Tilasin uuden Boschin puolan autooni ja vääränlainen sieltä tuli! Se pieni ohjainkiila on väärällä puolella ja plugi ei mene puolaan. Ihmettelin jo että mikä vittu siinä on kun ei meinaa mennä pohjaan asti.
Pikkasen vituttaa, ei saa uutta puolaa nyt tähän hätään mistään!!
Tallissa löytyy 320i -06 eli ilmeisesti N46 moottoria. Kannattaako varmuudeksi vaihtaa se uudemman mallinen ketjunkiristin ? :think ei pidä mitään ääntä tai vastaavaa, mutta osa ei ole kallis ja helppo vaihtaa. Tuoko turvaa noihin jakopääpelotteluihin
Propleema seuraavanlainen..Eli vuosi sitten tuli kalvotettua autosta lasit lukuunottamatta tuulilasia.Viime kesän aikana etulaseihin piirtyi naarmua moneen kohtaan,aina kun laseja aukoi.Meinasin että siä on joko hiekkaa tai metallipurua tms tiivisteessä joka sen aiheuttaa.
Laitatutin muutama viikko sitten kalvot uusix samalla kaverillani joka lasit tummensi viimmeksikin.Sanoin asiasta ja hän lupasi perehtyä asiaan.Sanoi pesseensä huolellisesti viimmeksikin tiivisteet.Ja nyt kun hain autoa sanoi hän ettei niistä mitään hiekkaa tms lähde irti.Näin tiivisteet hakiessani autoa ja täysin puhtaat ne oli kun niitä kädessä hypisteli.No auto nippuun ja viikko lasit kiinni että kuivuu kunnolla.Nyt vetäsin lasin ensimmäisen kerran auki ja heti muutama hiuksen hieno naarmu syntyi taas:(
Mistähän voisi johtua?Onko tiivisteessä sittenkin jotain mikä sen aiheuttaa vai voiko tämän aiheuttaa jokin muu?Mitähän mahtaa nuo sisemmät tiivisteet maksaa?Iso homma ne ei ole kylläkään vaihtaa..
Mikähän sekoilu tuli huoltoilmaisimeen, kun eilen öljynvaihtoon oli 17tkm ja nyt aamulla alkoi näyttään nosturinkuvaa ja kilometrit vaihtoon -10km?
Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Ihan mielenkiinnosta, niin miten hyvin näissä pitäisi ohjauksen palauttaa? Omassa vm.06 jää ratti noin 40 asteen kulmaan tiukan käännöksen jälkeen. Kulmat säädetty syksyllä ja alla 16 tuuman nastat. Ei tuo nyt sinällään häiritse, mutta tuli vaan mieleen, että onko kyseessä vika vai ominaisuus?
Jossain vaiheessa tuohon ohjaukseen täytyy kuitenkin perehtyä tarkemmin, koska joko rattiakselissa tai raidetangossa on aavistus välystä, mutta se lienee eri tarina se...
Tallissa löytyy 320i -06 eli ilmeisesti N46 moottoria. Kannattaako varmuudeksi vaihtaa se uudemman mallinen ketjunkiristin ? :think ei pidä mitään ääntä tai vastaavaa, mutta osa ei ole kallis ja helppo vaihtaa. Tuoko turvaa noihin jakopääpelotteluihin
Jos olisi oma auto, tekisin kyllä pois varmuudeksi.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Propleema seuraavanlainen..Eli vuosi sitten tuli kalvotettua autosta lasit lukuunottamatta tuulilasia.Viime kesän aikana etulaseihin piirtyi naarmua moneen kohtaan,aina kun laseja aukoi
Mulla vähän vastaava ongelma,tosin mitään naarmuja ei tule,mutta kun peset auton ja luonnollisesti pesen myös lasit sisältä,niin kuskin puolen lasiin sisäpuolelle ja ulkopuolelle tulee jotain ihme mönjää kun lasin laskee ja nostaa ylös.Sitä ei tule paljon mutta n. 1/4 osa sivulasista on tässä ihme mönjässä,sitä ei ole paljon,mutta huomaa kun auton ikkunat on juuri pessyt.
Onko akku kunnossa? Se nyt ainakin tuntuu aiheuttavan näihin mitä mielenkiintoisempia ongelmia, jos virranvähyys pääsee hetkellisesti yllättämään.
Luettiin vikakoodit ja mitään ei ollut muistissa. No nollattiin huoltoilmaisin ja sen tuloksena seuraavaan öljynvaihtoon 330tkm . Ajelin sitten kotiin ja lähdin uudestaan liikenteeseen, niin nyt lukemat 40tkm. Akkua en ole mittaillut, mutta pitää se vielä tehdä. Mitään muuta sekoilua ei ole vielä ainakaan tullut havaittua... kop, kop
Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Huomasin tuossa,että omassa kiesissä jostain syystä repsikanpuolen takaoven ikkunan alalista ikkunassa repsottaa.Valopaistaa listan ja ikkunan alareunan välistä kun katsoo sisältä päin.Listaa nyt vedellyt irti ja kiinni ja painellut mut ei se istu paikalleen.Eli tuo takasivu ikkunat,erottava,"pilari" on ulompana kun kuuluisi.Tai kun vertaa kuskin puolelle niin lista istuu aivan erilailla ja tämä pilari on sisempänä.
Eli kysymys kuuluu onko kukaan joutunut esim kukintahäiriön ansiosta joutunut ko listaa uusimaan?Onko tuo pysty pilari jotenkin mahdollisesti kiristettävissä kohdalleen?Ei viitsis turhaan alkaa purkaan taka verhoiluita irti?!
Löytyy tuommoiset lenkit. Eli noihin vaan se isofix alusta kiinni ?
Sinne vaan pukkaat ne kiinnikkeet. Voi olla vähän haasteellinen ekalla kerralla saada tungettua sinne väliin. Joissain turvaistuimissa tulee sellaiset holkit mukana, jotka saa tungettua tuonne penkin väliin, niin menee ne kiinnikkeet sitten helposti. Ainakin Cypexissä tuli sellaiset.
Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Comment