Announcement

Collapse
No announcement yet.

vetokoukku e91/e90:seen?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juovi
    Bimmer Rookie
    • Jun 2019
    • 60
    • helsinki

    Asensin vetokoukun e92 ja huomasin, ettei kärryn valot pala. Vaatii ilmeisesti tässä tapauksessa koodauksen Istalla. Mistähän tuo löytyisi Istasta?

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      Originally posted by juovi View Post
      Asensin vetokoukun e92 ja huomasin, ettei kärryn valot pala. Vaatii ilmeisesti tässä tapauksessa koodauksen Istalla. Mistähän tuo löytyisi Istasta?
      Ihan varmistuksena, onko autossa valot päällä? Jos DRL:lillä auton takavalot ei ole päällä, kärrynkään valot ei pala.
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • juovi
        Bimmer Rookie
        • Jun 2019
        • 60
        • helsinki

        Ihan varmistuksena, onko autossa valot päällä? Jos DRL:lillä auton takavalot ei ole päällä, kärrynkään valot ei pala.

        Autossa paloi takavalot testin aikana ja kärryssä ei palanut.Se boxi mikä tuli koukun mukana, niin virrat tulee sinne asti. Epäilen, että tarvii tuon koodauksen. Koukun johdot meni kyllä asennuksessa oikein.
        Last edited by juovi; 14-09-2019, 20:50.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by juovi View Post
          Asensin vetokoukun e92 ja huomasin, ettei kärryn valot pala. Vaatii ilmeisesti tässä tapauksessa koodauksen Istalla. Mistähän tuo löytyisi Istasta?
          Ei kyllä mitään järkeä kotona alkaa ista-p:llä koodaamaan koukun retrofittiä. NCS:llä homma hoituu nopeasti. Ista-p vielä hieroo suunnitelmaa kun ncs:llä homma on tehty ja kahvit jo juotu.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • juovi
            Bimmer Rookie
            • Jun 2019
            • 60
            • helsinki

            Ei kyllä mitään järkeä kotona alkaa ista-p:llä koodaamaan koukun retrofittiä. NCS:llä homma hoituu nopeasti. Ista-p vielä hieroo suunnitelmaa kun ncs:llä homma on tehty ja kahvit jo juotu.
            Ista-d käytössä ja P-versiosta en osaa sanoa mitään. Löytyiskö ohjeet Ista-D:lle, niin sais homman finaaliin, Tuolta Trailer osion alta se varmaan löytyy?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by juovi View Post
              Ista-d käytössä ja P-versiosta en osaa sanoa mitään. Löytyiskö ohjeet Ista-D:lle, niin sais homman finaaliin, Tuolta Trailer osion alta se varmaan löytyy?
              ISTA-D:llä et kyllä koodaan koukkua E-sarjalaiseen. ISTA-D:llä koodaukset toimii vain F-sarjan kanssa ja silloinkin pitää olla ICOM + kunnon virtalähde joita ei mahda löytyä? Kuten sanoin, hoida homma NCS:llä, sillä se on kaikista järkevin tehdä.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • juovi
                Bimmer Rookie
                • Jun 2019
                • 60
                • helsinki

                ISTA-D:llä et kyllä koodaan koukkua E-sarjalaiseen. ISTA-D:llä koodaukset toimii vain F-sarjan kanssa ja silloinkin pitää olla ICOM + kunnon virtalähde joita ei mahda löytyä? Kuten sanoin, hoida homma NCS:llä, sillä se on kaikista järkevin tehdä.

                Kiitos tiedosta ja ihmettelinkin kun ei löydy Pitää asennella tuo NCS tai ostaa koukun koodaus.

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1824
                  • N/A

                  Originally posted by juovi View Post
                  Autossa paloi takavalot testin aikana ja kärryssä ei palanut.Se boxi mikä tuli koukun mukana, niin virrat tulee sinne asti. Epäilen, että tarvii tuon koodauksen. Koukun johdot meni kyllä asennuksessa oikein.
                  F07:ssä ei pala kärryn valot päiväajovaloilla vaikka auton takavalot palavatkin.
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • MakeH
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1170
                    • Vantaa

                    Sama f11. Saiskohan ne jotenkin koodattua palamaan.

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      Koitettu kovasti selailla ja katsella mutta ei kunnolla mistään löydy.

                      Jos laitan E91 Lci m-sport, Westfalian irroitettavan, jääkö koukusta mitään näkyviin kun on irti?

                      Sähköinen toki kiinnostaisi mutta täydellisen sarjan löytäminen järkevään hintaan on hankalaa.
                      Myös rikkinäinen sähköinen kiinnostaisi, mutta tarvitsisi kyllä johtosarjan mukaan.
                      Last edited by makkis; 07-12-2019, 02:45.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • Pemu
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 133
                        • Uusimaa

                        Originally posted by makkis View Post
                        Jos laitan E91 Lci m-sport, Westfalian irroitettavan, jääkö koukusta mitään näkyviin kun on irti?
                        Ei jää mitään näkyville, pistokekin kääntyy sinne puskurin taakse piiloon.

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7406
                          • Oulu

                          Onko kukaan täällä asentanut tai asennuttanut koukkua E92 335i? Tässä threadissa oli aiemmin puhetta, että koukut ei välttämättä käy 335i/d (tai M3) kun pakoputket erilaiset. Hiukan selailin eBay:n koukkutarjontaa niin siellä oli kans monessa tämä asia mainittu, mutta sitten tässä luki että 335i/d varten tarttee olla myös Westfalian lisäosa pakoputkien ripustukseen:
                          For Models 335i and 335td and/or vehicles with Turbocharger , order extra exhaust carriers from Westfalia 303266600015.
                          Ja kun tuota ripustusosaa numerolla Googlasin niin aika huonosti näytti olevan saatavilla. Tässä ruotsalaisessa kaupassa olis sekä koukku että toi ripustusosa tarjolla, mutta sitä ei ole varastossa. Kuitenkin sen voi lisätä ostoskoriin.




                          Onko nyt siis niin, että nämä osat jos tilaan, ja mieluiten kai tuolla Westfalian autokohtaisella sähkösarjalla (?) niin homma pitäis näillä 335i:hinkin onnistua? Myös suosituksia asennuspaikasta Oulussa mielelläni kuulisin.

                          Myös täällä näyttää olevan toi pakoputkien ripustusosa tarjolla:


                          Originally posted by Dualfun View Post
                          OEM vetokoukulle löytyy hyvä retrofit ohje, siinä on myös hyvin selvitetty monet kohdat, voi hyödyntää myös tarvikkeiden kanssa varsin pitkälle.
                          Onko tähän linkkiä kellään?
                          Last edited by Petri.Kekkonen; 09-07-2020, 15:51.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • Enska325i
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 333
                            • Masku

                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Onko kukaan täällä asentanut tai asennuttanut koukkua E92 335i? Tässä threadissa oli aiemmin puhetta, että koukut ei välttämättä käy 335i/d (tai M3) kun pakoputket erilaiset. Hiukan selailin eBay:n koukkutarjontaa niin siellä oli kans monessa tämä asia mainittu, mutta sitten tässä luki että 335i/d varten tarttee olla myös Westfalian lisäosa pakoputkien ripustukseen:


                            Ja kun tuota ripustusosaa numerolla Googlasin niin aika huonosti näytti olevan saatavilla. Tässä ruotsalaisessa kaupassa olis sekä koukku että toi ripustusosa tarjolla, mutta sitä ei ole varastossa. Kuitenkin sen voi lisätä ostoskoriin.




                            Onko nyt siis niin, että nämä osat jos tilaan, ja mieluiten kai tuolla Westfalian autokohtaisella sähkösarjalla (?) niin homma pitäis näillä 335i:hinkin onnistua? Myös suosituksia asennuspaikasta Oulussa mielelläni kuulisin.

                            Myös täällä näyttää olevan toi pakoputkien ripustusosa tarjolla:



                            Onko tähän linkkiä kellään?
                            Asensin keväällä westfalian koukun e91 335i:hin. Ostin koukun eBay kautta juuri transportsystemestä. Joudut perussarjan lisäksi hommaamaan tuon pakoputken ripustussarjan, muuten vastaa muita malleja asennuksen suhteen.
                            E46 330i M-sport touring

                            ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
                            sigpic

                            Comment

                            • Manipulaatio
                              Newbiemmer
                              • Mar 2017
                              • 9
                              • Nurmijärvi

                              Vetokoukun asennusta harkitsevalta kysymys. Ei oikein Westfalian manuaalista itselleni selvinnyt, että mitä varten sinne hanskalokeron alle pitää vetää kaapeleita? Liittyykö tämä jotenkin polttimoiden testaukseen tai vastaavaa? Mielestäni suhteellisen kallis hinta nipusta johtoa ja yhdestä boxista. Onko täysin mahdoton ajatus käyttää jotain vähän tyhmempää settiä, joka toimii periaatteella heräte valoilta ja rele ohjaa?

                              Edit: autossani ei ole PDC:tä
                              Last edited by Manipulaatio; 11-06-2021, 09:30.

                              Comment

                              • jessemikkola
                                BTCF Member
                                • Dec 2014
                                • 83
                                • Kuusankoski

                                Originally posted by Manipulaatio View Post
                                Vetokoukun asennusta harkitsevalta kysymys. Ei oikein Westfalian manuaalista itselleni selvinnyt, että mitä varten sinne hanskalokeron alle pitää vetää kaapeleita? Liittyykö tämä jotenkin polttimoiden testaukseen tai vastaavaa? Mielestäni suhteellisen kallis hinta nipusta johtoa ja yhdestä boxista. Onko täysin mahdoton ajatus käyttää jotain vähän tyhmempää settiä, joka toimii periaatteella heräte valoilta ja rele ohjaa?

                                Edit: autossani ei ole PDC:tä
                                Moni lamppu bemarin takavaloissa toimii pulssitetulla sähköllä. Esim Seisontavalo ja jarruvalo on sama 1 lankainen polttimo. Et releillä tulee vaikee saada samasta lampusta useempi heräte. Et helpommalla pääsee ku vetää johdot niinku ohjeet käskee.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎