memebuy23buy

Automaatin öljyjen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E.K.
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 494
    • Helsinki

    #76
    Noo, se on tullu jo selväksi että nämä laatikot kyllä kestää riittävän paljon kilometrejä eli sen +500tkm samoilla öljyillä.

    Mut mitäs aika mahtaa tehdä tulevaisuudessa näille öljyille, jos esim. puhutaan todella vähällä ajolla olevasta autosta. Tulevaisuuden "papan silmäterä" ,jolla oikeasti ajetaan vaan muutama tuhat kilometriä vuodessa. Ja sitten kun autolla on 20-25 vuotta takana suomen ilmastossa, mutta vain n.250tkm mittarissa. (Joo, joo tiedän että paaliin ne kuuluu, mutta kovin suosittuja noi e30 romutkin tuntuu olevan nykyään) niin joku hulluhan joskus voi vaikka haluta museoautoks tommosen...

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #77
      Originally posted by TJJ View Post
      Vai onko se bisnestä BMW:lle olla vaihtamatta laatikon öljyjä (ja myös pitkät moottoriöljyjen vaihtovälit) ja saada siten auton huoltokustannukset alas. Käsittääkseni tuolla on suuri merkitys autojen myyntiin jenkeissä. Auto kestää leasing-jakson ja se riittää.
      Originally posted by LasseE View Post
      Laatikko kestää takuuajan, jonka jälkeen leipoo kiinni ja taas saa bmw rahaa..
      Teillä on siis nyt sitten tästä jotakin näyttöä/faktaa kuinka nämä kuusipykäläiset "leipoo kiinni" ja nimenomaan faktaa siitä että se johtuu vaihtamattomista öljyistä?
      Vai onko tämä tällaista kevyttä jutustelua ja toisten huuhaa uskovaisten psyykkaamista?

      Eli nyt teiltäkin niitä kuusipykäläisten "kiinni leiponeiden" kuvia ja keskustelutopikkeja vaikkapa BTCF:ltä ja pappakerholta?
      Missä niihin "kiinni leiponeisiin" laatikoihin ja niiden tarinoihin voi tutustua, josta tekin olette omat "tietonne" saaneet?

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #78
        Originally posted by zeneg View Post

        Ja BMW mainitsee huolto/takuuvihkossa automaattivaihteiston öljynvaihtoväliksi 100 000 mailia.
        Missä? kenen huolto/takuuvihossa?
        Ainakaan minä en sellaista löydä e90/91:in huoltokirjasta???

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #79
          Originally posted by jukkae View Post
          Tämä alkaa saada samanlaiset piirteet kuin E39:n ruostumattomuus, varmaan puolet tai enemmän ensimmäisistä kolmiyseistä on enemmän tai vähemmän ruosteisia mutta Hemin mielestä se ei ole ruostumista vaan jotain absoluuttista hapettumista.
          Juu, ne tosiaan onkin ihan läpimätiä ja migin lankaa palaa pohjiin koko ajan...

          Samoin kuin niistä GM diesel askeista tuli ikuisia joihin riemulla vaihdeltiin öljyjä tämänkin saitin innoittamana kohta vuosikymmen sitten ja ne bensatsepit joihin ei koskaan ole vaihtoja tehty, makaa takapihoilla laatikkovikaisina.
          Last edited by Hemi; 08-03-2013, 18:23.

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            #80
            Originally posted by Hemi View Post
            Missä? kenen huolto/takuuvihossa?
            Ainakaan minä en sellaista löydä e90/91:in huoltokirjasta???
            Koneella PDF mitä yritin liittää tähän, mutta ei jostain syystä suostu lataamaan.

            Käsittää BMW:n seuraavat mallit: 1-sarja, 3-sarja, 5-sarja, 6-sarja.

            Edit: lukee näin: " Automatic transmission (not shown in CBS). Maintenance work: Replace ATF at intervals of 100,000 miles."
            Edit2: Onko tämä riittävää FAKTAA?
            Last edited by zeneg; 08-03-2013, 18:31.

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #81
              Originally posted by zeneg View Post
              Koneella PDF mitä yritin liittää tähän, mutta ei jostain syystä suostu lataamaan.

              Käsittää BMW:n seuraavat mallit: 1-sarja, 3-sarja, 5-sarja, 6-sarja.

              Edit: lukee näin: " Automatic transmission (not shown in CBS). Maintenance work: Replace ATF at intervals of 100,000 miles."
              Edit2: Onko tämä riittävää FAKTAA?
              Lienee tuo pdf:
              E39 528iA

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #82
                Originally posted by LasseE View Post
                Laatikko kestää takuuajan, jonka jälkeen leipoo kiinni ja taas saa bmw rahaa..
                Lisäksi, BMW ei takuuajan ulkopuolella enään saa juurikaan rahaa "kiinni leiponeista" laatikoista, vaan ne vaihdetaan ensisijaisesti tässäkin maassa takuupurettuihin osiin jos niitä on saatavilla...ja näitä kuusipykäläisiä BMW:n automaatteja on koko maailma väärällään.
                Eli bemarin diesel GM askejahan aikoinaan myytiin tehdasuusinakin paljon, koska takuupurettuja ei koko euroopassa ollut, mutta esim.ZF bensasteppejä on ollut saatavilla takuupurettuina rajattomasti jo vuoden kuluttua niiden ilmaantumisesta.
                Aivan samoin kuin näitä kuusipykäläisiä joita on joka paikka väärällään, jolloin mahdollisesta laatikkoviasta BMW ei kyllä hyödy euroakaan.
                Suurin yksittäinen kuluttajaryhmä näille vähän ajetuille takuupurkulaatikoille
                on autoliikkeet, jotka yleensä saavat ne kerran/pari ratasvalon sytyttäneet yksilöt, jotka sitten palautuvat laatikkoremonttiin muutaman kuukauden kuluttua tehdystä kaupasta.
                Näitä BMW:n kuusipykäläisiä ei mene edes autoliikkeille käytännössä lainkaan, koska kysyntää ei vain yksinkertaisesti ole, kuten ei ole vanhemmille bensastepeillekkään.
                Eli on kovin kummallista mistä tällaiset hypetykset oikeasti kumpuaa joita kuitenkin perustellaan ko.laatikkojen vaurioalttiudella?
                Tosin siinäkin tapauksessa että ne olisivat vaurioalttiita kuten nuo aiemmat GM laatikot, siitä on vielä aika pitkä matka siihen että voitaisiin oikeasti näyttää toteen että tiheällä öljynvaihdolla kaikki viat olisi ollut vältettävissä.
                Ainoa millä BMW tekee oikeasti tiliä tässä asiassa, on tuo joidenkin kuluttajien rajaton taikausko tuota öljynvaihdon välttämättömyyttä kohtaan.
                Kuten sanottua, katsellaan tätä topikkia uudelleen vaikkapa 6-8-vuoden kuluttua ja katsotaan kuka olikaan "uskossaan" oikeassa?
                Eli missä kohtaa nämä laatikot sitten oikeasti leipoivat kiinni niissä autoissa oihin ei koskaan sitä ensimmäistäkään öljynvaihtoa tehty ja missä kohtaa ne joihin se tehtiin.

                Comment

                • zeneg
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 1238
                  • Oulu

                  #83
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Sama asia mainitaan tuossakin, koneellani tosin uudempi versio aiheesta.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #84
                    Originally posted by zeneg View Post
                    Koneella PDF mitä yritin liittää tähän, mutta ei jostain syystä suostu lataamaan.

                    Käsittää BMW:n seuraavat mallit: 1-sarja, 3-sarja, 5-sarja, 6-sarja.

                    Edit: lukee näin: " Automatic transmission (not shown in CBS). Maintenance work: Replace ATF at intervals of 100,000 miles."
                    Edit2: Onko tämä riittävää FAKTAA?
                    Ei, tämä ei ole faktaa jos/kun sinulla on alkuperäisellä laatikolla oleva e90/91(jonkun muun maan maahantuoja voi toki lisätä omana ohjelmanaan ihan mitä tahansa suosituksina, mutta virallinen BMW huolto-ohjelma se ei ole).
                    Minun yhdessäkään e91/90:ssä ei ole ollut öljynvaihtoa huolto-ohjelmassa ja BMW:n maahantuojan kanta edelleenkin on tiedusteltaessa tämä:

                    ..."Laatikon öljyn/suodattimen vaihto ei kuulu mihinkään vaihto-ohjelmaan = vaihdetaan vain asiakkaan pyynnöstä"...
                    Last edited by Hemi; 08-03-2013, 18:44.

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #85
                      Originally posted by zeneg View Post
                      Sama asia mainitaan tuossakin, koneellani tosin uudempi versio aiheesta.
                      Tuohan näyttää olevan BMW:n virallinen dokumentti, miten Hemi tuon faktan kumoaa? Onko nyt niin, että Suomen BMW tietää faktat paremmin kuin USA:n BMW?
                      E39 528iA

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #86
                        Originally posted by TJJ View Post
                        Tuohan näyttää olevan BMW:n virallinen dokumentti, miten Hemi tuon faktan kumoaa? Onko nyt niin, että Suomen BMW tietää faktat paremmin kuin USA:n BMW?
                        Kuten tuossa jo totesin, BMW USA voi toki maahantuojana antaa ihan eri suositukset koska siellä valmistetut BMW:t on muutenkin eri spekseillä.
                        Eli lieneekö näiden suositusten takana edes sama LL-öljy kuin euroopassa vai halutaanko ko.huolto ohjelmalla antaa dealereille hieman riihikuivaa muuten jenkkiläisessä mittakaavassa olemattoman vikatiheyden bemareille.
                        Kaikkien muidenkin merkkien jotka on valmistettu jenkkilässä, on oikeastaan täysin poikkeavat huolto-ohjelmat ja tiheydet(erityisesti pienen vikatiheyden japsit, joita ylihuolletaan mahdollisimman laajan dealerverkon ylläpitämiseksi juuri jenkkilässä).

                        Comment

                        • zeneg
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 1238
                          • Oulu

                          #87
                          meni jo...

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #88
                            Originally posted by TJJ View Post
                            Tuohan näyttää olevan BMW:n virallinen dokumentti, miten Hemi tuon faktan kumoaa? Onko nyt niin, että Suomen BMW tietää faktat paremmin kuin USA:n BMW?
                            Eli, onko tämä nyt sitä "faktaa" jonka perusteella mm.minun pitäisi tuohon omaan LCI e90 Suomiautooni suunnitella öljynvaihdot, jotta ko.aski ei vain "leipoisi kiinni"?
                            Eli vaikka minulla ei tuossa ole BMW:n antamaa vaihto ohjetta, eikä BMW:llä täällä Suomessa vaihtoa itse asiassa edes suositella kun kysyt tiskiltä, niin jenkkilän ja jenkkilässä valmistetun BMW:n huolto-ohjelmaan vedotoen minunkin pitää öljyt tuohon vaihtaa.
                            Ok, näinhän en todellakaan tule tämänkään bemarini kohdalla koskaan tekemään, niin mitäpä luulet, missä kohtaa tuo laatikko tulee "leipomaan kiinni"? Mitä sieltä silloin käytännössä pettää=kuluu loppuun?
                            Entä kuinka pitkälle tällä menee jos ne vaihdan jenkkisuositusten mukaan?
                            Missä kohtaa omaa elinkaartaan tämä auto alkaa ulosmittaamaan sitä vaihtoon sijoitettua pääomaa? Oikeasti?

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #89
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Kuten tuossa jo totesin, BMW USA voi toki maahantuojana antaa ihan eri suositukset koska siellä valmistetut BMW:t on muutenkin eri spekseillä.
                              Ei kai E90/E91/E92 ole jenkeissä tehty? Ja sama laatikkohan niissä on. Entä jos tuossa onkin takana se, että lakimiesten luvatussa maassa USA:ssa pelätään joukkokannetta ja siksi tuo lukee siellä. Täällä taas voidaan vedota yksittäistapauksiin ja asiakas maksaa laskun.

                              Onko sitten Suomessakin tuo öljyjen vaihtamattomuus vain maahantuojan oma tulkinta asiasta? Ei kai siinä sitten olekin takana maahantuojan omat intressit myydä enemmän autoja? Löytyykö tästä jostain faktaa Saksan BMW:n kirjoittamana?
                              E39 528iA

                              Comment

                              • zeneg
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 1238
                                • Oulu

                                #90
                                Hetken tuossa kaivelin, niin jenkkilässä tunnutaan käyttävän samoja laatikoita kuin suomessakin. Joten mietinpähän vain että miksi BMW Suomi ei ole vastaavaa tekstiä laittanut takuuvihkoonsa toisin kuin ainakin jenkit. :think Muista maista en sitten osaakaan sanoa mitään.

                                Edit: Ja en henkilökohtaisesti ota mitään kantaa siihen, että leipooko nuo laatikot vai eikö leivo. Jenkkifoorumeilla on tullut vastaan ongelmia näiden laatikoiden kanssa, en osaa sanoa sitten että mikä sieltä on poksahtanut tai mistä johtuu.
                                Last edited by zeneg; 08-03-2013, 19:08.

                                Comment

                                Working...
                                X