memebuy23buy

Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tuikku
    replied
    .
    Ennen liukkaalla, kun vaan toinen rengas veti ja pyöri tieten tyhjääkin, auto meni kuitenkin suoraan.
    Nyt kun molemmat pyörät pyörii tyhjää, on parempi pitää esp koko ajan päällä, muuten perä luikertelee koko ajan.
    Kovemmassa vauhdissa liukkaalla ei pysy ilman ajon vakautusta käsissä.

    Suurin etu lukkoperästä on ollut suht pitävällä alustalla suoraan kiihdyttäessä, kiihtyy ja vaste on hyvä.
    Sekä talvella liukkaalla liikkeelle lähtiessä.

    Leave a comment:


  • hoikkas
    replied
    Originally posted by makeclick View Post
    Oon ymmärtänyt, että tuo vaatii uudemman abs moduulin, joka tuli e46 -> ja e60 ->
    Voin tietenkin olla väärässä, mutta itseänikin kiinnostaisi, että onko tuo todellakin koodattavana oleva ominaisuus?

    Itse asiaan:

    Quaife asennettuna 335d:hen, olipas se kokemus ja pitää kyllä sanoa, että en ole missään kohtaa huomannut ainoastaan toisen pyörän sutivan, tai edes yrittävän. Perä on aina kauniisti mukana ja ei tule rykäsyjä mihinkään suuntaa tai kuulu jarrun paukuntaa (jarrulukko työssä). 0-100 aika parani huomattavasti ja nyt on luottoa perän kestoonkin.
    Kyllä kuulostaa hyvältä tuo�� Miten sanoisit talvella käytöksen muuttuvan lukolla vs ilman. Tässä vielä itsellä muita upgreidauksia ennen lukkoa... Toivottavasti sen sais pian kanssa��

    Leave a comment:


  • makeclick
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Noniin... Vapaaehtoiset koodaajat ilmoittautukoon tänne ketkä handlaa ton jutun !! Helssingistä tai Ima-Lpr alueelta olisi miule sopiva...
    Oon ymmärtänyt, että tuo vaatii uudemman abs moduulin, joka tuli e46 -> ja e60 ->
    Voin tietenkin olla väärässä, mutta itseänikin kiinnostaisi, että onko tuo todellakin koodattavana oleva ominaisuus?

    Itse asiaan:

    Quaife asennettuna 335d:hen, olipas se kokemus ja pitää kyllä sanoa, että en ole missään kohtaa huomannut ainoastaan toisen pyörän sutivan, tai edes yrittävän. Perä on aina kauniisti mukana ja ei tule rykäsyjä mihinkään suuntaa tai kuulu jarrun paukuntaa (jarrulukko työssä). 0-100 aika parani huomattavasti ja nyt on luottoa perän kestoonkin.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Bemareissa tuo on koodattavissa lähes kaikilla -01 vuotta uudemmilla abs yksiköillä käyttöön, jos ei vielä ole. Myös joihinkin vanhempiin onnistuu käyttöönotto koodaamalla.
    Noniin... Vapaaehtoiset koodaajat ilmoittautukoon tänne ketkä handlaa ton jutun !! Helssingistä tai Ima-Lpr alueelta olisi miule sopiva...

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    Mites tuo sähköinen lukko koodataan POIS käytöstä?

    Aiheuttaa vaan lisäharmia kun on Quaifen lukkoperä kiinni :think
    ehdottomasti kannattaa pitää päällä jos autossa on torsen tyyppinen lukkoperä, sllä silloin sähköinen sutivan pyörän jarruttelu tulee esille vain torsenin nollakitkatilanteessa jolloin tästäkin ongelmasta päästään. Minulla on audi a8 quatrossa jossa kaikki lukot torsenia tuo abs ohjaimen hoitama sutivan pyörän jarruttelu jo tehtaalta ja täytyysanoa että todella hyvin toimii yhteen torsenin kanssa. Bemareissa tuo on koodattavissa lähes kaikilla -01 vuotta uudemmilla abs yksiköillä käyttöön, jos ei vielä ole. Myös joihinkin vanhempiin onnistuu käyttöönotto koodaamalla.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by *makke* View Post
    1srjaan koodaus kiinnostais myös, jos jollain on tietoa?
    135i mallista ko. Ominaisuus löytyy niin luulisi onnistuvan:think:

    Leave a comment:


  • *makke*
    replied
    1srjaan koodaus kiinnostais myös, jos jollain on tietoa?

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Onko tietoa saako E60:iin koodattua tuon saman ?? :think
    Ei ainakaan miulla oo tietoa

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Meille ainakin tuohon e91:seen laitettu vaan toimintaan se sähkölukko ilmeisesti inpalla tms. Mutta esim. X35i malleissa se on vakiona toiminnassa.
    Onko tietoa saako E60:iin koodattua tuon saman ?? :think

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Onko E60:ssä tuollaista...??

    Vai kävitkö ajamassa 33vitosta?? :think
    Meille ainakin tuohon e91:seen laitettu vaan toimintaan se sähkölukko ilmeisesti inpalla tms. Mutta esim. X35i malleissa se on vakiona toiminnassa.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Tuossa kun aiemmin oli keskustelu tästä "sähköisestä lukosta", niin on kyllä ihan mahtava toiminto. Ei jää koskaan hitaassakaan vauhdissa sladitellessa sutimaan vain yhdellä renkaalla, se nopeasti vähän jarruttaa sitä sutivaa rengasta ja taas mennään kahdella. Tämän jälkeen ko. Toiminto ei puutu peliin ellei taas toinen rengas lopeta sutimista toisen sitä jatkaessa
    Onko E60:ssä tuollaista...??

    Vai kävitkö ajamassa 33vitosta?? :think

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Tuossa kun aiemmin oli keskustelu tästä "sähköisestä lukosta", niin on kyllä ihan mahtava toiminto. Ei jää koskaan hitaassakaan vauhdissa sladitellessa sutimaan vain yhdellä renkaalla, se nopeasti vähän jarruttaa sitä sutivaa rengasta ja taas mennään kahdella. Tämän jälkeen ko. Toiminto ei puutu peliin ellei taas toinen rengas lopeta sutimista toisen sitä jatkaessa

    Leave a comment:


  • Jakuza
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    Väärin, quaifen ainoa ongelma on se että jos joutuu tilanteeseen jossa toinen takapyörä on kokonaan ilmassa, ei lukko lukitu. Tällainen tilanne on esimerkiksi jos auto joutuu ns. ristiriipuntaa joka varmaan on enemmän tuttu termi "offroudaajille". Jos toisella takapyörällä on hiukankin vastusta, lukko lukittuu eli käytännössä tuosta em. tilanteestakin pääsee irti niin että painaa kevyesti jarrua jolloin ilmassa olevalle akselille tulee pieni vastus ja lukko lukittuu.

    Jos toisen pyörän luistaessa ajotilanteessa ei quaife lukitsisi lukkoa, niin mitä virkaa koko lukolla sitten olisi?

    Ja minulla siis on kyseinen quaifen lukko autossa joten tämä ei ole ihan mutuilua
    Kyllä mulla Quaifesta on kokemusta, kun oli 4 vuotta sellainen alla, mutta olin kuitenkin erittäin pettynyt ko. tuotteeseen. Toisen puolen ei todellakaan tarvitse olla ilmassa, jotta saadaan auto sutimaan yhdellä... Kokemusta säännöllisestä rata-ajosta, jäärata-ajosta, kuminpoltosta, yleisestä pyörittelystä yms. Esimerkiksi radalla tiukoissa mutkissa, kun sisäpyörä kevenee kanttarilta pudotessa -> mahdollista että sutii yhdellä, risteyksestä pienessä luisussa lähdettäessä, kun auto notkahtaa tien "kaadon" takia toiselle kaistalle ja sisärengas kevenee -> sutii yhdellä. Puhumattakaan keleistä, jolloin pitoerot kasvavat suuremmiksi, esim märkä-kuiva, jää-kuiva jne.

    Kyllähän tuo aina kahta rantua jätti suoraan lähdettäessä, jos pitoerot eivät olleet erittäin suuria, mutta aivan "liian" helposti tosiaan tuo torsenin "nollapito" ongelma tuli esiin Quaifessa.

    Maailmalla on kyllä helvetisti juttua ko. ongelmasta ja porukka pohtii mistä löytyisi huonoiten voiteleva kelpo öljy, että "lukko" pitäisi paremmin. Itsellä oli myöskin useampaa öljyä sisässä ja Redlinen erittäin "liukkaalla" esteriöljyllä tuntui ehkä toimivan huonoiten. Quaifen edustajan mukaan kuitenkin kaikki avoimiin periin sopivat öljyt ovat täysin ok tuotteen kanssa.

    Rataslukoista suosittelisin ehdottomasti tutustumista Wavetrackiin, ainakin heidän omien puhdeidensa mukaan torsenin perusongelma on hoidettu riittävällä esijännityksellä. Itsellä on tällä hetkellä kunnon kitkalukko alla ja taidan tosiaan jättää nämä rataslukot tästä edespäin muille..

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Meillä on tuohon e91:seen laitettu toimintaan se x35i malleissa oleva "sähkölukko", ja kyllä siellä takapäässä jotain tapahtuu. Oli sitten DTC päällä, pois tai luistonesto kokonaan pois päältä, pari kertaa muksahtaa ja molemmat pyörät sutii tasaisesti.
    Ääni kuulostaa enemmänkin juuri siltä kun lukoton perä välillä sutii molemmilla ja kohta taas ei
    Last edited by jumbo; 01-12-2014, 20:35.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Ei se kyllä pidä paikkaansa, jokaisessa ajotilanteessa molemmat takaset työntää.

    Jos kiihdytät ja vähän väliä toista takasta jarrutetaan, niin kyllä sillä on lopputuloksen kannalta väliä.
    Quaifeen taidettiin lisätä esijännitystä jossain vaiheessa, onko nuo vanhemmat sitten herkempiä sutimaan yhdellä? Vai mistä tuollainen on peräisin?

    Ei kai sitä toista jarrutella jos se ei sudi? Vai mitä siellä tapahtuu?

    Leave a comment:

Working...
X