Originally posted by janke
View Post
Automaatin öljyjen vaihto
Collapse
X
-
Toi "kaasupohjaan" kikkailu ei ilmeisesti toimi tuossa sodan aikaisessa e39:ssä?Originally posted by makeclick View PostOon kyl huomannu et Dissillä nollaus on huomattavasti parempi ainakin omassa 335d:ssä. Inpan nollaus tuntuu tekevän minulla saman tyylisen suorituksen.. mutta ei kuitenkaan täysin huonoon palaa, kuten kuvailit. Dississä on erikseen "reset all adaptive values" vaihdelaatikko valikossa, jonka jälkeen ajo on huomattavisti jo erillaista ja vaihdelaatikko vaihtelee töksähdellen, mutta oppii suht nopeesti hyvin taas vaihtamaan ja tuntuu pysyvän.
Omasta mielestä ehkä jopa se kaasupohjaa kikkailunollauskin toimii paremmin kuin inpalla nollaus..
Leave a comment:
-
Taitaa olla tuo 1 ja alkumatka kakkosvaihteesta ihan normaalia jos luistaa. Lukko ei taida olla vielä tuolloin kytkeytynyt (muistaakseni Inpalla tuota vakoilin). Onko tuossa sitten saatu moottorijarrutus pehmeemmäksi ja/tai moottorijarru ja perään kaasutus nykimiset poistettua.. Tuon lukon saa kyllä pakotetusti päälle. Onko ketään kokeillu miten tämä toimii lukko jatkuvasti päällä?Originally posted by jengstro View Postlaatikko on "aina" luistanut 1-2selle, omasta mielestä liian pehmeästi/hitaasti, ehkä nyt vuosien saatossa enemmän (mutu-fiilis)..
Leave a comment:
-
Oon kyl huomannu et Dissillä nollaus on huomattavasti parempi ainakin omassa 335d:ssä. Inpan nollaus tuntuu tekevän minulla saman tyylisen suorituksen.. mutta ei kuitenkaan täysin huonoon palaa, kuten kuvailit. Dississä on erikseen "reset all adaptive values" vaihdelaatikko valikossa, jonka jälkeen ajo on huomattavisti jo erillaista ja vaihdelaatikko vaihtelee töksähdellen, mutta oppii suht nopeesti hyvin taas vaihtamaan ja tuntuu pysyvän.Originally posted by janke View PostAkunkengän irrotuksella en ole huomannut vaikutusta:think Tarkoitan salavalikosta nollausta tai Inpalla adap.nollausta. Molemmilla sama vaikutus, eli vaihtaa helvetin jouhevasti noi 100km ja sitten alkaa taas pienehkö vaihteiden tökkiminen:think
Omasta mielestä ehkä jopa se kaasupohjaa kikkailunollauskin toimii paremmin kuin inpalla nollaus..
Leave a comment:
-
275tkm takana, 6 lovinen 2007 530Dax, ei ole vielä PA-MAH-TA-NUT :-) Eikä öljyjä ole vaihdettu.Originally posted by Spetke View PostNo niin kuin aikaisemmassa postauksesani tuossa edellisellä sivulla jo kerroinkin niin meidän pihassa seisoo useampi peli missä laatikko PA-MAH-TAA. Ja nimen omaan tämä kehuttu 6 vaihteinen.
Toisella menty 170tkm ja toisella 202tkm.
Eli mielelläni tietäisin, että mistä se sitten mahtaa johtua. Ja mitä niille pitäisi tehdä?
Tosin laatikko on "aina" luistanut 1-2selle, omasta mielestä liian pehmeästi/hitaasti, ehkä nyt vuosien saatossa enemmän (mutu-fiilis). Bongasin tässä taannoin AutoCOMin OBD testerillä (en nyt muista sanatarkasti), laatikolle option... jotain adaptation reset. En ottanut riskiä ajaa sitä läpi (oli jotain varotuksia).
Onko joku resetoinut laatikkoa huoltosoftilla? -> vaikutus?
Olen kyllä kokeillut tota "pidä jarrupoljin pohjassa 30 seccaa" jippoa, mun mielestä tuo proceduuri ei kyllä vaikuttanut mihinkään.
Leave a comment:
-
Akunkengän irrotuksella en ole huomannut vaikutusta:think Tarkoitan salavalikosta nollausta tai Inpalla adap.nollausta. Molemmilla sama vaikutus, eli vaihtaa helvetin jouhevasti noi 100km ja sitten alkaa taas pienehkö vaihteiden tökkiminen:thinkOriginally posted by Bmw Master View PostTarkoitat akunkengän irroitus nollausta, eli ajotapa adaption nollausta? Laita päävirtakytkin.
Sama homma, eikä uskalla kaasutella ettei ala luistamaan. Ei kannata nollata kuin öljynvaihdonyhteydessä, jos silloinkaan.
Leave a comment:
-
Tarkoitat akunkengän irroitus nollausta, eli ajotapa adaption nollausta? Laita päävirtakytkin.Originally posted by janke View PostMikä sitten aiheuttaa sen, kun nollaa vaihdelootan, niin hetken toimii niin kun uusi ja sitten palaa arkeen:think Eikö tuota "resetointia" saa jäämään mitenkään päälle? Toisinsanoen, mitä sielä laatikossa oikein tapahtuu nollauksella?
Sama homma, eikä uskalla kaasutella ettei ala luistamaan. Ei kannata nollata kuin öljynvaihdonyhteydessä, jos silloinkaan.Originally posted by TJJ View PostMinulla ainakin toimii huonommin nollauksen jälkeen, vaihdot ovat nykiviä kunnes laatikko oppii paremmat arvot. Eikös nollaus vain palauta magneettiventtiilien ohjaukset perusarvoihin, laatikko sitten säätää niitä taas sen mukaan miten paljon laatikko luistaa ja miten nopeasti vaihdot tapahtuu.
Leave a comment:
-
Minulla ainakin toimii huonommin nollauksen jälkeen, vaihdot ovat nykiviä kunnes laatikko oppii paremmat arvot. Eikös nollaus vain palauta magneettiventtiilien ohjaukset perusarvoihin, laatikko sitten säätää niitä taas sen mukaan miten paljon laatikko luistaa ja miten nopeasti vaihdot tapahtuu.Originally posted by janke View PostMikä sitten aiheuttaa sen, kun nollaa vaihdelootan, niin hetken toimii niin kun uusi ja sitten palaa arkeen:think Eikö tuota "resetointia" saa jäämään mitenkään päälle? Toisinsanoen, mitä sielä laatikossa oikein tapahtuu nollauksella?
Leave a comment:
-
Mikä sitten aiheuttaa sen, kun nollaa vaihdelootan, niin hetken toimii niin kun uusi ja sitten palaa arkeen:think Eikö tuota "resetointia" saa jäämään mitenkään päälle? Toisinsanoen, mitä sielä laatikossa oikein tapahtuu nollauksella?
Leave a comment:
-
Ei siinä siis mitään kivaa ole! JOS tulee jotain niin... Hyvältä vaikuttanu ainaki nyt.Originally posted by Bmw Master View PostMikäs vika motoxissa?
Ettei mene ihan offtopikiksi niin tässä nyt sitten minun vaihtorumpani:
Sanoinkin tossa aikasemmin, että itselläni laitettiin ~6L febibiltein lootaöljyä ja valitettavasti vanha suodatin (oli tilattu väärä). Febillä auto toimi lämpimänä suht hyvin, mutta ainakin kylmällä paikaltaan lähdettäessä auton vaihdot luisti ja auto ei tuntunut hetkeen käyttävän vaihteiden lukkoja.. noin 1-2km jälkeen aina lähti toimimaan, joskus jopa aijemmin.
Nyt kävin vaihtamassa uudet ölpät ja suodattimen vaihdelaatikkoon. Öljyt oli nyt ZF omat Lifeguard 6 ja vanhoista otettiin niin paljon pois kun saatiin ja vähän kierrätettiinkin. Lopputulos oli 8L ZF:ää sisään.. Vanhat öljyt vs jäljelle jääneet zf:n öljyt!!!
Kuva
Huomatkaa, että Febin öljyt eivät olleet kuin noin 10tkm laatikossa. Laatikon elämä parani huomattavasti. En ainakaan itse löydä paljon valiteltavaa. Vaihdot tapahtuu kun se lukisi ajatukset ja vaihteet lähtee vaihtumaan hienosti viileämmälläkin kelillä. Eli vaihdelaatikko vaihtaa jämäkämmin, mutta pehmeesti vaihteet. Suosittelen todellakin käyttämään zf omia öljyjä!
Huom! Tämä tuli huomattua 335d:ssä (380/745), voi olla, että toimii pienempien koneiden kanssa paremmin tuo Febi
Leave a comment:
-
Mikäs vika motoxissa?Originally posted by makeclick View PostNo voi mutka.. Parempia ehdotuksia? Castrol 5w30 ainakin ylikallista ja tuo 30 tuntuu jotenkin matalalta näihin tuplaurpoihin ja vielä jos on säädetty?
Leave a comment:
-
Teboil diamond dieseliä tuli itse ostettua 10litran pönikkä just. Hyvää ja halpaa.
Leave a comment:
-
Shellin öljyt on ollut testeissä heikkoja hintaan nähden.Originally posted by makeclick View PostJos jokin ei mielytä niin siirry varmaan käyttämään Shell Helix Ultra Extra 5W30:sta.
Leave a comment:
Leave a comment: