Originally posted by Tomppade
View Post
N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Maili View PostYksi potenttiaalinen vika paikka noilla oireilla on huohotin jäässä/tukossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tomppade View PostNoniin, nyt itellä ongelmia oman kaluston kanssa. Alkoi viimeviikolla kylmällä kelillä pitämään jännää vinkumista kylmällä koneella, pari kertaa ö-paine valokin vilahti.. Taitaa olla kuuluisa ketjuongelma, vein aamulla Laakkoselle ja torstaina työnalle. Saa nähä minkälainen tuomio tulee. Tosin ei edes vituta kun kerennyt jo vuoden henkisesti valmistautua. Kerron lisää jahka selviää ongelma.
Leave a comment:
-
-
N43
Noniin, nyt itellä ongelmia oman kaluston kanssa. Alkoi viimeviikolla kylmällä kelillä pitämään jännää vinkumista kylmällä koneella, pari kertaa ö-paine valokin vilahti.. Taitaa olla kuuluisa ketjuongelma, vein aamulla Laakkoselle ja torstaina työnalle. Saa nähä minkälainen tuomio tulee. Tosin ei edes vituta kun kerennyt jo vuoden henkisesti valmistautua. Kerron lisää jahka selviää ongelma.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by leadnose View PostNo niin, eli nyt on oltu liikkeeseen yhteydessä ja he ovat luvanneet tulla kuluissa vastaan, kuulemma n. 1100 on odotettu kustannus ketjun vaihdosta heidän mielestään ja puolet tuosta lupasivat maksaa. Mitä selailin kuluttajariitalautakunnan päätöksiä niin vaikuttaa olevan suunnilleen tontilla.
Ei merkkihuollon hintoja viitsisi maksella joten otetaan vastaan vinkkejä missä tuo ketjun ja muiden releiden vaihto kannattaisi teettää? Itse liikuskelen akselilla Kallio - Leppävaara joten pk-seudun paikat ovat preferoituja.
Mitä kaikkea tuossa remontissa kannattaa vaihtaa? Jos on jotain sellaista mikä ei ole välttämätöntä mutta olisi järkevää vaihtaa samalla niin voisin itse maksaa sen osuuden jos sillä saa vastinetta rahalle.
Mutta ehdottomasti viet merkkiliikkeeseen remonttiin jos kerran se täytyy tehdä. Se mitä siinä pitää tietysti vaihtaa on: Ketju, Laahaimet, Kiristin ja Venakopan tiiviste. Mutta mitä myös kannattaa vaihtaa niin vanoksien pultit! Jotkut haluaa vaihtaa myös vanokset siinä samalla mutta se ei ole pakollinen. Olettaen tietysti ettei laahaimista ole vielä paloja irronnut. Jos laahaimista on paloja irronnut niin sitten Öljypohjan tiiviste ja pultit. Koska silloin joutuu irrottaa öljypohjan ja putsata sieltä ja imusihdistä ne palat pois. Se toki kasvattaa jonkun verran sitä kustannusta kun öljypohja ei mahdu tulemaan välistä pois ellei löyhdytä etukelkkaa kannatuksiin.
Toki voi remontin teettää myös nyrkkipajalla mutta itse en veisi niihin. Täällä suunnilla kaikki pajat ei edes ota tuollaista hommaa vastaan. Merkkiliikkees on kuitenkin asian mukaiset lukitus työkalut sun muut värkit työn tekemiseen.
Leave a comment:
-
-
No niin, eli nyt on oltu liikkeeseen yhteydessä ja he ovat luvanneet tulla kuluissa vastaan, kuulemma n. 1100 on odotettu kustannus ketjun vaihdosta heidän mielestään ja puolet tuosta lupasivat maksaa. Mitä selailin kuluttajariitalautakunnan päätöksiä niin vaikuttaa olevan suunnilleen tontilla.
Ei merkkihuollon hintoja viitsisi maksella joten otetaan vastaan vinkkejä missä tuo ketjun ja muiden releiden vaihto kannattaisi teettää? Itse liikuskelen akselilla Kallio - Leppävaara joten pk-seudun paikat ovat preferoituja.
Mitä kaikkea tuossa remontissa kannattaa vaihtaa? Jos on jotain sellaista mikä ei ole välttämätöntä mutta olisi järkevää vaihtaa samalla niin voisin itse maksaa sen osuuden jos sillä saa vastinetta rahalle.
Leave a comment:
-
-
Sen verran päivitystä omaan tilanteeseen että käytin autoa merkkihuollossa ja totesivat että jakoketju venynyt ja vaihtoon menee. Sanoivat hinnaksi kaikkineen yli 3000 euroa. Kuulostaa kovalta noihin täällä lueteltuihin 1000-1500 hintoihin verrattuna, lievätkö ne ei-merkkiliikkeessä? Tietysti kovasti yrittivät sanoa että he tekevät kaiken eniten kunnollisesti mutta en näistä tiedä.
Myyjäliikkeen vastuullahan tuo vielä on mutta eipä tänään vielä tullut sähköpostiin mitään vastausta.
Toinen kerta kun toimivasta Volvosta pois vaihtaminen epäonnistuu, josko sitä joskus vielä oppisi...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by novoiperkele View PostKiitoksia vastauksista. Katselin tuossa, että bensakoneessa olisi ketju etupäässä ja dieselissä se on koneen ja lootan välissä??
Eikös tässä siis olisi turvallisin hommata bensa ja vaihtaa siihen suoriltaan koko jakopää uuteen? Dieselissä se tod. näk maksaa reilusti enempi, kun on tuolla takana.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hcaape View Postei bmw osaa tehdä kuin 6 sylintereisiä moottoreita
Leave a comment:
-
-
Originally posted by novoiperkele View PostKiitoksia vastauksista. Katselin tuossa, että bensakoneessa olisi ketju etupäässä ja dieselissä se on koneen ja lootan välissä??
Eikös tässä siis olisi turvallisin hommata bensa ja vaihtaa siihen suoriltaan koko jakopää uuteen? Dieselissä se tod. näk maksaa reilusti enempi, kun on tuolla takana.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW_mane View PostKyllä jos neloskoneen haluaa. Aina täytyy kuitenkin muistaa että on myös niitä bensa nelosia joilla ajetaan ilman ongelmia. 10tkm välien vaihtaa öljyt niin jakopään ja ketjun kesto on huomattavasti parempaa.
Eikös tässä siis olisi turvallisin hommata bensa ja vaihtaa siihen suoriltaan koko jakopää uuteen? Dieselissä se tod. näk maksaa reilusti enempi, kun on tuolla takana.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by novoiperkele View PostEli 2009 tai uudempi diesel n47 olisi "turvallisempi", kuin bensa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW_mane View PostN47 se on silti moottorityypiltään. Mutta 2009 mallin autoihin tuli muunneltu jakopää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by novoiperkele View PostMikä on "uudempi" e9x diesel?
Paljonko jakopään vaihto maksaa?
Merkkiliike ottaa jakopään laitosta ~1000-1500e riippuen nii siitä että laitetaanko vain uudet jakopään hilut vai otetaanko myös öljypohja irti mikä on suositeltavaa mikäli laahImesta on irronnu paloja öljypohjaan jolloin se tukkii imusihdin ja tulee öljynpaine ongelmia. Ja että saa öljypohjan irti niin täytyy löyhdyttää etukelkka rungosta
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW_mane View PostMuutenhan tuo on neloskoneeksi aika rivakka laite, mutta se jakopää on vähä sellane ja tälläne. Eipä sille oikeen kummempia voi tehdä muutakun joko vaihtaa hilut sinne tai sitten vaihtelee öljyt usiemmin. Näissähän on muuten sitten tehtaan ohjeistus että puolittaa öljynvaihto väli eli 15tkm on tällä hetkellä tehtaan suositus.
Mitä dieseliin tulee niin onhan N47:hin tehty aivan yhtä lailla jakopäitä niinkuin bensoihinki 😁 niistä on ollu oikein kamppanja myös. Toki uusimman pään e9x:ien dieseliis on parannettu sitä jakopäätä.
Paljonko jakopään vaihto maksaa?
Leave a comment:
-
Leave a comment: