Originally posted by makeclick
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaatin öljyjen vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by janke View PostNo, mitäs jos tunkis Rvs-lisäaineen laatikkoon? Mitäs sitten tapahtuu??? Kokemuksia jollain?
http://www.rvs.fi/products/page13.html
No nyt meni tilaukseen...
Comment
-
-
Lisää pakan sekoitusta
ZF:n öljynvaihto opetus video
Last edited by janke; 24-09-2013, 18:44.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMutta mistään ei käy ilmi millaisella kuravedellä se laatikko vielä toimii. Vaikka öljy onkin kuraa jo ennen 100tkm, silti ne autot kulkee +400tkm. Hassua eikö?
Eli eiköhän siellä ja ZF.llä ole melkoinen insinööriarmeija joka huolehtii siitä että niiden öljyjen laatuluokka pysyy riittävänä ja tarkoituksenmukaisena pidempään kuin mitä ne pakkojen levyt kestää.
Se että öljy ikääntyessään tummuu, ei todellakaan tarkoita sitä että sen laatu olisi pudonnut alle vaatimusten, vaan se nyt on ihan normaalia.
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostLisää pakan sekoitusta
ZF:n öljynvaihto opetus video
http://www.youtube.com/watch?v=Si8HX...ture=endscreen
BMW kuitenkin määrittelee omien tuotteidensa huoltotarpeen?
ZF tekee toki tällä öljyhuuhaalla bisnestä ja se on toki ihan ZF.n oma asia, eikä sillä ei ole mitään tekemistä BMW:n kanssa.
Vai ZF:kö oikeasti määrittelee sen pitääkö bemareiden LL-laatikoihin öljyjä vaihdella, ei todellakaan?
Edelleen haluaisinkin tietää missä kohtaa on odotettavissa näissä laatikoissa "pamahduksia" mikäli näitä öljynvaihtoja ei tehdä?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSe että öljy ikääntyessään tummuu, ei todellakaan tarkoita sitä että sen laatu olisi pudonnut alle vaatimusten, vaan se nyt on ihan normaalia.
NOT. Vaihdetaan öljyt VALMISTAJAN ohjeen mukaisesti.
Originally posted by Hemi View PostBMW kuitenkin määrittelee omien tuotteidensa huoltotarpeen?Last edited by peto2; 24-09-2013, 18:59.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMitä ihmeen tekemistä ZF:n "opetusvideolla".....hmmm. oman öljynsä markkinointividepolla on tekemistä BMW:n alla olevan ja BMW:n speksein olevan öljyn/laatikon kanssa?
BMW kuitenkin määrittelee omien tuotteidensa huoltotarpeen?
ZF tekee toki tällä öljyhuuhaalla bisnestä ja se on toki ihan ZF.n oma asia, eikä sillä ei ole mitään tekemistä BMW:n kanssa.
Vai ZF:kö oikeasti määrittelee sen pitääkö bemareiden LL-laatikoihin öljyjä vaihdella, ei todellakaan?
Edelleen haluaisinkin tietää missä kohtaa on odotettavissa näissä laatikoissa "pamahduksia" mikäli näitä öljynvaihtoja ei tehdä?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Post
Edelleen haluaisinkin tietää missä kohtaa on odotettavissa näissä laatikoissa "pamahduksia" mikäli näitä öljynvaihtoja ei tehdä?
Toisella menty 170tkm ja toisella 202tkm.
Eli mielelläni tietäisin, että mistä se sitten mahtaa johtua. Ja mitä niille pitäisi tehdä?
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Poston täysin normaalia että paskaa kerääntyy öljyn sekaan mutta se ei haittaa lainkaan
Se minkä väriset ne öljyt nyt sattuu "automiehen" silmissä olemaan, ei oikeasti kerro yhtään mitään niiden laadusta, suhteessa siihen minkälaisella laatuvaatimuksella mikäkin on suunniteltu toimimaan.
Originally posted by peto2 View PostNOT. Vaihdetaan öljyt VALMISTAJAN ohjeen mukaisesti.
Originally posted by peto2 View Posttietääkseni BMW ei ole valmistanut vaihdelaatikoita sodan jälkeen ja automaatteja ei koskaan.
Tässä tapauksessa ZF.llä itsellään on omat ohjeistuksensa omille tuotteilleen, eikä niistä voi oikeasti tehdä mitään päätelmiä heidän BMW:lle alihankintana tekemilleen osille(se on BMW:n ja ZF:n välistä tiukasti varjeltua liikesalaisuutta).
BMW määrittelee kaikkien niiden osien huoltotarpeen joita eri alihankkijat annettujen speksien/vaatimusten puitteissa heille valmistaa.
BMW ja ZF ovat siis tässä suhteessa täysin eri asia, eikä ZF:n omilla huoltosuosituksilla ole mitään merkitystä, silloin kun puhutaan BMW:n antamasta LL-takuusta.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostNo niin kuin aikaisemmassa postauksesani tuossa edellisellä sivulla jo kerroinkin niin meidän pihassa seisoo useampi peli missä laatikko PA-MAH-TAA. Ja nimen omaan tämä kehuttu 6 vaihteinen.
Toisella menty 170tkm ja toisella 202tkm.
Eli mielelläni tietäisin, että mistä se sitten mahtaa johtua. Ja mitä niille pitäisi tehdä?
Minullakin makaa 160tkm:ssä pamahtanut kuusipykäläinen, mutta sen syy oli ollut vuotava lauhdutin ja ajo liian vähillä öljyillä.
Sekin on tässä jo nähty että väärin tehdyt vaihdot täysin väärillä öljyillä, väärällä määrällä on ollut syynä turbiinin kavitoimiseen ja lopulta hajoamiseen mistä puru pitkin laatikkoa.
Nämä kuitenkin ovat todella peruskestäviä askeja jos/kun historia on tiedossa, eikä taustalla ole mitään "export" autojen kummituksia/"luurankoja kaapissa".
Tuossa aiemmin mainitsin kolarissa vaurioituneen vanhan taksilaatikon johon ei ollut öljyjä koskaan vaihdettu ja oikeasti kaikki toiminnalliset mekaaniset osat olivat kuin uudesta autosta.
Ok, öljy oli toki mustaa, mutta eipä sen ole tarkoitettukaan olevan "neitseellistä" uuden öljyn väristä ollakseen kuitenkin laadultaan täysin suunnitellun kaltaista.
Lupaan että kun nyt tästäkin mennään vielä 5-6-vuotta eteenpäin ja näitä alkaa olemaan enemmn 500tkm ajettuina ilman ensimmäistäkään vaihtoa, voimme yhdessä laskeskella minkälaisella huoltohyötysuhteella näihin "harrastajien" autoihin on öljyjä vaihdeltu.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostOnko sitten ideoita mistä johtuu juurikin näiden GA6HP26Z eli 6 vaihteisten laatikkojen "tyhjät" kohdat jonka seurauksena paukahtaa vaihde pesään ja niskat nytkähtää ja tuntuu siltä, että joku menee tuollaisella rysäyksellä rikki.Originally posted by Spetke View PostNo niin kuin aikaisemmassa postauksesani tuossa edellisellä sivulla jo kerroinkin niin meidän pihassa seisoo useampi peli missä laatikko PA-MAH-TAA.Originally posted by Hemi View PostSiis tottahan toki näitäkin laatikoita Suomessakin jokusia laukeaa silloin tällöin, mutta et kai nyt väitä että nämä ovat lauenneet sen vuoksi että öljyjä ei ole vaihdettu(vai tiedätkö onko vaihdettu)?BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEt sinä diesel moottoriinkaan vaihda öljyjä sen vuoksi että ne ovat parin päivän kuluttua vaihdosta mustat?
Se minkä väriset ne öljyt nyt sattuu "automiehen" silmissä olemaan, ei oikeasti kerro yhtään mitään niiden laadusta, suhteessa siihen minkälaisella laatuvaatimuksella mikäkin on suunniteltu toimimaan.
Automaattilaatikkoon kun ei mistään tule nokea niin laatikkoöljyn väri kertoo ainoastaan kuinka paljon siinä on tuota kitkapintaa seassa.
Originally posted by Hemi View PostNOT. Et sinä noudata minkään muidenkaan osien alihankkijoiden omia, eli "valmistajan ohjeita/huoltosuosituksia, vaan BMW Suomi määrittelee tässä maassa kulloisetkin huototarpeet=ohjeet.
Originally posted by Hemi View PostEi, eikä juuri mitään muitakaan osia eikä osakokonaisuuksia joista se autonsa kokoaa. Ne alihankkijat eivät kuitenkaan määrittele BMW autojen huoltotarpeita tai varsinkaan anna ohjeita ohi BMW:n itse kuluttajille, vaan BMW itse määrittelee huoltoohjelmansa.
Tässä tapauksessa ZF.llä itsellään on omat ohjeistuksensa omille tuotteilleen, eikä niistä voi oikeasti tehdä mitään päätelmiä heidän BMW:lle alihankintana tekemilleen osille(se on BMW:n ja ZF:n välistä tiukasti varjeltua liikesalaisuutta).
BMW määrittelee kaikkien niiden osien huoltotarpeen joita eri alihankkijat annettujen speksien/vaatimusten puitteissa heille valmistaa.
BMW ja ZF ovat siis tässä suhteessa täysin eri asia, eikä ZF:n omilla huoltosuosituksilla ole mitään merkitystä, silloin kun puhutaan BMW:n antamasta LL-takuusta.
ZF huolto-ohjelmalla pääsee pidemmän matkan mukavammin. Todentaminen vaan on ongelmallista kun laatikot, kuskit, kuormitus jne. ovat yksilöllisiä.
Siinä olisikin TM:lle kestotesti. Kaksi 530dA ajamaan perätysten niin pitkään että toisesta leviää laatikko, toinen BMW- ja toinen ZF huolto-ohjelmalla. Voisin lyödä vaikka hiukan vetoa ZF puolesta.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment