E91 Webasto jälkiasennuksena
Collapse
X
-
Auto menossa eberin asennukseen kohta,tuohon kaukoosäätimellä olevaan malliin tulee cabiiniin on/off kytkin,minne olette sen sijoittaneet kun ei viittis mitään reikiä tehdä?
-
Omaani laitettiin tänään thermo top P Ilman tuota ipcu relettä. Puhallin toimii etuvastuksen kautta, kun auto on sammuksissa läpät jäävät sammutusvaiheessa olleeseen tilaan=auki. Tuohon tarvitsee vain 1 releen ja etuvastuksen. Asentaja hieman moitti tuon ipcu releen kestoa huonoksi, jonka takia pyrkii välttämään niitä.
320D:ssä on suhteellisen paljon tilaa moottorin ja tuulettimen edessä. Siihen sen sovittaminen ei ole vaikeaa.
Leave a comment:
-
Tuli tuossa TT C:tä asennettaessa sellainen ongelma vastaan, että ipcu-releen asennuksen ja lin-bus:in katkaisun jälkeen ilmaläpät jäivät kaikki kiinni kun autossa oli virrat, tämä siis olevinaan ohjeiden mukaan tehtynä. Sitten kun lin-busin releen kytkentää muutettiin, niin nykyinen tilanne on se, että auto puhaltaa käynnissä ollessaan lämmintä kaikista muista paitsi keskipaneelissa olevista räppänöistä. Kylmä/lämmin-kytkin keskellä ei vaikuta muuten kuin, että sinisessä asennossa tulee vielä kylmempää. Tuntuu myös, että keskeltä tulevaa kylmää ilmavirtaa ei voi oikein hallita kunnolla, vaan kylmää tulee jatkuvasti, eikä sitä saa nolliin paneelista.
Asennusohjeet jotka sain on TT EVO:n joten niillä on tehty näin pitkälle, havahduin kuitenkin todellisuuteen, että ilmeisesti niissä on joku ero TT C:n vastaaviin vaikka toisin minulle väitettiinkin. Löytyisikö keneltäkään ihan oikeita TT C:n kytkentäkaavioita e9x?
Leave a comment:
-
Eikä tuolla Remuc:lla taida voida uusia väyläohjattuja käyttääkään :think
...eli ThermoTop Evoa ja Hydronic II:sta
Leave a comment:
-
Webaston kaket T91 (on/off) ja T100HTM (on/off/ajastin) kantomatka on sama. Webastolla on omakin GSM-ohjain kts.linkki : http://www.ivini-apps.de/webasto-thermo-call.html
Ja webaston kaket on kyllä kivemman kokoisia kuin Eberin ja myös loogisempia käyttää.
Remuc:sta: Webasto on lähettänyt yleisen tiedotteen, jossa sanotaan että webaston takuu ei ole voimassa, jos webastoa ohjataan jollain muulla kuin webaston hyväksymällä ohjaimella. Ja Remuchan ei ole webaston hyväksymä ohjain.
Leave a comment:
-
itsekkin pohdin eberin asentamista tuohon e91 300d:hen vaiko sittenkin webasto:think
tuo kaukosäädin olis varmaan simppeli kun eukonkin pitäisi sitä osata käyttää mutta mitäs mieltä olette tuosta gsm ohjauksesta,kannattaako?
kummassa on parempi kaukossäädin?
onkos kellään tällaista?
Leave a comment:
-
Originally posted by Juppe View PostKertokaas kuinka paha homma tuon asennus on esim e46 verrattuna. Webastoja työkseen asenteleva kaveri vaan sanoi, että on tosi v*ttumainen ja paljon työtä. Kojelautaakin joutuu kuulemma purkamaan reilummin? Onko näin vai onko tuohon keksitty joku hommaa helpottava taktiikka? Tartteeko hommata puhaltimen herättelyä varten purkki can-väylään? E46 ei nyt ainakaan mikään mahdoton ollut laitella. Onko tuo e90 merkittävästi ikävämpi asennuskohde?
Mites koneiden kanssa kuutoskoneissa, riittääkö TT- E vai tarttisko olla C. Ainakin e46 330i lämpeni ihan riittävän nopeaan E:llä. Jopa ihmeen nopeasti. Mulla sattui olemaan E ylimääräisenä ja semmonen siihen aikanaan laitettiin. Myöhemmin hankittu C220CDI mersu ei kyllä lämmennyt yhtään nopeammin C:llä. Mursussa muuten piti käyttää herätinpurkkia can-väylässä.
Weba on tuohon kohtuullisen helppo laittaa jos asennuspaikan oikein oivaltaa, suurin työ on polttoainelinjassa ja pakoputkessa. Taitaa kaveri olla sekoittanut E6x malliin, tai sitten ohjeet ovat väärät.
Leave a comment:
-
Kertokaas kuinka paha homma tuon asennus on esim e46 verrattuna. Webastoja työkseen asenteleva kaveri vaan sanoi, että on tosi v*ttumainen ja paljon työtä. Kojelautaakin joutuu kuulemma purkamaan reilummin? Onko näin vai onko tuohon keksitty joku hommaa helpottava taktiikka? Tartteeko hommata puhaltimen herättelyä varten purkki can-väylään? E46 ei nyt ainakaan mikään mahdoton ollut laitella. Onko tuo e90 merkittävästi ikävämpi asennuskohde?
Mites koneiden kanssa kuutoskoneissa, riittääkö TT- E vai tarttisko olla C. Ainakin e46 330i lämpeni ihan riittävän nopeaan E:llä. Jopa ihmeen nopeasti. Mulla sattui olemaan E ylimääräisenä ja semmonen siihen aikanaan laitettiin. Myöhemmin hankittu C220CDI mersu ei kyllä lämmennyt yhtään nopeammin C:llä. Mursussa muuten piti käyttää herätinpurkkia can-väylässä.
Leave a comment:
-
Originally posted by -BMW- View PostWebastoa+erillistä kelloa olen suunnitellut ja kysellyt liikkeistä 330d E91 vm.2007 aut.ilm., mutta osasta paikkaa sanotaan, että jälkiasennus laitteet aiheuttavat autolle mahdollisesti jonkun vikatilan.
Mitenhän on, pitääkö autosta koodata jotain että webasto pelaa oikein? Täytyykö pumppuja tai ilmastointilaitteelta jotain muuttaa?
Kertokaahan te kokeneemmat
Leave a comment:
-
Originally posted by -BMW- View PostWebastoa+erillistä kelloa olen suunnitellut ja kysellyt liikkeistä 330d E91 vm.2007 aut.ilm., mutta osasta paikkaa sanotaan, että jälkiasennus laitteet aiheuttavat autolle mahdollisesti jonkun vikatilan.
Mitenhän on, pitääkö autosta koodata jotain että webasto pelaa oikein? Täytyykö pumppuja tai ilmastointilaitteelta jotain muuttaa?
Kertokaahan te kokeneemmat
Leave a comment:
-
Webastoa+erillistä kelloa olen suunnitellut ja kysellyt liikkeistä 330d E91 vm.2007 aut.ilm., mutta osasta paikkaa sanotaan, että jälkiasennus laitteet aiheuttavat autolle mahdollisesti jonkun vikatilan.
Mitenhän on, pitääkö autosta koodata jotain että webasto pelaa oikein? Täytyykö pumppuja tai ilmastointilaitteelta jotain muuttaa?
Kertokaahan te kokeneemmat
Leave a comment:
-
Originally posted by WSE1 View PostJos alkuperäismalliin meinaat T91 ohjausta laittaa, niin tarvitaan can moduuli väliin. T91 voisi suoraankin laitteeseen kytkeä mutta tällöin ongelmaksi muodostuu can väylän ja w bus liittyminen toisiinsa (sama pinni webastolla!) joka voi aiheuttaa ongelmia auton muuhun toimintaan ja aiheuttaa sen että kun webasto saa käynnistyskäskyn w bus kautta se kyllä lähtee itse päälle mutta ei ohjaa ilmastointia can väylän kautta lainkaan... toki tämän kytkennän toiminta olisi mielenkiintoista päästä testaamaan käytännössä.
TTV Lämmittimen käynnistyminen suoralla w bus ohjauksella (yleisesti, ei vain bmw) riippuu myös siitä onko lämmitintä ohjelmoitu kyselemään/ohjaamaan can väylän kautta jotakin oheiskomponettia, sulkuventtiiliä tms.
Alkuperäinen dieselissä lähtee aina päälle lisälämmittimenä ulkolämpötilan ollessa alle +5.
Ehkä kannattaa asennuttaa ttc tai evo niin voit hallita sitä kokonaan itse.
Kiitoksia vastauksesta. Vaikka tuommosen ttv:n saisikin käytettynä edullisemmin niin taitaa kuitenkin ttc:n edut voittaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Kellis View PostKyselin TT-V:n asentamisesta eräästä alan asennusfirmasta ja sielä oltiin sitä mieltä, että se voidaan asentaa, mutta ensinnäkin T91 kauko-ohjain vaatii todella kalliin asennussarjan. Tämän topicin juttujen perusteella se toimisi ilman tuota kallista asennussarjaakin.
Toiseksi, koska lämmitin lähtee kylmällä kelillä itsestään päälle vaikka ajoa olisi esim. 200m, tällöin se karstoittaisi lämmitintä ja laskisi toimintavarmuutta.
Miten on tuon alkuperäisen lämmittimen toiminta? Käynnistyykö se pakkasella ajon aikana itsekseen vai ainoastaan manuaalisesti käynnistettynä?
TTV Lämmittimen käynnistyminen suoralla w bus ohjauksella (yleisesti, ei vain bmw) riippuu myös siitä onko lämmitintä ohjelmoitu kyselemään/ohjaamaan can väylän kautta jotakin oheiskomponettia, sulkuventtiiliä tms.
Alkuperäinen dieselissä lähtee aina päälle lisälämmittimenä ulkolämpötilan ollessa alle +5.
Ehkä kannattaa asennuttaa ttc tai evo niin voit hallita sitä kokonaan itse.
Leave a comment:
-
Kyselin TT-V:n asentamisesta eräästä alan asennusfirmasta ja sielä oltiin sitä mieltä, että se voidaan asentaa, mutta ensinnäkin T91 kauko-ohjain vaatii todella kalliin asennussarjan. Tämän topicin juttujen perusteella se toimisi ilman tuota kallista asennussarjaakin.
Toiseksi, koska lämmitin lähtee kylmällä kelillä itsestään päälle vaikka ajoa olisi esim. 200m, tällöin se karstoittaisi lämmitintä ja laskisi toimintavarmuutta.
Miten on tuon alkuperäisen lämmittimen toiminta? Käynnistyykö se pakkasella ajon aikana itsekseen vai ainoastaan manuaalisesti käynnistettynä?
Leave a comment:
-
Lainaan tätä topikkia kun se sopivasti sivuaa aihetta.
Webaston hankita on edessä ja suunnitelmissa on hankkia joko Thermo Top C tai BMW:n alkuperäis webasto Thermo Top V.
Kysymys kuuluu: Voiko TT V:n asentaa samalla lailla kun TT C:n? Tuoko TT V:n asennus minkälaisia ongelmia verrattuna TT C:hen? Tuoko TT V:n asennus minkäänlaisia rajoituksia normaali käyttöön. Autossa ei ole ennestään mitään lämmitintä.
Tuommonen TT V olisi sopivaan hintaan kiikarissa.
Autona toimii e91 320d -08
Leave a comment:
Leave a comment: