Kiitos infosta. Eli tulee n. 2.4ke teetettynä koko homma.
Turhan arvokkaaksihan tollasen haluaminen tulisi...
Lukkoperä E9X sarjalaiseen
Collapse
X
-
Purat perän irti, lähetät uudet ja vanhat sisuskalut koneistamolle, kasaat perän uusilla sisuskaluilla. Koneistaminen maksaa noin 400€. Kysymällä tarkka hinta.
Kokonaan teetetettynä noin 1000€ homma. Vaihtaisin samalla ne puslat jolla perä on kiinni. Ovat todella pehmeät.
Leave a comment:
-
-
Miten nykypäivänä "hitsattuun" perään saa quaifen helpoiten ja halviten?
Autona 335d.
Leave a comment:
-
-
Kerran jätin varsin CIC:n parikin kertaa flässäytyyn d-canilla (pöydällä). Molemmilla kerroilla raksutti päivän tai kaks, sitten tuli data transfer disturbed. Eli d-can voi kyykätä, todennäköisyys ei kuitenkaan ole aivan mahdoton (jos piuha on kunnollinen). Icom tietenkin on oletettavasti parempi, harmi kun en sillä ehtinyt tehdä tuota cic-testiä. K-line käsittääkseni yleensä toimii ok noissa yhdistelmäpiuhoissa, d-can-puoli on se mikä hajoaa. Toki tuo mun piuha on hyvä ja sillä on luettu livedataa yms tuntitolkulla, en kyllä pakasta vedetyllä d-can-piuhalla flässäis yhtään mitään.
DSC:n päivitykseen taitaa mennä 5-10 minuuttia, samalla kyllä päivittäisin vähintään myös moottorinohjaimen, vaihdelaatikon ja polttoainepumpun.
Kone käynnissä flässäyksestä, kyllä se esimerkiksi E6x IHKAn kohdalla onnistuu. Sen sijaan vaikkapa CIC:n gatewayn päivitys katkaisee kaiken ylimääräisen väyläliikenteen ja moottori sammuu. En kyllä DSC:tä yrittäis kone käynnissä.
Leave a comment:
-
-
Jotain purkkeja joille on annettu roskis tuomio niin olen fläshännyt usb kaapelilla. Perille ne on mennyt, mutta ei tosiaan se kaikkein suositeltavin työkalu
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostKiitoksia vastauksesta.
Tätä itseasiassa selvittelinkin jo, ja uusimmat E89 SP-Datenit (taisit ne minulle linkatakin joskus) löytyy koneelta, sekä myös tarkistettu WinKFP:llä DSC:n UIF ja sieltä löytyisi kyllä päivitys. Ainoa mikä homman on estänyt on nimenomaan tuo virtalähteen puuttuminen, ilman sitä en ala onneani koittamaan. Piuha on myös nyt vähän arvonnan alla, mulla on piuhana joku aivan helvetin vanha K-Line, uskaltaakohan sillä päivitellä? K+DCAN löytyy myös mutta ei ole ollut aikaa laittaa toimimaan vielä, ja samalla tavallahan silläkin taitaa mennä data K-Linen kautta. Onko tuohon jotain ns. nopeampaa piuhaa, vai onko ICOM/ENET noille äffäläisille sitten suoraan?
Icom tähän tietty paras on, mutta ei kyllä yhen purkin takia kannata semmosta ostaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by böntti View PostTuskin tulee, ei ole ainakaan täällä näkynyt.
Toinen vaihtoehto on kytkeä starttikaapeleilla toinen käynnissä oleva auto konehuoneen latauspistokkeisiin, tämä kyllä sinäänsä toimii ja jotku hurjat on näin toimineet mutta en suosittele ainakaan ensisijaisesti. Hurjimmat flässää näitä jopa ilman virtalähdettä, tätä en todellakaan suosittele.
Rohkea koodari vetää flässäykset auto käynnisä!!!
Hehe. EN tätäkään suosittele! Enkä itseasiassa koko flässäämistä usb kaapelilla. Riskit on muutenki olemassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by böntti View PostSulla on liian vanha softa dsc-moduulissa. Jos auto on E9x, moduulin voi päivittää ja parametrin saa käyttöön. Tähän tarvitaan winkfp ja E9x sp-datenit, sekä virtalähde joka pukkaa vähintään 40-50A virtaa 13V jännitteellä. Toinen vaihtoehto on kytkeä starttikaapeleilla toinen käynnissä oleva auto konehuoneen latauspistokkeisiin, tämä kyllä sinäänsä toimii ja jotku hurjat on näin toimineet mutta en suosittele ainakaan ensisijaisesti. Hurjimmat flässää näitä jopa ilman virtalähdettä, tätä en todellakaan suosittele.
Kiitoksia vastauksesta.
Tätä itseasiassa selvittelinkin jo, ja uusimmat E89 SP-Datenit (taisit ne minulle linkatakin joskus) löytyy koneelta, sekä myös tarkistettu WinKFP:llä DSC:n UIF ja sieltä löytyisi kyllä päivitys. Ainoa mikä homman on estänyt on nimenomaan tuo virtalähteen puuttuminen, ilman sitä en ala onneani koittamaan. Piuha on myös nyt vähän arvonnan alla, mulla on piuhana joku aivan helvetin vanha K-Line, uskaltaakohan sillä päivitellä? K+DCAN löytyy myös mutta ei ole ollut aikaa laittaa toimimaan vielä, ja samalla tavallahan silläkin taitaa mennä data K-Linen kautta. Onko tuohon jotain ns. nopeampaa piuhaa, vai onko ICOM/ENET noille äffäläisille sitten suoraan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostVai tuleeko pro-BMW-koodaajat lahtaamaan mut kotioven eteen tällaisen tiedon jakamisesta?, ei ole ainakaan täällä näkynyt.
Originally posted by TNd View PostMielenkiinnosta aiheeseen vilkaisin 5/07 käyt.otetusta e91 320d:stä, niin mk60 löytyy C09_DIFF_LOCK ja sen alta valinnat wert_00 wert_01 wert_02 joista 00 ja 01 on päällä.
Liittyykö asiaan ? Mitä muuta pitäisi etsiä ?
Originally posted by Supra^ View PostEiköhän, tietäjät vastaavat jossei tee liikaa hallaa bisneksille.
C09 on "ensimmäinen" MK60 josta löytyy tuo, C03-C08 ei toimintoa ole. Mulla tietenkin C07.Last edited by böntti; 20-02-2015, 23:10.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by suppari View PostMissasitko pointin? Tuon viestin kirjoittamiseen mennyt aika olis ollu hyvä käyttää vaikka sen parametrin muuttamiseen ja samalla päässyt siitä epätietoisuudesta. Ei olisi tarvinnut vittuilla kenellekkään, ja sulla olis nyt lukkoperä. Tällaiset viestit ne motivoi kyllä kummasti auttamaan kanssa harrastajia.
Tiedät kyllä mitä arvoja pitää muuttaa esimerkiksi TNd:n autosta, muttet sitä suostu suoraan sanomaan. Signaturesi taas antaa ymmärtää että sinulle rahaa antamalla homma kuitenkin onnistuu. Jätä sitten kokonaan kommentoimatta jos asiakkaiden häviäminen pelottaa, ja sitä pipoa vähän löysemmälle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostNäin siinä käy kun tekee harrastuksesta rahastusta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by suppari View PostJopa tästä nyt itkuvirsi on syntynyt. Nykyään pitäs kaikki tulla kun manulle illallinen, ja näin se oma oppiminen jää välistä kun helpompaa on kiukutella netissä kun joku ei kerro. Siinähän niitä on yläpuolella parametreja kerrottu johonkin moduuliin, siitä koittamaan mitä tapahtuu.
Leave a comment:
-
-
Jopa tästä nyt itkuvirsi on syntynyt. Nykyään pitäs kaikki tulla kun manulle illallinen, ja näin se oma oppiminen jää välistä kun helpompaa on kiukutella netissä kun joku ei kerro. Siinähän niitä on yläpuolella parametreja kerrottu johonkin moduuliin, siitä koittamaan mitä tapahtuu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tommi_ View PostMitenköhän tuo "sähkölukko" sitten toimii käytännössä. Jos esim. yksi rengas nousee mutkassa ilmaan, niin jarruttaako toinen itsestään ja tekee ajamisesta hitaampaa tms?Tällaista sähköratkaisua kukaan tuskin kilpailutarkoituksiin harkitseekaan
Leave a comment:
-
-
Mitenköhän tuo "sähkölukko" sitten toimii käytännössä. Jos esim. yksi rengas nousee mutkassa ilmaan, niin jarruttaako toinen itsestään ja tekee ajamisesta hitaampaa tms?
Leave a comment:
-
Leave a comment: