Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juuzmo
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 339

    #16
    Swiss-carparts hinta oli suurinpiirtein 450€ + tullin osuus, sisältyi USB-kaapeli tietokonetta varten ja nopeusrajoittimen poistava piuha.

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5429
      • S:t Karins

      #17
      Originally posted by maagi View Post
      Multa löytyisi ylimääräinen JB4 G4 boksi ylimääräisenä päivitettyäni G5 ISO-versioon. Ainut että siitä puuttuu johtosarja. Jos onnistut jostain löytämään johtosarjan (myydäänköhän sitä erillään), niin tuo G4 joutaisi edullisesti eteenpäin ja ainakin pääsisit testaamaan JB4 maailmaa
      Täältä johtosarja kyllä löytyisi:

      Manufacturer of the world-famous JB4 performance tuner. We've been pioneering plug & play performance tuning, intakes, and mods since 2007.


      still 330 $... :think
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • maagi
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 190
        • Varkaus

        #18
        Originally posted by Tommix View Post
        Täältä johtosarja kyllä löytyisi:

        Manufacturer of the world-famous JB4 performance tuner. We've been pioneering plug & play performance tuning, intakes, and mods since 2007.


        still 330 $... :think
        Huh, onpa kallis pelkäksi johtosarjaksi... 180 $ olis vielä jotenkin ymmärrettävä, mutta vielä sataviiskymppiä jotain lisämaksua
        G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13

        Comment

        • Tiik
          BTCF Member
          • Apr 2012
          • 497
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by Tommix View Post
          ^ gookkeli on kyllä huutanut useana iltana, noihin sivuihin ei iskemää tullut...
          Kiitos linkeistä. Sähköpostillako hintaa vingutit?
          Jep, suoraan BMS:n sivuilta pyytelin eka quoten ja sitten jollain syyllä perustelin hintaa alaspäin. Tais olla jollain toisella jenkkimyyjällä hieman halvempi ja he tulivat sitten heti hinnassa saman verran vastaan.

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5429
            • S:t Karins

            #20
            JB4 MAP:t

            JB4 MAP:t:
            Map 0: Stock bypass. This is the only map you may use the OBDII diagnostic port with. Set to map 0 before dropping off for service, using a BT, etc.
            Map 1: 13psi (suggested for most stock applications)
            Map 2: 14.5psi (suggested for those with downpipes and 93 octane)
            Map 3: Progressive meth mapping with flow sensor failsafe. See guide to enable. Meth use isn't supported/suggested without a flow sensor and map 3.
            Map 4: Stock map w/ CAN active. Allows full logging and in dash gauges on the stock mapping.
            Map 5: Autotuning map. Boost ranges between 12-17psi based on your cars octane, conditions, and modifications. Fully E85 compatible. If using E85 we suggest around 30% to start. Refer to the E85 FAQ for addl info.
            Map 6: User defined map generally only used for diagnostics or troubleshooting.
            Map 7: Race gas map. 18.5psi peak boost on the G5 ISO. Requires straight 100-104+ RM2 octane unleaded racing fuel. The expensive stuff. We do not suggest using leaded racing fuel. To use this map with E85 requires the BMS E85 back end flash, inline booster fuel pump, and a 60% E85 mix.
            Map 8: Economy / Non-Turbo map. Triggers a 3100 "reduced power mode" code while active. After switching back to a normal map you will need to restart the car for the code to clear.

            Pystyiskö viisaammat auttamaan mitä MAP:pien sisältö on suomeksi.
            Last edited by Tommix; 22-10-2013, 19:53.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2177
              • Kuopio

              #21
              Originally posted by Tommix View Post
              JB4 MAP:t:
              Map 0: Stock bypass. This is the only map you may use the OBDII diagnostic port with. Set to map 0 before dropping off for service, using a BT, etc.
              Map 1: 13psi (suggested for most stock applications)
              Map 2: 14.5psi (suggested for those with downpipes and 93 octane)
              Map 3: Progressive meth mapping with flow sensor failsafe. See guide to enable. Meth use isn't supported/suggested without a flow sensor and map 3.
              Map 4: Stock map w/ CAN active. Allows full logging and in dash gauges on the stock mapping.
              Map 5: Autotuning map. Boost ranges between 12-17psi based on your cars octane, conditions, and modifications. Fully E85 compatible. If using E85 we suggest around 30% to start. Refer to the E85 FAQ for addl info.
              Map 6: User defined map generally only used for diagnostics or troubleshooting.
              Map 7: Race gas map. 18.5psi peak boost on the G5 ISO. Requires straight 100-104+ RM2 octane unleaded racing fuel. The expensive stuff. We do not suggest using leaded racing fuel. To use this map with E85 requires the BMS E85 back end flash, inline booster fuel pump, and a 60% E85 mix.
              Map 8: Economy / Non-Turbo map. Triggers a 3100 "reduced power mode" code while active. After switching back to a normal map you will need to restart the car for the code to clear.
              En jaksa tarkastaa ootko muuttanut noi ahtopaineet oikein vai et, mutta toisaalta turhahkoa laskea noita eurostandardeja, jos JB4:llä pelaa. Logeista ja kaikkialla kuitenkin puhutaan PSI:stä ei bareista.

              MAP 0: vakio moottorisofta, dataa luettavissa OBD pistokkeelta (käytetään huollossa tai katsastuksessa)
              MAP 1: ahdot 0,9 bar, suositellaan käytettäväksi vakio-osien kanssa.
              MAP 2: ahdot 1,0 bar, (katittomat DP:t + vähintään 98E)
              MAP 3: progressiivinen metanoliruiskutus kartta, joka hyödyntää virtausanturi turvana(?). Katso erillisestä ohjeestä käyttö. Metanolia ei suositella käytettäväksi ilman ko. anturia ja Map 3:ea.
              MAP 4: vakio moottorisofta, ODB lukittu, mutta loggaus mahdollista USB:n kautta. Myös muut JB4 ominaisuudet kuten mittariston rosvous käytössä.
              MAP 5: olosuhteiden ja viritysten mukaan säätyvä kartta, ahdot 0,83 - 1,17 bar. E85:n kanssa käytettävä kartta.
              MAP 6: Käyttäjän säätämä kartta (säädöt löytyy interfacesta). Yleensä tätä käytetään diagnostiikka tarkoituksiin. Jos et tiedä varmasti mitä teet, älä käytä.
              MAP 7: Race map, ahdot 1,28 bar (G5 ISO). Vaatii 100-104+ RM2 kisabensaa. Vain lyijytöntä. Voidaan käyttää E85:n kanssa, jos on lisäbensa-ainepumppu, JB flashi ja E85:ttä 60 %.
              MAP 8: Taloudellisen ajon kartta / turboton kartta. Laittaa moottorin vähennetyn voiman "vikatilaan". Kun vaihdat takaisin normaalin kartan, joudut käynnistämään auton uusiksi.
              Last edited by Veeksi; 21-10-2013, 20:33.
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5429
                • S:t Karins

                #22
                Originally posted by Veeksi View Post
                En jaksa tarkastaa ootko muuttanut noi ahtopaineet oikein vai et, mutta toisaalta turhahkoa laskea noita eurostandardeja, jos JB4:llä pelaa. Logeista ja kaikkialla kuitenkin puhutaan PSI:stä ei bareista.

                MAP 0: vakio moottorisofta, dataa luettavissa OBD pistokkeelta (käytetään huollossa tai katsastuksessa)
                MAP 1: ahdot 0,9 bar, suositellaan käytettäväksi vakio-osien kanssa.
                MAP 2: ahdot 1,0 bar, (katittomat DP:t + vähintään 98E)
                MAP 3: progressiivinen metanoliruiskutus kartta, joka hyödyntää virtausanturi turvana(?). Katso erillisestä ohjeestä käyttö. Metanolia ei suositella käytettäväksi ilman ko. anturia ja Map 3:ea.
                MAP 4: vakio moottorisofta, ODB lukittu, mutta loggaus mahdollista USB:n kautta. Myös muut JB4 ominaisuudet kuten mittariston rosvous käytössä.
                MAP 5: olosuhteiden ja viritysten mukaan säätyvä kartta, ahdot 0,83 - 1,17 bar. E85:n kanssa käytettävä kartta.
                MAP 6: Käyttäjän säätämä kartta (säädöt löytyy interfacesta). Yleensä tätä käytetään diagnostiikka tarkoituksiin. Jos et tiedä varmasti mitä teet, älä käytä.
                MAP 7: Race map, ahdot 1,28 bar (G5 ISO). Vaatii 100-104+ RM2 kisabensaa. Vain lyijytöntä. Voidaan käyttää E85:n kanssa, jos on lisäbensa-ainepumppu, JB flashi ja E85:ttä 60 %.
                MAP 8: Taloudellisen ajon kartta / turboton kartta. Laittaa moottorin vähennetyn voiman "vikatilaan". Kun vaihdat takaisin normaalin kartan, joudut käynnistämään auton uusiksi.
                ISO kiitos Veeksi tulkkauksesta!!
                Valikot?
                Valikko 1: mapit
                Valikko 2: ?
                Valikko 3: vaihteen vaohtovalon säätö?
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  #23
                  Originally posted by Tommix View Post
                  ISO kiitos Veeksi tulkkauksesta!!
                  Valikot?
                  Valikko 1: mapit
                  Valikko 2: ?
                  Valikko 3: vaihteen vaohtovalon säätö?
                  Ei kestä. Mukava jos pystyy auttamaan.

                  Valikko 0: Kartat
                  Valikko 1: Vikakoodit (luku, poisto, autoclear (DPt kanssa) jne.)
                  Valikko 2: Bensamittariston "kaappaus"
                  Valikko 3: Vaihtovalo (säädetään siihen kohtaan missä haluaa sen syttyvän, useimmin fiksu olis n. 6000rpm)
                  Valikko 4: Erilaisia asetuksia (stealth hijack = mittaristot "kaapatan" vasta kun kaasua on 50 % tai enemmän), CanFlap = putkiston läppä kiinni tai auki), TPMS (rengaspaineen valvonta) valon pois päältä laittaminen, transport mode (ei anna kierrättää yli 4500rpm)
                  Valikko 5: Eri malleille mittariston oikein säätäminen/kalibroiminen (1-sarja, 3-sarja jne sekä mailimittarille että kilometrimittarille). Tämä tehtävä ensimmäiseksi, että valikoiden käyttäminen kunnolla edes onnistuu). Viimeinen kohta on käynnistäessä kierros- ja nopeusmittarin läpiajo (tyyliin Corvette tai Impreza).
                  Valikko 6: MaxCool mode on, että moottorin jäähdytysjärjestelmät pyörii koko ajan 100 %:lla eikä vasta sitten kun moottori on kuumentunut. Warmup flash on että mittaristossa välkähtää valot, kun moottori on lämmennyt niin paljon, että JB4 alkaa nostamaan ahtoja. Seuraavasta voi valita sen, että käynnistäessä DTC nappia on painastu kerran aina kun käynnistät auton (vetoluistonesto pois, ajonvakautus päällä).
                  Valikko 7: Sama kuin valikko 2 paitsi öljyn lämpömittarille.
                  Valikko 8: Kaksivaiheinen kierrosten rajoittaminen (jos haluaa vaihtaa vaihdetta kaasu pohjassa, vaatii jonkun TSI-virityksen)
                  Valikko 9: Map3:n ollessä käytössä tällä säädetään metanoli/alkoholi ruiskutusta
                  Valikko 10: Hukkaportin läpän asennon säätö "lepotilassa" eli esim. tyhjäkäynti rallatukseen vaikuttava
                  Valikko 11: Open loop polttoaineen paineen säätö. Käytetään jos tulee 29F2 vikakoodia tai fuel trimmit on maksimissaan (esim. E85:n kanssa pelatessa voi joutua käyttämään. Normaalisti vasta kovemmilla seoksilla)
                  Valikko 12: Vähän niinkuin valikko 10, mutta säätää hukka portin asentoa pienellä kaasulla. Vaikuttaa rallatukseen ja kaasun vasteen tasaisuuteen.
                  Valikko 13: Ekan vaihteen ahtorajoitin. Voi rajoittaa ahtoja haluamakseen, ettei kumit jäis katuun. Kierrostuhannet kerrotaan kahdella, niin saadaan psi-muodossa maksimiahdot. (4000rpm = 8psi ja 8000rpm = 16psi)
                  Valikko 14: Tokan vaihteen ahtorajoitin.
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5429
                    • S:t Karins

                    #24
                    Originally posted by Veeksi View Post
                    Ei kestä. Mukava jos pystyy auttamaan.

                    Valikko 0: Kartat
                    Valikko 1: Vikakoodit (luku, poisto, autoclear (DPt kanssa) jne.)
                    Valikko 2: Bensamittariston "kaappaus"
                    Valikko 3: Vaihtovalo (säädetään siihen kohtaan missä haluaa sen syttyvän, useimmin fiksu olis n. 6000rpm)
                    Valikko 4: Erilaisia asetuksia (stealth hijack = mittaristot "kaapatan" vasta kun kaasua on 50 % tai enemmän), CanFlap = putkiston läppä kiinni tai auki), TPMS (rengaspaineen valvonta) valon pois päältä laittaminen, transport mode (ei anna kierrättää yli 4500rpm)
                    Valikko 5: Eri malleille mittariston oikein säätäminen/kalibroiminen (1-sarja, 3-sarja jne sekä mailimittarille että kilometrimittarille). Tämä tehtävä ensimmäiseksi, että valikoiden käyttäminen kunnolla edes onnistuu). Viimeinen kohta on käynnistäessä kierros- ja nopeusmittarin läpiajo (tyyliin Corvette tai Impreza).
                    Valikko 6: MaxCool mode on, että moottorin jäähdytysjärjestelmät pyörii koko ajan 100 %:lla eikä vasta sitten kun moottori on kuumentunut. Warmup flash on että mittaristossa välkähtää valot, kun moottori on lämmennyt niin paljon, että JB4 alkaa nostamaan ahtoja. Seuraavasta voi valita sen, että käynnistäessä DTC nappia on painastu kerran aina kun käynnistät auton (vetoluistonesto pois, ajonvakautus päällä).
                    Valikko 7: Sama kuin valikko 2 paitsi öljyn lämpömittarille.
                    Valikko 8: Kaksivaiheinen kierrosten rajoittaminen (jos haluaa vaihtaa vaihdetta kaasu pohjassa, vaatii jonkun TSI-virityksen)
                    Valikko 9: Map3:n ollessä käytössä tällä säädetään metanoli/alkoholi ruiskutusta
                    Valikko 10: Hukkaportin läpän asennon säätö "lepotilassa" eli esim. tyhjäkäynti rallatukseen vaikuttava
                    Valikko 11: Open loop polttoaineen paineen säätö. Käytetään jos tulee 29F2 vikakoodia tai fuel trimmit on maksimissaan (esim. E85:n kanssa pelatessa voi joutua käyttämään. Normaalisti vasta kovemmilla seoksilla)
                    Valikko 12: Vähän niinkuin valikko 10, mutta säätää hukka portin asentoa pienellä kaasulla. Vaikuttaa rallatukseen ja kaasun vasteen tasaisuuteen.
                    Valikko 13: Ekan vaihteen ahtorajoitin. Voi rajoittaa ahtoja haluamakseen, ettei kumit jäis katuun. Kierrostuhannet kerrotaan kahdella, niin saadaan psi-muodossa maksimiahdot. (4000rpm = 8psi ja 8000rpm = 16psi)
                    Valikko 14: Tokan vaihteen ahtorajoitin.
                    Taas kiitokset Veeksi!
                    Kerros vielä mitä tarkoittaa mittariston kaappaus?
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      #25
                      Originally posted by Tommix View Post
                      Taas kiitokset Veeksi!
                      Kerros vielä mitä tarkoittaa mittariston kaappaus?


                      Sitä että öljynlämpötila tai bensamittarissa näytetään noita eri suureita. Ahtopaineita, seossuhdetta, imuilman lämpötilaa yms.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5429
                        • S:t Karins

                        #26
                        No perskules, jo valkeni.
                        Ainoa miinus Burgerille on että mukana ei tule "manuaalia" JB4:sta...
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • Juuzmo
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2007
                          • 339

                          #27


                          Siinä se ohjekirja aikalain on luettavissa, muistaakseni burgerin sivuilta löytyy linkki tuonne n54 foorumille.

                          Koko sivustohan on käytännössä burgerin ylläpitämä?

                          Comment

                          • KtKtuned
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2013
                            • 127
                            • Finland

                            #28
                            Jb4 vaikuttaa asialliselta ,mutta miten on jb4 hukkaportien ohjaus verrattuna vakioon.

                            jenkkifoorumeita lueskellessa vaikuttaisi olevan kuluttava vaikutus joillain kartoilla/ohjelmilla vakioon verrattuna ,kun päästää portit kalisemaan.
                            Pienillä kilometreilla jo turbot pilalla. Ilmeisesti asetuksia voi kumminkin säätää jb4:sta

                            Vakiosoftilla ei 60tkm ajetulla pitäis hukkaportin akselit väljistyä pilalle. Ja ylipäänsä turboissa.
                            Eräs bmw merkkiliikkeen huoltomies sanoi turbon hukkaporttiongelmien olevan lastututetuissa selvästi yleisempiä. Oikeastaan sanoi niistä johtuvan.

                            Mulla vakio jo reilusti ajettuna ilman kalinaa porteista.
                            Last edited by KtKtuned; 27-02-2014, 00:55.
                            BMW 335i E90 -07

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1462
                              • Area 03

                              #29
                              Itsellä 185tkm kellossa ja mitään kolinoita ei kuulu hukkaporteista...erillaisilla softilla ajettu 34tkm->185tkm,tosin ei JB:llä
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              • Tiik
                                BTCF Member
                                • Apr 2012
                                • 497
                                • Vantaa

                                #30
                                Täällä ainakin 117tkm ajettu (jossa JB4 kiinni vikat 5tkm) rallattaa niin pirusti on/off tyylisesti. Kyllä kun siitä turbon akselista ottaa kiinni ja heiluttaa, huomaa äkkiä miksi kolisee. Ja tuo on kyllä ihan fyysinen vika.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎