Yksi ääni lisää westfalian koukulle. Ohjeet oli ehkä pikkuisen sekavat mutta kyllä niistä selvisi. 6 tuntia otti näin ensikertalaiselta, kun meni muutama tunti hanskiksen taakse piuhojen laitossa. Enkä kyllä uskaltanut can piuhoihin ryöstäjillä laittaa vaan tein tinaamalla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
vetokoukku e91/e90:seen?!
Collapse
X
-
Ei nyt suoraan aiheeseen, mutta melkein.
Autossani on (ilmeisesti jälkiasennus) irroitettava westfalia vetokoukku sähköineen. Täällä on puhuttu ettäkoukun sähköt helpompi kytkeä, jos autossa on pdc. Mutta mitenkäs toisinpäin? Eli pdc retrofit suunnitteilla, niin voiko tuota can-liitäntää koukulle käyttää hyväksi pdc asennuksessa? Vai tartteeko tuo pdc muutakin etupäähän vedettävää ja näinollen olisi turhaa?F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)
Comment
-
-
E91 irroitettava vetokoukku
Tilasin itelleni Auto-HAK irroitettavan vetokoukun www.transportsysteme24.de
firmasta saksanmaalta sekä mallikohtaisen johtosarjan sille.
Toimitettuna kotiovelle 268,- euroa...! Sähkösatsi 7-napainen (ohjeet jopa suomeksi).
Asennus kuten muutkin koukut, paitsi laiskana en jaksanut porata johdoille reikää, vaan vetäisin pistokkeen kiinni koukkuun ja johdot oikealta valon alta puskurin takaa akun tuuletusritilälle, johon sai saksilla tehtyä takaylänurkkaan piuhoille mentävän kolon.
Puskuria ei tarvinnut sorvata yhtään. Pikkupalanen piti leikata heti puskurin takana olevasta alustan muovisesta suojalevystä pois. Aikaa meni n. 3 tuntia. Tänään pitää vielä kytkeä piuhat kiinni.
Saas nähdä pitääkö ohjelmoida mitään... pelkkä koukku ei vaikuttanut parkkitutkaan mitenkään.
Comment
-
-
Nonniin...sähkjöt kytketty, ei virheilmoituksia, mutta...
sähkösatsin ohjeissa E91 ohjeistettiin kytkemään vas. vilkun /c:seen yksi piuha, mutta yksi erillinen piuha (olikohan sininen) oli vailla asennusohjetta (ohjeessa oli E90/92 sen piuhan asennus oik. takavalon taakse). Ilmeisesti se pitää jättää asentamatta?
Pihassa ei ollut kärryä, jotta olisin voinut testata ja virtamittarista patterit loppu, tietenkin
Comment
-
-
Originally posted by Mza View PostNonniin...sähkjöt kytketty, ei virheilmoituksia, mutta...
sähkösatsin ohjeissa E91 ohjeistettiin kytkemään vas. vilkun /c:seen yksi piuha, mutta yksi erillinen piuha (olikohan sininen) oli vailla asennusohjetta (ohjeessa oli E90/92 sen piuhan asennus oik. takavalon taakse). Ilmeisesti se pitää jättää asentamatta?
Pihassa ei ollut kärryä, jotta olisin voinut testata ja virtamittarista patterit loppu, tietenkin
Eli jos käyttää DRL:iä, kärry on pimeänä päiväsaikaan. Toki jarruvalot ja vilkut toimii normaalisti. Taitaa olla nykyään ihan laillistakin...Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Mza View PostTilasin itelleni Auto-HAK irroitettavan vetokoukun www.transportsysteme24.de
firmasta saksanmaalta sekä mallikohtaisen johtosarjan sille.
Toimitettuna kotiovelle 268,- euroa...! Sähkösatsi 7-napainen (ohjeet jopa suomeksi).
Asennus kuten muutkin koukut, paitsi laiskana en jaksanut porata johdoille reikää, vaan vetäisin pistokkeen kiinni koukkuun ja johdot oikealta valon alta puskurin takaa akun tuuletusritilälle, johon sai saksilla tehtyä takaylänurkkaan piuhoille mentävän kolon.
Puskuria ei tarvinnut sorvata yhtään. Pikkupalanen piti leikata heti puskurin takana olevasta alustan muovisesta suojalevystä pois. Aikaa meni n. 3 tuntia. Tänään pitää vielä kytkeä piuhat kiinni.
Saas nähdä pitääkö ohjelmoida mitään... pelkkä koukku ei vaikuttanut parkkitutkaan mitenkään.
Kiitos tuosta linkistä, tilasin juuri koukun tuolta 13 napasella 248e hintaan. Kauvan sulla kesti koukun tulla?
Comment
-
-
Originally posted by Mza View PostTilasin itelleni Auto-HAK irroitettavan vetokoukun www.transportsysteme24.de
firmasta saksanmaalta sekä mallikohtaisen johtosarjan sille.
Toimitettuna kotiovelle 268,- euroa...! Sähkösatsi 7-napainen (ohjeet jopa suomeksi).
Asennus kuten muutkin koukut, paitsi laiskana en jaksanut porata johdoille reikää, vaan vetäisin pistokkeen kiinni koukkuun ja johdot oikealta valon alta puskurin takaa akun tuuletusritilälle, johon sai saksilla tehtyä takaylänurkkaan piuhoille mentävän kolon.
Puskuria ei tarvinnut sorvata yhtään. Pikkupalanen piti leikata heti puskurin takana olevasta alustan muovisesta suojalevystä pois. Aikaa meni n. 3 tuntia. Tänään pitää vielä kytkeä piuhat kiinni.
Saas nähdä pitääkö ohjelmoida mitään... pelkkä koukku ei vaikuttanut parkkitutkaan mitenkään.F16 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Mza View PostNonniin...sähkjöt kytketty, ei virheilmoituksia, mutta...
sähkösatsin ohjeissa E91 ohjeistettiin kytkemään vas. vilkun /c:seen yksi piuha, mutta yksi erillinen piuha (olikohan sininen) oli vailla asennusohjetta (ohjeessa oli E90/92 sen piuhan asennus oik. takavalon taakse). Ilmeisesti se pitää jättää asentamatta?
Pihassa ei ollut kärryä, jotta olisin voinut testata ja virtamittarista patterit loppu, tietenkin
Edit: mulla siis mallikohtainen johtosarja, jos siis eroja. Autoon liitetään nuo 2 valojen takaa ja CAN-väylä, yhteensä 4 signaalia.Last edited by O.K.; 16-01-2016, 15:37.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Kysymys niille, kenellä on Westfalian koukku, jossa se pistoke kääntyy sinne puskurin sisälle. Lähteekö pistokkeen johto sivulle vai taakse? Asennusohjeessa on asnnuskuvat kummallekin, mutta ei sen enempää ohjeistusta kumpi olisi parempi vaihtoehto mihinkin korimalliin.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Mulla on Westfalian koukku E91:ssä ja 13- pinninen pistoke taaksepäin. Läppä aukeaa ylöspäin ja periaatteessa sopii noin olemaan. Pieni ongelma on se, että kun liittimen kääntää kiinni, niin siinä oleva läppää vasten tuleva paksunnos nostaa kääntäessä läppää sen verran, että puskurin muovi vääntyy jonkin verran ylöspäin.F20 116d
E63 645
E28 528
F30 320d x-drive
F31 335d x-drive
ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i
KTM 1290 Super Adventure
K1200S
ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostKysymys niille, kenellä on Westfalian koukku, jossa se pistoke kääntyy sinne puskurin sisälle. Lähteekö pistokkeen johto sivulle vai taakse? Asennusohjeessa on asnnuskuvat kummallekin, mutta ei sen enempää ohjeistusta kumpi olisi parempi vaihtoehto mihinkin korimalliin.
Comment
-
-
Mulle asennettiin eilen koukku. Lopputuloksena PDC herjaa vikaa. Auto on 11/2005 E91 ja koukkuna Westfalia ajoneuvokohtaisella johtosarjalla.
Eikös ton pitäs mennä ilman mitään ohjelmointeja? Siis kumpi on todennäköisempää, asennusvirhe vai koodaustarve? Vikamuistista löytyy, että auto ei tunnista takapään pdc-antureita lainkaan.
Comment
-
-
Originally posted by Kaasari View PostEikös ton pitäs mennä ilman mitään ohjelmointeja?E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Comment