Swiss-carparts hinta oli suurinpiirtein 450€ + tullin osuus, sisältyi USB-kaapeli tietokonetta varten ja nopeusrajoittimen poistava piuha.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i ja JB4
Collapse
X
-
Originally posted by maagi View PostMulta löytyisi ylimääräinen JB4 G4 boksi ylimääräisenä päivitettyäni G5 ISO-versioon. Ainut että siitä puuttuu johtosarja. Jos onnistut jostain löytämään johtosarjan (myydäänköhän sitä erillään), niin tuo G4 joutaisi edullisesti eteenpäin ja ainakin pääsisit testaamaan JB4 maailmaa
Manufacturer of the world-famous JB4 performance tuner. We've been pioneering plug & play performance tuning, intakes, and mods since 2007.
still 330 $... :thinkKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostG26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View Post^ gookkeli on kyllä huutanut useana iltana, noihin sivuihin ei iskemää tullut...
Kiitos linkeistä. Sähköpostillako hintaa vingutit?
Comment
-
-
JB4 MAP:t
JB4 MAP:t:
Map 0: Stock bypass. This is the only map you may use the OBDII diagnostic port with. Set to map 0 before dropping off for service, using a BT, etc.
Map 1: 13psi (suggested for most stock applications)
Map 2: 14.5psi (suggested for those with downpipes and 93 octane)
Map 3: Progressive meth mapping with flow sensor failsafe. See guide to enable. Meth use isn't supported/suggested without a flow sensor and map 3.
Map 4: Stock map w/ CAN active. Allows full logging and in dash gauges on the stock mapping.
Map 5: Autotuning map. Boost ranges between 12-17psi based on your cars octane, conditions, and modifications. Fully E85 compatible. If using E85 we suggest around 30% to start. Refer to the E85 FAQ for addl info.
Map 6: User defined map generally only used for diagnostics or troubleshooting.
Map 7: Race gas map. 18.5psi peak boost on the G5 ISO. Requires straight 100-104+ RM2 octane unleaded racing fuel. The expensive stuff. We do not suggest using leaded racing fuel. To use this map with E85 requires the BMS E85 back end flash, inline booster fuel pump, and a 60% E85 mix.
Map 8: Economy / Non-Turbo map. Triggers a 3100 "reduced power mode" code while active. After switching back to a normal map you will need to restart the car for the code to clear.
Pystyiskö viisaammat auttamaan mitä MAP:pien sisältö on suomeksi.Last edited by Tommix; 22-10-2013, 19:53.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostJB4 MAP:t:
Map 0: Stock bypass. This is the only map you may use the OBDII diagnostic port with. Set to map 0 before dropping off for service, using a BT, etc.
Map 1: 13psi (suggested for most stock applications)
Map 2: 14.5psi (suggested for those with downpipes and 93 octane)
Map 3: Progressive meth mapping with flow sensor failsafe. See guide to enable. Meth use isn't supported/suggested without a flow sensor and map 3.
Map 4: Stock map w/ CAN active. Allows full logging and in dash gauges on the stock mapping.
Map 5: Autotuning map. Boost ranges between 12-17psi based on your cars octane, conditions, and modifications. Fully E85 compatible. If using E85 we suggest around 30% to start. Refer to the E85 FAQ for addl info.
Map 6: User defined map generally only used for diagnostics or troubleshooting.
Map 7: Race gas map. 18.5psi peak boost on the G5 ISO. Requires straight 100-104+ RM2 octane unleaded racing fuel. The expensive stuff. We do not suggest using leaded racing fuel. To use this map with E85 requires the BMS E85 back end flash, inline booster fuel pump, and a 60% E85 mix.
Map 8: Economy / Non-Turbo map. Triggers a 3100 "reduced power mode" code while active. After switching back to a normal map you will need to restart the car for the code to clear.
MAP 0: vakio moottorisofta, dataa luettavissa OBD pistokkeelta (käytetään huollossa tai katsastuksessa)
MAP 1: ahdot 0,9 bar, suositellaan käytettäväksi vakio-osien kanssa.
MAP 2: ahdot 1,0 bar, (katittomat DP:t + vähintään 98E)
MAP 3: progressiivinen metanoliruiskutus kartta, joka hyödyntää virtausanturi turvana(?). Katso erillisestä ohjeestä käyttö. Metanolia ei suositella käytettäväksi ilman ko. anturia ja Map 3:ea.
MAP 4: vakio moottorisofta, ODB lukittu, mutta loggaus mahdollista USB:n kautta. Myös muut JB4 ominaisuudet kuten mittariston rosvous käytössä.
MAP 5: olosuhteiden ja viritysten mukaan säätyvä kartta, ahdot 0,83 - 1,17 bar. E85:n kanssa käytettävä kartta.
MAP 6: Käyttäjän säätämä kartta (säädöt löytyy interfacesta). Yleensä tätä käytetään diagnostiikka tarkoituksiin. Jos et tiedä varmasti mitä teet, älä käytä.
MAP 7: Race map, ahdot 1,28 bar (G5 ISO). Vaatii 100-104+ RM2 kisabensaa. Vain lyijytöntä. Voidaan käyttää E85:n kanssa, jos on lisäbensa-ainepumppu, JB flashi ja E85:ttä 60 %.
MAP 8: Taloudellisen ajon kartta / turboton kartta. Laittaa moottorin vähennetyn voiman "vikatilaan". Kun vaihdat takaisin normaalin kartan, joudut käynnistämään auton uusiksi.Last edited by Veeksi; 21-10-2013, 20:33.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostEn jaksa tarkastaa ootko muuttanut noi ahtopaineet oikein vai et, mutta toisaalta turhahkoa laskea noita eurostandardeja, jos JB4:llä pelaa. Logeista ja kaikkialla kuitenkin puhutaan PSI:stä ei bareista.
MAP 0: vakio moottorisofta, dataa luettavissa OBD pistokkeelta (käytetään huollossa tai katsastuksessa)
MAP 1: ahdot 0,9 bar, suositellaan käytettäväksi vakio-osien kanssa.
MAP 2: ahdot 1,0 bar, (katittomat DP:t + vähintään 98E)
MAP 3: progressiivinen metanoliruiskutus kartta, joka hyödyntää virtausanturi turvana(?). Katso erillisestä ohjeestä käyttö. Metanolia ei suositella käytettäväksi ilman ko. anturia ja Map 3:ea.
MAP 4: vakio moottorisofta, ODB lukittu, mutta loggaus mahdollista USB:n kautta. Myös muut JB4 ominaisuudet kuten mittariston rosvous käytössä.
MAP 5: olosuhteiden ja viritysten mukaan säätyvä kartta, ahdot 0,83 - 1,17 bar. E85:n kanssa käytettävä kartta.
MAP 6: Käyttäjän säätämä kartta (säädöt löytyy interfacesta). Yleensä tätä käytetään diagnostiikka tarkoituksiin. Jos et tiedä varmasti mitä teet, älä käytä.
MAP 7: Race map, ahdot 1,28 bar (G5 ISO). Vaatii 100-104+ RM2 kisabensaa. Vain lyijytöntä. Voidaan käyttää E85:n kanssa, jos on lisäbensa-ainepumppu, JB flashi ja E85:ttä 60 %.
MAP 8: Taloudellisen ajon kartta / turboton kartta. Laittaa moottorin vähennetyn voiman "vikatilaan". Kun vaihdat takaisin normaalin kartan, joudut käynnistämään auton uusiksi.
Valikot?
Valikko 1: mapit
Valikko 2: ?
Valikko 3: vaihteen vaohtovalon säätö?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostISO kiitos Veeksi tulkkauksesta!!
Valikot?
Valikko 1: mapit
Valikko 2: ?
Valikko 3: vaihteen vaohtovalon säätö?
Valikko 0: Kartat
Valikko 1: Vikakoodit (luku, poisto, autoclear (DPt kanssa) jne.)
Valikko 2: Bensamittariston "kaappaus"
Valikko 3: Vaihtovalo (säädetään siihen kohtaan missä haluaa sen syttyvän, useimmin fiksu olis n. 6000rpm)
Valikko 4: Erilaisia asetuksia (stealth hijack = mittaristot "kaapatan" vasta kun kaasua on 50 % tai enemmän), CanFlap = putkiston läppä kiinni tai auki), TPMS (rengaspaineen valvonta) valon pois päältä laittaminen, transport mode (ei anna kierrättää yli 4500rpm)
Valikko 5: Eri malleille mittariston oikein säätäminen/kalibroiminen (1-sarja, 3-sarja jne sekä mailimittarille että kilometrimittarille). Tämä tehtävä ensimmäiseksi, että valikoiden käyttäminen kunnolla edes onnistuu). Viimeinen kohta on käynnistäessä kierros- ja nopeusmittarin läpiajo (tyyliin Corvette tai Impreza).
Valikko 6: MaxCool mode on, että moottorin jäähdytysjärjestelmät pyörii koko ajan 100 %:lla eikä vasta sitten kun moottori on kuumentunut. Warmup flash on että mittaristossa välkähtää valot, kun moottori on lämmennyt niin paljon, että JB4 alkaa nostamaan ahtoja. Seuraavasta voi valita sen, että käynnistäessä DTC nappia on painastu kerran aina kun käynnistät auton (vetoluistonesto pois, ajonvakautus päällä).
Valikko 7: Sama kuin valikko 2 paitsi öljyn lämpömittarille.
Valikko 8: Kaksivaiheinen kierrosten rajoittaminen (jos haluaa vaihtaa vaihdetta kaasu pohjassa, vaatii jonkun TSI-virityksen)
Valikko 9: Map3:n ollessä käytössä tällä säädetään metanoli/alkoholi ruiskutusta
Valikko 10: Hukkaportin läpän asennon säätö "lepotilassa" eli esim. tyhjäkäynti rallatukseen vaikuttava
Valikko 11: Open loop polttoaineen paineen säätö. Käytetään jos tulee 29F2 vikakoodia tai fuel trimmit on maksimissaan (esim. E85:n kanssa pelatessa voi joutua käyttämään. Normaalisti vasta kovemmilla seoksilla)
Valikko 12: Vähän niinkuin valikko 10, mutta säätää hukka portin asentoa pienellä kaasulla. Vaikuttaa rallatukseen ja kaasun vasteen tasaisuuteen.
Valikko 13: Ekan vaihteen ahtorajoitin. Voi rajoittaa ahtoja haluamakseen, ettei kumit jäis katuun. Kierrostuhannet kerrotaan kahdella, niin saadaan psi-muodossa maksimiahdot. (4000rpm = 8psi ja 8000rpm = 16psi)
Valikko 14: Tokan vaihteen ahtorajoitin.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostEi kestä. Mukava jos pystyy auttamaan.
Valikko 0: Kartat
Valikko 1: Vikakoodit (luku, poisto, autoclear (DPt kanssa) jne.)
Valikko 2: Bensamittariston "kaappaus"
Valikko 3: Vaihtovalo (säädetään siihen kohtaan missä haluaa sen syttyvän, useimmin fiksu olis n. 6000rpm)
Valikko 4: Erilaisia asetuksia (stealth hijack = mittaristot "kaapatan" vasta kun kaasua on 50 % tai enemmän), CanFlap = putkiston läppä kiinni tai auki), TPMS (rengaspaineen valvonta) valon pois päältä laittaminen, transport mode (ei anna kierrättää yli 4500rpm)
Valikko 5: Eri malleille mittariston oikein säätäminen/kalibroiminen (1-sarja, 3-sarja jne sekä mailimittarille että kilometrimittarille). Tämä tehtävä ensimmäiseksi, että valikoiden käyttäminen kunnolla edes onnistuu). Viimeinen kohta on käynnistäessä kierros- ja nopeusmittarin läpiajo (tyyliin Corvette tai Impreza).
Valikko 6: MaxCool mode on, että moottorin jäähdytysjärjestelmät pyörii koko ajan 100 %:lla eikä vasta sitten kun moottori on kuumentunut. Warmup flash on että mittaristossa välkähtää valot, kun moottori on lämmennyt niin paljon, että JB4 alkaa nostamaan ahtoja. Seuraavasta voi valita sen, että käynnistäessä DTC nappia on painastu kerran aina kun käynnistät auton (vetoluistonesto pois, ajonvakautus päällä).
Valikko 7: Sama kuin valikko 2 paitsi öljyn lämpömittarille.
Valikko 8: Kaksivaiheinen kierrosten rajoittaminen (jos haluaa vaihtaa vaihdetta kaasu pohjassa, vaatii jonkun TSI-virityksen)
Valikko 9: Map3:n ollessä käytössä tällä säädetään metanoli/alkoholi ruiskutusta
Valikko 10: Hukkaportin läpän asennon säätö "lepotilassa" eli esim. tyhjäkäynti rallatukseen vaikuttava
Valikko 11: Open loop polttoaineen paineen säätö. Käytetään jos tulee 29F2 vikakoodia tai fuel trimmit on maksimissaan (esim. E85:n kanssa pelatessa voi joutua käyttämään. Normaalisti vasta kovemmilla seoksilla)
Valikko 12: Vähän niinkuin valikko 10, mutta säätää hukka portin asentoa pienellä kaasulla. Vaikuttaa rallatukseen ja kaasun vasteen tasaisuuteen.
Valikko 13: Ekan vaihteen ahtorajoitin. Voi rajoittaa ahtoja haluamakseen, ettei kumit jäis katuun. Kierrostuhannet kerrotaan kahdella, niin saadaan psi-muodossa maksimiahdot. (4000rpm = 8psi ja 8000rpm = 16psi)
Valikko 14: Tokan vaihteen ahtorajoitin.
Kerros vielä mitä tarkoittaa mittariston kaappaus?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostTaas kiitokset Veeksi!
Kerros vielä mitä tarkoittaa mittariston kaappaus?
Sitä että öljynlämpötila tai bensamittarissa näytetään noita eri suureita. Ahtopaineita, seossuhdetta, imuilman lämpötilaa yms.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
No perskules, jo valkeni.
Ainoa miinus Burgerille on että mukana ei tule "manuaalia" JB4:sta...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Jb4 vaikuttaa asialliselta ,mutta miten on jb4 hukkaportien ohjaus verrattuna vakioon.
jenkkifoorumeita lueskellessa vaikuttaisi olevan kuluttava vaikutus joillain kartoilla/ohjelmilla vakioon verrattuna ,kun päästää portit kalisemaan.
Pienillä kilometreilla jo turbot pilalla. Ilmeisesti asetuksia voi kumminkin säätää jb4:sta
Vakiosoftilla ei 60tkm ajetulla pitäis hukkaportin akselit väljistyä pilalle. Ja ylipäänsä turboissa.
Eräs bmw merkkiliikkeen huoltomies sanoi turbon hukkaporttiongelmien olevan lastututetuissa selvästi yleisempiä. Oikeastaan sanoi niistä johtuvan.
Mulla vakio jo reilusti ajettuna ilman kalinaa porteista.Last edited by KtKtuned; 27-02-2014, 00:55.BMW 335i E90 -07
Comment
-
Comment