Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • epv
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 76
    • Pirkanmaa

    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Näyttää kyllä kovin mustalle, että ettei vain olisi puukko käynyt dpf:ssä. Mitä tuo herjaa sitten? Tässä on tullut muutama vastaan, jossa pönttöön oli porattu pari kolme 15mm reikää, ilmeisesti ongelmien vuoksi ja poraamalla saatu pelittää paremmin. Putkenpäät tällöin mustuu, mutta ei niin paljon kun olisi kokonaan tyhjä. Jos dpf on autossa ja sitä ei ole kukaan räpeltänyt niin ei ne putkenpäät kyllä mustu yhtään eikä myöskään pöläytä koskaan.
    Fault: partical filter system Code: 4166

    Tuollaisen Carly löytää. Pikainen googletus vihjaisi tukkeutuneesta/tukkeutumassa olevasta dpf:stä. Mustuuko tällöin putkenpää?
    Last edited by epv; 19-11-2015, 12:29.
    E61 530d -05

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Originally posted by epv View Post
      Fault: partical filter system Code: 4166

      Tuollaisen Carly löytää. Pikainen googletus vihjaisi tukkeutuneesta/tukkeutumassa olevasta dpf:stä. Mustuuko tällöin putkenpää?
      Ei mustu. Sieltä voi olla DPF poistettu ja jäänyt kertomatta softalle, tai sitten niinkuin VolvoTDi sanoi, vähän patentoitu.

      Koodista voisi saisi enemmän irti jos se olisi ihan BMW:n omalla testerillä luettu. Samalla kun parit anturidatat ja viimeisimmät poltot jne katsoisi läpi niin selviäisi kyllä reilusti lisää.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17509
        • Turku

        Originally posted by epv View Post
        Onko tuo nyt sitten puhdas vai musta? :think
        Musta on. DPF poistettu.
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • epv
          Bimmer Rookie
          • Dec 2011
          • 76
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Laku View Post
          Musta on. DPF poistettu.
          Saako kotikonstein selville onko autoon ohjelmoitu lisää hevosia? Onko mitään suht tarkkaa mututuntumpaa paljonko esimerkiksi 80-120km/h kiihdytys kestää vakiolla? :think
          E61 530d -05

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            Originally posted by epv View Post
            Saako kotikonstein selville onko autoon ohjelmoitu lisää hevosia? Onko mitään suht tarkkaa mututuntumpaa paljonko esimerkiksi 80-120km/h kiihdytys kestää vakiolla? :think
            Testerillä katsoo paljonko täyskaasulla antaa syöttöjä koneeseen.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              Onhan siinä mahollista ettei ole pönttöä poistettu eikä porattu, vaan jos on tukossa ollu pitkään ja ajettu niin kenno on halki.
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • epv
                Bimmer Rookie
                • Dec 2011
                • 76
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Kissvesala View Post
                Onhan siinä mahollista ettei ole pönttöä poistettu eikä porattu, vaan jos on tukossa ollu pitkään ja ajettu niin kenno on halki.
                Kuinka "kiire" ohjelmointi on suorittaa dpf:n tyhjäyksen jälkeen?
                E61 530d -05

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  Originally posted by epv View Post
                  Kuinka "kiire" ohjelmointi on suorittaa dpf:n tyhjäyksen jälkeen?
                  Tässäkin asiassa kauneus on katsojan silmissä. Ei sieltä mitään rikki mene, mutta vikatila jossain kohtaa kyllä tulee.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • ohohh
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2012
                    • 268
                    • Porvoo

                    Originally posted by ohohh View Post
                    Tosi vähän on juttua manuaalilootien / kytkimien kestosta. Tarkoitus tällä viikolla hakea 330d N57 manuaali, jonka jälkeen käyttää dpf poistossa, egr/dpf pois ohjelmoinnissa ja sitten ottaa sitä tehoa irti.
                    Mitä niistä nyt uskaltaa vääntöä ottaa?
                    Kuka tekee koko homman etelässä ammattitaidolla kilpailukykyiseen hintaan?

                    E: Ja vielä lisää, jos nälkä jää, niin mitä nuo "stage2"/sachs kytkin vauhtipyörä kombot todellisuudessa kestää enemmän kun vakiokytkin? Ei yhtään?
                    Max hp/600nm? Ketä voitte suositella tekemään tekemään ohjelman etelän alueella?
                    G20 330e M-Sport '21

                    ex's

                    F30 330e M-Sport '17
                    F11 530d X-Drive M-sport '12
                    E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                    E46 330Ci M-Sport II '03
                    E36 323i Coupe '97

                    Comment

                    • JP-76
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 1060
                      • Kanta-Häme

                      Originally posted by Kissvesala View Post
                      Onhan siinä mahollista ettei ole pönttöä poistettu eikä porattu, vaan jos on tukossa ollu pitkään ja ajettu niin kenno on halki.
                      Samaa epäilen itse. Kaverilla oli kenno halki ja putket yönmustat sekä pölläytteli mustaa savua. Ohjelmoitu joskus motorbitillä, tuuppas 380hp Antin rullilla ennen kuin oli tehty mitään, ilmeisesti haljennut liiasta lämmöstä kun kenno oli ihan kohtuuhyvän näköinen muuten :think
                      Kalusto:
                      BMW 550i xDrive -14
                      BMW S1000R -17
                      Toyota Proace -15

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        Testerillä näkyvä (INPA/Testo) toteutuva ilmamäärä (mg). Onko tuo arvo suoraan ilmamassamittarilta tuleva (ennen ahdinta), vai kompensoidaanko sitä imuilmalämpötila-anturilta (ahtimen jälkeen) saadulla lämpötilalla?

                        Pohdiskelen tässä vaan, tulenko myös tuossa luvussa näkemään parannusta isomman coolerin vaihdon jälkeen, lämpötilan laskun lisäksi.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          Originally posted by Supra^ View Post
                          Testerillä näkyvä (INPA/Testo) toteutuva ilmamäärä (mg). Onko tuo arvo suoraan ilmamassamittarilta tuleva (ennen ahdinta), vai kompensoidaanko sitä imuilmalämpötila-anturilta (ahtimen jälkeen) saadulla lämpötilalla?

                          Pohdiskelen tässä vaan, tulenko myös tuossa luvussa näkemään parannusta isomman coolerin vaihdon jälkeen, lämpötilan laskun lisäksi.
                          Se luku on suoraan maf:n näkemä ilman määrä ilman mitään kompensointeja.
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by VolvoTDi View Post
                            Se luku on suoraan maf:n näkemä ilman määrä ilman mitään kompensointeja.
                            Oukkei, eli ei tule muutosta tuohon vaikka kuinka intelkuurelia vaihtaa. Seuraava olennainen kysymys onkin, että ilmeisesti myöskään syöttömäärän laskennassa ei oteta tätä matkalla lämpeämistä huomioon, paitsi jos tietyt lämpötilan raja-arvot ylittyy. Toki käytännön suorituskyky huononee kuitenkin, se on fakta.
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              Originally posted by Supra^ View Post
                              Oukkei, eli ei tule muutosta tuohon vaikka kuinka intelkuurelia vaihtaa. Seuraava olennainen kysymys onkin, että ilmeisesti myöskään syöttömäärän laskennassa ei oteta tätä matkalla lämpeämistä huomioon, paitsi jos tietyt lämpötilan raja-arvot ylittyy. Toki käytännön suorituskyky huononee kuitenkin, se on fakta.
                              Onhan siellä maffissa lämpötila-anturikin sekä mitataan coolerin jälkeen olevan ilman lämpötilaa. Isompi cooleri pienentää koneeseen menevää ilman lämpötilaa ja tuon anturin perusteella myös syötön (muiden lisäksi) määrää säädellään, ehkä kuitenkin ennemminkin rajataan jos nousee liiaksi lämpötila.
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by VolvoTDi View Post
                                Onhan siellä maffissa lämpötila-anturikin sekä mitataan coolerin jälkeen olevan ilman lämpötilaa. Isompi cooleri pienentää koneeseen menevää ilman lämpötilaa ja tuon anturin perusteella myös syötön (muiden lisäksi) määrää säädellään, ehkä kuitenkin ennemminkin rajataan jos nousee liiaksi lämpötila.
                                Jepa, juuri näin olin tuon itsekin pähkäillyt, kiitos.

                                Mites tuo CR-pumppu. Ja nyt puhun siis M47N2:sta. Osanumeron mukaan sama R70-pumppu kuin M57N2-koneessa ja pumpun käyttöakselin rataskin on samalla hammasmäärällä eli välityskin on sama, joka siis tarkoittaa sitä ettei todellakaan tarvitse miettiä riittääkö?

                                Näinollen x35d-suuttimet + välijäähy + ahdin taitaa olla se paras resepti jos haluaa päästää lähemmäs 300hp.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎