Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blitz
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 260
    • Helsinki

    Originally posted by yarski View Post
    En vielä laittanut s1t2 valintaa päälle, ei eilen ehtinyt tehdä koko hommalle mitään. Hyvä niin, muuten olisin varmaan tyhjentänyt kaikki koodit...
    Elikkä s1t3 on se autoclear joka nimenomaan tyhjentää vikakoodit jotka tulee downpipeista joissa ei ole katteja - mulla ei vielä ole.
    Autoclear kuitenkin toimii vaikka manuaalissa ei asiasta mainita eikä mistään näe onko se aktivoituna vai ei... hämärä juttu... :think
    Saakos jostain ladattua vanhemman version jb4-interfacesta. Jos siinä tuo autoclear on tuettuna ja toimiiko sitten "uuden boksin" kanssa.
    Autoclear toimii tosiaan hyvin, vaikka siitä ei ole mainintaa. Sitä varten ei kannata vanhempia versioita latailla, mutta tuolta voisi kuitenkin löytyä: www.n54tech.com

    Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin jotain lakiteknisiä asioita tuo autoclearin piilottaminen koskee, koska tuolla Burgerin n54-foorumillakin on "catless" ja "downpipes" sanat aina sensuroitu tähdillä...
    X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
    YV:llä lisätietoja

    Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
    996 Turbo X50
    500whp.net

    Comment

    • Blitz
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 260
      • Helsinki

      Originally posted by Veeksi View Post
      Mulla on IC:tä lukuunottamatta kaikki mahdollinen ja 45% RE85:ttä eikä oo silti koskaan mennyt vakio boostfail safeen asti. :think
      ...voiko siis 30% seoksella muka haaveilla tuollaisesta ongelmasta?
      Kyseessä on siis lyhyt ahtopiikki eikä jatkuva ahtopaine. Tuosta ahtopiikistä haaveilu on vähän sama kuin haaveilisi vaikkapa tippurista.

      Aika pitkälti riippuu autosta, että miten ahdot käyttäytyy JB:n oletusasetuksilla. Jokaisessa on eri tavalla kuluneet komponentit ja tällaisia universaaleja säätöratkaisuja joutuu aina vähän hieromaan, jotta ne toimii täydellisesti. Itse olen kahteen 335:een asentanut monenlaista ja toiseen piti boost failsafea vähän nostaa ja toiseen ei. Ja hukkaporttien asetuksilla tuohon pystyy tosiaan myös vaikuttamaan.

      Miltä sun pa-paineet ja fuel trimmit näyttävät 45% RE85:llä? Itse olen käyttänyt n.40% ilman metanolia ja BB-flashiä. Tarkoitus olisi suhdetta nostaa, kunhan saan vaan metanoliletkut vedettyä konttiin ja BB-flashin ajettua sisään. Walbro pitää varmaan sitten seuraavaksi hommata.
      X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
      YV:llä lisätietoja

      Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
      996 Turbo X50
      500whp.net

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        Originally posted by Blitz View Post
        Autoclear toimii tosiaan hyvin, vaikka siitä ei ole mainintaa. Sitä varten ei kannata vanhempia versioita latailla, mutta tuolta voisi kuitenkin löytyä: www.n54tech.com

        Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin jotain lakiteknisiä asioita tuo autoclearin piilottaminen koskee, koska tuolla Burgerin n54-foorumillakin on "catless" ja "downpipes" sanat aina sensuroitu tähdillä...
        Jep, Burger Motorsport sijaitsee Kaliforniassa ja se on aikalailla ainut osavaltio Yhdysvalloissa, joissa on päästöasioiden suhteen ihan perkeleen tarkkaa. Ei se toki estä tekemästä mitään Lingenfelter vettejä tms. virivehkeitä sentään, että vähän edistyksellisempää sielläkin on kuin Kekkoslovakiassa, mutta kattien poistot yms. on erittäin laitonta lystiä.

        Originally posted by Blitz View Post
        Kyseessä on siis lyhyt ahtopiikki eikä jatkuva ahtopaine. Tuosta ahtopiikistä haaveilu on vähän sama kuin haaveilisi vaikkapa tippurista.
        ...hyvä vertauskuva .
        Aika pitkälti riippuu autosta, että miten ahdot käyttäytyy JB:n oletusasetuksilla. Jokaisessa on eri tavalla kuluneet komponentit ja tällaisia universaaleja säätöratkaisuja joutuu aina vähän hieromaan, jotta ne toimii täydellisesti. Itse olen kahteen 335:een asentanut monenlaista ja toiseen piti boost failsafea vähän nostaa ja toiseen ei. Ja hukkaporttien asetuksilla tuohon pystyy tosiaan myös vaikuttamaan.
        Joo en toki haaveillut siitä vaan yritin sanoa, että 30 % seoksella targettipaineet on todennäköisesti sen verran alempana, ettei se noin korkealle tekis yli sekunnin piikkiä, mutta joo, ei siihenkään varautuminen mitään maksa. Hyvä asia siis.

        Mulla ei loppuun ajetuilla tai uusilla hukkaporteilla tehnyt tuota ongelmaa. Eikä ihan aukinaisilla tai kiinni olevilla hukkiksen asetuksilla.
        Miltä sun pa-paineet ja fuel trimmit näyttävät 45% RE85:llä? Itse olen käyttänyt n.40% ilman metanolia ja BB-flashiä. Tarkoitus olisi suhdetta nostaa, kunhan saan vaan metanoliletkut vedettyä konttiin ja BB-flashin ajettua sisään. Walbro pitää varmaan sitten seuraavaksi hommata.
        Trimmit pyörii jossain 7-40 akselilla, trendin ollessa ehkä 14 yli 3500rpm:ssä.

        Matalapainepumppu 5-8 välillä. 5:ssa lähinnä alapiikit. Trendi ehkä 6,5.

        Korkeapaine pyörii noin 15:sta.

        Sulla tietää sit ihan älyttömästi voimaa, jos meinaat flashin ja metanoliruiskun laittaa. Ite en jaksa/uskalla/raski tähdätä enää juuri yli 500hv:n kun sit alkaa taas tulemaan uusia ongelmia, mm. vauhtipyörän kanssa (en halua yksmassa pyörää laittaa). Nyt kun on noita IC-logeja vähän lueskellu ja katsellu omia, niin pakko on kunnon IC vielä laittaa. Silläkin jo varmaan pääsee 500:aan tai lähelle. Pumpun laitan sit, jos/kun alkaa OE-pumppu väsymään ja oireilemaan. Flashin ehkä joskus kanssa (kattoo nyt paljon tulee pelkällä välijäähyllä).

        Hienoa oli katsella logia kunnon välijäähyllä kun oli vedetty 0-250kmh:n maililla. Missään vaiheessa ei ahtoilmat ollut nousseet astettakaan. Itseasiassa hivenen oli vain laskenut vauhdin kasvaessa . ...että ei mahda näistäkään tehot ihan heti radalla hävitä, kuten todelliset Motorsport-miehet uskottelee itselleen.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1827
          • N/A

          Originally posted by Veeksi View Post
          mutta kattien poistot yms. on erittäin laitonta lystiä
          Menee jo off-topiciksi, mutta kommentti: vaikka auton virittäminen ja muuttaminen onkin USA:ssa varsin vapaata, niin sen verran viherpiipertäjät ovat saaneet aikaiseksi että kattien poistaminen on kielletty uudemmista autoista about kaikissa osavaltioissa. En uskalla sanoa kaikissa vaikka luulen, että sekin pitäisi paikkansa.
          Nyt:
          BMW 530e (g30)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          • yarski
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 311
            • Rauma

            Originally posted by Blitz View Post
            Autoclear toimii tosiaan hyvin, vaikka siitä ei ole mainintaa. Sitä varten ei kannata vanhempia versioita latailla, mutta tuolta voisi kuitenkin löytyä: www.n54tech.com
            Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin jotain lakiteknisiä asioita tuo autoclearin piilottaminen koskee, koska tuolla Burgerin n54-foorumillakin on "catless" ja "downpipes" sanat aina sensuroitu tähdillä...
            Juu, n54tech palstalta muistan jostain lukeneeni että uusimmissa versioissa (hex-jotain?) on poistettu autoclear. Tätä kyllä kovasti ihmettelin mutta sittenhän asia alkaa valjeta jos ovat usa-lainsäädännön takia joutuneet poistamaan kaikki viittaukset aiheeseen.
            Eniwei, hyvä että on vielä toimiva ominaisuus vaikka ei olekaan dokumentoitu
            G26 i4 M50 supercharged
            ex: F36 440i xdrive msport
            ex: E91 335 lci xdrive msport

            Comment

            • Pohjoisen Poika
              Bimmer Fanatic
              • May 2014
              • 464
              • Lappi

              Vanha auto

              Vanha laite tämä on, eli N54 moottorilla.
              Oli tänään pudottanut Map4 päälle ajossa. Siinä kohtaa tehon vähenemisen kyllä huomasi. Mitkä syyt tuon tekee?
              Luulen että syynä voisi tällä kertaa olla luistonesto tai luisto jos se on mahdollista? Kun luiston esto päällä lähti vesisateessa vähän irti.
              Näenkö jostain mikä sen oikeasti aiheutti?
              Uskaltanee varmaan vain laittaa Map5 takaisin päälle ja E85 tankkiin?
              Ei kai se rikkikään mene.
              Vikavaloa ei auto sytyttänyt missään vaiheessa.

              Comment

              • Blitz
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 260
                • Helsinki

                Originally posted by Veeksi View Post

                Trimmit pyörii jossain 7-40 akselilla, trendin ollessa ehkä 14 yli 3500rpm:ssä.

                Matalapainepumppu 5-8 välillä. 5:ssa lähinnä alapiikit. Trendi ehkä 6,5.

                Korkeapaine pyörii noin 15:sta.
                Yllättävän matalat noi trimmit suhteessa RE85:een. Mikä versio sulla on muuten JB:sta käytössä? Onko G5 ISO? Täytyy ottaa itsekin taas uusia logeja ja tarkistaa miltä näyttää, mutta mulla on kyllä trendi trimmeissä korkeampi, varmaankin 30-35.

                Originally posted by Veeksi View Post
                Sulla tietää sit ihan älyttömästi voimaa, jos meinaat flashin ja metanoliruiskun laittaa. Ite en jaksa/uskalla/raski tähdätä enää juuri yli 500hv:n kun sit alkaa taas tulemaan uusia ongelmia, mm. vauhtipyörän kanssa (en halua yksmassa pyörää laittaa). Nyt kun on noita IC-logeja vähän lueskellu ja katsellu omia, niin pakko on kunnon IC vielä laittaa. Silläkin jo varmaan pääsee 500:aan tai lähelle. Pumpun laitan sit, jos/kun alkaa OE-pumppu väsymään ja oireilemaan. Flashin ehkä joskus kanssa (kattoo nyt paljon tulee pelkällä välijäähyllä).

                Hienoa oli katsella logia kunnon välijäähyllä kun oli vedetty 0-250kmh:n maililla. Missään vaiheessa ei ahtoilmat ollut nousseet astettakaan. Itseasiassa hivenen oli vain laskenut vauhdin kasvaessa . ...että ei mahda näistäkään tehot ihan heti radalla hävitä, kuten todelliset Motorsport-miehet uskottelee itselleen.
                Tarkoitus olisi kytkin ja yksmassa vauhtipyörä päivittää kunhan alkuperäinen alkaa kunnolla luistamaan. Nyt on kyllä jo vähän väsymisen merkkejä ilmassa... Ilmeisesti isoilla single turboilla alkaa vakio vauhtipyörä aiheuttamaan vääntymisen myötä sytytyskatkoksia, mutta mahtaakohan se jo vakioturbojen tehoilla sitä tehdä?

                Mulla olisi tänä viikonloppuna tavoitteena saada asennettua VRSF:n 7" IC. Täytyy ottaa sillä sitten logeja ja vertailla alkuperäiseen. Metanoliletkujen vetäminen sisätilojen kautta taitaa kyllä vielä odottaa inspiraatiota...

                Minkälaisia lukemia on muuten Suomessa ajettu piristetyillä 135i:llä tai 335i:llä maililla? Joskus muistan nähneeni jonkin 260km/h lukeman, mutta ei kyllä ole mitään tietoa, että mitä sille oli tehty.

                Edit: 260km/h 335i (Speedparty 2010)
                Last edited by Blitz; 02-07-2014, 22:40. Reason: nopeus maililla
                X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                YV:llä lisätietoja

                Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                996 Turbo X50
                500whp.net

                Comment

                • Blitz
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 260
                  • Helsinki

                  Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                  Vanha laite tämä on, eli N54 moottorilla.
                  Oli tänään pudottanut Map4 päälle ajossa. Siinä kohtaa tehon vähenemisen kyllä huomasi. Mitkä syyt tuon tekee?
                  Luulen että syynä voisi tällä kertaa olla luistonesto tai luisto jos se on mahdollista? Kun luiston esto päällä lähti vesisateessa vähän irti.
                  Näenkö jostain mikä sen oikeasti aiheutti?
                  Uskaltanee varmaan vain laittaa Map5 takaisin päälle ja E85 tankkiin?
                  Ei kai se rikkikään mene.
                  Vikavaloa ei auto sytyttänyt missään vaiheessa.
                  Ahtopaineen failsafe, laiha seos tai matala PA-paine aiheuttaa map 4:lle vaihdon. JB vilkuttaa melko lyhyesti moottorin vikavaloa noissa tapauksissa: ahtopaine = 1 vilkautus, seos = 2 vilkautusta ja PA-paine 3 vilkautusta. Jos ei ole dataloggaus sattumalta käynnissä, niin jälkeenpäin ei näe, että mistä map 4:lle vaihto johtui.

                  Laita map 5 takaisin päälle, RE85 tankkiin ja kokeile kytkeä luistonesto vaikka "puoliksi" pois päältä eli niin, että DTC-valo palaa, ja sitten otat muutaman vedon 3.vaihteella.

                  Jos JB vilkuttaa moottorin vikavaloa kerran, niin kokeile sitten nostaa boost failsafea 19psi:iin. Muuten on syytä ottaa logeja ja tutkia, että mistä tuo map 4:lle vaihto voisi johtua.
                  X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                  YV:llä lisätietoja

                  Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                  996 Turbo X50
                  500whp.net

                  Comment

                  • Pohjoisen Poika
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2014
                    • 464
                    • Lappi

                    Viinalla mennään

                    Iso kiitos neuvoista
                    Hieman kostea keli ei tänään sallinut enempää kokeiluita.
                    E85 25% + V-poweria aiheutti takarenkaisiin sen verran pito-ongelmia ettei riittänyt päätä vetää. Kuivalla sitten.
                    Aika kiitettävästi tuntuisi olevan tehoja

                    Voiko tuohon tankata lennosta taas E5 (98:a) ilman ongelmaa?
                    Rovaniemen yläpuolelta ei saa mistään E85:ta
                    Vai onkohan Ruotsin puolella tarjolla parempia laatuja?

                    Comment

                    • Blitz
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 260
                      • Helsinki

                      Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                      Iso kiitos neuvoista
                      Hieman kostea keli ei tänään sallinut enempää kokeiluita.
                      E85 25% + V-poweria aiheutti takarenkaisiin sen verran pito-ongelmia ettei riittänyt päätä vetää. Kuivalla sitten.
                      Aika kiitettävästi tuntuisi olevan tehoja

                      Voiko tuohon tankata lennosta taas E5 (98:a) ilman ongelmaa?
                      Rovaniemen yläpuolelta ei saa mistään E85:ta
                      Vai onkohan Ruotsin puolella tarjolla parempia laatuja?
                      Joo, on kyllä huomattava ero tehoissa Map 1 vs. Map 5 + E85.

                      Voit tankata 98:a ilman ongelmia. Käytä varmuuden vuoksi kuitenkin tankkauksen jälkeen hetki pois Map 5:ltä, vaikka Map 0:lla, jotta Map 5:n adaptaatiot nollaantuvat. 100% 98:n kanssa riippuukin sitten vallitsevista olosuhteista ja kuun asennosta suhteessa Neptunukseen, että kummalla kulkee paremmin, Map 1 vai Map 5.

                      Ruotsista luulisi löytyvän helposti 85-volttista.
                      X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                      YV:llä lisätietoja

                      Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                      996 Turbo X50
                      500whp.net

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5425
                        • S:t Karins

                        Originally posted by Blitz View Post
                        Joo, on kyllä huomattava ero tehoissa Map 1 vs. Map 5 + E85.
                        Onhan tuossa 100 - 150 hv:n ero
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2177
                          • Kuopio

                          Originally posted by Blitz View Post
                          Yllättävän matalat noi trimmit suhteessa RE85:een. Mikä versio sulla on muuten JB:sta käytössä? Onko G5 ISO? Täytyy ottaa itsekin taas uusia logeja ja tarkistaa miltä näyttää, mutta mulla on kyllä trendi trimmeissä korkeampi, varmaankin 30-35.

                          Tarkoitus olisi kytkin ja yksmassa vauhtipyörä päivittää kunhan alkuperäinen alkaa kunnolla luistamaan. Nyt on kyllä jo vähän väsymisen merkkejä ilmassa... Ilmeisesti isoilla single turboilla alkaa vakio vauhtipyörä aiheuttamaan vääntymisen myötä sytytyskatkoksia, mutta mahtaakohan se jo vakioturbojen tehoilla sitä tehdä?

                          Mulla olisi tänä viikonloppuna tavoitteena saada asennettua VRSF:n 7" IC. Täytyy ottaa sillä sitten logeja ja vertailla alkuperäiseen. Metanoliletkujen vetäminen sisätilojen kautta taitaa kyllä vielä odottaa inspiraatiota...

                          Minkälaisia lukemia on muuten Suomessa ajettu piristetyillä 135i:llä tai 335i:llä maililla? Joskus muistan nähneeni jonkin 265km/h lukeman, mutta ei kyllä ole mitään tietoa, että mitä sille oli tehty.
                          Yllättävän hyvin on kyllä pelannut. Pitäis ottaa tässä vielä uudet logit, kun oon nyt kerran ajanut tuon tankillisen tyhjäks ja tankannu uudestaan 45 % suhteen, niin häviää aikalailla se mahdollisuus että tankissa ollut muutama litra sekoittas laskua (suhdetta). G5 ISO on tosiaan.

                          Kyselin tuota vauhtipyörä asiaa muistaakseni Jonilta kun se oli vielä puikoissa. Ainakin minä puhuin moottorihevosvoimista ja korostin sitä asiaa, niin se sanoi että tuo Spec Stage 2+ kytkin riittää oikeastaan mihin asti vaan (kaikissa niiden autoissa), mutta vakiovauhtipyörän kanssa tulee just noita värähtely ongelmia kun mennään yli 500hv:n. No väännöstähän se toki oikeasti on kiinni eikä hevosista, mutta kuitenkin. On toki mahdollista, että hän puhui rengashepoista, mutta käytti kuitenkin (hp eikä whp) yksikköä. 500hp saa varmasti kevyesti vakioahtimista, jos laittaa kaiken, mutta 500whp on vissiin siinä ja siinä.

                          Periaatteessa jos laitat sen 7" VRSF:n coolerin ja sulla on jo reilusti RE85:ttä, niin en tiedä saako siitä metanolista enää niin hirveästi siinä apua? Mutta pistä ainakin logia tai tietoa miten tuo VRSF nimenomaan toimii, koska sama cooleri olis itselläkin kiikarissa.

                          Muuta en tiedä tuosta mailin vedosta kuin, että 248kmh oli loppunopeus. Luultavasti rajoitin on vielä tuossa autossa ollut ja pelkällä bensalla ajettu.
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E63 630iA '05

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2177
                            • Kuopio

                            Joo. Tuli vissiin liian avoimesti kehuttua itseensä ja omaa autoaan. Kaikki meni hyvin, kunnes otin Jusun kaverin kyytiin. Kiihdyttelin, niin hyppäs yhtäkkiä 4 Mapille. No sit vaihdoin suoraan vaan 5 Mapille takaisin kun Jusun kanssa oli puhetta, että katsotaan vähän miten paljon on suoritusvoimassa eroa (oma ideani). Yhden kiihdytyksen ehdin siinä ottaa ennenkuin Jussi antoi merkkiä ja laitettiiin laput lattiaan. Ihan jees meni ja hivenen saavutinkin Jussia, mutta nelosen lopussa hyppäs moottorin vikavalo peliin. Samalla hävis tehot ja Jusu luonnollisesti hävis horisonttiin.

                            Kikkelin koko otsassa oli tässä vaiheessa melkoisen suuri, kun auto oli täynnä seinäjokelaisia . Toisaalta vitutti, kun arvelin että nyt se E85 seos on kuitenkin liian vahva tai mun tuurilla aletaan seuraavaks vaihtamaan suuttimia. MUTTA... maagin avulla selvitettiin, että mikäs muukaan kuin vanha tuttu ahtovuotovikailmoitus se sieltä pukkas. Nyt on ahtopuolelle siis vaihdettu ahtimet, ahtoputki, DV:t vaihdettu BOV:ii ja edelleen. Tosin ennen sama vika saattoi tulla normi kaupunkiajossa ja nyt tuli vähän kovemmassa. Olisko tuohon mitään muuta selitystä miks nyt ei ahdot kohdanneet targettia?
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • Jammü
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 191
                              • Espoo

                              Originally posted by Veeksi View Post
                              Joo. Tuli vissiin liian avoimesti kehuttua itseensä ja omaa autoaan. Kaikki meni hyvin, kunnes otin Jusun kaverin kyytiin. Kiihdyttelin, niin hyppäs yhtäkkiä 4 Mapille. No sit vaihdoin suoraan vaan 5 Mapille takaisin kun Jusun kanssa oli puhetta, että katsotaan vähän miten paljon on suoritusvoimassa eroa (oma ideani). Yhden kiihdytyksen ehdin siinä ottaa ennenkuin Jussi antoi merkkiä ja laitettiiin laput lattiaan. Ihan jees meni ja hivenen saavutinkin Jussia, mutta nelosen lopussa hyppäs moottorin vikavalo peliin. Samalla hävis tehot ja Jusu luonnollisesti hävis horisonttiin.

                              Kikkelin koko otsassa oli tässä vaiheessa melkoisen suuri, kun auto oli täynnä seinäjokelaisia . Toisaalta vitutti, kun arvelin että nyt se E85 seos on kuitenkin liian vahva tai mun tuurilla aletaan seuraavaks vaihtamaan suuttimia. MUTTA... maagin avulla selvitettiin, että mikäs muukaan kuin vanha tuttu ahtovuotovikailmoitus se sieltä pukkas. Nyt on ahtopuolelle siis vaihdettu ahtimet, ahtoputki, DV:t vaihdettu BOV:ii ja edelleen. Tosin ennen sama vika saattoi tulla normi kaupunkiajossa ja nyt tuli vähän kovemmassa. Olisko tuohon mitään muuta selitystä miks nyt ei ahdot kohdanneet targettia?
                              Moi. Ootko vaihtanut hukkiksien solenoidit? Omassani ne aiheuttivat ahtovuotokoodin. Ne löytyvät siitä koneen kyljestä ja on helppo vaihtaa itse. Toinen potentiaalinen vuotokohta on vakio ic:n liitokset.

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5425
                                • S:t Karins

                                Onko jossain vertailtu coolereita? Monta vaihtoehtoa löytyy mutta onko se hinta tae aina paremmasta jäähdytystehosta?
                                Kerätääs listaa/arvostellaan coolerista:
                                Cobb
                                ECS Tuning
                                VRSF
                                ETS
                                Burger
                                Muita???
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎