Kevät lähestyy ja autokuume nousee. Vakavassa harkinnassa on motorsportosaston kolmonen. Löytyykö joltain omakohtaisia kokemuksia millainen tuo laite on ollut käytössä? Eli plussia ja miinuksia. Onko jotain erityistä huomioitavaa tai peräti tyyppivikoja? Jonkin verran olen kyseisillä laitteilla ajellut mutta ovat olleet sen verran lyhyitä tuttavuuksia ettei voi sanoa käyttökokemuksiksi. Hertsikan Laakkosella näyttäisi olevan messevän näköinen yksilö myynnissä. Tietääkö joku jotain tästä kyseisestä yksilöstä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9X M3 Kokemuksia -yhdistetty topic-
Collapse
X
-
Sama kuume on päällä, itsellä oli edellisen mallin M3 monta vuotta ainoana autona. Uudempaa olen vain vuokrannut muutaman kerran, ja kerran Nyrrellä käynyt. Aivan sairaan nopea ja hieno auto, erityisesti Saksassa luukuttaa. Mutta janoinen se on jos vähänkään ajaa sporttisesti, vie kyllä enemmän kuin vastaavalla rytmillä e46 M3. Vaikka paperilla näyttää toisin. Mutta eipä tuota autoa ostettaessa kulutus ole ykkösasia.
Mun mielestä ehkä paras auto, jos päivittäiset ajo-ominaisuudet ja oikean urheiluauton yhdistelmä pitää saada. Tuota jyrkempää suorituskykyä (teho+ajo-ominaisuudet) on oikeasti vain harvassa autossa. Itse on vetokoukun puutteen lisäksi oikein mitään huonoa keksi. Ei tätä voi missään Prius-kategoriassa arvioidakaan.
Kulut on 1,5-2* normiautoon ja arvonalennus jatkunee 10-15k€ vuosi. Sen jos perse kestää, niin ei voi tällä pienellä kokemuksella kuin suositella. Noin se meni e46:sen kanssa sillon kun oli 3v vanha ostettaessa ja 6v myydessä. En näe mitään syytä että olisi toisin e9x ämmien kanssa.
PS. Omalla kohdalla taitaa talokuume voittaa tämän erän.En oo ollu siellä päinkään!
-
-
Hieno autohan se on. Ei pahemmin huonoja puolia ole, jos nyt ei "huonoa" moottorin alavääntöä lasketa sellaiseksiMoottori on ihan mahtava ja toi e92 kolmonen on varmasti yks parhaita ajajan autoja koskaan. m3postista varmasti löytyy käyttäjäkokemuksia aika paljon enemmän kun btcf:n nettisivuilta, joten ei muuta kun kaivamaan..
Jos tarkotat tota mustaa mikä on Laakkosella, se on ihan ensimmäinen auto, mikä on tähän maahan tullut ja ollu esittelyautona. Toinen ensimmäisistä on se punainen, mikä on myynnissä Salossa. Onhan noissa Laakkosen vehkeissä tietenkin takuu, mutta ruoho on vihreämpää Saksan puolella?
ps. Kovat jätkät ostaa M3:nsa e90-korilla!
Comment
-
-
Originally posted by peter View PostHieno autohan se on. Ei pahemmin huonoja puolia ole, jos nyt ei "huonoa" moottorin alavääntöä lasketa sellaiseksiMoottori on ihan mahtava ja toi e92 kolmonen on varmasti yks parhaita ajajan autoja koskaan. m3postista varmasti löytyy käyttäjäkokemuksia aika paljon enemmän kun btcf:n nettisivuilta, joten ei muuta kun kaivamaan..
Jos tarkotat tota mustaa mikä on Laakkosella, se on ihan ensimmäinen auto, mikä on tähän maahan tullut ja ollu esittelyautona. Toinen ensimmäisistä on se punainen, mikä on myynnissä Salossa. Onhan noissa Laakkosen vehkeissä tietenkin takuu, mutta ruoho on vihreämpää Saksan puolella?
ps. Kovat jätkät ostaa M3:nsa e90-korilla!
Saksassa on enemmän tarjontaa mutta haku vaatii aikaa ja sitä on rajoitetusti kun pitää koko ajan tehdä sitä massia millä auto ostetaan
Comment
-
-
Tuolta löytyis ainakin yksi, jolta vois kysellä kokemuksia suomenkielellä..?
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=32&t=141
Comment
-
-
Forumilla on muutamia nykyisiä tai entisiä mallin omistajia, jäädään kuuntelemaan heidän kommentteja.Last edited by Remotion; 06-02-2011, 23:16.
Comment
-
-
Itse tuli vkl:na e92 m3 hommattua Saksasta, ja täytyy todeta että kyllä se >1000km baana ajon jälkeen täytti kaikki sille asetetut odotukset. Kerrassaan uskomaton laite. Jos tuollaisen auton meinaa hankkia, niin ei muuta ku taalat pöytään. Ainakin mobilesta tuntui itseä kiinnostavat yksilöt häviävän yleensä alta kahden päivän...
Comment
-
-
Itse tuollaisella veivasin 63tkm per 2.5vuotta, sitä ennen oli useampi yksilö E60 M5;sia. Suosittelen lämpimästi näistä kuitenkin M3sta.
Plussat;
-Tuohon hintaan ei saa mitään parempaa
Miinukset;
Keksimällä pitää keksiä, niin uutena hankittaessa pitää varustella +40te
Jos jotain erityisempää käyttökokemusta haluat, laita vaik privaa.
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa View PostItse tuli vkl:na e92 m3 hommattua Saksasta, ja täytyy todeta että kyllä se >1000km baana ajon jälkeen täytti kaikki sille asetetut odotukset. Kerrassaan uskomaton laite. Jos tuollaisen auton meinaa hankkia, niin ei muuta ku taalat pöytään. Ainakin mobilesta tuntui itseä kiinnostavat yksilöt häviävän yleensä alta kahden päivän...
Mahtaa olla hieman eri kaliiberin laite +300tkm ajetun E46 330d:n jälkeenE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
saksasta saa huippuvarusteisia pelejä liikkeestä suomeen verotettuna kuluineen 63000-68000e hintaan, niin ehkä pari kertaa miettisin suomen 80ke hintoja, ellei rahaa ole taskun pohjalla aivan jumetusti ylimääräistä
edit: suomen 24-27ke verot on kyllä aivan järjettömät. saksasta tollasen saa tavallisen uuden suomesta ostetun perheauton hinnallaLast edited by bemu2000; 06-02-2011, 22:58.
Comment
-
-
Jos autossa sattuu olemaan EDC alusta ja haluaa
alle Bilsteinit tai muun aftermarket alustan, niin joutuuko koodaus hommiin?
Vai onko paras etsiä ilman EDC:tä?
Eikös se EDC tule aina sen Competition paketin mukana.
Millasia on kokemukset kaksoiskytkin askista?
Mihinkä sen fiilistä vertaisit ekana, SMG,DSG vai mihin?G05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
Comment
-
-
Täytyy omaakin mielipidettä avata e92 M3:sta. Ajokokemusta ei ole kuin vajaan viikon päivät, mutta kyllä autosta omia mielipiteitä ja ajatuksia herää jo nopeasti ennen rattiin pääsyä. E9x M3:ssa on hyvää se ettei se herätä juuri sen enempää paheksuntaa "tavallisissa autoilioissa" kuin tavallinen 3-sarjalainen, ellei katse kiinnity takana neljään kromiseen pakoputken päähän. Kuitenkin automiehet erottavat ettei kyseessä ole ihan normaali BMW. Omistajan katse kiinnittyy aina moniin korin yksityiskohtiin, nätti puskurien muotoilu, leveempi ja matalampi stanssi leveempien lokasuojien ansiosta, hiilikuitukatto, peilit, pakoputken päät, pieni spoileri takaluukussa, M3-leima ja ilmanottoaukot kyljissä ja konepellissä. Vaikka toinen ilmanottoaukko konepellissä onkin feikki, niin se ei kovin vakava ongelma ole katsoen koko pakettiaMakuasioita tietysti kaikki mitä tulee ulkonäköön, mutta omasta mielestä e92 M3 on ehdottomasti kaunein auto mitä BMW:ltä saa nyt ostettua.
Hymy ei ainakaan hyydy kun siirtyy ratin taakse. Silmään osuu ensin M3-astinlistat, Power ja ajovakaudenhallinta -napit vaihdekepin vieressä ja vähän normaalista poikkeava ///M-logolla varustettu simppeli mittaristo. Konepellin kyhmy näkyy makeasti sisälle ja paksu nahkaratti tuntuu hyvältä. Ohjaamo sopii kuin hanska käteen, tehty yksinkertaiseksi ajamista varten. Tuntuu ainakin että esim f01 seiskasarjan ohjaamossa on vähintään tuplasti nappeja ja härpäkkeitä verrattuna M3:een. Tämä sopii tietysti seiskaan, joka on tehty täysin mukavaa pehmeyttä ajatellen, toisin kuin M3.
Sitten itse asiaan - ajamiseen. Kyllä sen V8:n lyöminen tulille saa aina hymyn korviin.Jotenkin moottorin ääni kuullostaa niin kevyen terveeltä ja kehräävältä tyhjäkäynnillä. Jo pienetkin kaasunpainallukset henkivät 100%:sesti Motorsport urheilullisuutta. Soundit ovat kyllä hienot aina 8300 rpm asti. Kiihdytettäessä noin 3500 kierroksen kohdalla kuuluu kevyttä "räpätystä" ja siitä ylöspäin äänet muuttuvat tietysti aina korkeammiksi. Mitenköhän mahtaa soundi muuttua putkiston vaihdolla? Ainakin omaan korvaan vakioputket antavat hyvin nätit, selvästi pehmeän sortin korkeat äänet kuin matalat jyrinät. Kai niitäkin on tehtaalla muutama insinööri ja suunnittelija kuunnellut ja funtsinut.
Vakioalusta on selvästi jäykempi ja tukevampi verrattuna M-sporttiin, jos sitä voi edes verrata. Ei kuitenkaan mikään kivireki, ja ei todellakaan mikään este käyttää autoa ihan normaalisti käyttöautona. Varmasti moni täälläkin arvostaa alustan jäykkyyttä ja että tietää missä renkaat kulkevat. Ohjaus on tietysti BMW tyyliin hyvin tunnokas ja jonkin verran jäykempi normi 3-sarjaan verrattuna. Suuremmissa nopeuksissa alkaa vasta erot selvemmin tulla esiin ohjauksen ja alustan osalta - nopeushan vain vakauttaa auton kulkua.Autossa ei ollut iDrivea, joten en osaa sanoa miten se vaikuttaa ohjaamon yleiseen toimintaan radion ja navin osalta tai miten se muuttaa alustan luonnetta asutuksia säädettäessä.
Paperilla pisti ainakin minua ensin silmään ehkä hieman pieneltä kuullostava 400 newtonmetrin maksimivääntö. Ei sitä kuitenkaan kauaa ehdi enää miettiä leipää annettaessa. Konehan on kuitenkin kierroskone ja kunnolla ajettaessa, Power-napin vapauttamat reilu 400 pollea tuntuu kyllä hyvältä yhdistettynä kauniiseen äänimaailmaan. Jos jotain moitittavaa täytyy löytää niin autossa olleen manuaaliaskin kytkin on omaan makuun kyllä vähän pehmeähkö, jäykkyys toisi lisää urheilullisuutta. Myös jarrupoljin tuntuu aavistuksen verran liian pehmeältä. Mutta eihän M3 olekaan mikään täysiverinen urheiluauto, joten pieni pehmeys siellä täällä tuo juuri sitä mukavuutta arkikäytössä. Ja yleisesti ottaen tällainen auto on pääasiassa normaalissa arkikäytössä.
Jos vielä vertailee, niin harppaus 335(m-sport):n ajotuntumasta M3:n ajotuntumaan on kyllä suuri. 335 on todella mukava ja arkikäytössä ehkä mukavampi monelta osalta; esim. tuplaturbon tuoma alavääntö ja talvella mukava neliveto on jotain, mitä M3:ssa ei ole, mutta ajettaessa vähän korkeammilla kierroksilla, ei 6-syl. 335:lla korvata ///Motorsportin tuomaa mielihyvän tunnetta. Tuossa hintaluokassa tuskin on mitään autoa mikä olisi yhtä hieno kompromissi urheiluautoa ja napakkaa arkiautoa.
- Anttie46 Alpina B3 ci
EX g30 530e
EX e46 320 ci
Comment
-
-
OT,Ihan täydellisesti tähän topiiciin,mutta pakko tarttua...
Originally posted by Antzaa View PostJos vielä vertailee, niin harppaus 335(m-sport):n ajotuntumasta M3:n ajotuntumaan on kyllä suuri. 335 on todella mukava ja arkikäytössä ehkä mukavampi monelta osalta; esim. tuplaturbon tuoma alavääntö ja talvella mukava neliveto on jotain, mitä M3:ssa ei ole, mutta ajettaessa vähän korkeammilla kierroksilla, ei 6-syl. 335:lla korvata ///Motorsportin tuomaa mielihyvän tunnetta. Tuossa hintaluokassa tuskin on mitään autoa mikä olisi yhtä hieno kompromissi urheiluautoa ja napakkaa arkiautoa.
- Antti
Jos budjetti ratkaisun haluaa,niin 335 on siinä tapauksessa valinta.BMW:n tarjonnasta suorituskyky versus hinta,ei parempaa valintaa löydy.
Ja vielä jos joku rupee taas nillittää,niin ei...ei ole 335 mikään motorsport!Tiedetään.Se on vain normaali perheauto tai sport sedan...mutta itse tykkään...
Ja vielä...jos itsellä olis pätäkkää löytynyt tarpeeksi pari vuotta sitten,niin varmasti olisin E9x M3:sen ostanut...
Se siitä OT:sta.Last edited by b mutteri kasa; 08-02-2011, 07:11.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
..jos säästöä etsii E92 M3 ostossa niin jenkeistä kannattaa harkita hankintaa josta sellaisen saa noin 30 k€ + rahdit, tullit, välityspalkkio jne. Kokonaishinta jää alle sen Saksantuonninkin.
Mutta jää siihen mittariston tupla-asteikko häiritsemään näkökenttää, muuta eroa ei taida olla.
Paljonko muuten painaa E92 M3?Last edited by -Tapi; 08-02-2011, 11:26.---
Comment
-
-
Originally posted by Messier View PostJos autossa sattuu olemaan EDC alusta ja haluaa
alle Bilsteinit tai muun aftermarket alustan, niin joutuuko koodaus hommiin?
Vai onko paras etsiä ilman EDC:tä?
Eikös se EDC tule aina sen Competition paketin mukana.
Millasia on kokemukset kaksoiskytkin askista?
Mihinkä sen fiilistä vertaisit ekana, SMG,DSG vai mihin?
Lähempänä DSG, ei oikeastaan yhtään SMG;n oloinen.
Comment
-
Comment