memebuy23buy

E91 Webasto jälkiasennuksena

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • code
    replied
    Eber ongelma

    Kelien kylmettyä ilmeni seuraavanlainen probleema:
    Moottorin lämmitys onnistuu hienosti eberillä, mutta syystä tai toisesta sisätilat ei lämpene laisinkaan. Ennen auton sammutusta oon kytkenyt puhalluksen ikkunalle voimakkuudella 3. Autossa on automaatti-ilmastointi.

    Vaikuttaisi, että puhallin kyllä toimii, mutta läpät(?) tai jokin estää puhalluksen tulon ikkunalle..? Pitäisikö ilmastointikonsoliin tulla virrat samaan aikaan? Nyt se pysyy koko ajan pimeänä. Hanskalokeron takaa löytyi kytkentäpiuhat ja IPCU-rele. Eber ei anna vikakoodeja kaukosäätimelle.

    Kun auton käynnistää, lämmintä tulee oikein hienosti..

    Leave a comment:


  • JayJay-
    replied
    Pystyykö tuota ipcu relettä mittamaan et onko sökö? Omasta lakkasi sisäpuhallus ja kauko ohjain antaa välillä vika koodiksi 30,31 & 32. Moottori kyllä lämpeää normaalisti

    Leave a comment:


  • jad
    replied
    Jaahas mistäköhän sen releen oikein löytää?
    Seuraamalla webaston johtoja.

    Leave a comment:


  • Blacksatin
    replied
    Originally posted by Whitebe View Post
    Onko tuossa yhteydessä asennettu ipcu rele? Niitä on mennyt uskomattoman paljon rikki. Mikäli tuo rele on särki niin puhallus ei toimi

    Eiköhän siihen ole kun tuo tosiaan ohjaa sitä puhallinta. Tai siis näin kuulin. Jaahas mistäköhän sen releen oikein löytää?:think

    Leave a comment:


  • jad
    replied
    Ei ole ollut E9x korisissa mitään ongelmia webasto asennusten jälkeen. Meillä on laitettu webasto lähemmäs sataan yksilöön.

    Leave a comment:


  • Remolux
    replied
    Onko webaston jälkiasennus järkevää / turvallista bensiini E90? Tuleva talvi tuo ongelmia saada auto virranpäähän lämpiämään eli webasto / eberi on ollut mietinnän alla..

    Leave a comment:


  • janne320d
    replied
    Originally posted by janne320d View Post
    nyt on asennettu uusi eberspächer d5ws easystart r+ tuohon e91 330d:hen ja mietityttää nuo ilmastointilaitteen säädöt hieman.
    kun eberi on päällä siten että automaatti ilmastointi päällä normaalisti niin puhallin ei työnnä sisälle lämmintä ollenkaan,ihan kuin kääntäisi kanavien läpät jotenkin kun sammuttaa auton,onko normaalia ja millä tavalla tuon saa puhaltamaan sisälle lämmintä järkevimmin?silleen taitaa ainakin toimia kun laittaa lasinpuhalluksen päälle ja sulkee virrat nopeasti mutta on jotenkin hankalaa!

    tänään katselin hieman lämpöjä töistä lähtiessä,eberi päällä 20min,ulkona pakkasta -17.sisältä käännetty lämmöt täysille ja puhallus ohjattu lasille.
    koneen lämmöt salavalikosta +32 ja auton sisällä -10 kaukosäätimestä katsottuna!
    eli kabiinissa on kylmä,kestääkö todella noin kauan että alkaa puhaltaa lämmintä sisälle,sisälle puhaltaa lämmintä todella hiljaa että ei ole ihmekkään että sisällä ei lämmöt kovin vikkelään nouse,mikä vikana vai onko nuo säädöt nyt sisältä laitettu jotenkin väärin?
    (joskus eberi entisessä golffissa puhalti siälle lämmintä jo reilusti 15min jälkeen!)

    Leave a comment:


  • Whitebe
    replied
    Originally posted by Blacksatin View Post
    Asennutin webaston e91 dieseliin parisen vuotta sitten. Nyt ongelmana on että lämmintä ilmaa ei tule sisälle. Eli webasto lähtee kyllä päälle ja lämmittää kyllä nesteet mutta sisälle ei puhalla lämmintä ilmaa. Mikä vikana tai mistä alkaa etsii vikaa??
    Onko tuossa yhteydessä asennettu ipcu rele? Niitä on mennyt uskomattoman paljon rikki. Mikäli tuo rele on särki niin puhallus ei toimi

    Leave a comment:


  • Blacksatin
    replied
    Asennutin webaston e91 dieseliin parisen vuotta sitten. Nyt ongelmana on että lämmintä ilmaa ei tule sisälle. Eli webasto lähtee kyllä päälle ja lämmittää kyllä nesteet mutta sisälle ei puhalla lämmintä ilmaa. Mikä vikana tai mistä alkaa etsii vikaa??

    Leave a comment:


  • JaW
    replied
    Mulla toimii samallalailla, ennen auton sammuttamista pitää ottaa automaattitoiminto pois ja ohjata puhaltamaan sinne minne haluaa ja laittaa lämmöt täysille. Toimii kyllä automaatillakin, mutta näin toimien tulee nopeammin sisälle lämmintä.

    Leave a comment:


  • janne320d
    replied
    nyt on asennettu uusi eberspächer d5ws easystart r+ tuohon e91 330d:hen ja mietityttää nuo ilmastointilaitteen säädöt hieman.
    kun eberi on päällä siten että automaatti ilmastointi päällä normaalisti niin puhallin ei työnnä sisälle lämmintä ollenkaan,ihan kuin kääntäisi kanavien läpät jotenkin kun sammuttaa auton,onko normaalia ja millä tavalla tuon saa puhaltamaan sisälle lämmintä järkevimmin?silleen taitaa ainakin toimia kun laittaa lasinpuhalluksen päälle ja sulkee virrat nopeasti mutta on jotenkin hankalaa!

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by jad View Post
    Webaston kaket T91 (on/off) ja T100HTM (on/off/ajastin) kantomatka on sama. Webastolla on omakin GSM-ohjain kts.linkki : http://www.ivini-apps.de/webasto-thermo-call.html
    Ja webaston kaket on kyllä kivemman kokoisia kuin Eberin ja myös loogisempia käyttää.

    Remuc:sta: Webasto on lähettänyt yleisen tiedotteen, jossa sanotaan että webaston takuu ei ole voimassa, jos webastoa ohjataan jollain muulla kuin webaston hyväksymällä ohjaimella. Ja Remuchan ei ole webaston hyväksymä ohjain.
    Niin se webastokin yrittää samaa rahastusta kuin garrett turbohommissaan.
    Remuc kun on selkeästi halvempi ja selkeästi parempi kuin webaston oma ohjain.
    Meiltä saa takuun remuc ohjattuihinkin webastoihin, toki tehtaan takuu ei ole kyseessä tässä tapauksessa.
    Webaston kannalta sinänsä on sama millä tavalla se +12 v jännite sinne käynnistyslinjaan tuodaan, eli on ohjaimena sitten remuc, webaston oma mikä tahansa, eberin ohjain tai vaikka ihan katkaisija, ei tämä vaikuta yhtään millään tavoin webaston käyttöön, toimintaan saatikka kestävyyteen.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Eikä tuolla Remuc:lla taida voida uusia väyläohjattuja käyttääkään :think

    ...eli ThermoTop Evoa ja Hydronic II:sta
    Wbus "kieltä" osaava versio taitaa olla jo saatavilla.
    Last edited by WSE1; 22-11-2012, 18:09.

    Leave a comment:


  • convert
    replied
    Originally posted by jad View Post
    E9x ei muistaakseni ole TT C ohjetta. Joka tapauksessa ohjaus webastolta on yksinkertaisesti vihreä/valkoinen johto johon tulee plus kun webasto on lämmennyt riittävästi. Tätä vihreä/valkoista käytetään ohjausvirtana puhallinohjaukseen. TT C:ssä ja EVO:ssa on tismalleen tämä sama ominaisuus.
    LIN katkaisu ei toimi oikein, jos katkaisu releen +15 ohjaus virta on otettu muualtakuin "oikeasta" +15 tiedosta. Tupakansytyttimen virta toimii ainakin oikein E9x autoissa.
    Kiitoksia vinkeistä, pitää tarkistaa nuo kytkennät ihan ajatuksen kanssa. Se ohjausvirta on kyllä otettu nimenomaan tupakansytyttimen johdosta, mutta hyvä se on sekin tsekata.

    Leave a comment:


  • jad
    replied
    Asennusohjeet jotka sain on TT EVO:n joten niillä on tehty näin pitkälle, havahduin kuitenkin todellisuuteen, että ilmeisesti niissä on joku ero TT C:n vastaaviin vaikka toisin minulle väitettiinkin. Löytyisikö keneltäkään ihan oikeita TT C:n kytkentäkaavioita e9x?
    E9x ei muistaakseni ole TT C ohjetta. Joka tapauksessa ohjaus webastolta on yksinkertaisesti vihreä/valkoinen johto johon tulee plus kun webasto on lämmennyt riittävästi. Tätä vihreä/valkoista käytetään ohjausvirtana puhallinohjaukseen. TT C:ssä ja EVO:ssa on tismalleen tämä sama ominaisuus.
    LIN katkaisu ei toimi oikein, jos katkaisu releen +15 ohjaus virta on otettu muualtakuin "oikeasta" +15 tiedosta. Tupakansytyttimen virta toimii ainakin oikein E9x autoissa.

    Leave a comment:

Working...
X