Sopiiko topicissa tiedustella eroja e60 m5 ja e90/2 m3 välillä?
Kuuskymppi suoralla nopeempi jne, mutta enemmän kiinnostaa fiilis?
e90 m3 on aivan sairaan hieno, mutta v10 soundi taas on omaa luokkaansa..
Molemmat on omalta osaltaan parhaita.
M5 tarjoaa paljon brutaalimman elämyksen tehon ja kiihtyvyyden suhteen, kun taas M3 yllättää ajettavuudellaan, ja onhan se V8 jopa herkempi kuin V10 kiertämään.
M3 tarjoaa enenmmän jos tykkää leikkiä ja kevyesti ratailla mut silti pärjää täysin arjen autona myös.
M5 tarjoaa enemmän jos tykkää heittää reissuja kavereiden kans, ja pitää brutaalista kiihtyvyydestä moottoritie nopeuksissa.
Tuokin arvoitus ratkeaa kun käyt kokeilemassa ajaa, numeroiden tutkiminen netissä ei aina kerro kaikkea
Totta jupiset ja kun kokemusta M3 osalta on vain siitä E46 mallista (joka sekin painoi paljon suhteessa kokoonsa/tehoonsa) ja oli silti ihan mukiinmenevä urheilullisessa väännössä.
Mitenköhän tuollainen übermukavuuksilla ja maksimiturvavarusteilla varustettu E92 M3 suhtautuu ajoltaan samanikäisiin Corvetteihin? Noista jälkimmäisistä kun on itsellä enemmänkin kokemusta ja ne ovat miellyttäviä sekä arkikäytössä ja radalla (jos ei jää kaipaamaan matka-ajossa äänetöntä ohjaamoa)
No vahan off topic;a... Mittainen sitten on c6 z06 vette. Teho ja paino suhde on ainakin hyva. Toimiiko miten arki kaytossa ja onko laatu vaikutelma lahellakaan bmw tasoa?
No vahan off topic;a... Mittainen sitten on c6 z06 vette. Teho ja paino suhde on ainakin hyva. Toimiiko miten arki kaytossa ja onko laatu vaikutelma lahellakaan bmw tasoa?
Laatuvaikutelma ei ole lähelläkään BMW tasoa sisustan osalta mutta muuten tekniikka ja kori ei Veteissä ole hävennyt Bemaria yli 10:een vuoteen. Itsellä on pari C5:sta ja laittelen paljon sekä Bemareita että niitä niin usein huomaa laadun jopa Bubban hyväksi kun tekniikasta ja korista puhutaan. C6 on C5:sta siivompi sisustaltaan ja siinä näkyykin enemmän "eurooppalaisuus" vaikka muovi on edelleen yhtä halpaa. "Arkikäytössä" en ole päässyt C6 Z06:sta ajamaan mutta veikkaan että se on mukava kuten oma C5:senikin hieman tehokkaampana kuin C6 Z06. Nuo kelpaa talvikäyttöönkin näköjään kun niillä moni kaveri ajelee ympäri vuoden mutta itsellä ei ole intoa kurkkia pitkäkeulalla polvenkorkeudelta lumipenkkojen taakse
Hassua miten BMW painaa: Varusteina Veteissä on järjestään muistipenkkejä, aut-ilmastointia, kookas äänentoisto, yms ja silti paino on ~300 Kg vähemmän kuin M3:ssa. Ehkä M3 on väärä vertailukohta ja pitäisikin verrata Z4:seen mutta senkin kohdalla Bemarissa on painoa noin 200 kg enemmän.
Heitetäänpä omakin lusikka soppaan, tuli E90 M3:sta tyypitettyä jokunen tovi aikoinaan. Valitettavasti kyseessä oli ihan normiliikenteen seassa suoritettu koeajo joten ei päästy edes raapaisemaan pinnan alla uinuvaa tiikeriä
Muutama asia pisti silmään;
-Penkkien reunat olivat jo lähes yhtä kuluneet (käytännössä uudessa autossa) kuin vanhoissa, 10v / 200tkm ajetuissa E46:ssa / E39:ssä.. Kyseessä siis normi nahkasporttipenkit, materiaali oli jotenkin "ohutta" eikä ollenkaan niin laadukkaan oloista kuin "vanhanliiton vehkeissä". Sama toistui pitkin ohjaamoa, jotenkin "muovinen" fiilis jäi.
-Pehmeys, varsinkin polkimien ja alustan. Arkiajoa ajatellen varmasti hyvä asia mutta muuten häiritsi "urheilufiilistä".
-Enemmän pakoääntä, vakiona liian sivistynyt omaan korvaan
Kaikenkaikkiaan hieno auto, pienehköillä päivityksillä saa muokattua haluamanlaiseksensa mutta sisustan "laaduttomuus" jäi hieman vaivaamaan..
Hassua miten BMW painaa: Varusteina Veteissä on järjestään muistipenkkejä, aut-ilmastointia, kookas äänentoisto, yms ja silti paino on vajaan 400 Kg vähemmän kuin M3:ssa. Ehkä M3 on väärä vertailukohta ja pitäisikin verrata Z4:seen mutta senkin kohdalla Bemarissa on painoa noin 200 kg enemmän.
Laatuvaikutelma ei ole lähelläkään BMW tasoa sisustan osalta mutta muuten tekniikka ja kori ei Veteissä ole hävennyt Bemaria yli 10:een vuoteen.
jenkit häpeää bemareille nyt ja varmaan aina tekniikans osalta, eipä esim tule mieleen yhtäkään jenkkiä jossa olisi 100hp/litra vaparina.
btw mikä ihmeen jenkkipaskojen ylennys topikki tästäkin on oikeen tullu, jos kaveri haluaa tietoa ja käyttökokemuksia e9x ämmäläisistä niin mitä vittua sille selittään jostain aivan muusta..ei jymmarra
e:BMW M3 (E92) is noticeably faster.
Last edited by Henkka90; 09-02-2011, 20:00.
Reason: lisäystä
Ainakin E92 ja E90 335i jenkkimarkkinoilta kelpasivat suoraan kun kaveri sellaiset tuotatti Suomeen. E-hyväksynnät oli valoissa ja laseissa yms.. Toisaalta nykyään jenkeissä moni malli tehdään suoraan E-hyväksynnillä vaikka päämarkkina-alue on toisaalla, miksei euroopassa valmistetutkin autot olisi E-hyväksynnillä Z4, X3,5,6 ovatkin Spartanburgissa valmistettuja autoja olleet jo pitkän aikaa, myös euroopassa myytävät mallit.
Ainakin mun E92 335:ssä oli jenkeissä oranssit "kulmavalot" eli ne mitkä Suomessa saa palaa oranssina ainoastaan vilkkuina. Samaten takasumaria ei saanut päälle eli siihen piti vaihtaa uusi kytkin että sen siellä nätisti paikallaan olevan valon sai päälle.
Ei missään nimessä isoja juttuja mutta ei se mun mielestä sellaisenaan olisi kelvannut..?
-Penkkien reunat olivat jo lähes yhtä kuluneet (käytännössä uudessa autossa) kuin vanhoissa, 10v / 200tkm ajetuissa E46:ssa / E39:ssä.. Kyseessä siis normi nahkasporttipenkit, materiaali oli jotenkin "ohutta" eikä ollenkaan niin laadukkaan oloista kuin "vanhanliiton vehkeissä". Sama toistui pitkin ohjaamoa, jotenkin "muovinen" fiilis jäi.
Kävin katsomassa viime kesänä erästä hieman alle 50tkm ajettua E92 M3:sta ja huomioni kyllä kiinnittyi penkin reunoihin ja vaihdekepinnuppiin. Oli tosiaan kuin 200tkm ajetuissa, vaikka aivan varmasti piti mittarilukema paikkansa.
Kyllähän tuollainen E92/93 tännekin kelpaisi. Täytyy yrittää pysyä poissa koeajoilta, ettei tartte lompakolla päätä hieroa kuukausikaupalla sen jälkeen.
Kävin katsomassa viime kesänä erästä hieman alle 50tkm ajettua E92 M3:sta ja huomioni kyllä kiinnittyi penkin reunoihin ja vaihdekepinnuppiin. Oli tosiaan kuin 200tkm ajetuissa, vaikka aivan varmasti piti mittarilukema paikkansa.
Kyllähän tuollainen E92/93 tännekin kelpaisi. Täytyy yrittää pysyä poissa koeajoilta, ettei tartte lompakolla päätä hieroa kuukausikaupalla sen jälkeen.
Tuo on kyllä ihme asia :think
Omaa entistä autoa kun käy katsomassa 3v ja 63tkm jälkeenpäin ei sisustasta voi sanoa kuin että uudenveroinen.
Muovinen fiilis on mahdollinen jos ostaessa ei ole ruksittu lisää nahkaan kabiiniin.
No enpä tiedä, kyllä materiaalien laadussa mentiin jo 2000-luvun alussa selvästi alamäkeen, lopputulos tietysti riippuu täysin käyttäjästä. Näissä uutuusmalleissa nimen omaan verhoilut tuntuvat poikkeuksetta todella huonolaatuisilta, korjaantunee vain individuaalina?
Lisänahkoista ehdottomasti samaa mieltä, aivan ehdottomat ja saisivat mielestäni kuulua tuollaiseen autoon ihan vakiovarusteena. Tuollaisella olankohautuksen arvoisella, kalliilla turhuudella kuin laajennettu nahkaverhoilu on ihan mielettömän suuri vaikutus yleisfiilikseen kabiinissa. Juuri sen oikeanlaisen fiiliksen edeltä kannattaa minusta tarvittaessa uhrata monta oikeasti hyödyllistäkin varustetta.
Tuollaisella olankohautuksen arvoisella, kalliilla turhuudella kuin laajennettu nahkaverhoilu on ihan mielettömän suuri vaikutus yleisfiilikseen kabiinissa. Juuri sen oikeanlaisen fiiliksen edeltä kannattaa minusta tarvittaessa uhrata monta oikeasti hyödyllistäkin varustetta.
Tässä täysin samaa mieltä.Menee nyt jälleen OT:ksi hieman...
Mutta useasti ihmetellytkin,kun moni kaveri täälläkin foorumilla antaa "über arvon" kaiken maailman tingen tangel lisävarusteille.Auto on kumminkin auto ja jos varsinkin auto on M3 kaltainen täysverinen urheiluauto.Juurikin silloin itselle olisi tärkeää,moottori(luonnollisesti)alusta,penkit,verh oilu (juurikin laajennettu nahka)ratti,vaihdekeppi,polkimet ym.sisälistat. mitkä antavat yleisfiiliksen cabiinista.
Ainakin mun E92 335:ssä oli jenkeissä oranssit "kulmavalot" eli ne mitkä Suomessa saa palaa oranssina ainoastaan vilkkuina. Samaten takasumaria ei saanut päälle eli siihen piti vaihtaa uusi kytkin että sen siellä nätisti paikallaan olevan valon sai päälle.
Ei missään nimessä isoja juttuja mutta ei se mun mielestä sellaisenaan olisi kelvannut..?
Jep, tosiaalta ne kulmaledit ei tarvitse sammuttaa kokonaan, ne saavat jättää sellaisenaan paitsi itse vilkkupolttimo täytyy olla 100% pimeänä ellei sitä vilkuteta. USA-autoissa vilkkupolttimokin on n.25% päällä, himmeänä ja se ei suomeen kelpaa. Jätin LEDin sinne koska näytti oikein hyvältä
Kytkintä ei tarvii vaihtaa kokonaan, vaan se "puuttuvan" painikkeen takana on kuitenkin painike valmiina. Vaatii pikkuaskartelua jotta saisi toinen takasumuvalopainike toimimaan
Comment