.
Ennen liukkaalla, kun vaan toinen rengas veti ja pyöri tieten tyhjääkin, auto meni kuitenkin suoraan.
Nyt kun molemmat pyörät pyörii tyhjää, on parempi pitää esp koko ajan päällä, muuten perä luikertelee koko ajan.
Kovemmassa vauhdissa liukkaalla ei pysy ilman ajon vakautusta käsissä.
Suurin etu lukkoperästä on ollut suht pitävällä alustalla suoraan kiihdyttäessä, kiihtyy ja vaste on hyvä.
Sekä talvella liukkaalla liikkeelle lähtiessä.
Lukkoperä E9X sarjalaiseen
Collapse
X
-
Kyllä kuulostaa hyvältä tuo Miten sanoisit talvella käytöksen muuttuvan lukolla vs ilman. Tässä vielä itsellä muita upgreidauksia ennen lukkoa... Toivottavasti sen sais pian kanssaOriginally posted by makeclick View PostOon ymmärtänyt, että tuo vaatii uudemman abs moduulin, joka tuli e46 -> ja e60 ->
Voin tietenkin olla väärässä, mutta itseänikin kiinnostaisi, että onko tuo todellakin koodattavana oleva ominaisuus?
Itse asiaan:
Quaife asennettuna 335d:hen, olipas se kokemus
ja pitää kyllä sanoa, että en ole missään kohtaa huomannut ainoastaan toisen pyörän sutivan, tai edes yrittävän. Perä on aina kauniisti mukana ja ei tule rykäsyjä mihinkään suuntaa tai kuulu jarrun paukuntaa (jarrulukko työssä). 0-100 aika parani huomattavasti ja nyt on luottoa perän kestoonkin.
Leave a comment:
-
Oon ymmärtänyt, että tuo vaatii uudemman abs moduulin, joka tuli e46 -> ja e60 ->Originally posted by nappe74 View PostNoniin... Vapaaehtoiset koodaajat ilmoittautukoon tänne ketkä handlaa ton jutun !! Helssingistä tai Ima-Lpr alueelta olisi miule sopiva...
Voin tietenkin olla väärässä, mutta itseänikin kiinnostaisi, että onko tuo todellakin koodattavana oleva ominaisuus?
Itse asiaan:
Quaife asennettuna 335d:hen, olipas se kokemus
ja pitää kyllä sanoa, että en ole missään kohtaa huomannut ainoastaan toisen pyörän sutivan, tai edes yrittävän. Perä on aina kauniisti mukana ja ei tule rykäsyjä mihinkään suuntaa tai kuulu jarrun paukuntaa (jarrulukko työssä). 0-100 aika parani huomattavasti ja nyt on luottoa perän kestoonkin.
Leave a comment:
-
Noniin... Vapaaehtoiset koodaajat ilmoittautukoon tänne ketkä handlaa ton jutun !! Helssingistä tai Ima-Lpr alueelta olisi miule sopiva...Originally posted by WSE1 View PostBemareissa tuo on koodattavissa lähes kaikilla -01 vuotta uudemmilla abs yksiköillä käyttöön, jos ei vielä ole. Myös joihinkin vanhempiin onnistuu käyttöönotto koodaamalla.
Leave a comment:
-
ehdottomasti kannattaa pitää päällä jos autossa on torsen tyyppinen lukkoperä, sllä silloin sähköinen sutivan pyörän jarruttelu tulee esille vain torsenin nollakitkatilanteessa jolloin tästäkin ongelmasta päästään. Minulla on audi a8 quatrossa jossa kaikki lukot torsenia tuo abs ohjaimen hoitama sutivan pyörän jarruttelu jo tehtaalta ja täytyysanoa että todella hyvin toimii yhteen torsenin kanssa. Bemareissa tuo on koodattavissa lähes kaikilla -01 vuotta uudemmilla abs yksiköillä käyttöön, jos ei vielä ole. Myös joihinkin vanhempiin onnistuu käyttöönotto koodaamalla.Originally posted by JP-76 View PostMites tuo sähköinen lukko koodataan POIS käytöstä?
Aiheuttaa vaan lisäharmia kun on Quaifen lukkoperä kiinni :think
Leave a comment:
-
Onko E60:ssä tuollaista...??Originally posted by jumbo View PostTuossa kun aiemmin oli keskustelu tästä "sähköisestä lukosta", niin on kyllä ihan mahtava toiminto. Ei jää koskaan hitaassakaan vauhdissa sladitellessa sutimaan vain yhdellä renkaalla, se nopeasti vähän jarruttaa sitä sutivaa rengasta ja taas mennään kahdella. Tämän jälkeen ko. Toiminto ei puutu peliin ellei taas toinen rengas lopeta sutimista toisen sitä jatkaessa
Vai kävitkö ajamassa 33vitosta?? :think
Leave a comment:
-
Tuossa kun aiemmin oli keskustelu tästä "sähköisestä lukosta", niin on kyllä ihan mahtava toiminto. Ei jää koskaan hitaassakaan vauhdissa sladitellessa sutimaan vain yhdellä renkaalla, se nopeasti vähän jarruttaa sitä sutivaa rengasta ja taas mennään kahdella. Tämän jälkeen ko. Toiminto ei puutu peliin ellei taas toinen rengas lopeta sutimista toisen sitä jatkaessa
Leave a comment:
-
Kyllä mulla Quaifesta on kokemusta, kun oli 4 vuotta sellainen alla, mutta olin kuitenkin erittäin pettynyt ko. tuotteeseen. Toisen puolen ei todellakaan tarvitse olla ilmassa, jotta saadaan auto sutimaan yhdellä... Kokemusta säännöllisestä rata-ajosta, jäärata-ajosta, kuminpoltosta, yleisestä pyörittelystä yms. Esimerkiksi radalla tiukoissa mutkissa, kun sisäpyörä kevenee kanttarilta pudotessa -> mahdollista että sutii yhdellä, risteyksestä pienessä luisussa lähdettäessä, kun auto notkahtaa tien "kaadon" takia toiselle kaistalle ja sisärengas kevenee -> sutii yhdellä. Puhumattakaan keleistä, jolloin pitoerot kasvavat suuremmiksi, esim märkä-kuiva, jää-kuiva jne.Originally posted by JP-76 View PostVäärin, quaifen ainoa ongelma on se että jos joutuu tilanteeseen jossa toinen takapyörä on kokonaan ilmassa, ei lukko lukitu. Tällainen tilanne on esimerkiksi jos auto joutuu ns. ristiriipuntaa joka varmaan on enemmän tuttu termi "offroudaajille". Jos toisella takapyörällä on hiukankin vastusta, lukko lukittuu eli käytännössä tuosta em. tilanteestakin pääsee irti niin että painaa kevyesti jarrua jolloin ilmassa olevalle akselille tulee pieni vastus ja lukko lukittuu.
Jos toisen pyörän luistaessa ajotilanteessa ei quaife lukitsisi lukkoa, niin mitä virkaa koko lukolla sitten olisi?
Ja minulla siis on kyseinen quaifen lukko autossa joten tämä ei ole ihan mutuilua
Kyllähän tuo aina kahta rantua jätti suoraan lähdettäessä, jos pitoerot eivät olleet erittäin suuria, mutta aivan "liian" helposti tosiaan tuo torsenin "nollapito" ongelma tuli esiin Quaifessa.
Maailmalla on kyllä helvetisti juttua ko. ongelmasta ja porukka pohtii mistä löytyisi huonoiten voiteleva kelpo öljy, että "lukko" pitäisi paremmin. Itsellä oli myöskin useampaa öljyä sisässä ja Redlinen erittäin "liukkaalla" esteriöljyllä tuntui ehkä toimivan huonoiten. Quaifen edustajan mukaan kuitenkin kaikki avoimiin periin sopivat öljyt ovat täysin ok tuotteen kanssa.
Rataslukoista suosittelisin ehdottomasti tutustumista Wavetrackiin, ainakin heidän omien puhdeidensa mukaan torsenin perusongelma on hoidettu riittävällä esijännityksellä. Itsellä on tällä hetkellä kunnon kitkalukko alla ja taidan tosiaan jättää nämä rataslukot tästä edespäin muille..
Leave a comment:
-
Meillä on tuohon e91:seen laitettu toimintaan se x35i malleissa oleva "sähkölukko", ja kyllä siellä takapäässä jotain tapahtuu. Oli sitten DTC päällä, pois tai luistonesto kokonaan pois päältä, pari kertaa muksahtaa ja molemmat pyörät sutii tasaisesti.
Ääni kuulostaa enemmänkin juuri siltä kun lukoton perä välillä sutii molemmilla ja kohta taas ei
Last edited by jumbo; 01-12-2014, 21:35.
Leave a comment:
-
Quaifeen taidettiin lisätä esijännitystä jossain vaiheessa, onko nuo vanhemmat sitten herkempiä sutimaan yhdellä? Vai mistä tuollainen on peräisin?Originally posted by tuikku View Post.
Ei se kyllä pidä paikkaansa, jokaisessa ajotilanteessa molemmat takaset työntää.
Jos kiihdytät ja vähän väliä toista takasta jarrutetaan, niin kyllä sillä on lopputuloksen kannalta väliä.
Ei kai sitä toista jarrutella jos se ei sudi? Vai mitä siellä tapahtuu?
Leave a comment:
Leave a comment: