Ahtimen jälkeen se iso pönttö, ei voi olla näkemättä
Mutta eikö sen sisällä ole sekä katti että hiukkasloukku? Vai olenko taas aivan hakoteillä?
Olen katsellut näitä aukileikkauskuvia joissa "katti jätetty paikoilleen", ja ne pöntöt on leikattu auki takaosastaan etuosan ollen koskemattomana. :think
Mutta eikö sen sisällä ole sekä katti että hiukkasloukku? Vai olenko taas aivan hakoteillä?
Olen katsellut näitä aukileikkauskuvia joissa "katti jätetty paikoilleen", ja ne pöntöt on leikattu auki takaosastaan etuosan ollen koskemattomana. :think
On yhdistelmäpönttö. Kyllähän sä voit tiirailla näkyykö siellä kyljessä ylimääräistä hitsisaumaa.
Mä katsoisin putkenpäistä, ja jossei ole mielestäsi tarpeeksi tarkka, niin kokeile näin.
Mutta eikö sen sisällä ole sekä katti että hiukkasloukku? Vai olenko taas aivan hakoteillä?
Olen katsellut näitä aukileikkauskuvia joissa "katti jätetty paikoilleen", ja ne pöntöt on leikattu auki takaosastaan etuosan ollen koskemattomana. :think
Pre-lci :ssä oli ainakin samassa pöntössä sisällä katti, en tiedä miten lci :ssä... Räjäytyskuvista näkee enemmän. Bmwfans/realoem.
Mulla silvottiin dpf kun ohjelmoitiin, samaan pönttöön jäi siis katti jäljelle.
Supra olikin nopeampi sadasosasekunnilla, mies kenellä on katti ja dpf korvattu suoralla rännillä
Joo, täytyy viel kyylätä josko niitä hitsisaumoja siel näkyis... RealOEM näyttää molemmille, katille ja dpf: lle, sitä samaa pönttöä joten siitäkään ei juttu selkene sen enempää.
Menköö vaik tukkoon sit, siinäpähä varmistuu senki olemassaolo ja saa hyvil mielil poistaa koko hökötyksen. Täl hetkel tiedän vaan, että vikakoodeissa hiukkassuodatinjärjestelmä on viallinen ja edellinen polttotapahtuma ollu n. 20 000 km sitte.
Kaasuläppä on vaihdettu ja uudet pakokaasun paineanturit piti just heittää paikoillee (pakokaasun paine -1000 mbar, eikä vikakoodia tästä!? [koodattuko piiloonko dpf- koodauksen yhteydessäkö?!?]) että saatais dpf: lle edellytykset aloittaa poltto, ku menin välis mätänettii vaihdattaan vesipumppuu... Ei o sen jälkee noussu lämmöt juuri 70 asteen yläpuolelle, joten venaillaa nyt taas viikon päivät että korjaavat mokansa... Vai voiko salavalikon lämpötilatieto olla korruptoitunutta ku asentaja kuitenki väitti katsoneensa testerillä rempan jälkeen että 95 asteeseen nousi?!?
Ohhoh, oliskos se nukkumaanmenoaika ku näin kiukuttaa...
Salavalikosta katot auto lämpöisenä onko lämmöt yli 87, jos ei niin termostaatit vaihtoon. Jos auto ei lämpene tarpeeksi niin se ei tee dpf polttoa ollenkaan ja sen takia se on tukossa.
G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Salavalikosta katot auto lämpöisenä onko lämmöt yli 87, jos ei niin termostaatit vaihtoon. Jos auto ei lämpene tarpeeksi niin se ei tee dpf polttoa ollenkaan ja sen takia se on tukossa.
Niinpä. Termari vaihettii samal ku vesipumppu ja nyt lämmöt pyörii puolen tunnin ajelun jälkee jopa alle 60 asteessa. Eikä ole edes tukossa, jännittää vaan että koska menee, ku ei päästä käsiks itse poltteluun näiden muiden vaivojen takia...
Tosi vähän on juttua manuaalilootien / kytkimien kestosta. Tarkoitus tällä viikolla hakea 330d N57 manuaali, jonka jälkeen käyttää dpf poistossa, egr/dpf pois ohjelmoinnissa ja sitten ottaa sitä tehoa irti.
Mitä niistä nyt uskaltaa vääntöä ottaa?
Kuka tekee koko homman etelässä ammattitaidolla kilpailukykyiseen hintaan?
E: Ja vielä lisää, jos nälkä jää, niin mitä nuo "stage2"/sachs kytkin vauhtipyörä kombot todellisuudessa kestää enemmän kun vakiokytkin? Ei yhtään?
Jos sulla on dpf paikallaan, putkenpäiden pitäis olla kirkkaat.
Jos se ei oo paikallaan, putkenpäät on mustat.
Dpf polton voi koodata pois, sillon sulla olis todennäkösesti tukossa se pönttö ja kirkas putkenpää edelleen.
Itsellä vähän sama ongelma, että en ole varma onko auto jo ohjelmoitu vai ei. Ja tietysti että mitä DPF:lle kuuluu.
Putkenpää ei nyt ihan kirkas ole, mutta ei mustakaan kun autoa pesee :think
Ensimmäinen naftalla toimiva omistavani kulkine, niin ei persdyno kerro onko vakio vai ei
Jos en saa Carly for BMW:llä DPF:n polttoa päälle kuumalla moottorilla, niin sitä ei liene enää paikoillaan? :think Nyt DPF:ltä tulee silloin tällöin kyllä vikakoodi, mutta ei sytytä vikavaloa. Ainakaan altapäin katsottuna ei näkynyt hitsisaumaa.
Itsellä vähän sama ongelma, että en ole varma onko auto jo ohjelmoitu vai ei. Ja tietysti että mitä DPF:lle kuuluu.
Putkenpää ei nyt ihan kirkas ole, mutta ei mustakaan kun autoa pesee :think
Ensimmäinen naftalla toimiva omistavani kulkine, niin ei persdyno kerro onko vakio vai ei
Jos en saa Carly for BMW:llä DPF:n polttoa päälle kuumalla moottorilla, niin sitä ei liene enää paikoillaan? :think Nyt DPF:ltä tulee silloin tällöin kyllä vikakoodi, mutta ei sytytä vikavaloa. Ainakaan altapäin katsottuna ei näkynyt hitsisaumaa.
Carly ei kovin luotettavasti toimi tuon DPF polton kanssa, joissain autoissa paremmin joissain huonommin. Jos ne putkenpäät ei ole mustat, niin eiköhän siellä DPF paikallaan ole.
Näyttää kyllä kovin mustalle, että ettei vain olisi puukko käynyt dpf:ssä. Mitä tuo herjaa sitten? Tässä on tullut muutama vastaan, jossa pönttöön oli porattu pari kolme 15mm reikää, ilmeisesti ongelmien vuoksi ja poraamalla saatu pelittää paremmin. Putkenpäät tällöin mustuu, mutta ei niin paljon kun olisi kokonaan tyhjä. Jos dpf on autossa ja sitä ei ole kukaan räpeltänyt niin ei ne putkenpäät kyllä mustu yhtään eikä myöskään pöläytä koskaan.
Comment