memebuy23buy

N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Tomppade View Post
    Totta tuokin, auto tuotu saksasta ed. Omistajan toimesta, joten en itse edes tiedä onko asennettu huohottimen lämmitystä jota näihin ilmeisesti on saatavilla?
    Ei ole tähän moottorityyppiin saatavissa erilaisia huohottomia, kaikissa samanlainen oli mille alueelle tahansa valmistettu.

    Leave a comment:


  • Tomppade
    replied
    Originally posted by Maili View Post
    Yksi potenttiaalinen vika paikka noilla oireilla on huohotin jäässä/tukossa.
    Totta tuokin, auto tuotu saksasta ed. Omistajan toimesta, joten en itse edes tiedä onko asennettu huohottimen lämmitystä jota näihin ilmeisesti on saatavilla?

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Originally posted by Tomppade View Post
    Noniin, nyt itellä ongelmia oman kaluston kanssa. Alkoi viimeviikolla kylmällä kelillä pitämään jännää vinkumista kylmällä koneella, pari kertaa ö-paine valokin vilahti.. Taitaa olla kuuluisa ketjuongelma, vein aamulla Laakkoselle ja torstaina työnalle. Saa nähä minkälainen tuomio tulee. Tosin ei edes vituta kun kerennyt jo vuoden henkisesti valmistautua. Kerron lisää jahka selviää ongelma.
    Yksi potenttiaalinen vika paikka noilla oireilla on huohotin jäässä/tukossa.

    Leave a comment:


  • Tomppade
    replied
    N43

    Noniin, nyt itellä ongelmia oman kaluston kanssa. Alkoi viimeviikolla kylmällä kelillä pitämään jännää vinkumista kylmällä koneella, pari kertaa ö-paine valokin vilahti.. Taitaa olla kuuluisa ketjuongelma, vein aamulla Laakkoselle ja torstaina työnalle. Saa nähä minkälainen tuomio tulee. Tosin ei edes vituta kun kerennyt jo vuoden henkisesti valmistautua. Kerron lisää jahka selviää ongelma.

    Leave a comment:


  • BMW_mane
    replied
    Originally posted by leadnose View Post
    No niin, eli nyt on oltu liikkeeseen yhteydessä ja he ovat luvanneet tulla kuluissa vastaan, kuulemma n. 1100 on odotettu kustannus ketjun vaihdosta heidän mielestään ja puolet tuosta lupasivat maksaa. Mitä selailin kuluttajariitalautakunnan päätöksiä niin vaikuttaa olevan suunnilleen tontilla.


    Ei merkkihuollon hintoja viitsisi maksella joten otetaan vastaan vinkkejä missä tuo ketjun ja muiden releiden vaihto kannattaisi teettää? Itse liikuskelen akselilla Kallio - Leppävaara joten pk-seudun paikat ovat preferoituja.

    Mitä kaikkea tuossa remontissa kannattaa vaihtaa? Jos on jotain sellaista mikä ei ole välttämätöntä mutta olisi järkevää vaihtaa samalla niin voisin itse maksaa sen osuuden jos sillä saa vastinetta rahalle.
    Sun edelliseen postaukseen sen verran että kyllä tuo yli 3000e arvio on aivan liian iso :think Ei se missään tapaukses niin paljoa maksa! 1000-1500e on paljon realistisempi hinta remontille.

    Mutta ehdottomasti viet merkkiliikkeeseen remonttiin jos kerran se täytyy tehdä. Se mitä siinä pitää tietysti vaihtaa on: Ketju, Laahaimet, Kiristin ja Venakopan tiiviste. Mutta mitä myös kannattaa vaihtaa niin vanoksien pultit! Jotkut haluaa vaihtaa myös vanokset siinä samalla mutta se ei ole pakollinen. Olettaen tietysti ettei laahaimista ole vielä paloja irronnut. Jos laahaimista on paloja irronnut niin sitten Öljypohjan tiiviste ja pultit. Koska silloin joutuu irrottaa öljypohjan ja putsata sieltä ja imusihdistä ne palat pois. Se toki kasvattaa jonkun verran sitä kustannusta kun öljypohja ei mahdu tulemaan välistä pois ellei löyhdytä etukelkkaa kannatuksiin.

    Toki voi remontin teettää myös nyrkkipajalla mutta itse en veisi niihin. Täällä suunnilla kaikki pajat ei edes ota tuollaista hommaa vastaan. Merkkiliikkees on kuitenkin asian mukaiset lukitus työkalut sun muut värkit työn tekemiseen.

    Leave a comment:


  • leadnose
    replied
    No niin, eli nyt on oltu liikkeeseen yhteydessä ja he ovat luvanneet tulla kuluissa vastaan, kuulemma n. 1100 on odotettu kustannus ketjun vaihdosta heidän mielestään ja puolet tuosta lupasivat maksaa. Mitä selailin kuluttajariitalautakunnan päätöksiä niin vaikuttaa olevan suunnilleen tontilla.


    Ei merkkihuollon hintoja viitsisi maksella joten otetaan vastaan vinkkejä missä tuo ketjun ja muiden releiden vaihto kannattaisi teettää? Itse liikuskelen akselilla Kallio - Leppävaara joten pk-seudun paikat ovat preferoituja.

    Mitä kaikkea tuossa remontissa kannattaa vaihtaa? Jos on jotain sellaista mikä ei ole välttämätöntä mutta olisi järkevää vaihtaa samalla niin voisin itse maksaa sen osuuden jos sillä saa vastinetta rahalle.

    Leave a comment:


  • leadnose
    replied
    Sen verran päivitystä omaan tilanteeseen että käytin autoa merkkihuollossa ja totesivat että jakoketju venynyt ja vaihtoon menee. Sanoivat hinnaksi kaikkineen yli 3000 euroa. Kuulostaa kovalta noihin täällä lueteltuihin 1000-1500 hintoihin verrattuna, lievätkö ne ei-merkkiliikkeessä? Tietysti kovasti yrittivät sanoa että he tekevät kaiken eniten kunnollisesti mutta en näistä tiedä.

    Myyjäliikkeen vastuullahan tuo vielä on mutta eipä tänään vielä tullut sähköpostiin mitään vastausta.

    Toinen kerta kun toimivasta Volvosta pois vaihtaminen epäonnistuu, josko sitä joskus vielä oppisi...

    Leave a comment:


  • BMW_mane
    replied
    Originally posted by novoiperkele View Post
    Kiitoksia vastauksista. Katselin tuossa, että bensakoneessa olisi ketju etupäässä ja dieselissä se on koneen ja lootan välissä??

    Eikös tässä siis olisi turvallisin hommata bensa ja vaihtaa siihen suoriltaan koko jakopää uuteen? Dieselissä se tod. näk maksaa reilusti enempi, kun on tuolla takana.
    Joo n47::ssa kuin myös n57:ssa on jakopää laatikon puolella. No se on miten sen ite haluaa tehdä :

    Leave a comment:


  • novoiperkele
    replied
    Originally posted by hcaape View Post
    ei bmw osaa tehdä kuin 6 sylintereisiä moottoreita
    No miten sen ottaa, töissä eräällä katkes 3 litrasesta dieselistä ketju ja meni koko motti uusiks..

    Leave a comment:


  • hcaape
    replied
    Originally posted by novoiperkele View Post
    Kiitoksia vastauksista. Katselin tuossa, että bensakoneessa olisi ketju etupäässä ja dieselissä se on koneen ja lootan välissä??

    Eikös tässä siis olisi turvallisin hommata bensa ja vaihtaa siihen suoriltaan koko jakopää uuteen? Dieselissä se tod. näk maksaa reilusti enempi, kun on tuolla takana.
    ei bmw osaa tehdä kuin 6 sylintereisiä moottoreita

    Leave a comment:


  • novoiperkele
    replied
    Originally posted by BMW_mane View Post
    Kyllä jos neloskoneen haluaa. Aina täytyy kuitenkin muistaa että on myös niitä bensa nelosia joilla ajetaan ilman ongelmia. 10tkm välien vaihtaa öljyt niin jakopään ja ketjun kesto on huomattavasti parempaa.
    Kiitoksia vastauksista. Katselin tuossa, että bensakoneessa olisi ketju etupäässä ja dieselissä se on koneen ja lootan välissä??

    Eikös tässä siis olisi turvallisin hommata bensa ja vaihtaa siihen suoriltaan koko jakopää uuteen? Dieselissä se tod. näk maksaa reilusti enempi, kun on tuolla takana.

    Leave a comment:


  • BMW_mane
    replied
    Originally posted by novoiperkele View Post
    Eli 2009 tai uudempi diesel n47 olisi "turvallisempi", kuin bensa?
    Kyllä jos neloskoneen haluaa. Aina täytyy kuitenkin muistaa että on myös niitä bensa nelosia joilla ajetaan ilman ongelmia. 10tkm välien vaihtaa öljyt niin jakopään ja ketjun kesto on huomattavasti parempaa.

    Leave a comment:


  • novoiperkele
    replied
    Originally posted by BMW_mane View Post
    N47 se on silti moottorityypiltään. Mutta 2009 mallin autoihin tuli muunneltu jakopää.
    Eli 2009 tai uudempi diesel n47 olisi "turvallisempi", kuin bensa?

    Leave a comment:


  • BMW_mane
    replied
    Originally posted by novoiperkele View Post
    Mikä on "uudempi" e9x diesel?

    Paljonko jakopään vaihto maksaa?
    N47 se on silti moottorityypiltään. Mutta 2009 mallin autoihin tuli muunneltu jakopää.

    Merkkiliike ottaa jakopään laitosta ~1000-1500e riippuen nii siitä että laitetaanko vain uudet jakopään hilut vai otetaanko myös öljypohja irti mikä on suositeltavaa mikäli laahImesta on irronnu paloja öljypohjaan jolloin se tukkii imusihdin ja tulee öljynpaine ongelmia. Ja että saa öljypohjan irti niin täytyy löyhdyttää etukelkka rungosta

    Leave a comment:


  • novoiperkele
    replied
    Originally posted by BMW_mane View Post
    Muutenhan tuo on neloskoneeksi aika rivakka laite, mutta se jakopää on vähä sellane ja tälläne. Eipä sille oikeen kummempia voi tehdä muutakun joko vaihtaa hilut sinne tai sitten vaihtelee öljyt usiemmin. Näissähän on muuten sitten tehtaan ohjeistus että puolittaa öljynvaihto väli eli 15tkm on tällä hetkellä tehtaan suositus.

    Mitä dieseliin tulee niin onhan N47:hin tehty aivan yhtä lailla jakopäitä niinkuin bensoihinki 😁 niistä on ollu oikein kamppanja myös. Toki uusimman pään e9x:ien dieseliis on parannettu sitä jakopäätä.
    Mikä on "uudempi" e9x diesel?

    Paljonko jakopään vaihto maksaa?

    Leave a comment:

Working...
X