Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KtKtuned
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 127
    • Finland

    #16
    Ensilumien testeissä 335i DSP poiskytkettynä oli just sellainen kuin lukoton sierra joskus menneisyydessä.
    Eli suoralla kun antaa kaasua ,niin perä yrittää sivulle liukkaalla. Ja luistonestolla nykii ja pätkii ,ku pitoa ei ole yhtään.

    Cossun viskolukolla tuli talvella ajettua lähes kymmenen vuotta ja se oli kyllä ehdoton talvella. Pito oli aivan eri luokkaa ,kuin vakio lukottomalla perällä.

    Bemariin on myös pakko saada pitoa taakse ,kun kesälläkin luistonesto nytkyttää ja vilkkuu kojetaulussa ärsyttävästi.

    Quaifen lukon tohon meinasin hankkia ja tos ei ole hitsattu isoratas ,eli pulteilla kiinni. Asennus ominpäin onnistuis,mutta rankkaa (vanhal) äijäl tallin lattial repiä kipiäl niskal ni vois kai sitä joskus nöyrtyy korjaamolle.
    Sen takia kyselenkin ,millä hinnalla korjaamot homman tekis. Eli koitan vähän kartottaa hintoja ,kun ei mitään käsitystä niitten hinnoista.
    BMW 335i E90 -07

    Comment

    • tommi69
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 419
      • Helsinki

      #17
      Eiks näissä 335 v.06 ylöspäin ole sähkönen lukko kun tarpeeks pyörii niin toinenkin rengas lähtee mukaa. Mun autosta on videoo kun kesällä polttaa kumii ja kumpikin pyörii.
      M140 xDrive v.2017
      Kawasaki zH2 v.2020

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1822
        • N/A

        #18
        Originally posted by tommi69 View Post
        Eiks näissä 335 v.06 ylöspäin ole sähkönen lukko kun tarpeeks pyörii niin toinenkin rengas lähtee mukaa.
        vain Esson baarissa. Ei siellä oikeasti mitään sähköistä lukkoa ole, eikä missään muussakaan tavallisten kuolevaisten bemarissa.

        sutiihan se tietysti molemmilla renkailla kun pito sattuu olemaan suunnilleen sama molemmilla puolilla.
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #19
          Luistonestossa on ohjelma mikä jäljittelee lukkoperää, eli jarruttaa enemmän sutivaa pyörää tasatakseen vetoa, siitä nimitys sähkölukko. Saa koodattua myös mopompiin e9x sarjalaisiin.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • JP-76
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 1060
            • Kanta-Häme

            #20
            Originally posted by _nixu_ View Post
            Luistonestossa on ohjelma mikä jäljittelee lukkoperää, eli jarruttaa enemmän sutivaa pyörää tasatakseen vetoa, siitä nimitys sähkölukko. Saa koodattua myös mopompiin e9x sarjalaisiin.
            Mites tuo sähköinen lukko koodataan POIS käytöstä?

            Aiheuttaa vaan lisäharmia kun on Quaifen lukkoperä kiinni :think
            Kalusto:
            BMW 550i xDrive -14
            BMW S1000R -17
            Toyota Proace -15

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #21
              Oikealla softalla tyyliin raksi ruutuun, tai pois siinä tapauksessa.

              Joku tietävämpi voi kertoa millä softalla onnistuu..
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5402
                • S:t Karins

                #22
                Odotellan vesi kielellä lisää infoa...
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1822
                  • N/A

                  #23
                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Luistonestossa on ohjelma mikä jäljittelee lukkoperää, eli jarruttaa enemmän sutivaa pyörää tasatakseen vetoa, siitä nimitys sähkölukko. Saa koodattua myös mopompiin e9x sarjalaisiin.
                  tuolla pyörien jarruttelulla ei kyllä ole mitään tekemistä lukkoperän kanssa.
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    #24
                    Originally posted by bmw323it View Post
                    tuolla pyörien jarruttelulla ei kyllä ole mitään tekemistä lukkoperän kanssa.
                    Ei olekkaan, mutta sellainen ominaisuus niissä on ja siihen tuossa edellä viitattiin.
                    Tuo ominaisuus on ainakin 135/335i:ssä.
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • KtKtuned
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2013
                      • 127
                      • Finland

                      #25
                      Originally posted by JP-76 View Post
                      Mites tuo sähköinen lukko koodataan POIS käytöstä?

                      Aiheuttaa vaan lisäharmia kun on Quaifen lukkoperä kiinni :think
                      Mitä lisäharmia se tekee. Jarruttelee turhaan takajarruja kenties?
                      BMW 335i E90 -07

                      Comment

                      • JP-76
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 1060
                        • Kanta-Häme

                        #26
                        Originally posted by KtKtuned View Post
                        Mitä lisäharmia se tekee. Jarruttelee turhaan takajarruja kenties?
                        Tulis ensinnä mieleen että kun tuo sähköinen lukko haistelee muitakin arvoja kuin takapyörän/pyörien luistoa niin saattaa aiheuttaa "leikkiessä" turhaa takajarrujen aktivointia.
                        Kalusto:
                        BMW 550i xDrive -14
                        BMW S1000R -17
                        Toyota Proace -15

                        Comment

                        • AlpinWeiss
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 927
                          • West coast

                          #27
                          Omasta mielestäni tuo sähkölukko on ainakin paljon parempi kuin ei mitään. Kivasti tuntee kun nappaa toisenkin pyörän mukaan suditukseen suoraan ajaessa ja voi ajella melkein kuin lukolla ikään.

                          Itsellä se toimii silloin kun painetaan luistonestonappia kerran. Mielestäni kun pidät pohjassa ja kaikki estot lähtee, niin silloin tulee lukoton sierra efekti.
                          MBCLK240 -02
                          E36 318 -93
                          E46 320 Ci -01
                          E46 330 CiA -01
                          E60 520i -04
                          E93 325i -07
                          F36 420xi -16

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            #28
                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            Oikealla softalla tyyliin raksi ruutuun, tai pois siinä tapauksessa.

                            Joku tietävämpi voi kertoa millä softalla onnistuu..
                            Originally posted by AlpinWeiss View Post
                            Omasta mielestäni tuo sähkölukko on ainakin paljon parempi kuin ei mitään. Kivasti tuntee kun nappaa toisenkin pyörän mukaan suditukseen suoraan ajaessa ja voi ajella melkein kuin lukolla ikään.

                            Itsellä se toimii silloin kun painetaan luistonestonappia kerran. Mielestäni kun pidät pohjassa ja kaikki estot lähtee, niin silloin tulee lukoton sierra efekti.

                            AlpinWeiss ainakin puhuu DTC:stä joka löytyy tuosta 320d:stäkin, tarkoititko nixu samaa vai onko olemassa jotain koodaamalla saatavaa lisäsysteemiä vielä? :think
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • tuikku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1353

                              #29
                              .
                              Quaifella nyt muutamia kuukausia ja tuhansia ajanneena.

                              Ei se ihan nyt kesää tee.
                              Talvella etenemiskyky paranee, selvästi muttei dramaattisesti.
                              Pakko pitää esp päällä, jotta pystyy ajamaan reippaasti, muuten vauhdissa perä lähtee alta, ettet kerkiä kissaa sanoa. Sama ohitustilanteissa.

                              Kesällä kiihtyvyys ja vaste kaasuun paranee, sen enemmän, mitä enemmän moottori jaksaa puskea.
                              Mahdollisuus hirmuisiin sivuluisuihin, mikäli vaan taito riittää, minulla ei.
                              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                              Comment

                              • Jakuza
                                BTCF Member
                                • Nov 2006
                                • 516
                                • Brisbane

                                #30
                                Originally posted by JP-76 View Post
                                Tulis ensinnä mieleen että kun tuo sähköinen lukko haistelee muitakin arvoja kuin takapyörän/pyörien luistoa niin saattaa aiheuttaa "leikkiessä" turhaa takajarrujen aktivointia.
                                Itseasiassa kuvittelisin, että tuo olisi Quaifen kanssa loistava ominaisuus juurikin pitää päällä. Tällöin myös "liukkaamman" puolen pyörällä on enemmän vastusta ja Quaife todennäköisesti toimii paremmin. Normaalisti Quaifehan sutii todella helposti yhdellä, jos toisella puolella on selkeästi vähemmän pitoa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎