memebuy23buy

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pro_tinnitus
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 273
    • Etelä-Suomi

    Originally posted by Olzed View Post
    Moi

    Mitäs porukka on mieltä näistä e9x 325d mallista?
    uskaltaako tuollaisen n150-200tkm täydellisellä huoltokirjalla ajetun ostaa?
    Mitä nämä "isot" dieselit yleensä kestää kilometrejä?
    Mielestäni paras hinta/laatu e9x:stä. Kutosen hienostuneempi käynti ja M57 koneen luotettavuus matalammalla viritysasteella. Ohjelmoimalla ja DPF:ä poistamalla on mahdollista kutitella n. 280hv tehot.
    Mikään auto ei huoltamatta kestä ikuisuuksia. Tuossa 200t tuntumassa alustan huolto (jouset/iskarit ja kaikki tukivarret /puslat) alkaa olla jo lähellä, tuohon hommaan voi vähintään pari tonnia varata. Turbo on ehkä syytä huoltaa viimeistään n.300t tuntumassa n.1000€ ja samalla ketjut ja vesipumppu (n.500€) Hehkut on myös syytä olla vaihdetut 200t tuntumassa. Huollettuna ja kuluvat osat vaihdettuna kone kestää varmasti 500t+.

    Summasummarum osta auto johon on tehty jotain eikä vain käytetty huollossa. Kulutusosiin saa jokatapauksessa kulutettua rahaa. Turhaan pelkäät kilometrejä , kun tarkastukset ovat tehty pysyy koritakuu voimassa ja perushuollot voi tehdä myös itse/nyrkkipaja.
    200t ajetusta ei mitään enää muutenkaan saa vaikka olisikin täysihuoltokirja. Paras olisi hommata hyvillä varusteilla varustettu hyvin pidetty auto BMW-harrastajalta, oli se harrastaja Suomesta tai Saksasta.
    E90 320d -05
    EX: Z3 E36/8 3.0i

    Comment

    • Olzed
      Newbiemmer
      • Dec 2012
      • 7
      • pks

      Originally posted by pro_tinnitus View Post
      Mielestäni paras hinta/laatu e9x:stä. Kutosen hienostuneempi käynti ja M57 koneen luotettavuus matalammalla viritysasteella. Ohjelmoimalla ja DPF:ä poistamalla on mahdollista kutitella n. 280hv tehot.
      Mikään auto ei huoltamatta kestä ikuisuuksia. Tuossa 200t tuntumassa alustan huolto (jouset/iskarit ja kaikki tukivarret /puslat) alkaa olla jo lähellä, tuohon hommaan voi vähintään pari tonnia varata. Turbo on ehkä syytä huoltaa viimeistään n.300t tuntumassa n.1000€ ja samalla ketjut ja vesipumppu (n.500€) Hehkut on myös syytä olla vaihdetut 200t tuntumassa. Huollettuna ja kuluvat osat vaihdettuna kone kestää varmasti 500t+.

      Summasummarum osta auto johon on tehty jotain eikä vain käytetty huollossa. Kulutusosiin saa jokatapauksessa kulutettua rahaa. Turhaan pelkäät kilometrejä , kun tarkastukset ovat tehty pysyy koritakuu voimassa ja perushuollot voi tehdä myös itse/nyrkkipaja.
      200t ajetusta ei mitään enää muutenkaan saa vaikka olisikin täysihuoltokirja. Paras olisi hommata hyvillä varusteilla varustettu hyvin pidetty auto BMW-harrastajalta, oli se harrastaja Suomesta tai Saksasta.
      Tuo yksilö mitä itse nyt tässä katsellut on juuri saksasta uitettua sorttia
      Vaihdetuista osista ei muuta tietoa kuin että Jarru remppaa oli kuulemma tehty viimeisimpänä silti levyissä oli n.1mm pykälä joka nurkassa eli siitäkin rempasta lienee jokunen x0tkm aikaa. Auto muutenkin näytti todella hyvin pidetyltä ja varuste taso mielytti, mutta jos auto riittäisi n.350tkm olisin jo todella tyytyväinen mahdolliseen tulevaan hankintaan.

      Comment

      • pro_tinnitus
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 273
        • Etelä-Suomi

        Originally posted by Olzed View Post
        Tuo yksilö mitä itse nyt tässä katsellut on juuri saksasta uitettua sorttia
        Vaihdetuista osista ei muuta tietoa kuin että Jarru remppaa oli kuulemma tehty viimeisimpänä silti levyissä oli n.1mm pykälä joka nurkassa eli siitäkin rempasta lienee jokunen x0tkm aikaa. Auto muutenkin näytti todella hyvin pidetyltä ja varuste taso mielytti, mutta jos auto riittäisi n.350tkm olisin jo todella tyytyväinen mahdolliseen tulevaan hankintaan.
        Riippuen kilometreistä ja vuosimallista , tuo kuulostaa siltä että autosta halutaan päästä eroon ennenkuin sen arvo romahtaa ja mikä sen parempaa myydä 150 ajettu sopivalla hinnalla pois ennen pakollisia korjauksia.
        Kävisin ajelemassa useita autoja ennen ostoa , että saa vertailupohjaa auton kunnosta ja muutenkin tuntumaa. Käy vaikka ajelemassa 320d tuon kutoskoneen jälkeen, on värinät ja äänimaailma toisesta maailmasta.
        Last edited by pro_tinnitus; 10-01-2015, 02:19.
        E90 320d -05
        EX: Z3 E36/8 3.0i

        Comment

        • Farkku 204
          Newbiemmer
          • Feb 2014
          • 1
          • Espoo

          BMW tuntijaa ?

          Ostamassa ekaa Bimmeriä, niin onko näissä jotain tyyppivikoja tms mikä normaalin tutkimisen lisäksi pitää huomioida ? : Ajatella

          Comment

          • jarkko520
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 253
            • Turku

            Originally posted by Farkku 204 View Post
            Ostamassa ekaa Bimmeriä, niin onko näissä jotain tyyppivikoja tms mikä normaalin tutkimisen lisäksi pitää huomioida ? : Ajatella

            http://www.nettiauto.com/bmw/318/7098346
            Jakopääongelmia ollut ainakin, haulla löytyy hyvin inffoa, itse ottaisin kutoskoneisen, enemmän Bmw henkinen riippuen tietysti mitä haluaa autolta.

            G30 530e m-sport

            Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

            Comment

            • hoikkas
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 1579
              • TURKU

              Suosittelen auton ostoon jotain BMW-huolto/korjaus ammattilaista taikka taitavaa harrastajaa. Sellainen tyyppi kun on mukana niin ei tarvi jännittää et onko kaikki jutut katsottu huolella. Vikakoodien luku, kilometrien tarkistus, koeajo, tsekkaus vähän jokapaikasta... jne. Kannattaa pohtia...

              Siinä autokaupassa parin sadan euron kulu ei pitäisi olla ongelma, jos haluaa että tsekkaus on tehty kunnolla!

              Jos haluat jonkun yhteystiedot niin voin privalla antaa.

              *aika vähän ajettu siisti yksilö tuo olisi. Ehkä se kutoskone voi olla pidemmän päälle kivempi:-)
              BMW i4M50

              Comment

              • Kouris
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 781

                Originally posted by hoikkas View Post
                Suosittelen auton ostoon jotain BMW-huolto/korjaus ammattilaista taikka taitavaa harrastajaa. Sellainen tyyppi kun on mukana niin ei tarvi jännittää et onko kaikki jutut katsottu huolella. Vikakoodien luku, kilometrien tarkistus, koeajo, tsekkaus vähän jokapaikasta... jne. Kannattaa pohtia...

                Siinä autokaupassa parin sadan euron kulu ei pitäisi olla ongelma, jos haluaa että tsekkaus on tehty kunnolla!

                Jos haluat jonkun yhteystiedot niin voin privalla antaa.

                *aika vähän ajettu siisti yksilö tuo olisi. Ehkä se kutoskone voi olla pidemmän päälle kivempi:-)
                +1 vaikka ei tullut näin viisaasti itsekään toimittua

                Omia mielipiteitä E9X sarjasta:

                -Sedanissa ei ole järkeä koska farkkukin näyttää hyvälle.
                -Diesel mielummin kuin alitehoinen bensa. Esim 320d käytännön suoristuskyky on hyvä ainakin syötön lisäyksen jälkeen.
                -Automaatti
                -Automaattiilmastointi ehdoton
                -Vakionopeuden säädin oltava. (saahan sen jälkikäteenkin esim foorumilaisen toimesta). Merkkiliikkeessä voi maksaa "kuinka paljon vain".

                Yleisesti kannattaa perehtyä jakopää asioihin ainakin. Bensa koneissa varmaan johonkin muihinkin asioihin.

                Itsellä 320d E91 M-sport M47N2 koneella. Ei ole kaduttanut päivääkään.

                Comment

                • Magirus
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 877
                  • Keski-Suomi und Sawo

                  Olis tällaisen 3-sarjalaisen hankinta mielessä ja tulikin luettua reilut lähes 100 sivua kokemuksia ja vinkkejä.

                  Tällä hetkellä siis opiskelen Saksassa vielä muutaman kuukauden ja sen jälkeen tarkoitus suunnata takaisin koto-Suomeen. Kovasti kiinnostaa E90/91 ja E60/61 sarjat, etummainen lähinnä ulkonäön ja kompaktimman kokonsa puolesta. Budjetti on onneton, alle 10t€.

                  Haluaisin lähinnä melko pomminvarman kulkineen ja mielessä onkin pyörinyt seuraavat:
                  • 320d 163 hv
                  • 325d tai 330d
                  • 325i(X) tai 330i(X)


                  Budjettiin olisi mahdutettava lisäksi ainakin (iso) Navi, vakkari, automaatti-ilmastointi.

                  Mitä mieltä olette noista nelivedoista? Yhtä täällä hieman kuolannut, 325iX sedani ja ihan kattavilla varusteilla. Onko tekniikassa mitään lapsosia mikä voisi aiheuttaa tulevaisuudessa kalliita remontteja? Ilmeisesti noissa bensakutosissa on jotain ongelmaa öljynkierron kanssa?

                  M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                  M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                  M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                  M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                  O: E24 osasia

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7582
                    • Kotona

                    Isolla koneella ja hyvillä varusteilla, sellaisen voit saada joskus sitten täälläkin kaupaksi. Suomi on täynnä e9x 316/318/320 perusbemuja ja näitä voi olla vaikeaa saada menemään eteenpäin
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                    Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
                    -

                    Comment

                    • pro_tinnitus
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 273
                      • Etelä-Suomi

                      Originally posted by Magirus View Post
                      Olis tällaisen 3-sarjalaisen hankinta mielessä ja tulikin luettua reilut lähes 100 sivua kokemuksia ja vinkkejä.

                      Tällä hetkellä siis opiskelen Saksassa vielä muutaman kuukauden ja sen jälkeen tarkoitus suunnata takaisin koto-Suomeen. Kovasti kiinnostaa E90/91 ja E60/61 sarjat, etummainen lähinnä ulkonäön ja kompaktimman kokonsa puolesta. Budjetti on onneton, alle 10t€.

                      Haluaisin lähinnä melko pomminvarman kulkineen ja mielessä onkin pyörinyt seuraavat:
                      • 320d 163 hv
                      • 325d tai 330d
                      • 325i(X) tai 330i(X)


                      Budjettiin olisi mahdutettava lisäksi ainakin (iso) Navi, vakkari, automaatti-ilmastointi.

                      Mitä mieltä olette noista nelivedoista? Yhtä täällä hieman kuolannut, 325iX sedani ja ihan kattavilla varusteilla. Onko tekniikassa mitään lapsosia mikä voisi aiheuttaa tulevaisuudessa kalliita remontteja? Ilmeisesti noissa bensakutosissa on jotain ongelmaa öljynkierron kanssa?
                      Ota 320d todella hyvillä varusteilla, jossei 325d:tä löydy. 6-kone on koneena huomattavasti parempi . Vakkariahan noista harvemmin löytyy kun sillä ei autobahnilla tee mitään ellei ole aktiivinen. Pysyisin ehkä erossa bensakoneista ja jos sellaisen haluaa niin ehdottomasti 330i. Tuolla budjetilla neliveto jäänee haaveeksi. Eikai tuollaisessa juuri ihmeempiä takavetoiseen verrattuna, 325x ehkä vähän tehoton/väännötön, jos lastutettuihin dieseleihin vertaa. Mukavastihan tuollainen vapari murisee.
                      Last edited by pro_tinnitus; 25-05-2015, 19:50.
                      E90 320d -05
                      EX: Z3 E36/8 3.0i

                      Comment

                      • Jonhi
                        BTCF Member
                        • Mar 2013
                        • 166
                        • Espoo

                        Originally posted by pro_tinnitus View Post
                        Ota 320d todella hyvillä varusteilla, jossei 325d:tä löydy. 6-kone on koneena huomattavasti parempi . Vakkariahan noista harvemmin löytyy kun sillä ei autobahnilla tee mitään ellei ole aktiivinen. Pysyisin ehkä erossa bensakoneista ja jos sellaisen haluaa niin ehdottomasti 330i. Tuolla budjetilla neliveto jäänee haaveeksi. Eikai tuollaisessa juuri ihmeempiä takavetoiseen verrattuna, 325x ehkä vähän tehoton/väännötön, jos lastutettuihin dieseleihin vertaa. Mukavastihan tuollainen vapari murisee.
                        Itsekin etsisin 320d:tä hyvillä varusteilla ja kohtuullisilla kilometreillä. Kyllähän nuo bensa kutosetkin hyviä on, mutta veikkaan että karkaavat helposti budjetista ellei tyydy ~200tkm ajettuun ja vähemmän varusteltuun
                        E93 330dA LCI -10 M-Sport
                        F31 320d -12 Luxury Line

                        Ex's
                        E36 320i -91, E46 325Ci -01 AC Schnitzer, E46 323 -99 M-Sport, E46 328 -00 M-sport, E46 323i -99
                        E90 320d -06, E90 320d -05, E90 330d LCI -10 M-Sport, E90 320d -06

                        Comment

                        • Kouris
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 781

                          Oma tyytyväisyys 320d M47 kasvoi huomattavasti kun kävin AJ Techillä muutattamassa softan +40hp / 70nm. Kyllähän sillä vakiollakin pärjää mutta jos on tottunut että liikkeelle lähtö on ripeää niin ehkäpä alkup vääntö on vähän vaisu. Kulutus vs suorituskyky on kohdallaan.

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by Kouris View Post
                            Oma tyytyväisyys 320d M47 kasvoi huomattavasti kun kävin AJ Techillä muutattamassa softan +40hp / 70nm. Kyllähän sillä vakiollakin pärjää mutta jos on tottunut että liikkeelle lähtö on ripeää niin ehkäpä alkup vääntö on vähän vaisu. Kulutus vs suorituskyky on kohdallaan.
                            Ihan mielenkiinnosta, millä kulutuksella menee? Mulla on täysin samanlainen yhdistelmä ja tuntuu että on kaksilitraiseksi turhankin janoinen.
                            Ja onhan kulutus todettu tankkaamalla eikä pelkästään kulutusmittarista?
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • M-T2
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2007
                              • 733
                              • Sawo

                              Emännälle olisi tarkoitus laittaa 325/330d e91 niin missä....
                              -saa tarkastettua kilometrit
                              -yleisimpiä tyyppivikoja?

                              Onko helpoin tapa käyttää jossain paikallisessa merkki liikkeesä vai?

                              Comment

                              • Magirus
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 877
                                • Keski-Suomi und Sawo

                                Originally posted by pro_tinnitus View Post
                                Ota 320d todella hyvillä varusteilla, jossei 325d:tä löydy. 6-kone on koneena huomattavasti parempi . Vakkariahan noista harvemmin löytyy kun sillä ei autobahnilla tee mitään ellei ole aktiivinen. Pysyisin ehkä erossa bensakoneista ja jos sellaisen haluaa niin ehdottomasti 330i. Tuolla budjetilla neliveto jäänee haaveeksi. Eikai tuollaisessa juuri ihmeempiä takavetoiseen verrattuna, 325x ehkä vähän tehoton/väännötön, jos lastutettuihin dieseleihin vertaa. Mukavastihan tuollainen vapari murisee.
                                Nyt ois suunnitelmat lyöty lukkoon kun kerta hyvään hintaan löyty hyvin varusteltu 325xi vuosikertaa 10/2006. Ainut häiritsevä tekijä oli tuo nostajien naputus kylmänä hetken aikaa.

                                Onko taka- ja nelivedoissa sama kone? Joku oli kirjoitellut että nelikossa ja farkuissa olis jotain eroja, tuskin.. Silti ihmetytti tuon moottorityyppi, mikä löyty VINin perusteella: N52B30O0 - 2,50l (160kW). Taitaa kyseessä olla kuitenkin ihan sama kone..?
                                Last edited by Magirus; 30-05-2015, 18:38.

                                M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                                M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                                M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                                M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                                O: E24 osasia

                                Comment

                                Working...
                                X