Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatin öljyjen vaihto

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Latest Activity
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rantakirppu
    replied
    Originally posted by AlpinWeiss View Post
    Paras öljynvaihtohinta jonka olen kuullut tehdyn tällä huljuttelulla maksoi 1800e. Tuolla rahallahan remppaisi jo koko laatikon... Olen tässä keskustelussa kyllä täysin hemin kanssa samoilla linjoilla.
    Tuo on jo täysin omavika, jos antaa jonku kusettaa noin paljon. Eikö tossa pitäis järkikin sanoa, että ei öljynvaihto voi maksaa yli tonnia.
    Noista hinnoista vielä, kun vastustajien leirissä on niin hirveitä hintoja öljynvaihdoista, onkohan ne vähän liioteltuja? Kertä täällä maksaa öljynvaihto huuhtelemalla 120-160€!

    Leave a comment:


  • mtavinen
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tuossa analyysiraportti 530d GM-laatikon öljyistä 126 tkm ajettuna. KLIK
    Hydrauliikasta ymmärtävät voivat sitten päätellä, kannattiko kyseiset öljyt vaihtaa.
    Miksei kukaan kiinnittänyt huomiota tähän? Aika isoo parikkelia pyörii seassa ja öljyn viskositeetti tipahtanut puoleen uuteen verrattuna...

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Paras öljynvaihtohinta jonka olen kuullut tehdyn tällä huljuttelulla maksoi 1800e. Tuolla rahallahan remppaisi jo koko laatikon... Olen tässä keskustelussa kyllä täysin hemin kanssa samoilla linjoilla.

    Leave a comment:


  • b mutteri kasa
    replied
    Itse en jaksa oikein uskoa,että jos ZF:n laatikossa vikaa,niin se öljyjä vaihtamalla paranisi.Kyllä siellä jotain muuta on,vikaominaisuus joka ehkä hetkeksi öljynvaihdon myötä lievenee,ilmaantuu kyllä uudestaan.

    Leave a comment:


  • rise66
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Tämä..."ehkä Saksalaiset insinöörit eivät ole ajatelleet" on sekin yksi mestarillisen itsepetoksen teeseeistä, jota nämä laatikkoöljyjen kanssa läträävät itselleen matran tavoin itselleen hokevat.
    Tässäkin on kuitenkin hiemankin pidemmälle ajateltuna kuitenkin yksi täysin kestämätön ristiriita.
    Eli, se Saksalainen insinööri on kuitenkin valmistanut kalliin ja monimutkaisen automaattolaatikon joka nytkin on kuitenkin kestänyt sen +400tkm...ja pistänyt kuitenkin siihen "markan öljyt" sisälle jotka kestävät vain puolet siitä?
    Eli jostain syystä ne laatikot kuitenkin kestävät...ja on nimenomaan rakennettu kestämään sen koko luonnollisen ehkä n.500tkm:n elinkaaren.
    Kuitenkaan kun autoja ja niideneri komponentteja+osakokonaisuuksia suunnitellaan, mikään ei oikeasti ole sattumaa, vaan jokaiselle osalle ja osakokonaisuudelle lasketaan hyvinkin tarkat käyttätunnit=elinkaari.
    BMW:llä siis syydetään miljoonia laatikoihin joiden kokonaiselinkaarta "ei ehkä ajatella" ja heitetään lopuksi tehtaalle lähes ilmaiset laatikkoöljyt jotka oikeasti kestävät alle puolet sen laatikikon kestoiästä?

    No, kai se voisi jonkun "maalaisjärjen" mukaan voisi ollakkin näin, mutta siinä tapauksessa tässäkin maassa pitäisi olla pilvin pimein laatikoita jotka selvästi ovat kuluneet loppuun siinä 200-300tkm:n kohdalla, heikon öljyn laadun vuoksi?
    Eli miten se sopii tähän "loogiseen itsepetokseen" että tässä maassa on tuhansia 300-400tkm ajettua bemareja(myös monia muita merkkejä+malleja) joihin ei ole koskaan LL automaattlaatikkoon vaihdettu öljyjä ja edelleen mennään?
    Eli kuvitteleeko joku ihan oikeasti ettei se olisi yleisessä tiedossa ihan samoin kuin vaikkapa nuo läppäongelmat, mikäli nämä uudemmat bemarin automaatit kuluisivat ennen aikojaan loppuun, mikäli niihin ei vaihdeta öljyjä?
    Kuitenkin kaikki muut eri automerkkien+mallien sisäsyntyiset tekoviat on varsinkin näin nettiaikana todella hyvin kaikkien tiedossa?
    Ei kuitenkaan löydy yhtäkään oikeaa faktaa siitä että tuo nettipepejen laatikon öljyjen kanssa läträäminen pidentäisi kilometriäkään näiden laatikoiden elinkaarta, vaan ainoa löytyvä tieto on päinvastaista(koska määrät ja laadut on mitä sattuu).
    Oikeastihan tämä öljynvaihto huhaa perustuu vanhan kansan uskomuksiin ja suoranaiseen taikauskoon, joka kumpuaa siitä tuskaisesta romanttisesta ikiöljyhokemasta...."kun ikuisia öljyjä ei ole olemassakaan"...
    Ei, niitä vain ei ole olemassakaan, kuten ei ole olemassakaan ikuisia automaattilaatikoita, vaihtoi niihin öljyjä kuinka usein tahansa.
    Tämä kun asetetaan siihen vanhan kansan olettamukseen että niitä pohjia on tervattava ja öljyjä vain on vaihdeltava, sanoi insinöörit mitä tahansa, niin saadaan aikaiseksi tämä aivan uskomaton matra jonka voimalla sitä "pahaa" karkoitetaan laatikkoöljyjä vaihtelemalla?
    Kuitenkin se laatikon sisältä lirutettu öljy on se eniten kilometrejä oikeasti kestävä osa/komponentti koko laatikossa.
    ...tästähän tuli mielenkiintoinen keskustelu näköjään ja periksiantamattomuus on kaunista... Mielestäni kerroin melko selvästi, miksi vaihdoin öljyt vaihdelaatikkoon vai? Kertaanpa vielä, jotta menisi perille: Laatikko ei vaihtanut suurinta vaihdetta päälle peräkärryä vedettäessä. Kun vaihdoin öljyt, ei tarvittu vikakoodien lukemista yms. vaan laatikko alkoi jälleen toimimaan "normaaliin" tapaan, vaihteet meni ja menee edelleenkin päälle kärry perässä ja ilman kärryä, joten järkeni mukaan laatikossa olevissa öljyissähän oli silloin jo jotain muutoksia tapahtunut, kun ei vaihteet toiminut? Sitähän en pysty sanomaan, olisko laatikko pitänyt jo vaihtaa tai rempata, jos olisin jättänyt öljyt vaihtamatta, mutta kun vaihdoin, niin ainakin toimii ja säästyi siinä kohtaa paljon Euroja ja aikaa... Toivottavasti vielä saa auton muutenkin toimimaan, kunhan saa Saksalaisten insinöörien suunnitteleman ABS- boksin Saksasta kotiin ja vaihdettua vanhan tilalle.

    Leave a comment:


  • Robi
    replied
    ZF:n viimeisin suositus öljynvahtoon on seuraava

    5-, 6-*and 8-speed as well as 4HP20 automatic transmissions:
    ZF 5-, 6-*and 8-speed as well as the ZF 4HP20 automatic transmissions are filled maintenance-free with specially developed partially
    synthetic ATF oils. Maintenance-free fills are intended for normal operating conditions. Especially driving at very high operating
    temperatures can result in accelerated aging or increased wear of ATF oils. It is recommended, in the event of severe operating
    conditions, such as:
    *- frequent highway driving in top speed range,
    *- offensive, sporty driving style,
    *- frequent trailer operation,
    being above average, oil purification (oil change) on automatic transmissions is recommended between 80,000 km and 120,000 km, or
    8 years, depending on the load.*
    In each case, only released ATF oil may be used for oil changes. And oil changes must be performed in accordance with the relevant
    specifications.
    Tossa vielä linkki mistä edellämainittu teksti löytyy >KLIK<

    Toki kukaan ei pakota vaihtamaan öljyjä, etenkään Hemiä koska olemme lukeneet jo Hemin kannan keskusteluun enkä odota Hemiltä mitään kannanottoa tähän viestiin. Itse olen useampaan ZF:n laatikkoon vaihtanut öljyt ja eron kyllä huomaa selkeästi.

    Leave a comment:


  • esa`pentula
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Miten tämä Lassen kommentti on ymmärrettävissä topikissa jossa keskustellaan juurikin öljynvaihtojen tarpeellisuudesta?





    Siinäpä se ongelma juuri on, totesit vain: "että olisi syytä vaihtaa"?
    Eli sitähän minä nyt tässä olen ajanut koko ajan kuin käärmettä piippuun, että miksi niiden vaihtoa sitten suositellaan, jos kuitenkaan asiaa ei haluta mitenkään järkisyin perustella?
    Jokin perusteltavissa oleva järkisyyhän sinullakin on oltava sille että "ne olisi syytä vaihtaa", jos kerran itsensä BMW:n mielestä niitä ei ole syytä vaihtaa, eikä vaihtoa tue myöskään vaihtolaatikoiden kysyntä vaikka ajosuoritteet näillä on jo usein yli 400tkm ilman vaihtoja?
    Nämä vaihdot eivät kuitenkaan ole kenellekkään ilmaisia, joten mikä on se logiikka jolla voidaan lähteä repelemään satasia tuuleen, vain repelemisen ilosta(perustella ei siis tarvitse?)
    Ymmärrän että sinulla on tässä öljyjenvaihto asiassa oma bisnes kyseessä, mutta joku raja se nyt pitäisi olla asiasta oikeasti tietämättömien ihmisten pelottelussakin. Hehän niitä toki vaihtaa ja siitä maksaa jos "asiantuntijat" niin suosittelee?
    Aika vähän...jos kuitenkaan ollenkaan on maailmalla keskustelua näiden kuusipykäläisten laukeamisista, joten sieltä e60-e90/91:stä on kyllä löydettävissä paljon muita todennäköisemmän toteutumiskenaarion vikakohteita kuin laatikot.




    Ok, ok, missä tästä "mahdollisesti", "voi ja voi" sitten on näyttöä tuon "voi" verran, mihin voi tutustua?
    Se "voi" kun voidaan esittää vaikka meteoriitin osumalla konepeitolle heti huomenaamulla, kun kuitenkaan juuri näiden takuupurkulaatikoiden kysyntä on käytännön tasolla nollan ja parin välillä Suomessa vuosittain?
    Ampiaisen pistoon kuolee Suomessa enemmän ihmisiä kuin mitä näitä 6hp laatikoita poikii, joten tämän tason vikatiheyteen ja siihen varautumiseen ei todellakaan kannata millään matematiikalla siihen sijoitetulla pääomalla ryhtyä.
    Eli ainakaan minulle se "voi" ei nyt riitä siihen että lähtisin läträämään 6hp vaihdelaatikon öljyjen kanssa, niin vainoharhaiseksi en sentään näillä perustein ryhdy.
    Muussa tapauksessa en voisi ajaa BMW:llä lainkaan, vaan ehkä siinä tapauksessa kannattaisi siirtyä kokonaan julkisiin?




    Miksi privalla? Miksi näiden mahdolliset viat/ongelmat pitää keskustella privassa, eikä kaikkien kuullen ja punnittavissa olevassa päivänvalossa, jos niitä kerran on?
    Siis ne 6hp laatikko ongelmat mitkä poistuvat ja ovat oikeasti vältettävissä öljynvaihdoilla, jota BMW itse ei kuitenkaan suosittele??
    En itse ainakaan saanut kommentista sitä häntää kiinni, jossa sanotaan, että aski leipoo kiinni jos et vaihda öljyjä.

    Ja enkö aiemmin maininnut, että minulla ei ole mitään öljyjenvaihtobisnestä tässä kehitteillä? Kuten varmasti olet joskus lukenut, että en enään korjaa vaihteistoja tai työskentele Gearman Oy:ssa.

    Perustelin kyllä sinulle jo moneen kertaan syyni, miksi minä suosittelen vaihtamaan öljyt automaattivaihteistosta. Faktaa en tästä voi sinulle antaa enempää, kuten olen jo maininnut. Joten älä jaksa siitä aina mainita, sillä niitä ei tule vieläkään.

    Niiden vaihteistojen korjaus ei liity tähän keskusteluun mitenkään, joten en niistä tähän ala tarinoimaan. Kuten sanoin, privalla voit tiedustella niiden vaihteistojen ongelmista ja korjauksista.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by BreeZi View Post
    Onko porukka koskaan pähkäillyt mikä tuo Lifetime fill oikein tarkoittaa Saksalaisen insinöörin mielestä?

    Toyotan toimitusjohtaja sanoi jo tuossa jokunen vuosi sitten: "Suunnittelemme automme kestämään noin 3v, ja tämän jälkeen ne olisi syytä kierrättää".

    Mikäli tilanne sattuisikin jollain tasolla olemaan myös eurooppalaisessa autoteollisuudessa näin, niin vedetään nyt sitten premium merkille 5v ja 300tkm. Tämän jälkeen olisi autot kierrätettävä.
    HIENOA BreeZi nyt ollaan OIKEALLA taajuudella tässä asiassa.
    Edes Laihialainen EI ole niin nuka kuin SAKSALAINEN kuluttaja joka ei vaihda mitään öljyjä mihinkään JOS ei ole aivan "pakko". Eli markkinointi kikka se tämä LIFETIME öljy systeemi on PÄÄMARKKINA ALUEELLA. Valmistajalle on periaatteessa aivan sama miten täällä pohjoisessa autot kestää markkinaosuus on todella markinaalinen aivan sama montako kotteroa saavat myytyä skandinaviaan. Japsien insinöörit ovat tuota 5v systeemiä valmistuksessa noudattaneet jo todella kauan. Eli keksitään "hienoja " Nindendon tapaisia välkkyviä valoja / nappuloita pitkin kojelautaa uudella kuosilla ja pöljät ostaa "uusia" autoja !! Pääasia jotta BISNES pyörii ja raha vaihtaa omistajaa.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Eli nyt teiltäkin niitä kuusipykäläisten "kiinni leiponeiden" kuvia ja keskustelutopikkeja vaikkapa BTCF:ltä ja pappakerholta?
    Missä niihin "kiinni leiponeisiin" laatikoihin ja niiden tarinoihin voi tutustua, josta tekin olette omat "tietonne" saaneet?
    Ei viallinen 6hp aski ole millään tasolla erikoinen harvinaisuus. Se, etteivät ne yleensä räjähdä käsiin ja matkanteko lopu kerrasta, ei tarkoita sitä etteikö niitä korjattaisi. Kyllä korjataan. Suuressa osassa on turbiinin lukitusvika, joka ei matkantekoa pysäytä. Vaan on niitä muitakin vikoja, esim. loppuun kuluneita alumiiniholkkeja jotka taas aiheuttavat jo pahempaa.

    En silti tälläkään tarkoita että riski hajoamiselle tai kulumisongelmille poistuisi öljynvaihdolla, mutta ainakin riski pienenee. Hinnakas se vaihto vaan on eikä iso osa hajoa joka tapauksessakaan.
    Last edited by Cell; 10-03-2013, 00:19.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Nämä jutut tuntuu aina lopulta päätyvän tähän..."ei siitä ole haittaakaan"...?
    No, kyse ei nyt ollutkaan siitä, ettäkö niistä olisi varsinaista haittaa(se voi olla ihan eri keskustelun aihe), vaan tämä lähti nyt siitä että ne nimenomaan "kannattaa" vaihtaa jossain kohdin.
    Tälle: "kannattaa vaihtaa" olen hakenut perusteita ja faktoja, jotka yksiselitteisesti kumoavat BMW:n itsensä ottaman kannan näiden vaihtojen tarpeellisuudesta.
    BMW ei todellakaan ole ainoa autonvalmistaja jonka automaattilaatikot ovat tänä päivänä LL-tekniikkaa.
    Tänä päivänä itse asiassa ne uusimmat automaatit joihin öljynvaihto on määrätty on huolto-ohjelmaan, katsotaan helposti edustavan vanhentunutta tekniikkaa.
    Väitän, että kun nyt tästä vielä mennään muutamia vuosia eteenpäin ja ensinnäkin, automaattivaihteistolla varustettujen autojen määrä kasvaa ja kuluttajien luottamus niihin paranee, niin näitä vaihtojuttuja luetaan samalla huvittuneisuudella kuin muovipintojen tervaamisesta.
    BMW:llä vain syntyi trauma niistä GM diesel askeista joiden vikatiheys oli merkittävä ja tätä kautta tätä traumaa yritetään edelleen "taikoa" tällä öljynvaihtoimnnolla näillä nettisaiteilla.
    Kuitenkin perustotuus on jo tätä kirjoittaessa se, että nämä "öljynvaihtajat" ovat jo suhteellisen pieni ja koko ajan edelleen pienenevä vähemmistö, näiden laatikoiden perusluotettavuuden kasvaessa.
    Eli loppujen lopuksi suurin osa kaikista tällä hetkellä tien päällä olevista e60 ja e90/91:stä omaa edelleen ne tehtaalla asennetut öljyt laatikossaan, oli kilometrejä takana mitä tahansa(eli ne ex.taksit jo lähelle 500tkm).
    Kuitenkin nämä laatikot eivät oikeasti mitenkään eroa vikaherkkyydeltään niistä laatikoista joihin "harrastajat" vaihtelevat öljyjä, vaan voisin väittää että jopa päinvastoin(ne määrät ja laadut?).
    Eli koko se suuri BMW kuluttajaryhmä mikä ei ole koskaan kuullutkaan BTCF:stä ja siellä käytävästä öljynvaihtokeskustelusta, pelaa virallisilla huolto-ohjeilla ja silloin ei öljyjä askeihin vaihdella(kuitenkin tuolla tienpäällä ne edelleen jauhaa kilometrejä täysin tietemättä että niitä öljyjä pitäisi vaihdellakkaan).
    En oikein vain henkilökohtaisesti ymmärrä sitä menttaliteettiä jossa autoa "huolletaan" sillä perusteella että koska "ei siitä ole haittaakaan" ja tällä öljynvaihtoa perustellaan myös niille kysyjille jotka asiaan haluaisivat oikeita vastauksia.
    Mielestäni, kun periaatteellisesti kaikkien pitäisi olla kaikkea muutakin aitoa huuhaata vastaan, miksi ihmeessä juuri tämän huuhaan tukemiseksi käydään niin raivokasta taistelua jossa muuta perustetta ja faktaa ei tarvitse olla...kuin että no..."ei siitä ole haittaakaan"..?
    laatikon valmistaja suosittaa 160tkm vaihtoväliä. autonvalmistaja ottaa riskin ja ilmoittaa markkinointimielessä että ei ole tarpeellista vaihtaa lainkaan.

    jokainen voi ihan itse miettiä että kannattaako.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Onko porukka koskaan pähkäillyt mikä tuo Lifetime fill oikein tarkoittaa Saksalaisen insinöörin mielestä?

    Toyotan toimitusjohtaja sanoi jo tuossa jokunen vuosi sitten: "Suunnittelemme automme kestämään noin 3v, ja tämän jälkeen ne olisi syytä kierrättää".

    Mikäli tilanne sattuisikin jollain tasolla olemaan myös eurooppalaisessa autoteollisuudessa näin, niin vedetään nyt sitten premium merkille 5v ja 300tkm. Tämän jälkeen olisi autot kierrätettävä.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by LasseE View Post
    Tämä nyt sarkastinen heitto, joita muutamia on sieltäkin suunnalta tullut tähän keskusteluun..
    Ei voi käsittää, että jollekin on noin vaikeaa, jos joku haluaa vaihtaa öljyt laatikkoon ja tällä tavoin huoltaa autoaan. Joskushan se voi olla turhaa, mutta menee sitä rahaa turhempaankin. Sinä se et varmaan vaihataisi moottoriöljyjäkään, jos bmw ei sitä suosittelisi.
    Sulla on, Hemi, monia hyviä mielipiteitä mm.ruostesuojauksen turhuudesta näihin uudempiin bemareihin, joista olen kanssasi samaa mieltä. Mutta anna periksi jos joku haluaa laatikkoöljyt vaihtaa niin oikein tehtynä siitä ei mitään haittaakaan ole..

    Nämä jutut tuntuu aina lopulta päätyvän tähän..."ei siitä ole haittaakaan"...?
    No, kyse ei nyt ollutkaan siitä, ettäkö niistä olisi varsinaista haittaa(se voi olla ihan eri keskustelun aihe), vaan tämä lähti nyt siitä että ne nimenomaan "kannattaa" vaihtaa jossain kohdin.
    Tälle: "kannattaa vaihtaa" olen hakenut perusteita ja faktoja, jotka yksiselitteisesti kumoavat BMW:n itsensä ottaman kannan näiden vaihtojen tarpeellisuudesta.
    BMW ei todellakaan ole ainoa autonvalmistaja jonka automaattilaatikot ovat tänä päivänä LL-tekniikkaa.
    Tänä päivänä itse asiassa ne uusimmat automaatit joihin öljynvaihto on määrätty on huolto-ohjelmaan, katsotaan helposti edustavan vanhentunutta tekniikkaa.
    Väitän, että kun nyt tästä vielä mennään muutamia vuosia eteenpäin ja ensinnäkin, automaattivaihteistolla varustettujen autojen määrä kasvaa ja kuluttajien luottamus niihin paranee, niin näitä vaihtojuttuja luetaan samalla huvittuneisuudella kuin muovipintojen tervaamisesta.
    BMW:llä vain syntyi trauma niistä GM diesel askeista joiden vikatiheys oli merkittävä ja tätä kautta tätä traumaa yritetään edelleen "taikoa" tällä öljynvaihtoimnnolla näillä nettisaiteilla.
    Kuitenkin perustotuus on jo tätä kirjoittaessa se, että nämä "öljynvaihtajat" ovat jo suhteellisen pieni ja koko ajan edelleen pienenevä vähemmistö, näiden laatikoiden perusluotettavuuden kasvaessa.
    Eli loppujen lopuksi suurin osa kaikista tällä hetkellä tien päällä olevista e60 ja e90/91:stä omaa edelleen ne tehtaalla asennetut öljyt laatikossaan, oli kilometrejä takana mitä tahansa(eli ne ex.taksit jo lähelle 500tkm).
    Kuitenkin nämä laatikot eivät oikeasti mitenkään eroa vikaherkkyydeltään niistä laatikoista joihin "harrastajat" vaihtelevat öljyjä, vaan voisin väittää että jopa päinvastoin(ne määrät ja laadut?).
    Eli koko se suuri BMW kuluttajaryhmä mikä ei ole koskaan kuullutkaan BTCF:stä ja siellä käytävästä öljynvaihtokeskustelusta, pelaa virallisilla huolto-ohjeilla ja silloin ei öljyjä askeihin vaihdella(kuitenkin tuolla tienpäällä ne edelleen jauhaa kilometrejä täysin tietemättä että niitä öljyjä pitäisi vaihdellakkaan).
    En oikein vain henkilökohtaisesti ymmärrä sitä menttaliteettiä jossa autoa "huolletaan" sillä perusteella että koska "ei siitä ole haittaakaan" ja tällä öljynvaihtoa perustellaan myös niille kysyjille jotka asiaan haluaisivat oikeita vastauksia.
    Mielestäni, kun periaatteellisesti kaikkien pitäisi olla kaikkea muutakin aitoa huuhaata vastaan, miksi ihmeessä juuri tämän huuhaan tukemiseksi käydään niin raivokasta taistelua jossa muuta perustetta ja faktaa ei tarvitse olla...kuin että no..."ei siitä ole haittaakaan"..?

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Miten tämä Lassen kommentti on ymmärrettävissä topikissa jossa keskustellaan juurikin öljynvaihtojen tarpeellisuudesta?
    Originally posted by LasseE View Post
    Laatikko kestää takuuajan, jonka jälkeen leipoo kiinni ja taas saa bmw rahaa..
    Tämä nyt sarkastinen heitto, joita muutamia on sieltäkin suunnalta tullut tähän keskusteluun..
    Ei voi käsittää, että jollekin on noin vaikeaa, jos joku haluaa vaihtaa öljyt laatikkoon ja tällä tavoin huoltaa autoaan. Joskushan se voi olla turhaa, mutta menee sitä rahaa turhempaankin. Sinä se et varmaan vaihataisi moottoriöljyjäkään, jos bmw ei sitä suosittelisi.
    Sulla on, Hemi, monia hyviä mielipiteitä mm.ruostesuojauksen turhuudesta näihin uudempiin bemareihin, joista olen kanssasi samaa mieltä. Mutta anna periksi jos joku haluaa laatikkoöljyt vaihtaa niin oikein tehtynä siitä ei mitään haittaakaan ole..

    Leave a comment:


  • atte.o
    replied
    Itse vaihdoin omaan 430tkm ajettuun steppiin öljyt. Aikasemmin ei ollut öljyjä vaihdettu. Laatikko toimi täysin ja toimii nytkin.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by creative 22 View Post
    Kertokaapa te, ketkä olette öljyjä vaihdelleet miten tuo laatikon toiminta on parantunut?Onko esim. tuo E39:n Zf:n laatikossa joskus 2-3 vaihdossa tapahtuva "töksäytys" kadonnut öljynvaihdon myötä.Tuo taitaa olla enemmänkin
    ominaisuus kuin vika.Omiin autoihin en ole lootaöljyjä vaihdellut, yhdestäkään ei ole loota hajonnut, (kopkop) 2 manuaalia ja 3 automaattia on bemareita ollut.
    Siis kyllähän tuon laatikon käytös aina öljynvaihdon myötä enemmän tai vähemmän muuttuu, koska öljyn viskositeetti ja sitä kautta paineet vähäksi aikaa muuttuu ja vaihtotapahtumat voivat hetkeksi esim.terävöityä.
    Kuitenkin aina ne palautuu viimeistään muutamassa kuukaudessa vaihtoa edeltävälle tasolle kun öljy laatikossa normalisoituu, siihen sille ominaiseen ja suunniteltuun viskositeettiin.
    Tosin mukautumien nollaaminen on osa tätä hetkittäistä muutosta, mutta sekin kyllä palautuu "vakiotilaan" muutaman tuhannen ajokilometrin kuluttua.
    Mitkään vaihto-ongelmat tai epäloogisuudet laatikon toiminnassa eivät koskaan lopulta korjaannu öljynvaihdolla, mikäli alkuperäinen määrä ja laatu ovat olleet oikeat.

    Leave a comment:

Working...
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎