Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jalluton
    replied
    Kiitos infosta. Eli tulee n. 2.4ke teetettynä koko homma.
    Turhan arvokkaaksihan tollasen haluaminen tulisi...

    Leave a comment:


  • Pohjoisen Poika
    replied
    Purat perän irti, lähetät uudet ja vanhat sisuskalut koneistamolle, kasaat perän uusilla sisuskaluilla. Koneistaminen maksaa noin 400€. Kysymällä tarkka hinta.
    Kokonaan teetetettynä noin 1000€ homma. Vaihtaisin samalla ne puslat jolla perä on kiinni. Ovat todella pehmeät.

    Leave a comment:


  • Jalluton
    replied
    Miten nykypäivänä "hitsattuun" perään saa quaifen helpoiten ja halviten?
    Autona 335d.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Kerran jätin varsin CIC:n parikin kertaa flässäytyyn d-canilla (pöydällä). Molemmilla kerroilla raksutti päivän tai kaks, sitten tuli data transfer disturbed. Eli d-can voi kyykätä, todennäköisyys ei kuitenkaan ole aivan mahdoton (jos piuha on kunnollinen). Icom tietenkin on oletettavasti parempi, harmi kun en sillä ehtinyt tehdä tuota cic-testiä . K-line käsittääkseni yleensä toimii ok noissa yhdistelmäpiuhoissa, d-can-puoli on se mikä hajoaa. Toki tuo mun piuha on hyvä ja sillä on luettu livedataa yms tuntitolkulla, en kyllä pakasta vedetyllä d-can-piuhalla flässäis yhtään mitään.

    DSC:n päivitykseen taitaa mennä 5-10 minuuttia, samalla kyllä päivittäisin vähintään myös moottorinohjaimen, vaihdelaatikon ja polttoainepumpun.

    Kone käynnissä flässäyksestä, kyllä se esimerkiksi E6x IHKAn kohdalla onnistuu. Sen sijaan vaikkapa CIC:n gatewayn päivitys katkaisee kaiken ylimääräisen väyläliikenteen ja moottori sammuu. En kyllä DSC:tä yrittäis kone käynnissä.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Jotain purkkeja joille on annettu roskis tuomio niin olen fläshännyt usb kaapelilla. Perille ne on mennyt, mutta ei tosiaan se kaikkein suositeltavin työkalu ��

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Kiitoksia vastauksesta.
    Tätä itseasiassa selvittelinkin jo, ja uusimmat E89 SP-Datenit (taisit ne minulle linkatakin joskus) löytyy koneelta, sekä myös tarkistettu WinKFP:llä DSC:n UIF ja sieltä löytyisi kyllä päivitys. Ainoa mikä homman on estänyt on nimenomaan tuo virtalähteen puuttuminen, ilman sitä en ala onneani koittamaan. Piuha on myös nyt vähän arvonnan alla, mulla on piuhana joku aivan helvetin vanha K-Line, uskaltaakohan sillä päivitellä? K+DCAN löytyy myös mutta ei ole ollut aikaa laittaa toimimaan vielä, ja samalla tavallahan silläkin taitaa mennä data K-Linen kautta. Onko tuohon jotain ns. nopeampaa piuhaa, vai onko ICOM/ENET noille äffäläisille sitten suoraan?
    Mieluummin sillä k-line piuhalla jos tohit tempasta. Se on laadukkaampi varmasti.
    Icom tähän tietty paras on, mutta ei kyllä yhen purkin takia kannata semmosta ostaa.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Tuskin tulee, ei ole ainakaan täällä näkynyt.



    Toinen vaihtoehto on kytkeä starttikaapeleilla toinen käynnissä oleva auto konehuoneen latauspistokkeisiin, tämä kyllä sinäänsä toimii ja jotku hurjat on näin toimineet mutta en suosittele ainakaan ensisijaisesti. Hurjimmat flässää näitä jopa ilman virtalähdettä, tätä en todellakaan suosittele.
    Ei oo liminkaan myöskään lahtaajia tullu

    Rohkea koodari vetää flässäykset auto käynnisä!!!
    Hehe. EN tätäkään suosittele! Enkä itseasiassa koko flässäämistä usb kaapelilla. Riskit on muutenki olemassa.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Sulla on liian vanha softa dsc-moduulissa. Jos auto on E9x, moduulin voi päivittää ja parametrin saa käyttöön. Tähän tarvitaan winkfp ja E9x sp-datenit, sekä virtalähde joka pukkaa vähintään 40-50A virtaa 13V jännitteellä. Toinen vaihtoehto on kytkeä starttikaapeleilla toinen käynnissä oleva auto konehuoneen latauspistokkeisiin, tämä kyllä sinäänsä toimii ja jotku hurjat on näin toimineet mutta en suosittele ainakaan ensisijaisesti. Hurjimmat flässää näitä jopa ilman virtalähdettä, tätä en todellakaan suosittele.

    Kiitoksia vastauksesta.
    Tätä itseasiassa selvittelinkin jo, ja uusimmat E89 SP-Datenit (taisit ne minulle linkatakin joskus) löytyy koneelta, sekä myös tarkistettu WinKFP:llä DSC:n UIF ja sieltä löytyisi kyllä päivitys. Ainoa mikä homman on estänyt on nimenomaan tuo virtalähteen puuttuminen, ilman sitä en ala onneani koittamaan. Piuha on myös nyt vähän arvonnan alla, mulla on piuhana joku aivan helvetin vanha K-Line, uskaltaakohan sillä päivitellä? K+DCAN löytyy myös mutta ei ole ollut aikaa laittaa toimimaan vielä, ja samalla tavallahan silläkin taitaa mennä data K-Linen kautta. Onko tuohon jotain ns. nopeampaa piuhaa, vai onko ICOM/ENET noille äffäläisille sitten suoraan?

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Vai tuleeko pro-BMW-koodaajat lahtaamaan mut kotioven eteen tällaisen tiedon jakamisesta?
    Tuskin tulee, ei ole ainakaan täällä näkynyt.

    Originally posted by TNd View Post
    Mielenkiinnosta aiheeseen vilkaisin 5/07 käyt.otetusta e91 320d:stä, niin mk60 löytyy C09_DIFF_LOCK ja sen alta valinnat wert_00 wert_01 wert_02 joista 00 ja 01 on päällä.

    Liittyykö asiaan ? Mitä muuta pitäisi etsiä ?
    wert_00 ja wert_01 on sama asia, koska niiden kummankin data näyttäis olevan 00. Tämän näkee kyllä jo siitä että molemmat on yhtä aikaa valittuna ncs dummyssä. Wert_02:n data näyttäis olevan 01. Yleensä 00 on "nicht_aktiv" ja 01 on "aktiv". Tästä kokeilemaan siis.

    Originally posted by Supra^ View Post
    Eiköhän, tietäjät vastaavat jossei tee liikaa hallaa bisneksille.
    C09 on "ensimmäinen" MK60 josta löytyy tuo, C03-C08 ei toimintoa ole. Mulla tietenkin C07.
    Sulla on liian vanha softa dsc-moduulissa. Jos auto on E9x, moduulin voi päivittää ja parametrin saa käyttöön. Tähän tarvitaan winkfp ja E9x sp-datenit, sekä virtalähde joka pukkaa vähintään 40-50A virtaa 13V jännitteellä. Toinen vaihtoehto on kytkeä starttikaapeleilla toinen käynnissä oleva auto konehuoneen latauspistokkeisiin, tämä kyllä sinäänsä toimii ja jotku hurjat on näin toimineet mutta en suosittele ainakaan ensisijaisesti. Hurjimmat flässää näitä jopa ilman virtalähdettä, tätä en todellakaan suosittele.
    Last edited by böntti; 20-02-2015, 23:10.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Missasitko pointin? Tuon viestin kirjoittamiseen mennyt aika olis ollu hyvä käyttää vaikka sen parametrin muuttamiseen ja samalla päässyt siitä epätietoisuudesta. Ei olisi tarvinnut vittuilla kenellekkään, ja sulla olis nyt lukkoperä. Tällaiset viestit ne motivoi kyllä kummasti auttamaan kanssa harrastajia.
    Niinkuin jo kerroinkin, niin omasta DSC-moduulista ei tuota toimintoa löydy, joten mulle ei sitä koodaamalla saa.

    Tiedät kyllä mitä arvoja pitää muuttaa esimerkiksi TNd:n autosta, muttet sitä suostu suoraan sanomaan. Signaturesi taas antaa ymmärtää että sinulle rahaa antamalla homma kuitenkin onnistuu. Jätä sitten kokonaan kommentoimatta jos asiakkaiden häviäminen pelottaa, ja sitä pipoa vähän löysemmälle.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Näin siinä käy kun tekee harrastuksesta rahastusta.
    Missasitko pointin? Tuon viestin kirjoittamiseen mennyt aika olis ollu hyvä käyttää vaikka sen parametrin muuttamiseen ja samalla päässyt siitä epätietoisuudesta. Ei olisi tarvinnut vittuilla kenellekkään, ja sulla olis nyt lukkoperä. Tällaiset viestit ne motivoi kyllä kummasti auttamaan kanssa harrastajia.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Jopa tästä nyt itkuvirsi on syntynyt. Nykyään pitäs kaikki tulla kun manulle illallinen, ja näin se oma oppiminen jää välistä kun helpompaa on kiukutella netissä kun joku ei kerro. Siinähän niitä on yläpuolella parametreja kerrottu johonkin moduuliin, siitä koittamaan mitä tapahtuu.
    Näin siinä käy kun tekee harrastuksesta rahastusta.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Jopa tästä nyt itkuvirsi on syntynyt. Nykyään pitäs kaikki tulla kun manulle illallinen, ja näin se oma oppiminen jää välistä kun helpompaa on kiukutella netissä kun joku ei kerro. Siinähän niitä on yläpuolella parametreja kerrottu johonkin moduuliin, siitä koittamaan mitä tapahtuu.

    Leave a comment:


  • TorQuel
    replied
    Originally posted by Tommi_ View Post
    Mitenköhän tuo "sähkölukko" sitten toimii käytännössä. Jos esim. yksi rengas nousee mutkassa ilmaan, niin jarruttaako toinen itsestään ja tekee ajamisesta hitaampaa tms?
    Tiessä oleva rengas pyritään saamaan pyörimään yhtä nopeasti kuin kevyempi puoli -> Tod näk jarruttaa hiukan salamannopeasti ja meno jatkuu, etköhän kuitenkin kerkiä aabeeceelle hilkkua ennenkuin lopettavat kaljanmyynnin Tällaista sähköratkaisua kukaan tuskin kilpailutarkoituksiin harkitseekaan

    Leave a comment:


  • Tommi_
    replied
    Mitenköhän tuo "sähkölukko" sitten toimii käytännössä. Jos esim. yksi rengas nousee mutkassa ilmaan, niin jarruttaako toinen itsestään ja tekee ajamisesta hitaampaa tms?

    Leave a comment:

Working...
X