Rengas koko on?Kulmien säätäjiäkin on monia,että onko kunnossa?Runflat rengastus?Niillä saattaa ainakin pienemmissä 17-18" viellä vaikuttaa tuollaiseen.Itse en kyllä 19" kokoluokassa enään huomannut mitään eroa runflat vs perus gummi, kun ovat jo niin matalat ja kovat muutenkin..Ja yksi huomioon otettava seikka on se että tämä meitin tieverkosto on päässyt todella huonoon jamaan..
Ääni noille runflateille. Itselläkin vielä moiset alla koossa 19" ja taudinkuva samankaltainen. Kannattaa testailla miten omaan makuun muuttuu, kun säätää rengaspaineita esim. 0,2 barin pykälin pienemmäksi/suuremmaksi. Muistaakseni nyt mulla on edessä 2,9, takana 3,2 ja suht ok, mutta ei missään nimessä vielä mukavin mahdollinen. Ihmeen iso vaikutus on pienellä muutoksella.
-Antti
G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13
Mistä kannattaisi lähteä kurkkimaan vikoja, kun auto (e92 335ci) on hirvittävän levoton kaistoja vaihtaessa, urissa yms? :think Eli kun vaikka vaihtaa kaistaa niin ratti vetelee oikeen voimalla urien ja muiden töyssyjen/halkeamien kohdalla, myös mutkissa ratti lähtee mielellään itsekseen kääntämään kurviin sisään, mutta kurvissa ajaessa pysyy kyllä hyvin tuntuma. Jarruttaessa ja kiihdyttäessä ilmenee eniten. Pyöränkulmat on jo säädetty ja rengaspaineet pistetty kuntoon, kumpikin auttoi vähän mutta ei tuo ole yhtään samallainen kuin entinen -05 e90 330i, renkaatkin taitaa olla samaa kokoa ettei voi siitäkään olla kiinni :think
Tosiaan mitkä renkaat alla,Runflat?Jos edellä mainittu,niin vaihda ihmeessä.Ne ovat "hengenvaaralliset" Suomen pitkittäis uritetuilla teillä.
Kävin nyt kuitenkin tänään hakemassa oem tulpat autooni ja meinasin ne itse vaihtaa.Mitenkäs on,tarviinko jotain ihmeellistä työkalua projektiin?Tänään en kerennyt edes muovia purkaa motin ympäriltä..Jotain mitä kannattaisi erityisesti ottaa humioon?
1/4 tuuman räikkä,kahta eri jatkoa sekä "spessu" hylsy jolla saat tulpat irti.On niin ahdas paikka,ettei normi tulpan avain sinne sovi.
Mistä kannattaisi lähteä kurkkimaan vikoja, kun auto (e92 335ci) on hirvittävän levoton kaistoja vaihtaessa, urissa yms? :think Eli kun vaikka vaihtaa kaistaa niin ratti vetelee oikeen voimalla urien ja muiden töyssyjen/halkeamien kohdalla, myös mutkissa ratti lähtee mielellään itsekseen kääntämään kurviin sisään, mutta kurvissa ajaessa pysyy kyllä hyvin tuntuma. Jarruttaessa ja kiihdyttäessä ilmenee eniten. Pyöränkulmat on jo säädetty ja rengaspaineet pistetty kuntoon, kumpikin auttoi vähän mutta ei tuo ole yhtään samallainen kuin entinen -05 e90 330i, renkaatkin taitaa olla samaa kokoa ettei voi siitäkään olla kiinni :think
Itsellä auton käyttäytyminen muuttui radikaalisti kun vaihdoin kuluneet runflatit alle, käyttäytyy ihan samalla tavalla kuin sulla. Auto vie miestä, ei mies autoa. Hengenvaaralliset renkaat todellakin. Onneksi tulevalla viikolla saa alle normaalit renkaat. Koko 17"
Saakohan e9x umpioihin uusia linssejä/laseja erikseen, vai tuleeko koko umpio samalla kertaa? :think Alkaa olemaan jo pientä kulumaa muovissa. Ja autossa on bi-xenon jos vaikuttaa asiaan.
NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"
EX: F20 M-Sport
Mondeo
E91 320D -07 AjTech power
E34 M5 Tipu
Muutama japsirottelo
Rengas koko on?Kulmien säätäjiäkin on monia,että onko kunnossa?Runflat rengastus?Niillä saattaa ainakin pienemmissä 17-18" viellä vaikuttaa tuollaiseen.Itse en kyllä 19" kokoluokassa enään huomannut mitään eroa runflat vs perus gummi, kun ovat jo niin matalat ja kovat muutenkin..Ja yksi huomioon otettava seikka on se että tämä meitin tieverkosto on päässyt todella huonoon jamaan..
18" 225/40 ja 255/35, ja näyttäisi olevan nimenomaan ne kirotut runflatit. Täytyy koittaa roplata vähän paineita, saisi vähän mieluisamman siksi aikaa kun odotellaan 19" palloja alle! Kulmat katsottiin/laitettiin bmw:n huollossa kun pyysin kurkistamaan niitä huollon yhteydessä, sitä en tiedä kuinka hyvin ne on laitettu kun ovat nähtävästi paineetkin pudotelleet ~2,5bar:iin joka kulmalla, itse pidin lähemmäs kolmea niin tuntui paremmalta :think
18" 225/40 ja 255/35, ja näyttäisi olevan nimenomaan ne kirotut runflatit. Täytyy koittaa roplata vähän paineita, saisi vähän mieluisamman siksi aikaa kun odotellaan 19" palloja alle! Kulmat katsottiin/laitettiin bmw:n huollossa kun pyysin kurkistamaan niitä huollon yhteydessä, sitä en tiedä kuinka hyvin ne on laitettu kun ovat nähtävästi paineetkin pudotelleet ~2,5bar:iin joka kulmalla, itse pidin lähemmäs kolmea niin tuntui paremmalta :think
Itse kun säädätin kulmat merkkihuollossa,kului 255/30/19 kesäkumpparit mukavasti sisä stäyrjiltä liki kaljux kesässä.
Onko kenelläkään käsissään e91 320 2008 i-drivella olevan auton suomenkielistä ohjekirjaa? Jos on niin voisiko tarkistaa "osanumeron" vihkosta, olisi helppo mennä sitten suoraan tiskille ostamaan tuo vihko..
Kyseessä idrive malli?Tuo vaihde näyttö tuli käsittääkseni efficientDynamic mukana.Minulla ei ole idrive ja muistaakseni sen toimintaa pystyi säätämään ajotietokoneesta tehtävillä asetuksilla?
Ei Idrivea vaan ihan karvalakki. Tosiaan sen saa näköjään päälle/pois kun painaa BC nappia pohjaan siinä kohdassa missä on tyhjää (toimintasäde/keskinopeus/keskikulutus/tyhjä). Melko hämärästi tuokin tehty, saksankielistä ohjekirjaa on vaikea tavata ja tollasta ei kyllä ihan heti keksi itse..
Onko kukaan muu tuota ajovalon pesurien sulaketta (48) napsassut pois niinkuin tossa aikaisemmin kyselin? Tosiaan, ei kai siitä nyt mitään haittaa tule, mutta onko talvella jotain lämmitystä yms. siinä kiinni samassa kun vähän nuo sulakekaavion symbolit siltä näyttäisi..
Eilen sain E92 LCI auto alle, on kiva palata taas E92-korimalliin. Minulla on kuitenkin ongelma auton kanssa, autossani ilmastointi ei jostain syystä toimi niinkuin pitääkin. Auto ei tunnu puhaltavan normaalisti, paitsi tuuletus-asennossa tulee ilmaa kojelaudalta mutta ei yhtä tehokkaasti kuin toisessa E90 autossa. Ei myöskään tule sen verran lämmintä ilmaa +20 asetuksella, +27-asetuksella vasta tuli jokin verran lämmintä mutta ei niin lämmin.
Puhallusteho tuntuu olevan kokoajan heikko. Olisiko keneillään mielessä missä vika voisi olla?
Auto E92 LCI 2009.
EDIT: ei myöskään jäähdy kunnolla edes MAX-asetuksella.
Eilen sain E92 LCI auto alle, on kiva palata taas E92-korimalliin. Minulla on kuitenkin ongelma auton kanssa, autossani ilmastointi ei jostain syystä toimi niinkuin pitääkin. Auto ei tunnu puhaltavan normaalisti, paitsi tuuletus-asennossa tulee ilmaa kojelaudalta mutta ei yhtä tehokkaasti kuin toisessa E90 autossa. Ei myöskään tule sen verran lämmintä ilmaa +20 asetuksella, +27-asetuksella vasta tuli jokin verran lämmintä mutta ei niin lämmin.
Puhallusteho tuntuu olevan kokoajan heikko. Olisiko keneillään mielessä missä vika voisi olla?
Auto E92 LCI 2009.
EDIT: ei myöskään jäähdy kunnolla edes MAX-asetuksella.
Kannattanee aloittaa vaihtamalla raitisilmasuodatin... nämähän lienee monesti
ihan tukossa ja ilma ei kulje läpi kunnolla.
jos ei jäähdy, niin ilmastointi laitteesta freonit vähän kateissa... täyttöhuoltoon.
Lämpöä jos ei tule niin onko moottorin lämmöt / nestemäärä kohdallaan?
Comment