E9X M3 Kokemuksia -yhdistetty topic-

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• kmn
    replied
    Kenelläs kaikilla täällä on ahdettuja E9x M3:a? :think Tai oikeastaan tuohonkaan ei tarvitse vastata, vaan lähinnä kiinnostaa minkälaisilla paineilla jengi ajelee S65:llä?

Internet ja kokemukset G-Power harrastajien kesken kertoo, että 0,7 bar jälkeen alkaa vakiokanget vääntyä. Onpa nähty myös 7-cyl männänrengasvälien murenemisia jne. Vahva suositus tuntuu olevan, että jos 0,6 bar päälle aikoo painetta laittaa, niin kannaittaisi WMI löytyä buustaamaan oktaania. WMI on kyllä omaankin tulossa vielä tässä kevään aikana, mutta eniten tässä kiinnostaa vaihtoehdot tulpiksi..

G-Power käyttää yli 610hv seteissään NGK R2556B-9 tulppia. Onko täällä esim. ESS-veijoja, joilla olisi näkemystä jostain muusta tulpasta? Nuo NGK:t maksaa nimittäin 60-80e kpl..

JDM-Planetista löytyi edullisesti, mutta uskaltaako tuolta nyt sitten tilata mitään ettei tule jotain feikki pasketta.... :think

Leave a comment:

• MikaSe
    replied
    Originally posted by emppe View Post
    Minkäslaisilla talvirenkailla jengi on ajanut?
    Mulla on 245/40/18 joka kulmassa ja on kyllä aika kauhea ajettava :think
    235/40/18, eli vakiokokoiset Continentalin kitkat alla. Onhan se tietenkin pehmeempi kuin kesärenkailla, mutta ihan ok ajettava kuitenkin.

Leave a comment:

• MikaSe
    replied
    Originally posted by Dife View Post
    Nyt pitäis löytää pohjapanssari rikkinäisen tilalle. Alkuperäinen on aika huteran oloinen muovi rimpula ja suhteellisen kallis (350€). Joten aloin vähän miettimään muita mahdollisuuksia ja löysinkin yhden hyvän vaihtoehdon mutta tietenkin jenkeistä

https://www.turnermotorsport.com/p-3...m3-skid-plate/

Onko kellään kokemusta tosta tai osaako joku neuvoa jonkun eurooppalaisen kauppiaan ni säästyis veroilta.
    Keksitkö jotain muuta ratkaisua kuin heikot alkuperäiset tai kalliilla jenkeistä? Tuo sarja jenkeistä tulee maksamaan posteineen $850 plus verot, eli aika kallis.

Vuoden alussa laitoin uudet alkuperäiset ja kuskin puolen sai tänään irrottaa, kun oli enää yhdellä ruuvilla kiinni.

Leave a comment:

• Reeperbahn
    replied
    Samat edessä, takana 255 -leveät. Nokian Hakkapeliitta 8. Oikein mukavasti kyllä kulkee niillä. Onko sulla paljo kokoeroa kesä- ja talvirenkaiden välillä? Jos suuntaukset tehty kesärenkaille niin meneekö nyt kulmat pahasti pieleen talvirenkailla?

Leave a comment:

• emppe
    replied
    Minkäslaisilla talvirenkailla jengi on ajanut?
    Mulla on 245/40/18 joka kulmassa ja on kyllä aika kauhea ajettava :think

Leave a comment:

• Mac
    replied
    Originally posted by Eku View Post
    Moi

Onko kenelläkään kokemusta jäykistä takakelkan puslista? Ja / tai hiilikuitukardaanista??

Ulkomaan foorumeilla ovat kovasti ovat tollasta yhdistelmää kehuneet. Hiilikuitukardaani on noin 5 kiloa alkuperäistä kevyempi.

Pitääkö olla ensimmäinen joka testaa? Talvella olisi tarkoitus laittaa.

Testaa ihmeessä, alko kiinnostamaan

Leave a comment:

• Eku
    replied
    Moi

Onko kenelläkään kokemusta jäykistä takakelkan puslista? Ja / tai hiilikuitukardaanista??

Ulkomaan foorumeilla ovat kovasti ovat tollasta yhdistelmää kehuneet. Hiilikuitukardaani on noin 5 kiloa alkuperäistä kevyempi.

Pitääkö olla ensimmäinen joka testaa? Talvella olisi tarkoitus laittaa.

Leave a comment:

• kmn
    replied
    Originally posted by tonit View Post
    Oletteko kaikki tilanneet suoraan Evolvelta tuon itse asennettavan ohjelman vai laittaako joku vielä Suomessa noita ohjelmia?
    Tilasin Evolveta kaapelin ja latasin heidän tarjoamasta linkistä BMW iFlashin. Sähköpostissa tulee hyvät ohjeet tuohon touhuun.

Leave a comment:

• tonit
    replied
    Oletteko kaikki tilanneet suoraan Evolvelta tuon itse asennettavan ohjelman vai laittaako joku vielä Suomessa noita ohjelmia?

Onko kukaan retrofitannut omaansa M Driveä? Päivitettävän osan saa maailmalta sopuhintaan mutta mahtaisiko esimerkiksi foorumilta löytyisi osaajia tämän koodaamiseen?

Leave a comment:

• Eku
    replied
    DCT laatikosta sen verran, että itse hommasin ton Slonikin öljypohjan siihen
    viellä GTS:än banjosysteemin.

Nyt pitäisi mennä yli 2 litraa öljyä enemmän ja toi öljypohjan muotoilu estää vikavalojen syttymisen kovemmassakin ajossa. GTS:ssä toi vikavalojen syttyminen estetään vaan pelkällä banjolla millä saa laatikkoon litran öljyä lisää.

Ja korvaa sen muovisen öljypohjan mikä vuotaa ennemmin tai myöhemmin... Tämä tulee tiivisteliimalla kun alkuperäinen tulee tiivisteillä.

Ajattelin talvella vaihtaa sen ja suodattimet kanssa. Linkistä löytyy jos joku on kiinnostunut:

Leave a comment:

• Eku
    replied
    Originally posted by mikilii View Post
    Kiitos infoista. Evolve tosiaan ollut päällimäisenä mielessä. Nykyisessä vasta etukatit otettu pois. Underdrive pulley, putsari ja x-pipe tulossa varmaankin talvella.
    Cold startin otan kyllä pois käytöstä, niin ei naapurit herää... Mites uskaltaako tota rajotinta nostaa sen 200rpm?
    Moikka

Ne suositteli Evolvelta 8500 rpm punarajaa ja siihen päädyin. 8600 rpm on kuulemma siinnä ja tässä �� Tässä moottorissa tuntuu, että se rajoitin on aina turhan lähellä ��

Niitä GTS ohjelmia on vissiin paria erilaista. Katso jos itse lataat, että sat sen viimeisimmän. Ohjelman yhteydessä toi oli Muistaakseeni jonku satasen nin en nähnyt tarpeelliseksi säästää siinnä.

GTS softasta enemmän M3 forumilla:

Ja tosiaan olen kuullut, että ne muuttaa sitä ilmaiseksi tai pikkurahalla. Ekaksi tulee postissa kaapeli ja lataat sen ohjelman omalle koneelle ja sieltä tulee vaihtarina toinen ohjelma.

Ilmoita pakoputkinodit yms. sinne jos Evolveen päädyt, koska niillä on monta eri ohjelmaa. Katoille oma, katittomille oma yms.

Leave a comment:

• mikilii
    replied
    Kiitos infoista. Evolve tosiaan ollut päällimäisenä mielessä. Nykyisessä vasta etukatit otettu pois. Underdrive pulley, putsari ja x-pipe tulossa varmaankin talvella.
    Cold startin otan kyllä pois käytöstä, niin ei naapurit herää... Mites uskaltaako tota rajotinta nostaa sen 200rpm?

Leave a comment:

• Reeperbahn
    replied
    Evolvelle täältäkin ääni samoilla perusteilla kuin edelliset. Tosin mulle ovat kyllä ilmaseksi jälkikäteen noita modeja tehneet, esim. tällä viikolla pyysin softaan cat warming deleten ja päivitetty softahan tuli näppärästi sähköpostiin 30 minuuttia tilauksesta.

Leave a comment:

• kmn
    replied
    Mä voin suositella tuota Evolven ohjelmaa myös. Oli omassa ennen tuota seuraavaa päivitystä, kun tuli taas eri ohjelma ja se kyllä tuo kivasti eloa etenkin yläpäähän. Rajoitinta nostin myös 200rpm ja nyt jälkikäteen olen kaivannut sitä myös nykyiseen ohjelmaan.. Meinaa kaikki vaihdot mennä pitkäksi, kun tuntuu että huipputeho on vasta tulossa.

Ja tosiaan tuo DKG ohjelma, mitä näihin myydään on aivan bulkki GTS ohjelma, jonka saa kätevä kaveri päivitettyä vaikka WinKFP:llä. Se on törkeen hyvä kyllä ja ainakin oman vaihteiston toimintaan toi järkeä ja tuntuu toimivan loogisemmin, mut mun mielestä ei kannata maksaa siitä, mikä on ilmaista.

Leave a comment:

• Eku
    replied
    Originally posted by mikilii View Post
    Terve,

Ohjelmointi mietinnässä, onko suositella?
    Bulkkikamaa vai räätälöity....
    Jos on Akran koko putki niin Evolvea voin suositella niillä on ohjelma millä saa melkein kokonaan sen 4000-5000 välissä olevan kuopan vääntökäyrästä. Akran putki tykkää vähän erilaisesta kartoista kun muut.

Ja saat valita kylmäkäynnistykset, huippunopeusrajoittimet, 8500 / 8600 rajoittajan yms. Ja ne pystyy sitä softaa pikkurahalla muuttamaan jälkikäteen.

Ja GTS:än vaihteistosofta kannattaa hommata samalla jos on DCT. Manuaaliin saa vissiin kanssa launch controllin niiden siftalla ��

Leave a comment:

Working...