki hauska on kallista tai laitonta!"

                        Comment

                        • anntti
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2009
                          • 237
                          • Seinäjoki

                          Olen ostamassa 320d -07 68tkm ajettua sedania. Auto on saksasta juuri tuotu eikä sillä ole suomessa vielä ajettu. Onko mitään vinkkejä mihin kannattais kiinnittää huomiota ? Kaikin puolin sisusta näyttää olevan niin hyvässä kunnossa että ainakin kilsat on kaikki mittarissa..

                          Hinta on halpa verrattuna muihin saman vuotisiin, joilla on yleensä enemmän ajettu, jos hinta sama. Varusteita on ihan ok xenonit ja m-sport puuttuu.
                          ex. E90 320d 'M-sport LCI'

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            Originally posted by monniii View Post
                            Olen ostamassa 320d -07 68tkm ajettua sedania. Auto on saksasta juuri tuotu eikä sillä ole suomessa vielä ajettu. Onko mitään vinkkejä mihin kannattais kiinnittää huomiota ? Kaikin puolin sisusta näyttää olevan niin hyvässä kunnossa että ainakin kilsat on kaikki mittarissa..

                            Hinta on halpa verrattuna muihin saman vuotisiin, joilla on yleensä enemmän ajettu, jos hinta sama. Varusteita on ihan ok xenonit ja m-sport puuttuu.

                            150tkm ajetussakin voi olla sisusta virheetön. eihän leviä huoltokirjasta musteet sormiin ja muutenkin aukoton historia? onhan silti sport sisusta? perus lätyskäpenkit on aika ankeat.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • anntti
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2009
                              • 237
                              • Seinäjoki

                              Sporttipenkit on ja navi. Huoltokirjassa on merkintä vain luovutustarkastuksesta ja loput huollot 33tkm ja 66tkm on tulostettuja a4 kuitteja huolloista ja mitä tehty.
                              ex. E90 320d 'M-sport LCI'

                              Comment

                              • zanta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 2908
                                • Oulu

                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                150tkm ajetussakin voi olla sisusta virheetön.
                                Meikäläisen E60 oli mittarissa vajaa 182tkm(tuskin oli ainakaan "ruuvattu") ku ostin ja sisustasta ei kilsoja huomannu, eikä kyllä tekniikastakaan...
                                Oli nahkasporttipenkit(ja sisusta muutenkin) paremmassa kunnossa ku 80tkm ajetussa M5:ssa aikanaa vaikka ajallisesti olivat yhtä vanhoja...
                                hyvinpidettynä 2-4 vuotta vanhasta ei juurikaan huomaa onko oikea lukema 20tkm vai 200tkm.
                                LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                                eksälista:
                                E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎