Originally posted by Magirus
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...
Collapse
X
-
Originally posted by Magirus View PostNyt ois suunnitelmat lyöty lukkoon kun kerta hyvään hintaan löyty hyvin varusteltu 325xi vuosikertaa 10/2006. Ainut häiritsevä tekijä oli tuo nostajien naputus kylmänä hetken aikaa.
Comment
-
-
Tuo 2,5l N52B30O0 on bmwarchiven oma keksintö, mistään muualta ei sellaista moottoria löydy, vaan todellisuudessa tuon koodin omaava moottori on kolmelitrainen esim. 130i:n keulalla. Katsoin muutaman 325i:n ja niihen bmwarchive näyttää tuon virheellisen koodin kun taasen virallinen etk oikean eli N52B25.
Comment
-
-
...pitkä odotus on palkittu kun tölkkejä että pulpalleja saatiin riittävästi kasaan jotta päästiin e9x sarjaan! Mahtavaa!!!
nyt sai toviksi riittää myös laatikon vispaaminen joka sekin hienoa!!!
Onko kellään heittää linkkivinkkiä apinaohjeisiin oregami katon rasvauksesta, vois alkajaisiksi aloittaa tuon huollosta?420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostIhan mielenkiinnosta, millä kulutuksella menee? Mulla on täysin samanlainen yhdistelmä ja tuntuu että on kaksilitraiseksi turhankin janoinen.
Ja onhan kulutus todettu tankkaamalla eikä pelkästään kulutusmittarista?
Ei kai nuo nyt tietysti ihan älyttömän vähän diiseliksi ole mutta jos vertaa että ajaisi jollain alitehoisella bensa koneella niin ehkä siihen verrattuna vähän.
Oma E91 on automaatilla. Kulutusta olen katsonut tankkauksesta mutta on noissa silti varmasti vähän epätarkkuutta.
Paljon sulla on mennyt jos tuntuu että liikaa?
Comment
-
-
Originally posted by 599gtb View Postuskaltaako ostaa 320da e90 2006 mikä on ajettu 375000km?
onko moottori ja vaihdelaatikko jo vaihto kunnossa?:think
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostMikä tahansa auto on noilla kilometreillä riski jossei itse osaa/pysty tekemään korjauksia. Kyllähän noilla prefaceilla on menty 500-600tkm, turbo siinä varmaan on yksi joka menee vaihtoon jossei ole jo vaihdettu.
Mutta onko mitään isompaa tiedossa yleensä?ex bmw 540ia e34 1993
ex bmw e32 735i
Comment
-
-
Täytyy heti aluksi myöntää, etten ihan jokaista sivua tästä ketjusta lukenut läpi, eli pahoittelut mikäli joku on jo kysellyt täsmälleen samaa.
Mielessä kummittelee 2011 vuosimallin 320i osto, jolla on ajettu 100tkm.
Kun lueskelin muutaman tunnin tarinoita netistä jakopään yms leviämisestä, niin huomasin että se on oikeastaan ainoa asia jonka vuoksi en ole vielä marssinut lompakko auki liikkeeseen.
Jokaisessa autossahan on omat tyyppivikansa, mutta mitä tuohon jakopäähän tulee niin kiinnostaisi tietää kuinka isosta riskistä siinä loppupelissä on kyse.
Jos nyt käsitin oikein, niin
- BMW uudisti konetta 2008, mutta uudemmissakin malleissa on jakopäät porsinu
- riskiä voinee pienentää jos vaihtaa öljyjä useammin & eikä käytä mitään euroshopper litkuja
- jos huono onni osuu kohdalle, remppa voi kustantaa 2-6k
- muita isompia tyyppivikoja ei E90-mallissa pitäis olla, puolien vaihdolle oli oma kampanja ja NOX-anturin kiukuttelu ei haittaa menoa
Kysymykset:
- onko jakopää-ongelmat tyyliin 1/100 tai 1/10 auton ongelma?
- miten sen leviämistä voisi ennakoida, kuuleeko sen esim. koneen "nakuttamisesta". Kävin juuri koeajamassa kahta E90-mallia (kummatkin 2.0 bensakoneella), ja kyllähän se kone tyhjäkäynnillä nakuttaa jonkin verran normaalistikin. Ei siitä tällainen perus tallaaja osaa tulkita mikä on huolestuttavaa nakutusta ja mikä ei..
Olis kiva kuulla vm 2008-2011 autojen omistajilta kokemuksia, ja kommentteja ihmisiltä jotka oikeasti tietää mistä on kyse. Joku suomi24:n tai vastaavan palsta aiheuttaa lähinnä päänsärkyä..Last edited by setasanttu; 20-02-2017, 16:51.
Comment
-
-
Comment