Announcement

Collapse
No announcement yet.

N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #46
    Täällä vätetään että syy on yksinomaan liianpitkissä öljynvaihtoväleissä koska palojäämät alkavat kertyä koneseen ja sitten tukkivat/sotkevat paikat... mahtaakohan pitää paikkaansa ?

    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • elukk4
      Newbiemmer
      • Apr 2015
      • 10
      • N/A

      #47
      Voihan sekin olla osasyy. Itsellä ajettu max 15tkm öljynvaihtovälillä mutta ketju on silti vaihtokunnossa.

      Comment

      • teempp
        Newbiemmer
        • Feb 2016
        • 20
        • suomi

        #48
        Vikoja..

        Noh pakko se on itsekkin avautua.. Auto ollu vähä alle vuoden (e92 vm08) ja osaa om vaihdettu vähän liikaaki ja uusi korjaamoaikakin on jällee varattu.
        Akulta lähtevä plussa kaapelin liitos oli kärynnyt sulakeboxin takana.. oireili siten että sähköt katosi. Nox anturi ja uusi softa asennettu, ja sitten mukava käyntihäiriö, eli auto ollu ajon jälkee reilu 5h paikoillaan nii tyhjäkäynti täristää ja heittää mootorivaloa ;( kone lämpöseks niin ongelma katoaa, vaihdettu tulpat, puolat, uusi suutin ja avattu yläpää ka kuulema silmämääräisesti tarkastettu jakopää ka venat ym sitten meni vaihtoon korkeapaine pumppu.. vika on ja pysyy eli polttoaine paineet liian alhaiset ja nyt seuraavaksi vaihtoon loputkin suuttimet jos vaikka sielä useampi suutin vuotaa samanaikasesti vaikka itkee vain sylinteri 2... Ei paljoa naurata kun auto viihtynyt korjaamon pihassa liki 11viikkoa yhteensä. Että joo hyviä vehkeitä!

        Niijuu ajettu 100570km :l
        Last edited by teempp; 30-06-2016, 15:03.

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          #49
          Originally posted by teempp View Post
          Noh pakko se on itsekkin avautua.. Auto ollu vähä alle vuoden (e92 vm08) ja osaa om vaihdettu vähän liikaaki ja uusi korjaamoaikakin on jällee varattu.
          Akulta lähtevä plussa kaapelin liitos oli kärynnyt sulakeboxin takana.. oireili siten että sähköt katosi. Nox anturi ja uusi softa asennettu, ja sitten mukava käyntihäiriö, eli auto ollu ajon jälkee reilu 5h paikoillaan nii tyhjäkäynti täristää ja heittää mootorivaloa ;( kone lämpöseks niin ongelma katoaa, vaihdettu tulpat, puolat, uusi suutin ja avattu yläpää ka kuulema silmämääräisesti tarkastettu jakopää ka venat ym sitten meni vaihtoon korkeapaine pumppu.. vika on ja pysyy eli polttoaine paineet liian alhaiset ja nyt seuraavaksi vaihtoon loputkin suuttimet jos vaikka sielä useampi suutin vuotaa samanaikasesti vaikka itkee vain sylinteri 2... Ei paljoa naurata kun auto viihtynyt korjaamon pihassa liki 11viikkoa yhteensä. Että joo hyviä vehkeitä!

          Niijuu ajettu 100570km :l
          Kannattaa vaihtaa jo korjaamoa, ei näitä viikko tolkulla kuulu seisottaa näissä perusvioissa ainakaan jos korjaamo osaa hommansa.
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • jake2710
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 828

            #50
            Originally posted by teempp View Post

            Niijuu ajettu 100570km :l

            100tkm huolto-ohjelmassa pitäisi olla suuttimien vaihto...

            Comment

            • elukk4
              Newbiemmer
              • Apr 2015
              • 10
              • N/A

              #51
              Meinasin teettää tuon jakopään tuossa paikallisessa pajassa (ei merkkiliike) Mitä kaikkea tuohon nyt tarvii uusia ainakin ketju, kiristin ja laahaimet ? Merkkiliikkeen mukaan pitäisi vaihtaa vanos pyörät jotka maksavat 400€/kpl ?! Niin ja n43 kyseessä.

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #52


                Siitä vanokset vähän edullisemmin. Ja ehdottomasti vaihtoon samalla.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Benzino
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 1402
                  • EFHK

                  #53
                  2007 320iA nypyttää silloin tällöin tyhjäkäynnillä. Ei vikavaloja. Muuten tuntuu toimivan kaikki. Kaverin auto eikä vielä ehditty koodeja katsoa. Mikä voisi olla vialla näiden tietojen perusteella?

                  Comment

                  • miqqi
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2014
                    • 38
                    • Helsinki

                    #54
                    Originally posted by Benzino View Post
                    2007 320iA nypyttää silloin tällöin tyhjäkäynnillä. Ei vikavaloja. Muuten tuntuu toimivan kaikki. Kaverin auto eikä vielä ehditty koodeja katsoa. Mikä voisi olla vialla näiden tietojen perusteella?
                    http://sendvid.com/yw76i7qr
                    Onko automaattivaihteinen?
                    Mulla tekee tota, jos painaa paikallaan ollessa jarrua D-vaihde päällä liian kevyesti l. huolimattomasti. Pääsee ilmeisesti ryömimään sentin ja silloin tekee tuota.
                    Tiukemmin kun pitää jarrua, ei tee koskaan.

                    Edit: näköjään on iA
                    F30 LCI 320i -18
                    EX: E90 LCI 320i -11

                    Comment

                    • tth
                      Newbiemmer
                      • Dec 2003
                      • 18
                      • jämsä"nkoski"

                      #55
                      Kuinkas nopeasti kohtalotovereilla täyttyy nox katti? Itsellä meni 750km seka-ajoa 40km/h-80km/h ja sitten alkoi herjaamaan.
                      -Tomi-

                      Comment

                      • MiromusMaximus
                        Newbiemmer
                        • Jan 2013
                        • 15
                        • Espoo

                        #56
                        Originally posted by Benzino View Post
                        2007 320iA nypyttää silloin tällöin tyhjäkäynnillä. Ei vikavaloja. Muuten tuntuu toimivan kaikki. Kaverin auto eikä vielä ehditty koodeja katsoa. Mikä voisi olla vialla näiden tietojen perusteella?
                        http://sendvid.com/yw76i7qr
                        Itselläni teki samaa. Sytytystulppien vaihdolla korjaantui.

                        Comment

                        • mtuisku
                          Newbiemmer
                          • Sep 2010
                          • 7
                          • ilmajoki

                          #57
                          BMW 320i -05 moottorina N46B20
                          Herjaa ainoastaan koodia 2A6F minimum lift exceeded
                          Auto nykii kiihdyttäessä 1500-2000 kierroksen kohdalla.
                          Tyhjäkäynti normaali ja yläkierroksilla veto tallella.
                          Vika katoaa kun kone lämmin.
                          Autoon on vaihdettu jo 30-40 tkm sitten jakoketju,kiristin ja laahaimet.
                          Ja tulpat 10tkm sitten + 1 puola.
                          Olisko vika valvetronic aksilan asentoanturissa? 11377527016
                          Last edited by mtuisku; 25-07-2016, 13:35.

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            #58
                            Originally posted by mtuisku View Post
                            BMW 320i -05 moottorina N46B20
                            Herjaa ainoastaan koodia 2A6F minimum lift exceeded
                            Auto nykii kiihdyttäessä 1500-2000 kierroksen kohdalla.
                            Tyhjäkäynti normaali ja yläkierroksilla veto tallella.
                            Vika katoaa kun kone lämmin.
                            Autoon on vaihdettu jo 30-40 tkm sitten jakoketju,kiristin ja laahaimet.
                            Ja tulpat 10tkm sitten + 1 puola.
                            Olisko vika valvetronic aksilan asentoanturissa? 11377527016
                            Valvetronic remppaa se vaatii, akseli ja leverit vaihtoon.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • mtuisku
                              Newbiemmer
                              • Sep 2010
                              • 7
                              • ilmajoki

                              #59
                              Originally posted by suppari View Post
                              Valvetronic remppaa se vaatii, akseli ja leverit vaihtoon.
                              Kuulostaa halvalta.
                              Nyt ei taida toiminta tonni riittää!

                              Comment

                              • Tomppade
                                Newbiemmer
                                • Aug 2016
                                • 11
                                • Jns

                                #60
                                N43

                                Omia kokemuksia kyseisestä moottorista seuraavasti noin puolen vuoden omistuksen ajalta:
                                Eli siis ostin 149tkm ajetun vm-09 e91:en Laakkoselta, saksan tuonti, yks omistaja ennen minua.
                                Ekalla viikolla hajos lämppärin esivastus ja sitä kun olin viemässä vaihdatettavaksi liikkeen piikkiin, matkalla syttyi moottorin häiriövalo.
                                Häiriövalon syttyminen johtui vanos solenoidista ja ne vaihettiin molemmat uusiin samalla kun esivastus. Viikko sen jälkeen taas häiriövalo, ja syynä muistaakseni 3 sylinterin missfireä. Laakkosen mukaan kaikki suuttimet, puolat ja tulpat uusittava, hinta arvio muistaakseni n 1.3k tsjp. Maahantuojalle kyselyy ja sieltä lupasivat kustantaa suuttimet, puolat ja puolet töistä, koska täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria. Kuulemma harvoin korvaavat jos toisella omistajalla, syytä en tiedä. Anyway, itelle jäi maksettavaa 170€ sis. tulpat, ja 25% töistä, koska liikemaksoi 25% ja maahantuoja 50%. Nyt toiminu hyvin.
                                Tulipas tarina..
                                Bmw e91 lci -09

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎