Täällä vätetään että syy on yksinomaan liianpitkissä öljynvaihtoväleissä koska palojäämät alkavat kertyä koneseen ja sitten tukkivat/sotkevat paikat... mahtaakohan pitää paikkaansa ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI
Collapse
X
-
Vikoja..
Noh pakko se on itsekkin avautua.. Auto ollu vähä alle vuoden (e92 vm08) ja osaa om vaihdettu vähän liikaaki ja uusi korjaamoaikakin on jällee varattu.
Akulta lähtevä plussa kaapelin liitos oli kärynnyt sulakeboxin takana.. oireili siten että sähköt katosi. Nox anturi ja uusi softa asennettu, ja sitten mukava käyntihäiriö, eli auto ollu ajon jälkee reilu 5h paikoillaan nii tyhjäkäynti täristää ja heittää mootorivaloa ;( kone lämpöseks niin ongelma katoaa, vaihdettu tulpat, puolat, uusi suutin ja avattu yläpää ka kuulema silmämääräisesti tarkastettu jakopää ka venat ym sitten meni vaihtoon korkeapaine pumppu.. vika on ja pysyy eli polttoaine paineet liian alhaiset ja nyt seuraavaksi vaihtoon loputkin suuttimet jos vaikka sielä useampi suutin vuotaa samanaikasesti vaikka itkee vain sylinteri 2... Ei paljoa naurata kun auto viihtynyt korjaamon pihassa liki 11viikkoa yhteensä. Että joo hyviä vehkeitä!
Niijuu ajettu 100570km :lLast edited by teempp; 30-06-2016, 15:03.
Comment
-
-
Originally posted by teempp View PostNoh pakko se on itsekkin avautua.. Auto ollu vähä alle vuoden (e92 vm08) ja osaa om vaihdettu vähän liikaaki ja uusi korjaamoaikakin on jällee varattu.
Akulta lähtevä plussa kaapelin liitos oli kärynnyt sulakeboxin takana.. oireili siten että sähköt katosi. Nox anturi ja uusi softa asennettu, ja sitten mukava käyntihäiriö, eli auto ollu ajon jälkee reilu 5h paikoillaan nii tyhjäkäynti täristää ja heittää mootorivaloa ;( kone lämpöseks niin ongelma katoaa, vaihdettu tulpat, puolat, uusi suutin ja avattu yläpää ka kuulema silmämääräisesti tarkastettu jakopää ka venat ym sitten meni vaihtoon korkeapaine pumppu.. vika on ja pysyy eli polttoaine paineet liian alhaiset ja nyt seuraavaksi vaihtoon loputkin suuttimet jos vaikka sielä useampi suutin vuotaa samanaikasesti vaikka itkee vain sylinteri 2... Ei paljoa naurata kun auto viihtynyt korjaamon pihassa liki 11viikkoa yhteensä. Että joo hyviä vehkeitä!
Niijuu ajettu 100570km :lsigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by Benzino View Post2007 320iA nypyttää silloin tällöin tyhjäkäynnillä. Ei vikavaloja. Muuten tuntuu toimivan kaikki. Kaverin auto eikä vielä ehditty koodeja katsoa. Mikä voisi olla vialla näiden tietojen perusteella?
http://sendvid.com/yw76i7qr
Mulla tekee tota, jos painaa paikallaan ollessa jarrua D-vaihde päällä liian kevyesti l. huolimattomasti. Pääsee ilmeisesti ryömimään sentin ja silloin tekee tuota.
Tiukemmin kun pitää jarrua, ei tee koskaan.
Edit: näköjään on iAF30 LCI 320i -18
EX: E90 LCI 320i -11
Comment
-
-
Originally posted by Benzino View Post2007 320iA nypyttää silloin tällöin tyhjäkäynnillä. Ei vikavaloja. Muuten tuntuu toimivan kaikki. Kaverin auto eikä vielä ehditty koodeja katsoa. Mikä voisi olla vialla näiden tietojen perusteella?
http://sendvid.com/yw76i7qr
Comment
-
-
BMW 320i -05 moottorina N46B20
Herjaa ainoastaan koodia 2A6F minimum lift exceeded
Auto nykii kiihdyttäessä 1500-2000 kierroksen kohdalla.
Tyhjäkäynti normaali ja yläkierroksilla veto tallella.
Vika katoaa kun kone lämmin.
Autoon on vaihdettu jo 30-40 tkm sitten jakoketju,kiristin ja laahaimet.
Ja tulpat 10tkm sitten + 1 puola.
Olisko vika valvetronic aksilan asentoanturissa? 11377527016Last edited by mtuisku; 25-07-2016, 13:35.
Comment
-
-
Originally posted by mtuisku View PostBMW 320i -05 moottorina N46B20
Herjaa ainoastaan koodia 2A6F minimum lift exceeded
Auto nykii kiihdyttäessä 1500-2000 kierroksen kohdalla.
Tyhjäkäynti normaali ja yläkierroksilla veto tallella.
Vika katoaa kun kone lämmin.
Autoon on vaihdettu jo 30-40 tkm sitten jakoketju,kiristin ja laahaimet.
Ja tulpat 10tkm sitten + 1 puola.
Olisko vika valvetronic aksilan asentoanturissa? 11377527016sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
N43
Omia kokemuksia kyseisestä moottorista seuraavasti noin puolen vuoden omistuksen ajalta:
Eli siis ostin 149tkm ajetun vm-09 e91:en Laakkoselta, saksan tuonti, yks omistaja ennen minua.
Ekalla viikolla hajos lämppärin esivastus ja sitä kun olin viemässä vaihdatettavaksi liikkeen piikkiin, matkalla syttyi moottorin häiriövalo.
Häiriövalon syttyminen johtui vanos solenoidista ja ne vaihettiin molemmat uusiin samalla kun esivastus. Viikko sen jälkeen taas häiriövalo, ja syynä muistaakseni 3 sylinterin missfireä. Laakkosen mukaan kaikki suuttimet, puolat ja tulpat uusittava, hinta arvio muistaakseni n 1.3k tsjp. Maahantuojalle kyselyy ja sieltä lupasivat kustantaa suuttimet, puolat ja puolet töistä, koska täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria. Kuulemma harvoin korvaavat jos toisella omistajalla, syytä en tiedä. Anyway, itelle jäi maksettavaa 170€ sis. tulpat, ja 25% töistä, koska liikemaksoi 25% ja maahantuoja 50%. Nyt toiminu hyvin.
Tulipas tarina..Bmw e91 lci -09
Comment
-
Comment