.
Ei se kyllä pidä paikkaansa, jokaisessa ajotilanteessa molemmat takaset työntää.
Jos kiihdytät ja vähän väliä toista takasta jarrutetaan, niin kyllä sillä on lopputuloksen kannalta väliä.
Lukkoperä E9X sarjalaiseen
Collapse
X
-
Moni on kertonut, että esim. talvella yksi pyörä sutii eikä quaife lukita. Samoin tietyissä tilanteissa kuivalla asfaltilla.Originally posted by JP-76 View Post
Jos toisen pyörän luistaessa ajotilanteessa ei quaife lukitsisi lukkoa, niin mitä virkaa koko lukolla sitten olisi?
No oli miten oli, niin mitä haittaa on siitä että jarrutetaan sutivaa pyörää? Jos quaife toimii niin silloinhan sen ei tarvitse jarruttaa.
Leave a comment:
-
Väärin, quaifen ainoa ongelma on se että jos joutuu tilanteeseen jossa toinen takapyörä on kokonaan ilmassa, ei lukko lukitu. Tällainen tilanne on esimerkiksi jos auto joutuu ns. ristiriipuntaa joka varmaan on enemmän tuttu termi "offroudaajille". Jos toisella takapyörällä on hiukankin vastusta, lukko lukittuu eli käytännössä tuosta em. tilanteestakin pääsee irti niin että painaa kevyesti jarrua jolloin ilmassa olevalle akselille tulee pieni vastus ja lukko lukittuu.Originally posted by Jakuza View PostItseasiassa kuvittelisin, että tuo olisi Quaifen kanssa loistava ominaisuus juurikin pitää päällä. Tällöin myös "liukkaamman" puolen pyörällä on enemmän vastusta ja Quaife todennäköisesti toimii paremmin. Normaalisti Quaifehan sutii todella helposti yhdellä, jos toisella puolella on selkeästi vähemmän pitoa.
Jos toisen pyörän luistaessa ajotilanteessa ei quaife lukitsisi lukkoa, niin mitä virkaa koko lukolla sitten olisi?
Ja minulla siis on kyseinen quaifen lukko autossa joten tämä ei ole ihan mutuilua
Leave a comment:
-
-
Mistä tuo kuva on, ettei olisi M Variable differential?Originally posted by Supra^ View PostOnko kuitenkaan sama systeemi kuin eLSD? Taisiis, meneepä hankalaksi, mutta eLSD:llä antaa tällaista:
Ja tämä eLSD ei ainakaan pelkällä koodauksella käyttöön tule eikä varmaan löydykään E9x-sarjalaisista, jos kyseessä on tuo kuvan hässäkkä...
Käsittääkseni tuo eLSD käyttää vain jarruja, tuskin sitä saa koodattua normaali malleihin mutta idea taisi olla koodata se pois 35 mallista?
Leave a comment:
-
Onko kuitenkaan sama systeemi kuin eLSD? Taisiis, meneepä hankalaksi, mutta eLSD:llä antaa tällaista:Originally posted by Bmw Master View PostSama systeemi erinimellä löytyy nelivedoista.
http://www.bmw.com/com/en/insights/t...erential_brake
Ja tämä eLSD ei ainakaan pelkällä koodauksella käyttöön tule eikä varmaan löydykään E9x-sarjalaisista, jos kyseessä on tuo kuvan hässäkkä...
Leave a comment:
-
Sama systeemi erinimellä löytyy nelivedoista.
Leave a comment:
-
-08 jälkeissä x35i:ssä on eLSD. Eli luistonestot pois kytkettynä jarruttaa sutivaa pyörää.Originally posted by Supra^ View PostAlpinWeiss ainakin puhuu DTC:stä joka löytyy tuosta 320d:stäkin, tarkoititko nixu samaa vai onko olemassa jotain koodaamalla saatavaa lisäsysteemiä vielä? :think
"The 135i Coupe offers a BMW first by featuring an electronic differential lock to deliver a sporting and ambitious style of driving. The electronic differential lock works when the car is accelerating hard out of corners or tight bends. In this situation, it electronically slows the spinning inside rear wheel to enhance vehicle traction and ensure that all available power is transferred to the road.
"
Leave a comment:
-
Itseasiassa kuvittelisin, että tuo olisi Quaifen kanssa loistava ominaisuus juurikin pitää päällä. Tällöin myös "liukkaamman" puolen pyörällä on enemmän vastusta ja Quaife todennäköisesti toimii paremmin. Normaalisti Quaifehan sutii todella helposti yhdellä, jos toisella puolella on selkeästi vähemmän pitoa.Originally posted by JP-76 View PostTulis ensinnä mieleen että kun tuo sähköinen lukko haistelee muitakin arvoja kuin takapyörän/pyörien luistoa niin saattaa aiheuttaa "leikkiessä" turhaa takajarrujen aktivointia.
Leave a comment:
-
.
Quaifella nyt muutamia kuukausia ja tuhansia ajanneena.
Ei se ihan nyt kesää tee.
Talvella etenemiskyky paranee, selvästi muttei dramaattisesti.
Pakko pitää esp päällä, jotta pystyy ajamaan reippaasti, muuten vauhdissa perä lähtee alta, ettet kerkiä kissaa sanoa. Sama ohitustilanteissa.
Kesällä kiihtyvyys ja vaste kaasuun paranee, sen enemmän, mitä enemmän moottori jaksaa puskea.
Mahdollisuus hirmuisiin sivuluisuihin, mikäli vaan taito riittää, minulla ei.
Leave a comment:
-
Originally posted by _nixu_ View PostOikealla softalla tyyliin raksi ruutuun, tai pois siinä tapauksessa.
Joku tietävämpi voi kertoa millä softalla onnistuu..Originally posted by AlpinWeiss View PostOmasta mielestäni tuo sähkölukko on ainakin paljon parempi kuin ei mitään. Kivasti tuntee kun nappaa toisenkin pyörän mukaan suditukseen suoraan ajaessa ja voi ajella melkein kuin lukolla ikään.
Itsellä se toimii silloin kun painetaan luistonestonappia kerran. Mielestäni kun pidät pohjassa ja kaikki estot lähtee, niin silloin tulee lukoton sierra efekti.
AlpinWeiss ainakin puhuu DTC:stä joka löytyy tuosta 320d:stäkin, tarkoititko nixu samaa vai onko olemassa jotain koodaamalla saatavaa lisäsysteemiä vielä? :think
Leave a comment:
-
Omasta mielestäni tuo sähkölukko on ainakin paljon parempi kuin ei mitään. Kivasti tuntee kun nappaa toisenkin pyörän mukaan suditukseen suoraan ajaessa ja voi ajella melkein kuin lukolla ikään.
Itsellä se toimii silloin kun painetaan luistonestonappia kerran. Mielestäni kun pidät pohjassa ja kaikki estot lähtee, niin silloin tulee lukoton sierra efekti.
Leave a comment:
-
Tulis ensinnä mieleen että kun tuo sähköinen lukko haistelee muitakin arvoja kuin takapyörän/pyörien luistoa niin saattaa aiheuttaa "leikkiessä" turhaa takajarrujen aktivointia.Originally posted by KtKtuned View PostMitä lisäharmia se tekee. Jarruttelee turhaan takajarruja kenties?
Leave a comment:
Leave a comment: