Originally posted by _nixu_
View Post
Lukkoperä E9X sarjalaiseen
Collapse
X
-
Oikealla softalla tyyliin raksi ruutuun, tai pois siinä tapauksessa.
Joku tietävämpi voi kertoa millä softalla onnistuu..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostLuistonestossa on ohjelma mikä jäljittelee lukkoperää, eli jarruttaa enemmän sutivaa pyörää tasatakseen vetoa, siitä nimitys sähkölukko. Saa koodattua myös mopompiin e9x sarjalaisiin.
Aiheuttaa vaan lisäharmia kun on Quaifen lukkoperä kiinni :think
Leave a comment:
-
-
Luistonestossa on ohjelma mikä jäljittelee lukkoperää, eli jarruttaa enemmän sutivaa pyörää tasatakseen vetoa, siitä nimitys sähkölukko. Saa koodattua myös mopompiin e9x sarjalaisiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tommi69 View PostEiks näissä 335 v.06 ylöspäin ole sähkönen lukko kun tarpeeks pyörii niin toinenkin rengas lähtee mukaa.
sutiihan se tietysti molemmilla renkailla kun pito sattuu olemaan suunnilleen sama molemmilla puolilla.
Leave a comment:
-
-
Eiks näissä 335 v.06 ylöspäin ole sähkönen lukko kun tarpeeks pyörii niin toinenkin rengas lähtee mukaa. Mun autosta on videoo kun kesällä polttaa kumii ja kumpikin pyörii.
Leave a comment:
-
-
Ensilumien testeissä 335i DSP poiskytkettynä oli just sellainen kuin lukoton sierra joskus menneisyydessä.
Eli suoralla kun antaa kaasua ,niin perä yrittää sivulle liukkaalla. Ja luistonestolla nykii ja pätkii ,ku pitoa ei ole yhtään.
Cossun viskolukolla tuli talvella ajettua lähes kymmenen vuotta ja se oli kyllä ehdoton talvella. Pito oli aivan eri luokkaa ,kuin vakio lukottomalla perällä.
Bemariin on myös pakko saada pitoa taakse ,kun kesälläkin luistonesto nytkyttää ja vilkkuu kojetaulussa ärsyttävästi.
Quaifen lukon tohon meinasin hankkia ja tos ei ole hitsattu isoratas ,eli pulteilla kiinni. Asennus ominpäin onnistuis,mutta rankkaa (vanhal) äijäl tallin lattial repiä kipiäl niskal ni vois kai sitä joskus nöyrtyy korjaamolle.
Sen takia kyselenkin ,millä hinnalla korjaamot homman tekis. Eli koitan vähän kartottaa hintoja ,kun ei mitään käsitystä niitten hinnoista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dualfun View PostVaan eikai nekään tiedä sitä onko ratas hitsattu vai ei..? Varsinkin kun kuuleman mukaan eroja on jopa saman vuosimallin sisällä.
Olen itse tilannut tuolta lukon 335d:hen ja vinillä selvis että on hitsattu joten ostin vaihtoperän jossa lukko sisällä ja lähetin vanhan quaifelle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JP-76 View PostLaita tonne Race.fi:iin postia jossa kerrot auton mallin yms. ja vin-koodin.
Vastauksena saat tuon juuri autoosi sopivan lukon tyypin ja hinnan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mani88 View PostOsaakohan kukaan sano tuosta perästä, et on joku tietyt malli jossa ei oo hitsattu ? Vai meneekö ihan lottoomalla ?
Vastauksena saat tuon juuri autoosi sopivan lukon tyypin ja hinnan
Leave a comment:
-
-
Osaakohan kukaan sano tuosta perästä, et on joku tietyt malli jossa ei oo hitsattu ? Vai meneekö ihan lottoomalla ?
Leave a comment:
-
-
Quaife on kyllä jumalallinen keksintö. Laitoin edelliseen E46 ja kyllä on ikävä sitä loogista ajettavuutta ja hauskuuskerrointa. E90 edelleen mietinnässä, jos tekee mieli alkaa tekemään muutoksia on se ensimmäinen asia.
Originally posted by wilho View Post- Riippuen autosta ja varustelusta kannattaa tarkistaa onko perän "iso" vetoratas pultattu kuten minulla oli, vai hitsattu. Jos on hitsattu, niin perä reissaa Quiafen tapauksessa Englantiin ja takas tai sitten joudut ostamaan varaperän.
- Pitäisi vaihtaa alusta ja erityisesti kallistuksenvakaaja takaa jäykempään, kun perän ja lisäpidolla avulla M-Sport alustalla autosta tulee puskeva käytökseltään, siis ainakin asfaltilla (radalla) www.birdsauto.com
Tuosta vakaajasta en ole täysin samaa mieltä, väitän että vähän autokohtainen juttu. Itse löysäsin E46:sessa H&R takavakaajaa lukon asennuksen jälkeen, koska auto yritti yliohjata radalla enemmän kuin oli pitoja tarjolla (eturenkaissa). Tästä syystä ajettavuudesta tuli varsin omituinen.
Originally posted by jhoira View PostMistäs tuo ohje löytyy vai kävitkö jollain BMW korjaamolla kysymyssä näitä ohjeita? Itse olen Quiafea ostamassa ja mietin juurikin mitä asioita kannattaa hankkia/uusia lukon asentamisen yhteydessä. Jostain lukenut että laakereitakin kannattaa vaihdella?
Vaikuttaako asiaan se että tämän hetkinen perä on vain 7000km vanha, meneekö nuo tiivisteet yms tossa vaihdossa huonoksi vai oletetaanko että on ajettu enemmän ja sen takia hyvä vaihtaa?
Asiaa ei toki yhtään helpota, että näissä on käytetty ristiin erilaisia periä jopa samassa vuosimallissa joissa on hienoisia eroja sisärakenteessa. Viitaten edelliseen, kokonaisuuksia joiden avaaminen ei ole BMW:n oman ideologian mukaista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by wilho View Post- On iso vaikutus, samat kokemukset kun edellisellä. Asennettuna minulla maaliskuussa 2011 ja ajoa siitä asti. Kaveri, jolla e39 540 tykkäsi myös tuon lukon tuomasta lisäpidosta nyt talviliukkailla.
- En ole huomannut nousua kulutuksessa, paitsi talvella kuluttaa varmaan hiukan enemmän, kun esim. tulee ajettua kovempaa moottoritien rampeilla.
- Quiafe
- Lukon hinta löytyy esim. race.fi. Minulla asennus oli öljyn ja BMW:n ohjeen suosittelemien alkuperäisten tiivisteiden ja pulttien uusimisen myötä töineen oli > 500€
- Riippuen autosta ja varustelusta kannattaa tarkistaa onko perän "iso" vetoratas pultattu kuten minulla oli, vai hitsattu. Jos on hitsattu, niin perä reissaa Quiafen tapauksessa Englantiin ja takas tai sitten joudut ostamaan varaperän.
- Pitäisi vaihtaa alusta ja erityisesti kallistuksenvakaaja takaa jäykempään, kun perän ja lisäpidolla avulla M-Sport alustalla autosta tulee puskeva käytökseltään, siis ainakin asfaltilla (radalla) www.birdsauto.com
Vaikuttaako asiaan se että tämän hetkinen perä on vain 7000km vanha, meneekö nuo tiivisteet yms tossa vaihdossa huonoksi vai oletetaanko että on ajettu enemmän ja sen takia hyvä vaihtaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mani88 View PostMoro !
Koittanu kattella ja etsiä E9X sarjalaisista lukkoperä kokemuksia.
Jotain pieniä ja varovaisia juttuja siellä täällä. Joten jos jollain kokemuksia niin haluaisin seuraaviin vastauksia.
Oliko isokin vaikutus
Nousiko kulutus
Mikä lukko
Hinta asennettuna
- On iso vaikutus, samat kokemukset kun edellisellä. Asennettuna minulla maaliskuussa 2011 ja ajoa siitä asti. Kaveri, jolla e39 540 tykkäsi myös tuon lukon tuomasta lisäpidosta nyt talviliukkailla.
- En ole huomannut nousua kulutuksessa, paitsi talvella kuluttaa varmaan hiukan enemmän, kun esim. tulee ajettua kovempaa moottoritien rampeilla.
- Quiafe
- Lukon hinta löytyy esim. race.fi. Minulla asennus oli öljyn ja BMW:n ohjeen suosittelemien alkuperäisten tiivisteiden ja pulttien uusimisen myötä töineen oli > 500€
- Riippuen autosta ja varustelusta kannattaa tarkistaa onko perän "iso" vetoratas pultattu kuten minulla oli, vai hitsattu. Jos on hitsattu, niin perä reissaa Quiafen tapauksessa Englantiin ja takas tai sitten joudut ostamaan varaperän.
Leave a comment:
-
Leave a comment: