Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9X M3 Kokemuksia -yhdistetty topic-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harrison
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 1525
    • Iisalmi

    #61
    Johan rupes tekniikka keskustelua tulemaan kehiin! Nice!

    Mutta kun noista vaihteiston äänistä tuli puhetta, niin eikö tämä ole enemmän manuaalin ongelma, kuin DKG ? Vai olenko pahasti väärässä?

    SMG2 vs DKG ? Mielipiteitä?
    Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
    Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
    Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

    Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

    Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

    EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

    Comment

    • ///MJ
      BTCF Member
      • Jan 2004
      • 1869
      • Joensuu

      #62
      Originally posted by Harrison View Post
      Johan rupes tekniikka keskustelua tulemaan kehiin! Nice!

      Mutta kun noista vaihteiston äänistä tuli puhetta, niin eikö tämä ole enemmän manuaalin ongelma, kuin DKG ? Vai olenko pahasti väärässä?

      SMG2 vs DKG ? Mielipiteitä?
      Olikohan puhe voimansiirron äänistä joten siis samat äänet lähtee kaikista :think

      Yksi mitä itse ihmettelen miten paljon eri päästöjä on ilmoitettu verotukseen 211-295g/km, kuka huijaa ja ketä?

      http://www.automatch.de/cgi-bin/vero...gtkm=36&kk6=12
      F36 428iA GC M-Sport
      Z3 2.8i Roadster Myytävänä

      M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

      M: E36 328i osia

      M: E39 business cd ja info display

      M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

      Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

      Comment

      • Messier
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 631
        • Savo

        #63
        Originally posted by ///MJ View Post
        Yksi mitä itse ihmettelen miten paljon eri päästöjä on ilmoitettu verotukseen 211-295g/km, kuka huijaa ja ketä?
        Eikös tehdasvarusteet vaikuta päästöihin.

        Verottaja se huijaa kuluttajaa, minun mielestä...
        G05 X5 45e
        KM9 ///M1000XR

        Ex:
        F10 ///M5
        K49 S1000XR
        E90 ///M3
        E46 ///M3

        Comment

        • ///MJ
          BTCF Member
          • Jan 2004
          • 1869
          • Joensuu

          #64
          Originally posted by Messier View Post
          Eikös tehdasvarusteet vaikuta päästöihin.

          Verottaja se huijaa kuluttajaa, minun mielestä...
          Juu vaikuttaa, mutta ei kyllä noin paljoa Itse löysin 263-328g/km päästöillä näitä :think

          Jos jollain faktaa onko vuosimalleittain eroja?

          Kyllä samaa mieltä, saisi poistua koko humpuukivero
          Last edited by ///MJ; 15-04-2013, 15:08.
          F36 428iA GC M-Sport
          Z3 2.8i Roadster Myytävänä

          M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

          M: E36 328i osia

          M: E39 business cd ja info display

          M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

          Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

          Comment

          • Hiace
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2011
            • 1203
            • Helsinki/Joensuu

            #65
            Nostetaampa vanhaa ketjua:
            tein joutessani omalle autosivustolle kuvakoosteen erilaisista E92 M3 tuunauksista ja orkkisautoista. Katsokaa jos kiinnostaa

            E92 M3 kuvakooste Wastegate.fi

            F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

            Comment

            • tommi69
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 419
              • Helsinki

              #66
              Juttelin tossa schmietmanin kundien kanssa e92 m3 niin osto aikeissa kannattaa varautua koneen laakeriremonttiin kaikissa max100tkm ajetuissa vaihdettava maksaa 3-5 tuhatta. Niinpä hommasin 335, vaikkakin tykkään m3 korista.
              M140 xDrive v.2017
              Kawasaki zH2 v.2020

              Comment

              • Kouris
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 760

                #67
                Originally posted by tommi69 View Post
                Juttelin tossa schmietmanin kundien kanssa e92 m3 niin osto aikeissa kannattaa varautua koneen laakeriremonttiin kaikissa max100tkm ajetuissa vaihdettava maksaa 3-5 tuhatta. Niinpä hommasin 335, vaikkakin tykkään m3 korista.
                Sama koskee varmaan kaikkia korkeampi vireisiä ja paljon kiertäviä koneita jotka on laitettu mallisarjan huippuun. Yleisesti voisi kuvitella että sporttimallit saavat myös enemmin ratapäivistä yms raskaasta käytöstä kokemusta.

                Comment

                • Venom
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2002
                  • 623
                  • Vantaa

                  #68
                  Originally posted by tommi69 View Post
                  Juttelin tossa schmietmanin kundien kanssa e92 m3 niin osto aikeissa kannattaa varautua koneen laakeriremonttiin kaikissa max100tkm ajetuissa vaihdettava maksaa 3-5 tuhatta. Niinpä hommasin 335, vaikkakin tykkään m3 korista.
                  Pyörähdin tänään Laakkosella varailemassa ämmälle huoltoa ja kysyin laakereista, tuumailivat että heillä on kaksi autoa käynyt koneen vaihdossa kun laakerit on pettänyt ja kiertokanki tullut ulkoilemaan.. molemmat ajettu vähän reilu 120 tkm..

                  Eli kannattanee varata taskun pohjalle rahat laakerien vaihtoon ajoissa jos haluaa mielen rauhan säilyttää.. voihan tietty olla kyse vaan huonosta tuurista.

                  Itse en ainakaan purematta nielis koneen vaihdon kuluja jos satatonnia ajetun auton moottori leviäisi, kuitenkin puhutaan uutena rapiat 110 keuron kotterosta..

                  Comment

                  • Kouris
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 760

                    #69
                    Originally posted by Venom View Post
                    Pyörähdin tänään Laakkosella varailemassa ämmälle huoltoa ja kysyin laakereista, tuumailivat että heillä on kaksi autoa käynyt koneen vaihdossa kun laakerit on pettänyt ja kiertokanki tullut ulkoilemaan.. molemmat ajettu vähän reilu 120 tkm..

                    Eli kannattanee varata taskun pohjalle rahat laakerien vaihtoon ajoissa jos haluaa mielen rauhan säilyttää.. voihan tietty olla kyse vaan huonosta tuurista.

                    Itse en ainakaan purematta nielis koneen vaihdon kuluja jos satatonnia ajetun auton moottori leviäisi, kuitenkin puhutaan uutena rapiat 110 keuron kotterosta..
                    Se on ihan käytöstä kiinni. Ei ne laakerit normaalisti kulu mihinkään. Kaikki ei normaali tilanne kuluttaa ne. Se on ihan sama mistä kullasta ne on tehty.

                    Comment

                    • Hiace
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2011
                      • 1203
                      • Helsinki/Joensuu

                      #70
                      Originally posted by Kouris View Post
                      Se on ihan käytöstä kiinni. Ei ne laakerit normaalisti kulu mihinkään. Kaikki ei normaali tilanne kuluttaa ne. Se on ihan sama mistä kullasta ne on tehty.
                      Vähän eri mieltä, koska et oikeasti voi tietää laakerien kuntoa mistään. Varsinkin jos auto on sinulle uusi, etkä tiedä kuinka sitä on käytetty aiemmin. Omaan E46 M3:een vaihdettiin km-lukemalla 150tkm ja olivat aika huonossa hapessa vaikka oli täydellinen merkkihuollon historia ja auto oli siistikuntoinen kaikin puolin (pidetty oletetusti hyvin).
                      Itse siis vaihtaisin esim 100tkm välein myös E9X M3:ssa, varmuuden vuoksi. Motorsportti on motorsporttia!
                      F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                      Comment

                      • Chris Sharma
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2013
                        • 43
                        • Espoo

                        #71
                        Ostin pari kuukautta sitten 2011 reilu 90tkm ajetun e92:sen. Joko tämä yksilö on pidetty todella hyvin tai sitten näiden vehkeiden laatu on

                        Veikkaan kumpaakin. Yksilö on tuotu alunperin Saksasta ja se on täytetty melkolailla kaikilla varusteilla, mitä silloin peliin sai. Laajennettu nahka on ehdoton, vielä parempi jos kojelautakin on nahkaa. Ainoa mistä vähän näkee ikää, on tuon kuskipenkin keskimmäisen osan kuluma. Sen voisi vaihtaa, ei maksa paljoa. Maalipinta täysin uuden veroinen ja 19" vanteissa ei vekin vekkiä.

                        En kyllä itse aio mitään laakereita vaihtaa. Finntakuu 24kk 40tkm kattaa moottorin, jos hajoo.

                        Onko jollain hyvää vinkkiä, missä täällä etelässä helpoiten pääsisi radalle? Ja mitä kannattaa tehdä ennen kuin menee. Meneekö kertalaakista aina rengassettiä a`la 1,5keur? Kuis jarrut? Tarkoitus ei ole käydä usein mutta esim. kerran vuodessa voisi olla hauskaa.

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          #72
                          Originally posted by Chris Sharma View Post
                          Ostin pari kuukautta sitten 2011 reilu 90tkm ajetun e92:sen. Joko tämä yksilö on pidetty todella hyvin tai sitten näiden vehkeiden laatu on

                          Veikkaan kumpaakin. Yksilö on tuotu alunperin Saksasta ja se on täytetty melkolailla kaikilla varusteilla, mitä silloin peliin sai. Laajennettu nahka on ehdoton, vielä parempi jos kojelautakin on nahkaa. Ainoa mistä vähän näkee ikää, on tuon kuskipenkin keskimmäisen osan kuluma. Sen voisi vaihtaa, ei maksa paljoa. Maalipinta täysin uuden veroinen ja 19" vanteissa ei vekin vekkiä.

                          En kyllä itse aio mitään laakereita vaihtaa. Finntakuu 24kk 40tkm kattaa moottorin, jos hajoo.

                          Onko jollain hyvää vinkkiä, missä täällä etelässä helpoiten pääsisi radalle? Ja mitä kannattaa tehdä ennen kuin menee. Meneekö kertalaakista aina rengassettiä a`la 1,5keur? Kuis jarrut? Tarkoitus ei ole käydä usein mutta esim. kerran vuodessa voisi olla hauskaa.
                          Hienolta kulostaa sun M3, showroomia pystyyn vaan, näitä on aina kiva katella

                          Mitä noihin laakereihin tulee, niin itse ehkä harkitsisin vaihtoa tulevaisuudessa oman mielenrauhan(kin) takia+jos aiot autoa pitää pidempään.

                          Helpoiten ja halvimmalla pääset varmaan radalle E-Suomessa (Alastaro ja Ahvenisto) liittymällä btcf-jäseneksi ja käymällä ratapäivillä jäsenmaksun hinnalla kun niitä varmaankin järjestetään taas ensi vuonna. Ratapäiviä on järjestetty Suomen muillakin radoilla.
                          Radoilta, ainakin Ahvenistolta, saa ostaa myös ajovuoroja kohtuuhintaan muina vapaina aikoina kertamaksulla kun ratojen nettisivuilta katsoo.
                          Rata-ajelut kannattaa ehkä aloittaa Alastarolta.

                          Ämmäläisen jarrut luulisi kestävän rata-ajoa melko hyvin verrattuna normimalleihin, ainoastaan jarruneste kantsii olla melko hiljakkoin vaihdettua.
                          Eikä mene rengassettiä/kerta, tottakai ne kuluu, muttei nyt tolkuttomasti kuitenkaan, jos ajaa vähänkään järkevästi.
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • Driver22
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2098
                            • *

                            #73
                            Originally posted by tommi69 View Post
                            Juttelin tossa schmietmanin kundien kanssa e92 m3 niin osto aikeissa kannattaa varautua koneen laakeriremonttiin kaikissa max100tkm ajetuissa vaihdettava maksaa 3-5 tuhatta. Niinpä hommasin 335, vaikkakin tykkään m3 korista.
                            Eikös se 335 turbojen vaihto kustanna suunnilleen saman verran
                            F31 330D Xdrive M-Sport

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7531
                              • Jyväshyvä

                              #74
                              Originally posted by Chris Sharma View Post
                              Finntakuu 24kk 40tkm kattaa moottorin, jos hajoo.
                              Viidellä tonnilla ei kovin pitkälle ko. moottoria korjata...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #75
                                Ei tarvitse arvailla laakereiden kuntoa kun teettää öljyanalyysin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎