200tkm on mittarissa ja ei ole tietoa onko automaatin öljyjä vaihdettu aikaisemmin. Ymmärtääkseni näissä ei BMW ole edes tarkoittanut, että öljyjä vaihdettaisiin. Mitä mielipiteitä porukalla on öljyjen vaihdon tarpeellisuudesta? Mihin hintaan nuo vaihtuu liikkeessä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaatin öljyjen vaihto
Collapse
X
-
Laatikon öljyn/suodattimen vaihto ei kuulu mihinkään vaihto-ohjelmaan = vaihdetaan vain asiakkaan pyynnöstä.
Tuossa vastaus minkä sain kun kyselin.
Ei pelkkää vaihtoa vaan turbiininhuuhtelu kanssa.
PowerMaticista viimevuonna kyselin niin 370e + oma öljypohja.
Muistelisin, että Schmiedmannilla puhuttiin 500e. Taisi olla tarvikeosalla tehtynä. Sen hinta on tuossa 122e.
Orkkis taitaa olla tuplat tuosta.
Öljypohjassa on öljynsuodatin samassa eli se pitäisi vaihtaa samalla.Last edited by Kennedy; 05-03-2013, 12:11.Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo
Passat '13
Ex: E91LCI, A3 TDI
-
-
Täällä paljon keskustelua aiheesta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=77005 Selaile sinne loppuunpäin, niin on vähän tuoreempaa tekstiä. Ja on mielestäni syytä jo vaihtaa, jos ei ole tietoa onko koskaan vaihdettu. Öljypohja + huuhtelu, taitaa siellä 500e puolin jos toisin pyöriä liikkeissä.
Comment
-
-
Originally posted by esa`pentula View PostJa on mielestäni syytä jo vaihtaa, jos ei ole tietoa onko koskaan vaihdettu. Öljypohja + huuhtelu, taitaa siellä 500e puolin jos toisin pyöriä liikkeissä.
BMW:llä ja BMW:n Suomalaisella maahantuojalla ei ole?
Mitähän se on ja mistä me muutkin löytäisimme sitä tutkittua faktaa jonka perusteella öljyt olisi "syytä vaihtaa" ja maksaa siitä +500€?
Eli tutkittua puolueetonta oikeaa tietoa, eikä vanhan kansan taikauskoon perustuvaa mutua?
Comment
-
-
Originally posted by Raimo Miettinen View Post200tkm on mittarissa ja ei ole tietoa onko automaatin öljyjä vaihdettu aikaisemmin. Ymmärtääkseni näissä ei BMW ole edes tarkoittanut, että öljyjä vaihdettaisiin. Mitä mielipiteitä porukalla on öljyjen vaihdon tarpeellisuudesta? Mihin hintaan nuo vaihtuu liikkeessä?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEli sinulla on tietoa jota ko.laatikon suunnitelleella yrityksellä, sen insinööreillä,
BMW:llä ja BMW:n Suomalaisella maahantuojalla ei ole?
Mitähän se on ja mistä me muutkin löytäisimme sitä tutkittua faktaa jonka perusteella öljyt olisi "syytä vaihtaa" ja maksaa siitä +500€?
Eli tutkittua puolueetonta oikeaa tietoa, eikä vanhan kansan taikauskoon perustuvaa mutua?
Comment
-
-
Mielenkiintoinen aihe.
Omassa autossa nyt reilut 120tkm ja miettinyt e60 foorumin puolta luettuani, että vaihtaisiko öljyt vaiko eikö.
Maalaisjärjellä ajatellen tuskin haittaakaan olisi, mutta onko tarpeellista en osaa sanoa.
(etenkin kun tuntuu olevan suurta gurujen ja henkimaailman homma, että saa öljyn tasot oikeiksi ja laatikon toimimaan oikein operaation jälkeen)
Tähän tuntuu porukka suhtautuvan suurella intohimolla... ollaan joko puolesta tai vastaan rajuin mielipitein.
Etenkin ihmiset jotka mainostavat omia palvelujaan suosittelevat öljyjen vaihtoa ja sen tietysti ymmärtää heidän bisneksen kannalta
Auton valmistajan ilmoituksiinkin ikiöljyistä voinee myös suhtautua varauksin... heidän tehtävänsä on myydä autoja tai ainakin uusia laatikkoja
Tuollainen ilmoitus."öljyt kestää laatikon eliniän" ei kerro mitään...
johtuuko elinikä sitten laatikosta vai öljyistä
Omaa kokemusta kun ei ole niin vaikea sanoa asiaan mitään... vaihto kuitenkin maksaa mukavan summan rahaa ja kun ei ole tietoa meneekö kankkulan kaivoon vai olisiko jotain hyötyäkin...
Tällähetkellä oma mielipide on, että kun vaihteistossa ei mitään oireita mistään niin en vaihda.
Jos joku pystyy laittamaan painavaa faktaa (kuvia kuraöljystä, teknistä faktatietoa) yms hyviä perusteluja olen valmis muuttamaan mieltäni ja vaihdan sitten öljyt laatikkoon.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Kannattaa lukaista esim. tämä pdf läpi (netistä löytyy sivukaupalla vastaavaa tietoa kunhan vaivautuu etsimään): http://www.ge39.com/files/electran1%2B2.pdf. BMW:n omaa koulutusmateriaalia, vuodelta 2003 kylläkin mutta koskee jo ZF6HPxxx-laatikoita.
Esim. Sivulla 58 on mainittu, että jos laatikkoon tehdään korjauksia, olisi laatikosta valutettava öljy syytä ottaa talteen ja käyttää korjauksen jälkeen uudelleen...
Jokainen tulkitkoon miten lystää.
Itse en ainakaan ole vaihtamassa laatikon öljyjä ihan lähitulevaisuudessa..
P.s. Jos laatikon öljynvaihto maksaa osineen (kunnolla tehtynä) n. 700€, omasta mielestäni tuolla rahalla maksaa aikanaan jo aika ison osan laatikkoremontista...Last edited by JP-76; 07-03-2013, 10:40.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Mulla vaihdettiin E61 525ia:han öljyt kun mittarissa oli 140tkm. Voin sanoa että laatikon käytös muuttui todella paljon paremmaksi. Ikiöljyt...noh joo. :thinkHelkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by esa`pentula View PostIkiöljythän kestävät koko vaihteiston eliniän.
Originally posted by Nettipepe View PostMielenkiintoinen aihe.
Omassa autossa nyt reilut 120tkm ja miettinyt e60 foorumin puolta luettuani, että vaihtaisiko öljyt vaiko eikö.
Maalaisjärjellä ajatellen tuskin haittaakaan olisi, mutta onko tarpeellista en osaa sanoa.
(etenkin kun tuntuu olevan suurta gurujen ja henkimaailman homma, että saa öljyn tasot oikeiksi ja laatikon toimimaan oikein operaation jälkeen)
Tähän tuntuu porukka suhtautuvan suurella intohimolla... ollaan joko puolesta tai vastaan rajuin mielipitein.
Etenkin ihmiset jotka mainostavat omia palvelujaan suosittelevat öljyjen vaihtoa ja sen tietysti ymmärtää heidän bisneksen kannalta
Auton valmistajan ilmoituksiinkin ikiöljyistä voinee myös suhtautua varauksin... heidän tehtävänsä on myydä autoja tai ainakin uusia laatikkoja
Tuollainen ilmoitus."öljyt kestää laatikon eliniän" ei kerro mitään...
johtuuko elinikä sitten laatikosta vai öljyistä
Omaa kokemusta kun ei ole niin vaikea sanoa asiaan mitään... vaihto kuitenkin maksaa mukavan summan rahaa ja kun ei ole tietoa meneekö kankkulan kaivoon vai olisiko jotain hyötyäkin...
Tällähetkellä oma mielipide on, että kun vaihteistossa ei mitään oireita mistään niin en vaihda.
Jos joku pystyy laittamaan painavaa faktaa (kuvia kuraöljystä, teknistä faktatietoa) yms hyviä perusteluja olen valmis muuttamaan mieltäni ja vaihdan sitten öljyt laatikkoon.
Ihme ettei insinööri ole keksinyt auton moottoriin ikiöljyjä millä voisi ajaa vaihtamatta niitä koskaan... Ikiöljyt ---> up in the ass of timo !!G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Originally posted by esa`pentula View PostNiinkö minä sanoin..? Sun kanssa en jaksa alkaa jauhamaan paskaa, koska siinä menee vain hermo ilman lopputulosta. Ikiöljythän kestävät koko vaihteiston eliniän.
Laatikon suunnitelleet inssit ja bemarin omat inssit vain ovat laskeneet että koska se laatikko ja sen pakkojen kitkapinnat eivät ole ikuisia, ei tarvta ikuisia öljyjäkään.
Pointti vain on siinä että ne öljyt kestävät täysin riittävän laadukkaina pidempään kuin se laatikko(se riittävä laatutaso on jotain muuta kuin ihan uusien öljyjen laatutaso).
No, edelleenkin, jos sinulla on jotakin oikeaa faktaa että näin ei olekkaan, niin toki niin minä kuin BMW ja laatikon valmistaja on varmasti ERITTÄIN kiinnostuneita ko.tiedoista?
Eli tämä nyt vain on perin kummallista että mina syytetään tässä aiheessa "paskanpuhujaksi", jos=kun minä perustan oman tietoni ja sitä kautta myös mielipiteeni siihen mitä ko.laatikon suunnitelleet inssit, BMW ja mm.Suomen BMW:n maahantuoja asiasta sanoo.
Olen siis "paskanpuhuja" kun en lähde tähän ihmeelliseen öljynvaihtohypeen joka ei kuitenkaan perustu edes nimellisesti mihinkaan tutkittuun faktatietoon vaan kyse on pelkästään kuluttajien tietämättömyyteen perustuvasta keskinäisestä hypetyksestä "ikiöljyistä"?
Muutan omaa kantaani samalla sekunnilla kun BMW muuttaa oman kantansa ko.aiheeseen tai esität minulle jotakin oikeaa faktaa siitä että nämä öljyt oikeasti pitäisi vastoin tehtaan omaa suositusta vaihdella omatoimisesti?
Eli minä joka en lähde tähän kristalliparantajien, ennustajaeukkojen tai maailmanlopunennustajien toisiaan ruokkivaan hypeen, olenkin "paskanpuhuja"?
Eli jotakin faktaa nyt sitten miksi ne öljyt pitäisi 200tkm:ssä vaihtaa?
Siis jotakin muuta kuin että sinusta tuntuu että ne pitäisi viimeistään siinä kohtaa vaihtaa(eli mihin muuhun perustat oman väitteesi?)?
BMW itse ilmoittaa siis näin(mutta toki ne vaihtaa jos joku taikauskoinen hölmö on siitä valmis maksamaan):
"...Laatikon öljyn/suodattimen vaihto ei kuulu mihinkään vaihto-ohjelmaan = vaihdetaan vain asiakkaan pyynnöstä"....
Comment
-
-
Originally posted by nappe74 View PostMiun mielestä järkikin sanoo että öljyt pitää vaihtaa myös laatikkoon, liikkuvia osiahan sielläkin on niinkuin moottorissa itsessäänkin !! Ja tietysti vaihdot pitäisi suorittaa aina säännöllisesti uudesta lähtien...
Ihme ettei insinööri ole keksinyt auton moottoriin ikiöljyjä millä voisi ajaa vaihtamatta niitä koskaan... Ikiöljyt ---> up in the ass of timo !!
Eli niitä "ikiöljyjä" ei todellakaan ole olemassakaan, mutta on öljyjä joiden laatuluokka pysyy pidempään riittävänä kuin sitä ympäröivän laatikon mekaniikka.
Eli laatikkoöljyjen laatu pysyy täydellisen riittävänä sen 800tkm mutta laatikon pakat loppuu joka tapauksessa jo 600tkm:ssä?
Siitä laatikosta ei missään tapauksessa tule "ikilaatikkoa", rätätään niiden öljyjen kanssa kuinka paljon tahansa.
Eli olet sinäkin sitä mieltä että se "siun" järki on oikea se parempi mittari määrittelemään ko.laatikoiden öljynvaihtotarpeen, kuin sen suunnitelleilla insinööreillä ja BMW:llä itsessään?
Eli perustuko sinun väittämäsi mihinkään muuhun kuin "omaan järkeesi"(jota siis on enemmän kuin sadoilla ko.laatikkoa ja sen käyttöä+elinkaarta suunnitelleilla insseillä?).
Pitäisikö esim.minun vaihtaa tai olla vaihtamatta öljyt tuohon omaan e90:iin sinun vai laatikon suunnitelleiden +BMW:n inssien järjenjuoksun perusteella(se kuitenkin maksaa sen 500€, eli missä kohtaa ulosmittaan tuon sijoitetun pääoman?)?Last edited by Hemi; 07-03-2013, 14:57.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostLueppa sinäkin tuo edelliseni.
Eli niitä "ikiöljyjä" ei todellakaan ole olemassakaan, mutta on öljyjä joiden laatuluokka pysyy pidempään riittävänä kuin sitä ympäröivän laatikon mekaniikka.
Eli laatikkoöljyjen laatu pysyy täydellisen riittävänä sen 800tkm mutta laatikon pakat loppuu joka tapauksessa jo 600tkm:ssä?
Siitä laatikosta ei missään tapauksessa tule "ikilaatikkoa", rätätään niiden öljyjen kanssa kuinka paljon tahansa.
Eli olet sinäkin sitä mieltä että se "siun" järki on oikea se parempi mittari määrittelemään ko.laatikoiden öljynvaihtotarpeen, kuin sen suunnitelleilla insinööreillä ja BMW:llä itsessään?
Eli perustuko sinun väittämäsi mihinkään muuhun kuin "omaan järkeesi"(jota siis on enemmän kuin sadoilla ko.laatikkoa ja sen käyttöä+elinkaarta suunnitelleilla insseillä?).Pitäisikö esim.minun vaihtaa tai olla vaihtamatta öljyt tuohon omaan e90:iin sinun vai laatikon suunnitelleiden +BMW:n inssien järjenjuoksun perusteella(se kuitenkin maksaa sen 500€, eli missä kohtaa ulosmittaan tuon sijoitetun pääoman?)?G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Järkihän se joskus sanoi maapallonkin olevan litteä. Olen tässä asiassa kyllä hemin kanssa täysin samaa mieltä. Sekin että laatikot hajoavat huonosta öljynvaihdosta mystiseen paskashokkiin, johtuu siitä että usein niitä öljyjä aletaan vaihtamaan silloin kun laatikon toiminnassa huomataan jotain erikoista. Tyypit ajattelevat että kokeillaas ensikorjauksena öljynvaihtoa, ja vika on ollut mekaaninen ja öljyistä millään tavalla riippumaton. Sitten harmitellaan kun ei vaihdettu huuhtelemalla ja huljuteltu tankkiautollista 30e/litra öljyä sieltä läpi.
Kohta joku aloittaa varmasti tästäkin "taistelun BMW:tä vastaan - öljyä kerätään!"
Omituista miten tämä on muodostunut monelle niin sydämenasiaksi, itse ainakin käytän rahani muuhun kuin taikauskoon perustuvaan 700e:n huljutteluun. Manuaalivehkeeseen tuolla rahalla vaihtaa jo koko laatikon. Kuten ennenkin olen sanonut, kyllähän jotkut vielä vaihtelee moottoriöljyjäkin 10tkm välein...MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by nappe74 View PostVäittämäni (lähinnä mielipiteeni) perustuu erään tahon kokemuksiin joka on remontoinut automaattilaatikoita työkseen usean vuosikymmenen !!
Kerrotko meille kaikille muillekkin mihin tai kenelle tässä asiassa voi ottaa yhteyttä jotta pääsisi tutustumaan kerättyyn materiaaliin joka tämä todetun faktan osoittaa?
Sellainen pieni ristiriita tässä nyt kuitenkin taas on, että näitä BMW:n uusimpia long life laatikoita ei vielä ole ollut "vuosikymmeniä" ja ne vanhimmat bemarinkaan laatikot edes GM.n valmistamina ei kyllä ole hajonnut öljyn vaihtamattomuuteen(ZF:ät taas kestää bensakoneiden perässä joka tapauksessa paaliin asti)?
Eli bemarilla ainoat laatikko-ongelmat koskee vain noita vanhoja GM:n Ranskassa valmistamia dieselkoneiden laatikoita ja niistäkään ei yksikään ole hajonnut sen vuoksi että se olisi ölyjen vaihtamattomuuden vuoksi kulunut loppuun.
Niiden ongelmat johtuu ihan muista asioista johon ei niissäkään tuolla öljyjen kanssa läträämisellä ole mitään vaikutusta, vaan käytännön tasolla kentällä päinvastoin(kun täyttömäärät ja laadut ovat varsin usein mitä sattuu).
Muutoinhan ne GM diesel laatikot joihin on öljyt vaihdettu, ovat "ikiliikkujia"...onko?
Eli olisiko sinulla heittää yhteystiedot henkilölle jolla on tutkittua faktatietoa siitä että nämä Bemarin nykylaatikot mm.e90/91:stä:stä hajoaa käsiin ilman riittävän usein tehtyjä öljynvaihtoja(Eli ne Essolla "poikain kanssa" käydyt keskustelut ei nyt oikeasti riitä, vaan pitää olla mustaa valkoisella olevaa faktaa, jos kerran minä puhun paskaa?).Last edited by Hemi; 07-03-2013, 17:33.
Comment
-
Comment