Originally posted by Reeperbahn
View Post
E9X M3 Kokemuksia -yhdistetty topic-
Collapse
X
-
Eikö rouheat cold start -soundit miellyttänytOriginally posted by Peetu_ View PostMulla on kans nyt kesän ollu Evolve softa ja Acrapovic koko putkisto. Kivan muutoksen toi vetoon, ja pääsi samalla tosta ihanasta kylmäkäynnistys ominaisuudesta eroon. Ei voi olla kun tyytyväinen
. Ymmärrettävää kyllä mikäli naapureita lähettyvillä. Ite jätin ton moodin päälle, eikä haittais äänten puolesta vaikka ois koko ajan päällä
-BMW M3 -09
-MB E320 Coupe -94
-MB E250 CGI -10
-Husqvarna R320 -14
Comment
-
Mua häiritsi kun se kuullosti aina siltä että hajoisOriginally posted by Reeperbahn View PostEikö rouheat cold start -soundit miellyttänyt
. Ymmärrettävää kyllä mikäli naapureita lähettyvillä. Ite jätin ton moodin päälle, eikä haittais äänten puolesta vaikka ois koko ajan päällä 
. Tallissa kaikuu kyllä myös kivasti kun auton tulille lyö. Omaan korvaan kivempi että käy nätisti heti alkuun, on siinä makeet murinat muutenkin
X4 3.0d M-Sport E93 M3
Comment
-
Täälä e92 m3 omistaja kyselisi käyttökokemuksia öljyistä. Tarkoitus olisi keväällä vaihtaa moottoriöljyt, peräöljy sekä mahdollisesti vaihdelaatikkoon uudet öljyt (manuaali). Auto on pelkästään kesäkäytössä, ja öljyjä vaihdellut noin 5-7tkm. välein.
Toissa kesä mentiin moottorissa: Liqui Moly SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60 tästä ei mitään pahaa sanottavaa. Viime kesä taas Castrollin 10w-60 TWS ja hyvin pelasi. Tullut aina bemareissa oikeastaan Castrollia käytettyä.
Nyt kuitenkin mietin että mitä tilalle? Castrollin valikoimissa tällä hetkellä: Castrol EDGE SUPERCAR 10W-60 tästä kokemuksia vai jotain muuta tilalle?
Mitenkäs tuo peräöljy. BMW oma peräöljy sisältää jotain ns. liukastetta mikä pitäisi pienentää ääntä esim. pienessä vauhissa tiukoissa kurveissa. Hintaa on taas melko reilusti 0,5l n. 45€ Kun taas esim. CASTROL SYNTRAX LIMITED SLIP LS 75W-140 1L GL-5 PERÄÖLJY hinta on 1l 19,90€
Näistä taisi jollain olla kokemuksia ja olisi kiva kuulla mielipiteitä.
Samalla se vaihdelaatikonkin öljyt sitten menisi. Kuinka usein näihin kannattaisi näitä perä/vaihteiston öljyjä vaihdella.Last edited by Lare1; 07-02-2018, 23:01.
Comment
-
Jos perä jurraa käännöksissä niin BMW:n omalla öljyllä ääni häviää. Castrolilla kuulemma ei. Ite oon pitäny autoissa voimansiirron öljyjen vaihtovälinä 60 tkm / 2 v.Originally posted by Lare1 View PostMitenkäs tuo peräöljy. BMW oma peräöljy sisältää jotain ns. liukastetta mikä pitäisi pienentää ääntä esim. pienessä vauhissa tiukoissa kurveissa. Hintaa on taas melko reilusti 0,5l n. 45€ Kun taas esim. CASTROL SYNTRAX LIMITED SLIP LS 75W-140 1L GL-5 PERÄÖLJY hinta on 1l 19,90€
Näistä taisi jollain olla kokemuksia ja olisi kiva kuulla mielipiteitä.
Samalla se vaihdelaatikonkin öljyt sitten menisi. Kuinka usein näihin kannattaisi näitä perä/vaihteiston öljyjä vaihdella.-BMW M3 -09
-MB E320 Coupe -94
-MB E250 CGI -10
-Husqvarna R320 -14
Comment
-
Okei kiitos! En ole kyllä kiinnittänyt huomioita että kuuluisi ylimääräisiä ääniä käännöksissä.Originally posted by Reeperbahn View PostJos perä jurraa käännöksissä niin BMW:n omalla öljyllä ääni häviää. Castrolilla kuulemma ei. Ite oon pitäny autoissa voimansiirron öljyjen vaihtovälinä 60 tkm / 2 v.
Comment
-
Moi kaikille.
Toivottavasti tulee oikeaan ketjuun. Tilasin Blackstone Labs:sta öljyanylyysi kitin. Tarkoitus olisi ottaa näyte E93 M3 vm. 2008 moottorista ja pyrkiä selvittämään kiertokankien laakereiden kunto. Mitenhän näytteen saisi laskematta kaikkia öljyjä ulos alakautta? Öljyillä on ajettu n. 3.000 km, ja öljyjen vaihto tuntuu turhalta. Autolla on ajettu 97.000 km.Alla: 440i F33 Cabriolet A M Sport -17, Twilight Purple
Ex: M3 E93 Cabriolet DCT -08
Typos by iPhone
Comment
-
Aika turhaa, koska ne laakerit on finaalissa nyt tai ainakin kohta tulee olemaan. Kannattaa vaan alkaa suunnitella vaihtoa, koska edessä se joka tauksessa on, jos ei ole vielä tehty.Originally posted by murjaani View PostMoi kaikille.
Toivottavasti tulee oikeaan ketjuun. Tilasin Blackstone Labs:sta öljyanylyysi kitin. Tarkoitus olisi ottaa näyte E93 M3 vm. 2008 moottorista ja pyrkiä selvittämään kiertokankien laakereiden kunto. Mitenhän näytteen saisi laskematta kaikkia öljyjä ulos alakautta? Öljyillä on ajettu n. 3.000 km, ja öljyjen vaihto tuntuu turhalta. Autolla on ajettu 97.000 km.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Ääni kyllä kuuluu selvästi jos on kuuluakseen, ei voi olla huomaamatta. Ite tosin aluksi aattelin että se kuuluu talvella nastarenkaista, mutta kun ääni jatkui vielä kesälläkin niin pistin uudet peräöljyt ja jurraus loppui samontein.Originally posted by Lare1 View PostOkei kiitos! En ole kyllä kiinnittänyt huomioita että kuuluisi ylimääräisiä ääniä käännöksissä.-BMW M3 -09
-MB E320 Coupe -94
-MB E250 CGI -10
-Husqvarna R320 -14
Comment
-
Omalla autolla ajettiin 150 000 km ennen vaihtoa. Eikä noi nyt mitenkään loppu ollut. Kaikki liikkuva osa kuluu, toinen juttu on sitten aiheuttaako se koskaan ongelmia. Itse vaihdoin sen vuoksi, että meinaan pitää autoa pitkään. S65 koneilla on ajeltu reilusti yli 200 000 km ilman ongelmia vaihtamatta kiertokankien laakereita.Originally posted by Tommix View PostAika turhaa, koska ne laakerit on finaalissa nyt tai ainakin kohta tulee olemaan. Kannattaa vaan alkaa suunnitella vaihtoa, koska edessä se joka tauksessa on, jos ei ole vielä tehty.
Comment
-
Originally posted by Tommix View PostAika turhaa, koska ne laakerit on finaalissa nyt tai ainakin kohta tulee olemaan. Kannattaa vaan alkaa suunnitella vaihtoa, koska edessä se joka tauksessa on, jos ei ole vielä tehty.
Tuskin jokaisella yksiköllä painetaan kokoajan rajoittimen tuntumassa, ajotapa tuohon varmasti vaikuttaa paljon, kuten tietty myös öljyt.
Jokatapauksessa auton arvo ainakin ostajien silmissä on suurempi, jos edellämainittu on jo tehtynä.sigpic
E82 n55
Comment
-
Vallitseva teoria puhuu puolestaan liian pienistä kk-laakereiden välyksistä. Alhaisin kk-laakereiden takia hajonnut S65 oli muutaman tuhannen ajettu ja tällä hetkellä taitaa muutama olla jo yli 300tkm alkuperäisillä laakereilla. Niitä on tippunut tasaiseen tahtiin millä tahansa kilometrilukemilla, joten mitään tarkkaa "nyt kannattaa vaihtaa" -kohtaa ei näyttäisi olevan. Tuuri riippuu teorian mukaan pitkälti siitä onko kampiakselin kaula, kiertokangen alapää ja itse laakerit sattuneet valmistustoleranssien mihin päähän eli tuleeko tuosta kombosta tiukin mahdollinen, väljin vai siltä väliltä. Tällöin on aika riskipeliä lähteä vaihtamaan alkuperäisten lähtökohtaisesti väärin mitoitettujen laakereiden tilalle toiset samanlaiset, jotka voivat olla jopa tehtaalta asennettuja ahtaammat. Näitä OEM-laakereille kasattuja on muutama räjähdellyt parin tuhannen kilometrin ajon jälkeen todennäköisesti edellä mainitusta syystä.
Suosittelen tutustumaan BE bearingsiin, joka on mittatilauksena teetetty Cleviten valmiste väljemmällä välyksellä. Tuossa iltalukemista aiheesta: https://www.bebearings.com/Overview...._Bearing_Issue
Kannattaa kuitenkin muistaa, että kk-laakereiden takia hajonneita yksilöitä on ehkä noin 1-2% kokonaisvalmistusmäärästä.Last edited by ChristianH; 09-02-2018, 15:23.
Comment
-
Originally posted by Chris Sharma View PostOmalla autolla ajettiin 150 000 km ennen vaihtoa. Eikä noi nyt mitenkään loppu ollut. Kaikki liikkuva osa kuluu, toinen juttu on sitten aiheuttaako se koskaan ongelmia. Itse vaihdoin sen vuoksi, että meinaan pitää autoa pitkään. S65 koneilla on ajeltu reilusti yli 200 000 km ilman ongelmia vaihtamatta kiertokankien laakereita.Tää on jokaisen oma asia mitä laakereille tekee jos tekee. Myydessään autoa tämän asian sitten huomaa. Laakerit voi kestää pitkään tai sitten ei. Katsokaa nyt noita kuvia laakereista joilla on ajettu se 60 th km tai enemmän. Näyttääkö ne terveeltä? Kaikissa moottoreissa on tyyppivikansa, S moottoreissa se on kk laakerit.Originally posted by Kaimu View PostTuskin jokaisella yksiköllä painetaan kokoajan rajoittimen tuntumassa, ajotapa tuohon varmasti vaikuttaa paljon, kuten tietty myös öljyt.
Jokatapauksessa auton arvo ainakin ostajien silmissä on suurempi, jos edellämainittu on jo tehtynä.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Jos on käynyt 7 oikein osalotossa ja motti on kasattu välysten osalta väljimmästä päästä niin sillä motilla mennään pitkään. Jos se on 150-200tkm pysyny kasassa niin tuskin se yhtäkkiä itsestään ahtaaksi muuttuu. Itse en tosin olisi valmis kokeilemaan tuuria, eräs neljäsataa S65:n öljypohjaa avannut liike sanoi, että kahdeksassa motissa kymmenestä oli epänormaalia kulumaa.Originally posted by Tommix View PostTää on jokaisen oma asia mitä laakereille tekee jos tekee. Myydessään autoa tämän asian sitten huomaa. Laakerit voi kestää pitkään tai sitten ei. Katsokaa nyt noita kuvia laakereista joilla on ajettu se 60 th km tai enemmän. Näyttääkö ne terveeltä? Kaikissa moottoreissa on tyyppivikansa, S moottoreissa se on kk laakerit.
Comment
-
Totta, ja oikea kysymys olisi milloin kuluma muuttuu ongelmaksi? Ja tähän asiaan en usko öljyanalyysin auttavan.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
Comment