Originally posted by bmw323it
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
vetokoukku e91/e90:seen?!
Collapse
X
-
Originally posted by Insto View PostAsennusohjeessa ei pakoputken ripustukseen juurikaan otettu kantaa. Kysyin asiasta sähköpostilla, katsotaan mitä tulee.MB S213 -17, 127tkm -
Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
Ex: E46 318i -98
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostEi ole 325d mitään ihmeellistä, paikalleen vain.
Kokonaisuudessaan aikaa meni varmaan se kuutisen tuntia, eniten kului sähkökytkentöjen kanssa empimiseen. Asennusohjeessa kehoitettiin tarkistamaan mittarilla jarruvalo- ja virtajohdot mutta virtajohdosta emme saaneet toivottua lukemaa. Pitkän tuumailun ja pähkäilyn päätteeksi seurasimme sokeasti ohjeita ja kaikki toimikin suunnitellusti
Kaiken kaikkiaan yllättävän helppo operaatio.MB S213 -17, 127tkm -
Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
Ex: E46 318i -98
Comment
-
-
Mulla teetti kanssa ongelmaa jarruvalon johto. Se kun piti kytkeä keltamustaan, mutta kun niitä oli kaksi vierekkäin. Tai kaiketi toinen oli keltamusta ja toinen mustakeltainen... Sitä en vaan ymmärrä, että miksi se piti vetää vasemman puolen takavalolle, kun kaikki muut piuhat ja boxi tuli oikealle. Pirusti vaatii muovien purkua että sai mokoman yhden johdon siististi piiloon.F20 116d
E63 645
E28 528
F30 320d x-drive
F31 335d x-drive
ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i
KTM 1290 Super Adventure
K1200S
ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S
Comment
-
-
Mitä teitte sen lopun 4.5h koukun asennuksen jälkeen?
Originally posted by Insto View PostJees, asennus onnistui kohtuullisen helposti. PF Jones toimitti tilatusta poiketen 7-pinnisen liittimen ja johtosarjan mutta asensin sen kuitenkin kun oli asennuspaikka ja -kaveri varattu.
Kokonaisuudessaan aikaa meni varmaan se kuutisen tuntia, eniten kului sähkökytkentöjen kanssa empimiseen. Asennusohjeessa kehoitettiin tarkistamaan mittarilla jarruvalo- ja virtajohdot mutta virtajohdosta emme saaneet toivottua lukemaa. Pitkän tuumailun ja pähkäilyn päätteeksi seurasimme sokeasti ohjeita ja kaikki toimikin suunnitellusti
Kaiken kaikkiaan yllättävän helppo operaatio.
Comment
-
-
Tänne tuli E91:een tilattua ja asennettua Westfalian irroitettava koukku + Erich Jäger 13-pin CAN-johtosarja. Puolisen vuotta metsästin enemmän tai vähemmän aktiivisesti käytettyjä alkuperäisiä mutta päädyin olemattoman tarjonnan vuoksi tähän.
Koukku tuli Transportsysteme24:lta Saksasta ja hinta oli toimituskuluineen kaikkineen 382,00€. Asennukseen kului aikaa 3h, seuraavalla kerralla menisi kahdessa. Koukku istuu alkuperäiselle paikalleen, eikä mitään leikkelyä tarvinnut harrastaa. Sähkösarjaa en vielä päässyt koeponnistamaan kun ei ollut kärryä pihassa.
Pari yleispätevää huomiota:
Takapuskurin irroitus tapahtuu vetämällä puskuria kyljistä taaksepäin (ei sivuille!).
Johtosarjan läpivienti kannattaa tehdä ennenkuin asentaa koukun paikoilleen, ei mahdu poraamaan enää koukun kanssa. Ehkä itsestäänselvyys, mutta kun on kaksi eri ohjetta (koukku ja sähkösarja), eikä kummassakaan oteta toista huomioon, niin jos seuraa sokeasti ohjeita ja tekee järjestyksessä, tulee paha mieli.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostPari yleispätevää huomiota:
Takapuskurin irroitus tapahtuu vetämällä puskuria kyljistä taaksepäin (ei sivuille!).
BMW omalla ohjeella hoituu tämäkin oikein -
OEM vetokoukulle löytyy hyvä retrofit ohje, siinä on myös hyvin selvitetty monet kohdat, voi hyödyntää myös tarvikkeiden kanssa varsin pitkälle.
Aiheeseen: Olisi odottamassa OEM sähköinen kääntyvä koukku ja täydellinen retrofit johtosarja E90 kun saisi vaan aikaiseksi.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Osaakos kukaan sanoa E91 original sähkökoukun 13 napaisesta sarjasta että onko siinä tehdasasennuksena latauksen johto kytkettynä? Tais olla nasta 10 mihin pitäisi tulla latausvirta virtalukon kautta. Yleismittaria ei nyt satu olemaan reissussa mukana joten ajattelin että onko jotain poppaskonsteja että lataus aktivoituu (valokytkin oltava tietyssä asennossa tms??) missähän tuon alkuperäisen 13 napaisen sulakkeet on, varmaan löytyvät auton sulakerasiasta?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by Blue_vw View PostJuuri asensin itselle originaalin kääntyvän koukun, johtosarjassa ei ollut virtalukon takaiselle virralle karvaa, suora virta akulta oli (pin 9).F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by Blue_vw View Post20A sulakkeen takana ja 2,5mm2 johtoa. Sulakkeen paikka vaihteli hieman vuosimallin mukaan, mutta retrofit-ohjeesta luntattuna
<9/06 F45
9/06 - 03/07 F47
>03/07 F71F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Comment