Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • suppari
    replied
    Lie moduuli ja katsele mitä löytyy. Erilaisia moduulista riippuen.

    Leave a comment:


  • rikuh1
    replied
    Mitäs parametrejä tämän toimintaan saattamiseksi tarvii muuttaa?
    2004 330d kyseessä...
    Last edited by rikuh1; 04-02-2015, 20:14.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Ok, en oo ihan varma tosta.
    Pitää koittaa kun olen taas maisemissa.

    Pitäishän tuollainen sitten saada toimimaan, ainoa vika värin lisäksi on lukon puute, kuulemma
    Jees, soittele.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Tämä kyllä pitäis ehdottomasti testata. En ole vielä tähän mennessä yhdessäkään lukottomassa bemarissa saanu millään sähköisellä avustimella hyötyä talvi liukkailla nopempaan etenemiseen esim. liikennevaloista lähtiessä, verraten kaikki avustimet pois päällä ajaessa.

    Ymmärrän toki jos haluaa pyrkiä siihen ettei pyörä sudi yhtään, niin vakio avustimet ajaa siinä asiansa.

    Löytyykös jostakin jenkki foorumilta ohjeet tähän koodaukseen?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Ok, en oo ihan varma tosta.
    Pitää koittaa kun olen taas maisemissa.

    Pitäishän tuollainen sitten saada toimimaan, ainoa vika värin lisäksi on lukon puute, kuulemma

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Mulle ei tuon toiminta oikein käytännössä auennut.
    Miten se toimii lukkona?

    Tossa omassa farkussa on nyt niin että se pudottaa "tehoja"/jarruttaa sutivaa pyörää ja liikkeelle lähtö on hidas. Sellaista tilannetta ei pääse tulemaan että molemmat pyörät pyörisi tyhjää yhtä aikaa.
    Se jää siis päälle kun kaikki avustimet otetaan pois käytöstä. Jarruttaa vaan sutivaa pyörää, ei leikkaa tehoa. Tällä viimeisellä e46:sella sen huomasi selkeästi kun keli oli sopiva. ennen koodausta pyörä vaan suti, koodauksen jälkeen paikaltaan lähtiessä tunki perää heti sivulle.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Inpa ei ole koodaukseen vaan NCS. Sieltä parametrejä muuttelemaan. Justiinsa viime viikolla laitoin yhteen e46:seen.
    Mulle ei tuon toiminta oikein käytännössä auennut.
    Miten se toimii lukkona?

    Tossa omassa farkussa on nyt niin että se pudottaa "tehoja"/jarruttaa sutivaa pyörää ja liikkeelle lähtö on hidas. Sellaista tilannetta ei pääse tulemaan että molemmat pyörät pyörisi tyhjää yhtä aikaa.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Inpa ei ole koodaukseen vaan NCS. Sieltä parametrejä muuttelemaan. Justiinsa viime viikolla laitoin yhteen e46:seen.
    Näin olen tämän aina kuvitellutkin oleva. Inpa vain lukuun, muita ohjelmia koodaukseen.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Osaakos joku vähän valaista miten tämän saa koodattua päälle?

    Aiemmin oli mainintaa inpasta ja kävinkin e46:sta tutkiskelemassa. Eipä ainakaan helposti löytynyt mitään asiaan viittaavaa.

    Kiitos
    -Reijo
    Inpa ei ole koodaukseen vaan NCS. Sieltä parametrejä muuttelemaan. Justiinsa viime viikolla laitoin yhteen e46:seen.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Bemareissa tuo on koodattavissa lähes kaikilla -01 vuotta uudemmilla abs yksiköillä käyttöön, jos ei vielä ole.
    Osaakos joku vähän valaista miten tämän saa koodattua päälle?

    Aiemmin oli mainintaa inpasta ja kävinkin e46:sta tutkiskelemassa. Eipä ainakaan helposti löytynyt mitään asiaan viittaavaa.

    Kiitos
    -Reijo

    Leave a comment:


  • KtKtuned
    replied
    Nyt on toista päivää tullut 335i AT:n kanssa quaifea testattua ja tänään sohjoisessa kelissä tuli kyllä hymy naamalle ajellessa.

    Yks painallus dsp:tä pois ja toimii kyllä todella nätisti sladissa ja suoran auetessa heittää mukavasti linjaan ja etenee hyvin kahdella renkaalla jauhaen. pysyy balanssissa pienellä ohjailulla ja lumi lentää. vastaheittokin onnistui hiljaisella vauhdilla kivasti.

    Tuntuisi,että lähtee valoista selvästi paremmin liikkeelle yks pykälä dsp:tä pois kuin kaikki päällä. Turhan herkästi sutimisenesto koittaa puuttua varsinkin jos lähtee reilummalla kaasulla.

    Kokonaan ilman dsp:tä lähtee herkästi hirveeseen driftaukseen ,varovaisella kaasulla tottelee kumminkin. Varovainen saa kyllä olla ja tätä täytyy päästä testaamaan johonkin isommalle plaanille,ettei vanteet kärsi.

    Jäisessä ylämäessä paikaltaan lähtien kyllä molemmat renkaat veti ja ylös päästiin. Siinäkin yks pykälä dsp:tä pois tuntui tehokkaammalta.

    Märällä asfaltilla aika kovassa kiihdytyksessä ei dsp valo välkytellyt eilen.

    Tällaisia ensi kokemuksia.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Ajatusvirhe tuli minullakin; tosin täsmennetään että kyllä ASC+T on saanut myös E34 malliin... (ja lisävarusteena varhaisempiikin E36, -95 alkaen).
    Uudemmissa pienempikoneisissa juurikin tuo Tracion Control ilman tehonrajoitusta on koodattavissa päälle; tehonrajoituksen kanssahan se on niissä jo vakiona olemassaan.
    E36 ei tue tehonrajoituksetonta Traction Controllia, toki traction controllin saa useimmissa abs ohjanlaitteissa koodattua kokonaan pois (vaikka mitään järkisyytä en ko. toimenpiteelle keksi, muutakuin ehkä ratakäytössä).
    Eli esim. e39:siin tuon saisi päälle? Miten se sitten toimii, napista ASC/DSC off ja sutivan pyörän jarrutus on yhä käytössä? Vai tuleeko nappiin lisä mode?

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Nyt en ihan ymmärrä mitä tarkoitat.

    E34:ssa oli ASC joka rajoittaa moottoritehoa. E36 ( -97?) lähtien oli ASC+T joka jarruttaa myös sutivaa pyörää, samoin kaikissa e39:ssä on ASC+T (jos ei ole DSC mutta saman sutivan pyöränjarrutus siinäkin tai ei ole tilattu jonnekkin savannille kokonaan ilman luistonestoa). Sen jälkeen ei ole tullut malleja pelkällä moottoritehon rajoituksella.

    Sähköinen lukkoperähän toimii ilman moottoritehon rajoitusta, eli saako E36:sta lähtien koodattua sutivan pyörän jarrutuksen käyttöön kun ASC on off? E39:ssä ei tuota ominaisuutta ollut, eika alkupään e46:ssa. Jossain faceliftin paikkeilla tuo ominaisuus tuli e46:seen, eli ASC/DSC napista tuli kaksitoiminen.,
    Ajatusvirhe tuli minullakin; tosin täsmennetään että kyllä ASC+T on saanut myös E34 malliin... (ja lisävarusteena varhaisempiikin E36, -95 alkaen).
    Uudemmissa pienempikoneisissa juurikin tuo Tracion Control ilman tehonrajoitusta on koodattavissa päälle; tehonrajoituksen kanssahan se on niissä jo vakiona olemassaan.
    E36 ei tue tehonrajoituksetonta Traction Controllia, toki traction controllin saa useimmissa abs ohjanlaitteissa koodattua kokonaan pois (vaikka mitään järkisyytä en ko. toimenpiteelle keksi, muutakuin ehkä ratakäytössä).

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Traction control oli vakiovarusteena E36:ssakin jo -97, mutta ilmeisesti sitä on jostakin syystä jätetty pois myöhemmistä pienempimoottorisista malleista. Traction control oli myös E38 saatavilla jo ihan mallisarjan alusta lähtien -94, ja loppupään E34 malleissakin varuste taisi olla jopa vakiona...
    Suurimmassa osassa ABS ohjaimia on toiminnolle parametri jonka voi kytkeä päälle tai pois, saman toiminnallisuuden saa luonnollisesti aikaan myös koodaamalla kyseisen varusteen autolle tai pois ja koodaamalla abs yksikön kyseisellä varustelistalla.
    Nyt en ihan ymmärrä mitä tarkoitat.

    E34:ssa oli ASC joka rajoittaa moottoritehoa. E36 ( -97?) lähtien oli ASC+T joka jarruttaa myös sutivaa pyörää, samoin kaikissa e39:ssä on ASC+T (jos ei ole DSC mutta saman sutivan pyöränjarrutus siinäkin tai ei ole tilattu jonnekkin savannille kokonaan ilman luistonestoa). Sen jälkeen ei ole tullut malleja pelkällä moottoritehon rajoituksella.

    Sähköinen lukkoperähän toimii ilman moottoritehon rajoitusta, eli saako E36:sta lähtien koodattua sutivan pyörän jarrutuksen käyttöön kun ASC on off? E39:ssä ei tuota ominaisuutta ollut, eika alkupään e46:ssa. Jossain faceliftin paikkeilla tuo ominaisuus tuli e46:seen, eli ASC/DSC napista tuli kaksitoiminen.,

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by makeclick View Post
    Oon ymmärtänyt, että tuo vaatii uudemman abs moduulin, joka tuli e46 -> ja e60 ->
    Voin tietenkin olla väärässä, mutta itseänikin kiinnostaisi, että onko tuo todellakin koodattavana oleva ominaisuus?
    Traction control oli vakiovarusteena E36:ssakin jo -97, mutta ilmeisesti sitä on jostakin syystä jätetty pois myöhemmistä pienempimoottorisista malleista. Traction control oli myös E38 saatavilla jo ihan mallisarjan alusta lähtien -94, ja loppupään E34 malleissakin varuste taisi olla jopa vakiona...
    Suurimmassa osassa ABS ohjaimia on toiminnolle parametri jonka voi kytkeä päälle tai pois, saman toiminnallisuuden saa luonnollisesti aikaan myös koodaamalla kyseisen varusteen autolle tai pois ja koodaamalla abs yksikön kyseisellä varustelistalla.

    Leave a comment:

Working...
X