Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 kokemuksia & vinkkejä sellaista harkitsevalle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • N.T
    Bimmer Rookie
    • Apr 2017
    • 49
    • LPR

    Kuutonen!
    Muita vaihtoehtoja ei tainnut ollakkaan? :think
    E91 330IA M-performance BLACK SAPPHIRE METALLIC
    EX:e91 320i

    Comment

    • Pupsa
      BTCF Member
      • Jul 2018
      • 7
      • Oulu

      Eniten tossa 320 4 koneises kiinnosti tehtaan msport paketti mutta aika yksipuoleiseltä tää näyttää

      Comment

      • amisqo
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 1613
        • Vantaa

        Originally posted by Pupsa View Post
        Eniten tossa 320 4 koneises kiinnosti tehtaan msport paketti mutta aika yksipuoleiseltä tää näyttää
        Saa niitä kutosiakin msporttina. Toki jos ekana remonttina maistuu jakopää niin ota se 320 sit
        G30 530e iPerfomance M-sport -18
        Ex: F30 330D M-sport -15
        Ex: E90 330D M-sport -06
        Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
        Ex: e30 320i -89
        Ex: e30 318iS -90

        Comment

        • Scitso
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2816
          • Kuusankoski

          Juu älä sotkeudu 4 koneisiin, ja kuitenkin jos sotkeudut kannattaa tehä jakopääremppa heti. Toki remppa maksaa noin 1000€ ettei maailma siihen kaadu jos auto muuten hyvä.
          E34 525i Touring -96 "Iris"
          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
          E61 530d Touring -04

          ex. E39 520ia Touring -98
          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
          ex. E28 520i -82

          Comment

          • AnttiX
            Newbiemmer
            • Aug 2017
            • 15
            • Joensuu

            Itelläkin kovaa autokuumetta tullu ja arvellut tuon 46 avon vaihtaa e92, bensa koneista minimissään tuo 325, onko noissa diisseli koneissa mitä kannattaa välttää? 3 litran diisseliä miettinyt, pienempiin ei kannata varmaan edes sotkeutua?

            Jotain vähän asiasta tietämättömälle voi avata mitä erityistä mitä katsoa autoa ostaessa
            Sit et onko noissa 325 ja 330 malleissa eroja? Nuohan 325 kanssa 3 litrasella
            Last edited by AnttiX; 05-07-2018, 09:18.

            Comment

            • O.K.
              Moderator
              • Nov 2003
              • 4854
              • Espoo

              Originally posted by AnttiX View Post
              Nuohan 325 kanssa 3 litrasella
              N52 325i=2,5l
              N53 325i=3,0l
              Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
              Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
              E34 525i

              Comment

              • amisqo
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 1613
                • Vantaa

                Originally posted by O.K. View Post
                N52 325i=2,5l
                N53 325i=3,0l
                tässä saatto kaveri puhua diiseleistä eli 325d, 330d ja 335d on samalla moottorilla. Niissä on sitte vähän muita eroja. Mutta disuissakin suosittelen pysymään kutoskoneessa.
                pensat toki niinkuin O.K mainitsi
                G30 530e iPerfomance M-sport -18
                Ex: F30 330D M-sport -15
                Ex: E90 330D M-sport -06
                Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                Ex: e30 320i -89
                Ex: e30 318iS -90

                Comment

                • Biimäri
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2018
                  • 49
                  • Helsinki

                  E90

                  Onko kokemuksia mikä on ollut toimiva kone noissa E90 malleissa? Mieli tekis ostaa 3-sarjalainen vähintään 2 litranen. Onko noi 6 sylinteriset toimineet paremmin kuin 4? Jos jollain olis omia kokemuksia niin mielellään kuuntelisin!

                  Comment

                  • Tome
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 548
                    • Joensuu

                    Originally posted by Biimäri View Post
                    Onko kokemuksia mikä on ollut toimiva kone noissa E90 malleissa? Mieli tekis ostaa 3-sarjalainen vähintään 2 litranen. Onko noi 6 sylinteriset toimineet paremmin kuin 4? Jos jollain olis omia kokemuksia niin mielellään kuuntelisin!
                    325d voin varauksetta suositella. Omalla menty kohta 340tkm ilman ongelmia. Ahdin, suuttimet, dpf ym. apulaitteet alkuperäisiä ja auto toimii kuin sveitsiläinen kello. 325d:n maltillisempi viriaste säästää myös voimansiirron osia ja menee samalla tai pienemmällä kulutuksella kuin 2litrainen.

                    Comment

                    • janne30
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 2198
                      • Vantaa

                      Originally posted by Tome View Post
                      325d voin varauksetta suositella. Omalla menty kohta 340tkm ilman ongelmia. Ahdin, suuttimet, dpf ym. apulaitteet alkuperäisiä ja auto toimii kuin sveitsiläinen kello. 325d:n maltillisempi viriaste säästää myös voimansiirron osia ja menee samalla tai pienemmällä kulutuksella kuin 2litrainen.
                      Ilmeisesti M57 moottorilla eli 197hp? Se kannattaa mainita, ero N57 moottorilla olevaan kun on teknisesti melkoinen...

                      Mulla kokemusta e91 325da m57 :lla, 220tkm->250tkm ja sillä välillä takapyöränlaakeri. Ohjelmalla sai 270hp

                      Nyt e90 325d N57 moottorilla oleva manuaalina. 122tkm->151tkm ja takatukivarret, sekä jarrut joutunu remppaamaan. Ohjelmalla 300hp

                      Kivoja autoja...
                      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                      1 x F20
                      3 x E30
                      2 x E36
                      5 x E46
                      3 x E9X

                      Comment

                      • tuoasm
                        BTCF Member
                        • Jun 2015
                        • 106
                        • joensuu

                        Originally posted by Tome View Post
                        325d voin varauksetta suositella. Omalla menty kohta 340tkm ilman ongelmia. Ahdin, suuttimet, dpf ym. apulaitteet alkuperäisiä ja auto toimii kuin sveitsiläinen kello. 325d:n maltillisempi viriaste säästää myös voimansiirron osia ja menee samalla tai pienemmällä kulutuksella kuin 2litrainen.
                        Kutosdieseliä itekkin suosittelisin ennemmin kuin nelosta. Omalla 325d rullattu 421tkm. Suuttimet on vaihdettu 535d:sta, dpf tyhjennetty vasta ~390tkm kohdalla, alkuperäiset hehkut. ahtimet yms roippeet ja pelaa työmatkavehkeenä tosiaan ku kello edelleen. Samoinku vakio 450Nm? speksattu automaatti näyttää ihan hyvin kestävän "pientä" väännön lisäystä. Kyseessä tietysti M57

                        Comment

                        • Tome
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 548
                          • Joensuu

                          Joo unohtui mainita eli M57-moottorilla täälläkin!

                          Comment

                          • Biimäri
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2018
                            • 49
                            • Helsinki

                            E90

                            Ok, mukava kuulla hyvistä kokemuksista. Tällä hetkellä kiikarissa 325i, onko kokemuksia bensakoneesta. Yhtä toimiva ratkaisu? Diesel ei itelle ole taloudellisesti järkevä.

                            Comment

                            • touring39
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 3901
                              • Kaarina

                              Originally posted by Biimäri View Post
                              Ok, mukava kuulla hyvistä kokemuksista. Tällä hetkellä kiikarissa 325i, onko kokemuksia bensakoneesta. Yhtä toimiva ratkaisu? Diesel ei itelle ole taloudellisesti järkevä.
                              Meillä on ollut vanhempi 2.5 litrane 325i ja nyt 3-litrane 325i.

                              Vanhempi vei öljyä ja bensaa aika tahtia. Tämä uudempi kulkee hyvin, menee aika pienellä ja öljytkin pysyy koneessa. Lisäksi siitä on vapautettu tehtaalla julmasti kuristetut hevoset... Suosittelen siis N53b30 pannua.
                              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                              Ex:
                              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                              Comment

                              • Ozzy #69#
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2006
                                • 1642
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Biimäri View Post
                                Ok, mukava kuulla hyvistä kokemuksista. Tällä hetkellä kiikarissa 325i, onko kokemuksia bensakoneesta. Yhtä toimiva ratkaisu? Diesel ei itelle ole taloudellisesti järkevä.
                                Täältä löytyy myös 325i N53 padalla ja ei mitään pahaa sanottavaa. Kuutoskoneen äänet (performance putkistolla) ja suhteellisen pieni kulutus 3 litran 6-koneeksi.
                                G20 330e M-Sport sunset orange

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎