Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1964
    • Seinäjoki

    Tuolla pari sivua taakseppäin joku kirjoitteli että m47n2 cr pumppu olisi sama kuin vastaavan ikäisessä m57n2 moottorissa? Nettiautossakin oli eräs m47 koneinen jossa oli 535d suuttimet. Kysymys kuuluukin että millaiset suuttimet tuohon tulee hommata? Käykö mitkä tahansa m57 piezo suuttimet? Vaatineeko muita osia vaihtoon esim. suuttimen liittimet tms?

    Sitten m47 ahtimista onkohan ollut omaa topikkia olemassa? Orkkis ahtimella nyt yli 280tkm veivattu niin ajattelin sen kohtapuoliin päivittää uuteen. Onko tuohon olemassa mitään isompaa suurinpiirtein bolt on vaihtoehtoa? Autossa on dpf jo tyhjätty ja aj-tech softa pohjalla joten noiden muutosten jälkeen vois ajaa Antin pajan kuatta vielä mutkan ja laittaa ohjelman kohdalleen.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • arska86
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 309
      • Helsinki

      Originally posted by joko View Post
      Tuolla pari sivua taakseppäin joku kirjoitteli että m47n2 cr pumppu olisi sama kuin vastaavan ikäisessä m57n2 moottorissa? Nettiautossakin oli eräs m47 koneinen jossa oli 535d suuttimet. Kysymys kuuluukin että millaiset suuttimet tuohon tulee hommata? Käykö mitkä tahansa m57 piezo suuttimet? Vaatineeko muita osia vaihtoon esim. suuttimen liittimet tms?

      Sitten m47 ahtimista onkohan ollut omaa topikkia olemassa? Orkkis ahtimella nyt yli 280tkm veivattu niin ajattelin sen kohtapuoliin päivittää uuteen. Onko tuohon olemassa mitään isompaa suurinpiirtein bolt on vaihtoehtoa? Autossa on dpf jo tyhjätty ja aj-tech softa pohjalla joten noiden muutosten jälkeen vois ajaa Antin pajan kuatta vielä mutkan ja laittaa ohjelman kohdalleen.

      Tuohon m47 koneeseen 535d:n solenoidit on ainoat sopivat isommat. Vakiona samat, kuin 530d. Piezot käy vasta N47

      Comment

      • huupi
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 1197
        • Tyrnävä

        Originally posted by joko View Post
        Tuolla pari sivua taakseppäin joku kirjoitteli että m47n2 cr pumppu olisi sama kuin vastaavan ikäisessä m57n2 moottorissa? Nettiautossakin oli eräs m47 koneinen jossa oli 535d suuttimet. Kysymys kuuluukin että millaiset suuttimet tuohon tulee hommata? Käykö mitkä tahansa m57 piezo suuttimet? Vaatineeko muita osia vaihtoon esim. suuttimen liittimet tms?

        Sitten m47 ahtimista onkohan ollut omaa topikkia olemassa? Orkkis ahtimella nyt yli 280tkm veivattu niin ajattelin sen kohtapuoliin päivittää uuteen. Onko tuohon olemassa mitään isompaa suurinpiirtein bolt on vaihtoehtoa? Autossa on dpf jo tyhjätty ja aj-tech softa pohjalla joten noiden muutosten jälkeen vois ajaa Antin pajan kuatta vielä mutkan ja laittaa ohjelman kohdalleen.
        Tuolla moottorikeskustelun puolella on Supra^:n vastaavan auton viritysjutustelua.
        I01 i3s 94

        Comment

        • Torsti76
          Newbiemmer
          • Jan 2015
          • 8
          • Uleåborg

          Tere!
          Lainaan vähän tätä topikkia kun asia liippaa kuiten samaa asiaa.
          Kulkineeseen (320da, M47-TU2D20) tarttis saaha vähän optimointia softaan ja mikseipä myös dpf;n ja egr disabloinnit. Topikkia läpi kahlatessa ja muiltakin foorumeilta silmäillyt niin ajtech:n ja tuikun softat saaneet kehuja niin kumpi parempi? En hae mitään huippu tehoa/vääntöä vaan lähinnä jos toimisi normiajossa jouhevammin ja jos sillä saisi nipistettyä vaikka muutaman desin kulutuksestakin niin sehän olisi vain plussaa. Tietty eihän siitä lisääntyneestä voimastakaan haittaakaan ole.

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            Originally posted by Torsti76 View Post
            Tere!
            Lainaan vähän tätä topikkia kun asia liippaa kuiten samaa asiaa.
            Kulkineeseen (320da, M47-TU2D20) tarttis saaha vähän optimointia softaan ja mikseipä myös dpf;n ja egr disabloinnit. Topikkia läpi kahlatessa ja muiltakin foorumeilta silmäillyt niin ajtech:n ja tuikun softat saaneet kehuja niin kumpi parempi? En hae mitään huippu tehoa/vääntöä vaan lähinnä jos toimisi normiajossa jouhevammin ja jos sillä saisi nipistettyä vaikka muutaman desin kulutuksestakin niin sehän olisi vain plussaa. Tietty eihän siitä lisääntyneestä voimastakaan haittaakaan ole.
            Ei näitä nyt sillain paremmuusjärjestykseen voi laittaa. Kumpikin aivan varmasti voi tehdä tasan pyyntöjesi mukaan.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • ohohh
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2012
              • 268
              • Porvoo

              Yllä olevasta operaatiosta tuli jälleen mieleen, kuka näitä tekee ammattitaitoisesti ja järkevällä hinnalla eteläsuomessa?
              G20 330e M-Sport '21

              ex's

              F30 330e M-Sport '17
              F11 530d X-Drive M-sport '12
              E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
              E46 330Ci M-Sport II '03
              E36 323i Coupe '97

              Comment

              • janne30
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 2198
                • Vantaa

                Originally posted by ohohh View Post
                Yllä olevasta operaatiosta tuli jälleen mieleen, kuka näitä tekee ammattitaitoisesti ja järkevällä hinnalla eteläsuomessa?
                Motorbitistä oon kuullu hyvää
                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                1 x F20
                3 x E30
                2 x E36
                5 x E46
                3 x E9X

                Comment

                • arska86
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 309
                  • Helsinki

                  Onko kellää tollaisesta http://m.ebay.de/itm/Upgrade-Turbola...251?nav=SEARCH ahtimesta kokemuksia/perstuntumaa?

                  Olisiko hyvä pikkuviri N57 koneeseen?

                  Comment

                  • Puistis
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2013
                    • 849
                    • 09

                    Originally posted by arska86 View Post
                    Onko kellää tollaisesta http://m.ebay.de/itm/Upgrade-Turbola...251?nav=SEARCH ahtimesta kokemuksia/perstuntumaa?

                    Olisiko hyvä pikkuviri N57 koneeseen?
                    Huomasithan että tuonne pitää lähettää vanha turbo?

                    Comment

                    • arska86
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 309
                      • Helsinki

                      Originally posted by Puistis View Post
                      Huomasithan että tuonne pitää lähettää vanha turbo?
                      Jostain syystä skippasin tuon kohdan. Ei tuossa sitten ole mitään järkeä.

                      Sama sitten teettää Suomessa ja muutosta myös pakopuolelle.
                      Last edited by arska86; 29-11-2015, 21:48.

                      Comment

                      • jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

                        Kysytään nyt täällä,

                        pitääkö porukalla tuo dpf poltto minkäännäköistä ääntä M47 koneessa? Tuossa meillä ei ääni tai mikään muutu mutta kun pysähtyy parkkiin niin karmea haju vaan tulee pakoputkesta.

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          Originally posted by jukkae View Post
                          Kysytään nyt täällä,

                          pitääkö porukalla tuo dpf poltto minkäännäköistä ääntä M47 koneessa? Tuossa meillä ei ääni tai mikään muutu mutta kun pysähtyy parkkiin niin karmea haju vaan tulee pakoputkesta.
                          Ei pidä minkäänlaista, eikä oikein huomaa kulutuksestakaan. Haju melkeinpä ainoa indikaattori.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • jukkae
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3506
                            • 70800

                            Onko vähän semmone jarru/kytkin/metalli/kumi seos haju, perkeleen pistävä kumminkin?

                            Mites nuo mittariston dpf logot meinaa, toisen kohalla se tuuletin ja toisessa pelkkä pönttö, miten ne merkitykset on? Toinen suunniteltuun vaihtoon ja toinen mihin.

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Originally posted by jukkae View Post
                              Onko vähän semmone jarru/kytkin/metalli/kumi seos haju, perkeleen pistävä kumminkin?

                              Mites nuo mittariston dpf logot meinaa, toisen kohalla se tuuletin ja toisessa pelkkä pönttö, miten ne merkitykset on? Toinen suunniteltuun vaihtoon ja toinen mihin.
                              Eikös se tuuletintyyppinen ole ihan raitisilmasuodattimen kuva, eli mikrofilter? Ja se toinen sitte partikelfilter, ja jäljellä oleva ajomäärä molemmissa.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • Dabbler
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2010
                                • 102
                                • Lpr

                                M47 ei ääni muutu, mutta ei vaihda isompaa vaihdetta kaupunkiajossa polton aikana, pitää kierrokset vähän vaille 2000.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎