niin. hakusessa vaan ois niin että niin paljon venyä kuin saa ja sitten mahdollisimman ulos kaaresta ja niin matalaksi kuin saa
no sitte eteen 215/35 ja taakse 245/30 tai 255/30 ja menis viel ihan laillisesti.. itellä on omissa vanteissa 225/35r19 9.5*:lla vanteella, kesällä näkee et kuinka tarkka katsuri on
Aikasemmassa autossa oli samanalainen setti ja syynäs tarkkaa ja piti luennon ja sanoi että nyt suoraan rengaskauppaan ostamaan leveemmät renkaat. Itsehän olin että '' Eikai!!?, luulin että vanteet on 9*'' että kyllä ne noitakin tarkkailee..
no sitte eteen 215/35 ja taakse 245/30 tai 255/30 ja menis viel ihan laillisesti.. itellä on omissa vanteissa 225/35r19 9.5*:lla vanteella, kesällä näkee et kuinka tarkka katsuri on
Aikasemmassa autossa oli samanalainen setti ja syynäs tarkkaa ja piti luennon ja sanoi että nyt suoraan rengaskauppaan ostamaan leveemmät renkaat. Itsehän olin että '' Eikai!!?, luulin että vanteet on 9*'' että kyllä ne noitakin tarkkailee..
avon kesävanteet samanlevyset ja edessä 205/30 ja takana 215/30. profiileista en oo 100% varma oliko 30 vai 35. samanlaista haen e91seenkin ja leimalle löytyy ihan omat orkkis vanteet
avon kesävanteet samanlevyset ja edessä 205/30 ja takana 215/30. profiileista en oo 100% varma oliko 30 vai 35. samanlaista haen e91seenkin ja leimalle löytyy ihan omat orkkis vanteet
100% varmuudella 35 sarjalaiset. E9x kopassa on isommata kaaret, niin noin pienet renkaan on todella idiootin näköiset... Tosin tollanen 215/35 on E46:ssa jo sekin takana naurettavan näköinen.
Meinasit sitten jotain 20-30mm limppuja sinne tunkea? Eikö kannattaisi suoraan ostaa ET15-20 vanteet?
100% varmuudella 35 sarjalaiset. E9x kopassa on isommata kaaret, niin noin pienet renkaan on todella idiootin näköiset... Tosin tollanen 215/35 on E46:ssa jo sekin takana naurettavan näköinen.
Meinasit sitten jotain 20-30mm limppuja sinne tunkea? Eikö kannattaisi suoraan ostaa ET15-20 vanteet?
hyvältä ne 46sessa omaan silmään näyttää. se voi olla että pitää etsiä muita vanteita tuohon 91seen.. ehkä hitusen leveemmpiäkin
Mites tuohon e92 saa talvirenkaita laittaa 18" koossa? Tekisi mieli päivittää nykyiset niin pienet 17" talvirenkaat tuumaa isompiin, mutta en nyt ole ottanut selvää, mitä siihen saa laittaa? Voiko esim. eteen ja taakse laittaa 225/40r18 renkaat ja entäs sitten, onko väliä, vaikka takavanne olisi 9" ja etuvanne 8" samalla rengaskoolla..?
Mites tuohon e92 saa talvirenkaita laittaa 18" koossa? Tekisi mieli päivittää nykyiset niin pienet 17" talvirenkaat tuumaa isompiin, mutta en nyt ole ottanut selvää, mitä siihen saa laittaa? Voiko esim. eteen ja taakse laittaa 225/40r18 renkaat ja entäs sitten, onko väliä, vaikka takavanne olisi 9" ja etuvanne 8" samalla rengaskoolla..?
Itellä on 225/40r18 8'' ja 8,5'' ja eipä nyt hirveesti huomaa eroa, mut tossa tuuman erossa se nyt saattaa näkyä jo.. mut kenties 235/40 eteen ja taakse ni ois hillitympi :think
Hmm, kattelin tuohon E91:een vanteita ja speksit olisi 8,5/10x19 ET35/33 kenties renkailla 225/35 ja 255/30. En halua käyttiksessä katella/kuunnella mitään rapinoita, joten mitenköhän mahtuu vakio kaarilla olemaan tuolla? :think Tietysti noita voi tarpeen mukaan pikkasen rullailla. Haluan nimenomaan siis aivan reunalle vanteen ja niin tiukan paketin, kuin mahdollista. Uskoisin, että ainakin eteen saa pistää spaceria ihan jonkin verran? :think
Hmm, kattelin tuohon E91:een vanteita ja speksit olisi 8,5/10x19 ET35/33 kenties renkailla 225/35 ja 255/30. En halua käyttiksessä katella/kuunnella mitään rapinoita, joten mitenköhän mahtuu vakio kaarilla olemaan tuolla? :think Tietysti noita voi tarpeen mukaan pikkasen rullailla. Haluan nimenomaan siis aivan reunalle vanteen ja niin tiukan paketin, kuin mahdollista. Uskoisin, että ainakin eteen saa pistää spaceria ihan jonkin verran? :think
Eteen on ET25 aika passeli, eli 10mm palat menee. Taakse 255 renkailla ET25-30, eli ei menis kuin 5mm palat. Jos ei ole mikään tontitus tarkoituksena, niin itse laittaisin käyttikseen 225-235/35 ja 265/30 kumit eikä spacereita... Takana on sisälokari pokkauksen takana, niin se alkaa roikkumaan sieltä jos vähänkin mankeloi. Sitä pitää sitten kuumailmapuhaltimella muotoilla, että sen saa edes kohtuu asiallisesti.
Näissä uudemmissahan rengas joustaa tosi sisään, eikä camberit lisäänny sisään joustossa yhtä paljon kuin vanhemmissa. Vaikka näyttää että ei ole edes hirveen ulkona, silti alkaa helposti raapia, kun joustaa syvään.
Mulla oli E91:ssä takana 9,5" ET32 265/30 kumilla, niin vähän madallettuna ei raapinut ikinä. 10mm spacerilla raapi aika reippaasti ja 5mm spacerilla vasta reilummin kuormattuna.
Eteen on ET25 aika passeli, eli 10mm palat menee. Taakse 255 renkailla ET25-30, eli ei menis kuin 5mm palat. Jos ei ole mikään tontitus tarkoituksena, niin itse laittaisin käyttikseen 225-235/35 ja 265/30 kumit eikä spacereita... Takana on sisälokari pokkauksen takana, niin se alkaa roikkumaan sieltä jos vähänkin mankeloi. Sitä pitää sitten kuumailmapuhaltimella muotoilla, että sen saa edes kohtuu asiallisesti.
Näissä uudemmissahan rengas joustaa tosi sisään, eikä camberit lisäänny sisään joustossa yhtä paljon kuin vanhemmissa. Vaikka näyttää että ei ole edes hirveen ulkona, silti alkaa helposti raapia, kun joustaa syvään.
Mulla oli E91:ssä takana 9,5" ET32 265/30 kumilla, niin vähän madallettuna ei raapinut ikinä. 10mm spacerilla raapi aika reippaasti ja 5mm spacerilla vasta reilummin kuormattuna.
Ok, kiitos. Ajattelinkin, että tuo voisi olla aika timmi paketti, tai ainakin lähellä. Tutkinkin noita takakaaria ja siellä tosiaan on vaarana jäädä tuo sisälokari helposti roikkumaan. Niiden kanssa olen taistellut tarpeeksi tuon cäbin kanssa ja ei kiinnosta se homma kyllä yhtään enää.
Ei tässä mitään yyber tontitusta ole tulossa, mutta kyllähän tuota pikkasen pitää pudottaa - jos esim. jouset vaihtais vain hieman lyhyempiin. Kuitenkin pitäsi saada siis valmiiksi sopiva paketti, että on tarvittaessa varaa pudottaa enemmänkin. Lisäksi diggaan venyhommista..
Toinen mitä kelasin, niin 10/10x19 ET38/33, mutta voi olla pikkasen turhan extreme ajaa 255/30 kumeilla koko kierros.. Tosin kyllähän sitä 10" vanteelle menee tuo 235/35 yhtä lailla.. Vai joko tuo ottaa sisäreunasta kiinni?
Ok, kiitos. Ajattelinkin, että tuo voisi olla aika timmi paketti, tai ainakin lähellä. Tutkinkin noita takakaaria ja siellä tosiaan on vaarana jäädä tuo sisälokari helposti roikkumaan. Niiden kanssa olen taistellut tarpeeksi tuon cäbin kanssa ja ei kiinnosta se homma kyllä yhtään enää.
Ei tässä mitään yyber tontitusta ole tulossa, mutta kyllähän tuota pikkasen pitää pudottaa - jos esim. jouset vaihtais vain hieman lyhyempiin. Kuitenkin pitäsi saada siis valmiiksi sopiva paketti, että on tarvittaessa varaa pudottaa enemmänkin. Lisäksi diggaan venyhommista..
Toinen mitä kelasin, niin 10/10x19 ET38/33, mutta voi olla pikkasen turhan extreme ajaa 255/30 kumeilla koko kierros.. Tosin kyllähän sitä 10" vanteelle menee tuo 235/35 yhtä lailla.. Vai joko tuo ottaa sisäreunasta kiinni?
Vaikka tykkääkin venykumeista, niin ei ne kyllä hyvältä näytä ilman isoa madallusta... edessä 9,5" ET35 on kokolailla tolpassa kiinni, niin ei sinne mene järkevästi 10" vanne ilman että tulee reilusti kaaresta pihalle.
Kävisikö nämä E90:n alle ilman kaarien mankelointia? Eteen19x8.5 ET35 taakse 19x10 ET35. Rengastus 235x35 ja 265x30. Eteen varmastikin mahtuu, mutta ottaako takana jo kaariin kiinni?
Kävisikö nämä E90:n alle ilman kaarien mankelointia? Eteen19x8.5 ET35 taakse 19x10 ET35. Rengastus 235x35 ja 265x30. Eteen varmastikin mahtuu, mutta ottaako takana jo kaariin kiinni?
Kävisi tietysti auton korkeus voi vaikuttaa hieman asiaan, mutta jos vakio korko tai lievä madallus niin mahtuu.. saa kyllä madaltaa reilustikkin :think itellä olis tallissa 9x19 ja 10,5x19 mut ei oo kerenny sovittaa viel ku on niin kylymä!
Tere!
Autona e91 lci, m-sport. Kattelin vanteiksi eteen 8x19 et35 ja taakse 9x19 et25. Renkaina 225/35 ja 255/30. Eteenhän tuo on aika passeli, mutta mites takana? Miten istuu kaarelle ja mahtuuko pyörimään raapimatta?
Comment