Announcement

Collapse
No announcement yet.

vetokoukku e91/e90:seen?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Insto
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 59
    • Lahti

    Originally posted by bmw323it View Post
    Lataa asennusohjeet PF Jonesin sivuilta. Eiköhän siitä selviä mahdollinen tarve ja syy lisäripustuksille.
    Asennusohjeessa ei pakoputken ripustukseen juurikaan otettu kantaa. Kysyin asiasta sähköpostilla, katsotaan mitä tulee.
    MB S213 -17, 127tkm -
    Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
    Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
    Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
    Ex: E46 318i -98

    Comment

    • Insto
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 59
      • Lahti

      Originally posted by Insto View Post
      Asennusohjeessa ei pakoputken ripustukseen juurikaan otettu kantaa. Kysyin asiasta sähköpostilla, katsotaan mitä tulee.
      Ei kuulemma tarvi lisähärpäkkeitä, joten Westfalian koukku on nyt tulossa.
      MB S213 -17, 127tkm -
      Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
      Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
      Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
      Ex: E46 318i -98

      Comment

      • Driver22
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 2093
        • *

        Ei ole 325d mitään ihmeellistä, paikalleen vain.
        F31 330D Xdrive M-Sport

        Comment

        • Insto
          Bimmer Rookie
          • May 2009
          • 59
          • Lahti

          Originally posted by Driver22 View Post
          Ei ole 325d mitään ihmeellistä, paikalleen vain.
          Jees, asennus onnistui kohtuullisen helposti. PF Jones toimitti tilatusta poiketen 7-pinnisen liittimen ja johtosarjan mutta asensin sen kuitenkin kun oli asennuspaikka ja -kaveri varattu.

          Kokonaisuudessaan aikaa meni varmaan se kuutisen tuntia, eniten kului sähkökytkentöjen kanssa empimiseen. Asennusohjeessa kehoitettiin tarkistamaan mittarilla jarruvalo- ja virtajohdot mutta virtajohdosta emme saaneet toivottua lukemaa. Pitkän tuumailun ja pähkäilyn päätteeksi seurasimme sokeasti ohjeita ja kaikki toimikin suunnitellusti

          Kaiken kaikkiaan yllättävän helppo operaatio.
          MB S213 -17, 127tkm -
          Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
          Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
          Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
          Ex: E46 318i -98

          Comment

          • baku
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 346
            • Kausala

            Mulla teetti kanssa ongelmaa jarruvalon johto. Se kun piti kytkeä keltamustaan, mutta kun niitä oli kaksi vierekkäin. Tai kaiketi toinen oli keltamusta ja toinen mustakeltainen... Sitä en vaan ymmärrä, että miksi se piti vetää vasemman puolen takavalolle, kun kaikki muut piuhat ja boxi tuli oikealle. Pirusti vaatii muovien purkua että sai mokoman yhden johdon siististi piiloon.
            F20 116d
            E63 645
            E28 528
            F30 320d x-drive
            F31 335d x-drive

            ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

            KTM 1290 Super Adventure
            K1200S
            ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

            Comment

            • sutii
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 88
              • Imatra

              Mitä teitte sen lopun 4.5h koukun asennuksen jälkeen?

              Originally posted by Insto View Post
              Jees, asennus onnistui kohtuullisen helposti. PF Jones toimitti tilatusta poiketen 7-pinnisen liittimen ja johtosarjan mutta asensin sen kuitenkin kun oli asennuspaikka ja -kaveri varattu.

              Kokonaisuudessaan aikaa meni varmaan se kuutisen tuntia, eniten kului sähkökytkentöjen kanssa empimiseen. Asennusohjeessa kehoitettiin tarkistamaan mittarilla jarruvalo- ja virtajohdot mutta virtajohdosta emme saaneet toivottua lukemaa. Pitkän tuumailun ja pähkäilyn päätteeksi seurasimme sokeasti ohjeita ja kaikki toimikin suunnitellusti

              Kaiken kaikkiaan yllättävän helppo operaatio.

              Comment

              • Samaeli
                Newbiemmer
                • Apr 2010
                • 6
                • Oulu

                Oulussa tarvitsisin koukun E91 325i ilman peruutustutkaa, mikä olisi järkevintä? Itse en taida alkaa sähköjen kanssa turaamaan, joten edullisesti toisen tekemänä lienee vaihtoehto. :think

                Comment

                • Kaasari
                  Newbiemmer
                  • Aug 2005
                  • 24
                  • Rauma

                  Mulla ajotietokone herjaa polttimorikkoa vaikkei yksikään polttimo ole rikki. Diagnostiikka kertoo vaan, ettei vetokoukun ohjaimeen saada yhteyttä. Voisko näillä olla jotain tekemistä keskenään? Jotenkin se ohjain ainakin toimii, koska parkkitutka hiljenee, kun laittaa töpselin kiinni.

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Tänne tuli E91:een tilattua ja asennettua Westfalian irroitettava koukku + Erich Jäger 13-pin CAN-johtosarja. Puolisen vuotta metsästin enemmän tai vähemmän aktiivisesti käytettyjä alkuperäisiä mutta päädyin olemattoman tarjonnan vuoksi tähän.
                    Koukku tuli Transportsysteme24:lta Saksasta ja hinta oli toimituskuluineen kaikkineen 382,00€. Asennukseen kului aikaa 3h, seuraavalla kerralla menisi kahdessa. Koukku istuu alkuperäiselle paikalleen, eikä mitään leikkelyä tarvinnut harrastaa. Sähkösarjaa en vielä päässyt koeponnistamaan kun ei ollut kärryä pihassa.

                    Pari yleispätevää huomiota:
                    Takapuskurin irroitus tapahtuu vetämällä puskuria kyljistä taaksepäin (ei sivuille!).
                    Johtosarjan läpivienti kannattaa tehdä ennenkuin asentaa koukun paikoilleen, ei mahdu poraamaan enää koukun kanssa. Ehkä itsestäänselvyys, mutta kun on kaksi eri ohjetta (koukku ja sähkösarja), eikä kummassakaan oteta toista huomioon, niin jos seuraa sokeasti ohjeita ja tekee järjestyksessä, tulee paha mieli.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17837
                      • PKS

                      Originally posted by Supra^ View Post
                      Pari yleispätevää huomiota:
                      Takapuskurin irroitus tapahtuu vetämällä puskuria kyljistä taaksepäin (ei sivuille!).
                      Tämä. Youtube on täynnä turkkilaisten "asennusvideoita" joissa puskuria revitään sivuille jotta kiinnikkeet antautuvat, joko hajoavat tai pysyvät tuurilla ehjänä.

                      BMW omalla ohjeella hoituu tämäkin oikein -



                      OEM vetokoukulle löytyy hyvä retrofit ohje, siinä on myös hyvin selvitetty monet kohdat, voi hyödyntää myös tarvikkeiden kanssa varsin pitkälle.

                      Aiheeseen: Olisi odottamassa OEM sähköinen kääntyvä koukku ja täydellinen retrofit johtosarja E90 kun saisi vaan aikaiseksi.
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36
                      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • joko
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1964
                        • Seinäjoki

                        Osaakos kukaan sanoa E91 original sähkökoukun 13 napaisesta sarjasta että onko siinä tehdasasennuksena latauksen johto kytkettynä? Tais olla nasta 10 mihin pitäisi tulla latausvirta virtalukon kautta. Yleismittaria ei nyt satu olemaan reissussa mukana joten ajattelin että onko jotain poppaskonsteja että lataus aktivoituu (valokytkin oltava tietyssä asennossa tms??) missähän tuon alkuperäisen 13 napaisen sulakkeet on, varmaan löytyvät auton sulakerasiasta?
                        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                        W906 319 sprinter - 14

                        Comment

                        • Blue_vw
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 31
                          • Oulu

                          Osaakos kukaan sanoa E91 original sähkökoukun 13 napaisesta sarjasta että onko siinä tehdasasennuksena latauksen johto kytkettynä?
                          Juuri asensin itselle originaalin kääntyvän koukun, johtosarjassa ei ollut virtalukon takaiselle virralle karvaa, suora virta akulta oli (pin 9).

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1964
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Blue_vw View Post
                            Juuri asensin itselle originaalin kääntyvän koukun, johtosarjassa ei ollut virtalukon takaiselle virralle karvaa, suora virta akulta oli (pin 9).
                            Täytyy varmaan heittää tuosta pinniltä yhdeksän hyppylanka tuohon 10 nastaan. Tällöin toki pitää itse pitää huolta ettei asuntovaunu ryöstä auton akkua tyhjäksi. Tosin tässä on kyllä vähän älyä kyllä itsessäänkin kun lataus ei toimi mikäli parkkivalot eivät vaunussa ole päällä. Muistatko tuliko tuo pin 9 johto minkä kokoisen sulakkeen taakse ja oliko miten paksua johtoa?
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • Blue_vw
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 31
                              • Oulu

                              Muistatko tuliko tuo pin 9 johto minkä kokoisen sulakkeen taakse ja oliko miten paksua johtoa?
                              20A sulakkeen takana ja 2,5mm2 johtoa. Sulakkeen paikka vaihteli hieman vuosimallin mukaan, mutta retrofit-ohjeesta luntattuna
                              <9/06 F45
                              9/06 - 03/07 F47
                              >03/07 F71

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1964
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by Blue_vw View Post
                                20A sulakkeen takana ja 2,5mm2 johtoa. Sulakkeen paikka vaihteli hieman vuosimallin mukaan, mutta retrofit-ohjeesta luntattuna
                                <9/06 F45
                                9/06 - 03/07 F47
                                >03/07 F71
                                Hyvä!, meillä pitäisi olla ikähaarukan mukaan paikassa f45. Täytyy heittää 2.5 neliönhyppylanka rasian sisällä tuohon lataukseen. Muistaakseni vaunun päässä kyseisessä johdossa oli kympin sulake välissä. Aika harvoin tuota tarvitsee mutta olis se hyvä siirtymällä saada akut täyteen
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎