Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9X M3 Kokemuksia -yhdistetty topic-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Messier
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 631
    • Savo

    #46
    Heräsi kysymys päähän että paljonko E9x M3:nen kerää huippuja suomen radoilla? Että jos on rajoitin 250km/h niin lyökö siihen ja onko se ohitettavissa?
    G05 X5 45e
    KM9 ///M1000XR

    Ex:
    F10 ///M5
    K49 S1000XR
    E90 ///M3
    E46 ///M3

    Comment

    • IKa
      BTCF Member
      • Apr 2007
      • 877
      • Klaukkala

      #47
      Originally posted by Messier View Post
      Heräsi kysymys päähän että paljonko E9x M3:nen kerää huippuja suomen radoilla? Että jos on rajoitin 250km/h niin lyökö siihen ja onko se ohitettavissa?
      Voin vakuuttaa, että siviilikuosissa ei varmasti mene millään Suomen radalla tuohon 250 km/h rajaan, eikä mene edes semislikseillä. Nopein rata Suomessa on Motopark. Vertailun vuoksi Porsche GT3 pro kuskin käskemänä otti takasuoralla mittariin 235 km/h. Todellinen nopeus lienee ainakin kympin vähemmän.
      G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

      Comment

      • Mikaatm
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 559
        • Vantaa

        #48
        Originally posted by Messier View Post
        Heräsi kysymys päähän että paljonko E9x M3:nen kerää huippuja suomen radoilla? Että jos on rajoitin 250km/h niin lyökö siihen ja onko se ohitettavissa?
        Onks suomen radoilla missään noin reilu kilsan suoraa? Jos on niin sit voi rajoitin kerkee kehiin.

        Eikös E9x M3:sta saa rajoittimen poistettua ihan virallisessa huollossakin.
        450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

        Comment

        • Messier
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 631
          • Savo

          #49
          E46:lla ajetusta datasta Motoparkin takasuoralla 895m matkalla nopeus 75km/h - 207km/h. Ja auton mittari näytti jotain 225-230.

          Tuota tietoa vastaa ei luulisi olevan kaukana 250 mittariin E9x:llä.
          Mutta tuskimpa siinä kerkee pitkästyä vaikka rajoittimen löisikin.
          G05 X5 45e
          KM9 ///M1000XR

          Ex:
          F10 ///M5
          K49 S1000XR
          E90 ///M3
          E46 ///M3

          Comment

          • IKa
            BTCF Member
            • Apr 2007
            • 877
            • Klaukkala

            #50
            Originally posted by Messier View Post
            E46:lla ajetusta datasta Motoparkin takasuoralla 895m matkalla nopeus 75km/h - 207km/h. Ja auton mittari näytti jotain 225-230.

            Tuota tietoa vastaa ei luulisi olevan kaukana 250 mittariin E9x:llä.
            Mutta tuskimpa siinä kerkee pitkästyä vaikka rajoittimen löisikin.
            Ei taida kuitenkaan toimia tuo E9x M3:sen 250 km/h -rajoitin mittarinäytön mukaan. Olen ymmärtänyt, että mittarilukema on päälle 270 km/h, kun rajoitin astuu peliin.

            Edit. Vertailun vuoksi oma rata-M3 otti semislikseillä mittariin Motoparkin takasuoralla (joka itse asiassa on kaikkea muuta kuin suora) 225 km/h, kun kierrosaika oli 1:39.78. Jos vakio E9x M3 on saatu menemään nopeusrajoittimille samassa paikassa, niin mikä oli kierrosaika?
            Last edited by IKa; 04-12-2011, 19:43.
            G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

            Comment

            • Harrison
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 1525
              • Iisalmi

              #51
              e9X M3 kokemuksia & keskustelua

              Kyseinen "mummo" ruennut kuumottelemaan poskia ja tietotaito on hieman vielä hakusessa.

              Tänne nyt porukka voisi jakaa kaiken mahdollisen kyseisestä korista. Hyvät ja huonot puolet. Onko recalleja näissä samanlailla kuin esim: e46 M3:ssa ja niin edelleen!

              - Recall´s ?
              - Kehityskohteita ?
              - yms !

              Kiitos kaikille tiedonjakajille!
              Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
              Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
              Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

              Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

              Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

              EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

              Comment

              • ///MJ
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 1869
                • Joensuu

                #52
                Samat kiinnostaa myös :think

                Löytyykö hyvää linkkiä mistä näkee varusteet sekä päivitykset ajan saatossa?

                Yhtä ~70tkm ajettua -08 manuaali coupea käynyt ajamassa ja suuresti ihmetytti klonksaus joka kuului voimansiirrosta vaihteenvaihdossa (saman oloinen kuin E46 M3). Onko ominaisuus näissäkin :think
                F36 428iA GC M-Sport
                Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                M: E36 328i osia

                M: E39 business cd ja info display

                M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                Comment

                • Jamppa
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 387
                  • Kerava

                  #53
                  Kyllä nuo voimansiirron äänet kuuluu merkkiin ja malliin.

                  Comment

                  • Veiled
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 1130
                    • Helsinki

                    #54
                    joo. "kolahtelu" on ominaisuus, ei vika.

                    Itselläni E92 M3:ssa jarrut meni uusiksi about 50000 kilometrin kohdalla. siis levyt ja palat. enkä nyt kovin paljoa käynyt radallakaan.

                    parkkihalleissa tiukoissa käännöissä lukko veti välillä sisäkaarteessa olevan renkaan lukkoon. tämäkin vain ominaisuus, ei vika.

                    hemmetin hieno peli kaikenkaikkiaan. henk. koht. en pitäisi moista peliä talviautona...mutta se on enemmän makuasia.

                    -V-
                    /// X6 35i AlpinWeiss ///

                    Pesua, tummennuksia, yliteippausta yms. helsingissä:

                    www.automatrix.fi

                    Comment

                    • Messier
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 631
                      • Savo

                      #55
                      G05 X5 45e
                      KM9 ///M1000XR

                      Ex:
                      F10 ///M5
                      K49 S1000XR
                      E90 ///M3
                      E46 ///M3

                      Comment

                      • MarttiKK
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 1638

                        #56
                        Jotain moottorihämminkiä niissä on ollut. Esim. monet kilpatallit käyttävät mielummin s62 moottoria.



                        Kyse lienee samasta kuin S50B30 moottoreissa eli öljypohja/pumppu ei ole riittävä voitelun kannalta. Kuivasumppua lääkkeeksi...
                        Last edited by MarttiKK; 19-03-2013, 10:21.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #57
                          Aika hätäisiä johtopäätöksiä tuossa linkissäsi ainakin on tehty. Olen samoilla linjoilla muutaman kirjoittajan kanssa tuolla, se että kangenlaakerit pyörii ei tarkoita että ongelmaa olisi öljypumpussa tai että se ratkeaisi kuivasumpulla. Jos näin olisi, se olisi todella helppo diagnosoida logittamalla öljynpainetta.

                          Toivottavasti selviää syy, jotta asia päästään korjaamaan. Ei pelkkä kangenlaakerien vaihto riittäisi reilun satkun välein pitämään seurauksen poissa?
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • MarttiKK
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 1638

                            #58
                            Originally posted by Cell View Post
                            Aika hätäisiä johtopäätöksiä tuossa linkissäsi ainakin on tehty. Olen samoilla linjoilla muutaman kirjoittajan kanssa tuolla, se että kangenlaakerit pyörii ei tarkoita että ongelmaa olisi öljypumpussa tai että se ratkeaisi kuivasumpulla. Jos näin olisi, se olisi todella helppo diagnosoida logittamalla öljynpainetta.

                            Toivottavasti selviää syy, jotta asia päästään korjaamaan. Ei pelkkä kangenlaakerien vaihto riittäisi reilun satkun välein pitämään seurauksen poissa?
                            Samaa olen kuullut täältä koto Suomesta eli samasta syystä on mennyt moottoreita. Ulkomailla kilpapuolella sääntöjen salliessa s62 moottori on kuulemma eniten käytetty jopa e90 korisissa autoissa (esim. Turner motorsportin GrandAm-sarjassa käytetty kilpuri)

                            Tiedä sitten kuinka iso juttu tuo on siviiliautoissa jos radalla ei käydä.

                            Comment

                            • duuk
                              Moderator
                              • Dec 2006
                              • 10507
                              • Saaressa

                              #59
                              Laitoin topicit yhteen ja muutin otsikon järkevämmäksi..
                              Ja poistin sen paskanjauhannan alusta poois..
                              Last edited by duuk; 19-03-2013, 21:36.

                              duke's garage:
                              Suzuki R50
                              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                              S38 S54 S62

                              instagram: _duuk

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #60
                                Originally posted by MarttiKK View Post
                                Samaa olen kuullut täältä koto Suomesta eli samasta syystä on mennyt moottoreita.
                                Varmasti on mennyt kangenlaakerien takia, mutta sitä epäilin että näinköhän se syy löytyy öljypumpusta tai on korjattavissa kuivasumpulla. Paineiden putoamisen tyhjää hörppimisen takia kyllä saisi logitettua helposti eikä asiassa olisi ihmeteltävää. Nyt sitä ei ilmeisesti ole todettu. Onko tuossa koneessa ollut muita kestävyysongelmia?

                                Öljynlämmöt lie noissakin melko kovat, >120?
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎