Eber ongelma
Kelien kylmettyä ilmeni seuraavanlainen probleema:
Moottorin lämmitys onnistuu hienosti eberillä, mutta syystä tai toisesta sisätilat ei lämpene laisinkaan. Ennen auton sammutusta oon kytkenyt puhalluksen ikkunalle voimakkuudella 3. Autossa on automaatti-ilmastointi.
Vaikuttaisi, että puhallin kyllä toimii, mutta läpät(?) tai jokin estää puhalluksen tulon ikkunalle..? Pitäisikö ilmastointikonsoliin tulla virrat samaan aikaan? Nyt se pysyy koko ajan pimeänä. Hanskalokeron takaa löytyi kytkentäpiuhat ja IPCU-rele. Eber ei anna vikakoodeja kaukosäätimelle.
Kun auton käynnistää, lämmintä tulee oikein hienosti..
E91 Webasto jälkiasennuksena
Collapse
X
-
Pystyykö tuota ipcu relettä mittamaan et onko sökö? Omasta lakkasi sisäpuhallus ja kauko ohjain antaa välillä vika koodiksi 30,31 & 32. Moottori kyllä lämpeää normaalisti
Leave a comment:
-
-
Jaahas mistäköhän sen releen oikein löytää?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Whitebe View PostOnko tuossa yhteydessä asennettu ipcu rele? Niitä on mennyt uskomattoman paljon rikki. Mikäli tuo rele on särki niin puhallus ei toimi
Eiköhän siihen ole kun tuo tosiaan ohjaa sitä puhallinta. Tai siis näin kuulin. Jaahas mistäköhän sen releen oikein löytää?:think
Leave a comment:
-
-
Ei ole ollut E9x korisissa mitään ongelmia webasto asennusten jälkeen. Meillä on laitettu webasto lähemmäs sataan yksilöön.
Leave a comment:
-
-
Onko webaston jälkiasennus järkevää / turvallista bensiini E90? Tuleva talvi tuo ongelmia saada auto virranpäähän lämpiämään eli webasto / eberi on ollut mietinnän alla..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janne320d View Postnyt on asennettu uusi eberspächer d5ws easystart r+ tuohon e91 330d:hen ja mietityttää nuo ilmastointilaitteen säädöt hieman.
kun eberi on päällä siten että automaatti ilmastointi päällä normaalisti niin puhallin ei työnnä sisälle lämmintä ollenkaan,ihan kuin kääntäisi kanavien läpät jotenkin kun sammuttaa auton,onko normaalia ja millä tavalla tuon saa puhaltamaan sisälle lämmintä järkevimmin?silleen taitaa ainakin toimia kun laittaa lasinpuhalluksen päälle ja sulkee virrat nopeasti mutta on jotenkin hankalaa!
tänään katselin hieman lämpöjä töistä lähtiessä,eberi päällä 20min,ulkona pakkasta -17.sisältä käännetty lämmöt täysille ja puhallus ohjattu lasille.
koneen lämmöt salavalikosta +32 ja auton sisällä -10 kaukosäätimestä katsottuna!
eli kabiinissa on kylmä,kestääkö todella noin kauan että alkaa puhaltaa lämmintä sisälle,sisälle puhaltaa lämmintä todella hiljaa että ei ole ihmekkään että sisällä ei lämmöt kovin vikkelään nouse,mikä vikana vai onko nuo säädöt nyt sisältä laitettu jotenkin väärin?
(joskus eberi entisessä golffissa puhalti siälle lämmintä jo reilusti 15min jälkeen!)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Blacksatin View PostAsennutin webaston e91 dieseliin parisen vuotta sitten. Nyt ongelmana on että lämmintä ilmaa ei tule sisälle. Eli webasto lähtee kyllä päälle ja lämmittää kyllä nesteet mutta sisälle ei puhalla lämmintä ilmaa. Mikä vikana tai mistä alkaa etsii vikaa??
Leave a comment:
-
-
Asennutin webaston e91 dieseliin parisen vuotta sitten. Nyt ongelmana on että lämmintä ilmaa ei tule sisälle. Eli webasto lähtee kyllä päälle ja lämmittää kyllä nesteet mutta sisälle ei puhalla lämmintä ilmaa. Mikä vikana tai mistä alkaa etsii vikaa??
Leave a comment:
-
-
Mulla toimii samallalailla, ennen auton sammuttamista pitää ottaa automaattitoiminto pois ja ohjata puhaltamaan sinne minne haluaa ja laittaa lämmöt täysille. Toimii kyllä automaatillakin, mutta näin toimien tulee nopeammin sisälle lämmintä.
Leave a comment:
-
-
nyt on asennettu uusi eberspächer d5ws easystart r+ tuohon e91 330d:hen ja mietityttää nuo ilmastointilaitteen säädöt hieman.
kun eberi on päällä siten että automaatti ilmastointi päällä normaalisti niin puhallin ei työnnä sisälle lämmintä ollenkaan,ihan kuin kääntäisi kanavien läpät jotenkin kun sammuttaa auton,onko normaalia ja millä tavalla tuon saa puhaltamaan sisälle lämmintä järkevimmin?silleen taitaa ainakin toimia kun laittaa lasinpuhalluksen päälle ja sulkee virrat nopeasti mutta on jotenkin hankalaa!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jad View PostWebaston kaket T91 (on/off) ja T100HTM (on/off/ajastin) kantomatka on sama. Webastolla on omakin GSM-ohjain kts.linkki : http://www.ivini-apps.de/webasto-thermo-call.html
Ja webaston kaket on kyllä kivemman kokoisia kuin Eberin ja myös loogisempia käyttää.
Remuc:sta: Webasto on lähettänyt yleisen tiedotteen, jossa sanotaan että webaston takuu ei ole voimassa, jos webastoa ohjataan jollain muulla kuin webaston hyväksymällä ohjaimella. Ja Remuchan ei ole webaston hyväksymä ohjain.
Remuc kun on selkeästi halvempi ja selkeästi parempi kuin webaston oma ohjain.
Meiltä saa takuun remuc ohjattuihinkin webastoihin, toki tehtaan takuu ei ole kyseessä tässä tapauksessa.
Webaston kannalta sinänsä on sama millä tavalla se +12 v jännite sinne käynnistyslinjaan tuodaan, eli on ohjaimena sitten remuc, webaston oma mikä tahansa, eberin ohjain tai vaikka ihan katkaisija, ei tämä vaikuta yhtään millään tavoin webaston käyttöön, toimintaan saatikka kestävyyteen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jad View PostE9x ei muistaakseni ole TT C ohjetta. Joka tapauksessa ohjaus webastolta on yksinkertaisesti vihreä/valkoinen johto johon tulee plus kun webasto on lämmennyt riittävästi. Tätä vihreä/valkoista käytetään ohjausvirtana puhallinohjaukseen. TT C:ssä ja EVO:ssa on tismalleen tämä sama ominaisuus.
LIN katkaisu ei toimi oikein, jos katkaisu releen +15 ohjaus virta on otettu muualtakuin "oikeasta" +15 tiedosta. Tupakansytyttimen virta toimii ainakin oikein E9x autoissa.
Leave a comment:
-
-
Asennusohjeet jotka sain on TT EVO:n joten niillä on tehty näin pitkälle, havahduin kuitenkin todellisuuteen, että ilmeisesti niissä on joku ero TT C:n vastaaviin vaikka toisin minulle väitettiinkin. Löytyisikö keneltäkään ihan oikeita TT C:n kytkentäkaavioita e9x?
LIN katkaisu ei toimi oikein, jos katkaisu releen +15 ohjaus virta on otettu muualtakuin "oikeasta" +15 tiedosta. Tupakansytyttimen virta toimii ainakin oikein E9x autoissa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: